SKPKety Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 POJAZD PRZYWIEZIONY MA TAB.NA 3,5t A W BRIFIE ZMIANA NA 3490kg JEZELI WPISZEMY Z TABLICZKI ODESLĄ ZE WPIS NIEZGODNY Z DOKUMENTAMI [ Dodano: 19-08-2005, 07:23 ] MĄDRY KLIENT ODERWIE TABLICZKĘ I PRZYNIESIE DW=ECYZJĘ O NABICIU NOWEJ ZASTĘPCZEJ TABLICZKI Cytuj
pan siara Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 Jeżeli w briefie są zmiany to trzeba się temu dokładniej przyjrzeć. W niemieckim dokumencie pojazd opisany jest dosyć dokładnie i jeśli jest zmiana to widocznie był jakiś tego powód. Z reguły jest to opisane na drugiej stronie na dole. Cytuj
gonzo Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 heja , lepiej napisać to co w dowodzie niemieckim , bo te ,,wysoce wykwalifikowane" kobiety w wydziałach patrzą na tłumaczenie dowodu i jeśli coś jest inaczej zaraz klienta aut.Swoją drogą niemiec mogłóby tabliczke robić drugą , pozdrówka Cytuj
otl-skp Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 niemiecka dokładność obowiązuje w ich kraju,a z masami pojazdu zbytego tam gdzie wschodzi słońce zmienią na życzenie klijenta. Cytuj
andew Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 Tabliczka znamionowa ma pierwszeństwo przed jakimkolwiek dokumentem z zagranicy typu "brief" taki dokument może być pomocnym dokumentem jednak nie decydującym. W przypadku niezgodności należy dokonać odpowiedniego opisu na 2 str. zaświadczenia z badania. Cytuj
Psuj Napisano 19 Sierpień 2005 Napisano 19 Sierpień 2005 Porządna niemiecka stacja kontroli zmieniając DMC od razu bije na tabliczce nowe dane. Jeśli nie nabiła to jest problem klienta, po prostu w adnotacjach badania trzba napisać, że DMC ustalono na podstawiezapisu na tabliczce i urzędas może sobie fikać ile chce. Niestety przepisy niemieckie i polskie bardzo odbiegają od siebie i tu jest pies pogrzebany. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
WOJT999 Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 W Gdansku jest tak to co w dokumncie jest swiete jezeli co sie rozni ,najpierw piszemy jak jest w breafia a potek gosc przyjezdza na zmiane np ilosc miejsc Cytuj
wiesław Napisano 22 Sierpień 2005 Napisano 22 Sierpień 2005 z DMC to nasi kombinują , przerabiają brify , że niby zmiany tam nastąpiły , Merc o macie 3,5 t płaci podatek drogowy, a 3490 kg nie płaci - ot co Cytuj
KACZY Napisano 9 Wrzesień 2005 Napisano 9 Wrzesień 2005 Wiesław ma rację.Za parę złotych wpisza ci do brifu co tylko zechcesz i jeszcze ostęplują.A tak nawiasem mówiąc przy nastepnym badaniu tech. przy porównaniu zapisów w dowodzie rej.przy nie zmienionej tabliczce powstanie nieścisłość na tabliczce 3500 kg w dowodzie 3490 kg i jest problem Cytuj
Piotr Barczuk Napisano 10 Wrzesień 2005 Napisano 10 Wrzesień 2005 Transit homologowany w Belgii ma DMC 3500 kg a taki sam homologowany w Polsce ma 3490. Powód wiadomy. Do transita mozna tabliczkę kupić w serwisie w postaci folii do nadruku. Zyczę powodzenia w ustaleniu DMC tego samochodu. Piotr Barczuk Cytuj
SkpChoszczno Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 A co jak w brief'ie jest wpisane liczba miejsc siedzących 2 a faktycznie są 3- pojazdy LKW czyli ciężąrowe, mają pasy itp. itd., albo np. w brief'ie nie ma zapisu, że jest hak a faktycznie jest to chyba normalką jest, że wpisujesz na podstawie tego co widzisz i korygujesz jeśli jest rozbieżność. Cytuj
