Skocz do zawartości
SKPKety

ZMIANA MASY CAŁKOWITEJ POJAZDU Z ZAGRANICY

Rekomendowane odpowiedzi

SKPKety

POJAZD PRZYWIEZIONY MA TAB.NA 3,5t A W BRIFIE ZMIANA NA 3490kg JEZELI WPISZEMY Z TABLICZKI ODESLĄ ZE WPIS NIEZGODNY Z DOKUMENTAMI

 

[ Dodano: 19-08-2005, 07:23 ]

MĄDRY KLIENT ODERWIE TABLICZKĘ I PRZYNIESIE DW=ECYZJĘ O NABICIU NOWEJ ZASTĘPCZEJ TABLICZKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pan siara
8) Jeżeli w briefie są zmiany to trzeba się temu dokładniej przyjrzeć. W niemieckim dokumencie pojazd opisany jest dosyć dokładnie i jeśli jest zmiana to widocznie był jakiś tego powód. Z reguły jest to opisane na drugiej stronie na dole.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gonzo

heja , lepiej napisać to co w dowodzie niemieckim , bo te ,,wysoce wykwalifikowane" kobiety w wydziałach patrzą na tłumaczenie dowodu i jeśli coś jest inaczej zaraz klienta aut.Swoją drogą niemiec mogłóby tabliczke robić drugą , pozdrówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
otl-skp

niemiecka dokładność obowiązuje w ich kraju,a z masami pojazdu zbytego tam gdzie wschodzi słońce zmienią na życzenie klijenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
andew

Tabliczka znamionowa ma pierwszeństwo przed jakimkolwiek dokumentem z zagranicy typu "brief" taki dokument może być pomocnym dokumentem jednak nie decydującym. W przypadku niezgodności należy dokonać odpowiedniego opisu na 2 str. zaświadczenia z badania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Porządna niemiecka stacja kontroli zmieniając DMC od razu bije na tabliczce nowe dane. Jeśli nie nabiła to jest problem klienta, po prostu w adnotacjach badania trzba napisać, że DMC ustalono na podstawiezapisu na tabliczce i urzędas może sobie fikać ile chce. Niestety przepisy niemieckie i polskie bardzo odbiegają od siebie i tu jest pies pogrzebany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WOJT999

W Gdansku jest tak to co w dokumncie jest swiete jezeli co sie rozni ,najpierw piszemy jak jest w breafia a potek gosc przyjezdza na zmiane np ilosc miejsc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesław

z DMC to nasi kombinują , przerabiają brify , że niby zmiany tam nastąpiły , Merc o macie 3,5 t płaci podatek drogowy, a 3490 kg nie płaci - ot co

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KACZY

Wiesław ma rację.Za parę złotych wpisza ci do brifu co tylko zechcesz i jeszcze ostęplują.A tak nawiasem mówiąc przy nastepnym badaniu tech. przy porównaniu zapisów w dowodzie rej.przy nie zmienionej tabliczce powstanie nieścisłość na tabliczce 3500 kg w dowodzie 3490 kg i jest problem :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Transit homologowany w Belgii ma DMC 3500 kg a taki sam homologowany w Polsce ma 3490. Powód wiadomy. Do transita mozna tabliczkę kupić w serwisie w postaci folii do nadruku. Zyczę powodzenia w ustaleniu DMC tego samochodu.

 

Piotr Barczuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OLEK

Polska to piękny kraj. :D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SkpChoszczno

A co jak w brief'ie jest wpisane liczba miejsc siedzących 2 a faktycznie są 3- pojazdy LKW czyli ciężąrowe, mają pasy itp. itd., albo np. w brief'ie nie ma zapisu, że jest hak a faktycznie jest to chyba normalką jest, że wpisujesz na podstawie tego co widzisz i korygujesz jeśli jest rozbieżność. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pablo

Sprawdz w uwagach na dole briefu str 2 czy jest uwaga do pkt 12 odnośnie liczby miejsc.Jest tam czasami napisane że dopuszcza się od 1 do 3 miejsc siedzacych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
andy68

miałem transita z belgi który miał mase własną 1100 kg a na tabliczce 1600 wpisałem masy z tabliczki , klient oczywiście wrócił zeby poprawic zgodnie z dowodem belgijskim , potem jednak zażądano opini rzeczoznawcy który potwierdzł moje stanowisko. a po za tym gonzo ma racje pisząć o kobietach w wydziałach komunikacji ten klient stracił miesiąć na chodzenie z papierami od tego transita

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
berecik
miałem transita z belgi który miał mase własną 1100 kg a na tabliczce 1600 wpisałem masy z tabliczki , klient oczywiście wrócił zeby poprawic zgodnie z dowodem belgijskim , potem jednak zażądano opini rzeczoznawcy który potwierdzł moje stanowisko. a po za tym gonzo ma racje pisząć o kobietach w wydziałach komunikacji ten klient stracił miesiąć na chodzenie z papierami od tego transita

 

czy aby napewno na tabliczce była masa własna poajzdu :?: Jest DMC Pojazdu DMC zestawu (z przyczepą) naciski na oś , ale masa własna ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Właśnie dzisiaj miałem Tranzita z Niemiec DMC na tabliczce 3500kg w dokumentach 3490kg, klient tłumaczył się że jest zdjęta plandeka i dla tego jest zmiana.Prubowałem mu wytłumaczyć że zmienia się w ten sposób masa własna a nie całkowita i w trakcie tej dyskusji okazało się że zmiany dokonano już na miejscu. :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

A mógl zerwać tabliczke a od ford Polska wydebić homologację na taki sam model który w Polsce miał DMC 3490 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Dzisiaj miałem jeszcze leprzego (chyba jakaś plaga się zaczeła) volkswagen LT 45 w brifie skreślone DMC 4600 kg i wpisane 3495 kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daras

Byłem jakiś czas temu na konferencji z udziałem panów Bogdanowicza i Przychodzenia ,

panowie ci przestrzegali przed lekkomyślnym wpisywaniem niższej masy.

To co określiła fabryka jest ŚWIĘTE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piotr Barczuk

Ja mialem na okesowym Iveco w papierach 3500kg z VIN wynikało 4900kg.

 

To co określiła fabryka jest ŚWIĘTE.

 

Tylko jakoś niemogłem dojść co bardziej swiete w przypadku w/w Transita: na Polskę 3490 kg na Belgię 3500 ten (sam model) w dokumentacji fordowskiej nie istnieje 3490 wszystkie są 3500, tylko polska polska homologacja została zrobiona na 3490 :):):):)

T pewnie jakąś lipę ITS odwalił ?????

:lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

U nas niedawno Transit kupiony w tym roku w salonie w kwitach z hmologacji miał 3490 kg a na tabliczce 3500kg całkiem porąbana sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
andy68

sorry żle się wysłowiłem , masę własną określiłem na podstawie danych własnych miałem wcześniej taki model

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.