pablo Napisano 6 Październik 2005 Napisano 6 Październik 2005 Sprawdz w uwagach na dole briefu str 2 czy jest uwaga do pkt 12 odnośnie liczby miejsc.Jest tam czasami napisane że dopuszcza się od 1 do 3 miejsc siedzacych. Cytuj
andy68 Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 miałem transita z belgi który miał mase własną 1100 kg a na tabliczce 1600 wpisałem masy z tabliczki , klient oczywiście wrócił zeby poprawic zgodnie z dowodem belgijskim , potem jednak zażądano opini rzeczoznawcy który potwierdzł moje stanowisko. a po za tym gonzo ma racje pisząć o kobietach w wydziałach komunikacji ten klient stracił miesiąć na chodzenie z papierami od tego transita Cytuj
berecik Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 miałem transita z belgi który miał mase własną 1100 kg a na tabliczce 1600 wpisałem masy z tabliczki , klient oczywiście wrócił zeby poprawic zgodnie z dowodem belgijskim , potem jednak zażądano opini rzeczoznawcy który potwierdzł moje stanowisko. a po za tym gonzo ma racje pisząć o kobietach w wydziałach komunikacji ten klient stracił miesiąć na chodzenie z papierami od tego transita czy aby napewno na tabliczce była masa własna poajzdu Jest DMC Pojazdu DMC zestawu (z przyczepą) naciski na oś , ale masa własna ... Cytuj
Tomek D Napisano 8 Październik 2005 Napisano 8 Październik 2005 Właśnie dzisiaj miałem Tranzita z Niemiec DMC na tabliczce 3500kg w dokumentach 3490kg, klient tłumaczył się że jest zdjęta plandeka i dla tego jest zmiana.Prubowałem mu wytłumaczyć że zmienia się w ten sposób masa własna a nie całkowita i w trakcie tej dyskusji okazało się że zmiany dokonano już na miejscu. Cytuj
Piotr Barczuk Napisano 9 Październik 2005 Napisano 9 Październik 2005 A mógl zerwać tabliczke a od ford Polska wydebić homologację na taki sam model który w Polsce miał DMC 3490 Cytuj
Tomek D Napisano 10 Październik 2005 Napisano 10 Październik 2005 Dzisiaj miałem jeszcze leprzego (chyba jakaś plaga się zaczeła) volkswagen LT 45 w brifie skreślone DMC 4600 kg i wpisane 3495 kg. Cytuj
daras Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 Byłem jakiś czas temu na konferencji z udziałem panów Bogdanowicza i Przychodzenia , panowie ci przestrzegali przed lekkomyślnym wpisywaniem niższej masy. To co określiła fabryka jest ŚWIĘTE. Cytuj
Piotr Barczuk Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 Ja mialem na okesowym Iveco w papierach 3500kg z VIN wynikało 4900kg. To co określiła fabryka jest ŚWIĘTE. Tylko jakoś niemogłem dojść co bardziej swiete w przypadku w/w Transita: na Polskę 3490 kg na Belgię 3500 ten (sam model) w dokumentacji fordowskiej nie istnieje 3490 wszystkie są 3500, tylko polska polska homologacja została zrobiona na 3490 :):) T pewnie jakąś lipę ITS odwalił ????? Cytuj
Tomek D Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 U nas niedawno Transit kupiony w tym roku w salonie w kwitach z hmologacji miał 3490 kg a na tabliczce 3500kg całkiem porąbana sprawa Cytuj
andy68 Napisano 26 Październik 2005 Napisano 26 Październik 2005 sorry żle się wysłowiłem , masę własną określiłem na podstawie danych własnych miałem wcześniej taki model Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.