Skocz do zawartości

ZMIANA MASY CAŁKOWITEJ POJAZDU Z ZAGRANICY


SKPKety
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

POJAZD PRZYWIEZIONY MA TAB.NA 3,5t A W BRIFIE ZMIANA NA 3490kg JEZELI WPISZEMY Z TABLICZKI ODESLĄ ZE WPIS NIEZGODNY Z DOKUMENTAMI

 

[ Dodano: 19-08-2005, 07:23 ]

MĄDRY KLIENT ODERWIE TABLICZKĘ I PRZYNIESIE DW=ECYZJĘ O NABICIU NOWEJ ZASTĘPCZEJ TABLICZKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8) Jeżeli w briefie są zmiany to trzeba się temu dokładniej przyjrzeć. W niemieckim dokumencie pojazd opisany jest dosyć dokładnie i jeśli jest zmiana to widocznie był jakiś tego powód. Z reguły jest to opisane na drugiej stronie na dole.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja , lepiej napisać to co w dowodzie niemieckim , bo te ,,wysoce wykwalifikowane" kobiety w wydziałach patrzą na tłumaczenie dowodu i jeśli coś jest inaczej zaraz klienta aut.Swoją drogą niemiec mogłóby tabliczke robić drugą , pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczka znamionowa ma pierwszeństwo przed jakimkolwiek dokumentem z zagranicy typu "brief" taki dokument może być pomocnym dokumentem jednak nie decydującym. W przypadku niezgodności należy dokonać odpowiedniego opisu na 2 str. zaświadczenia z badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządna niemiecka stacja kontroli zmieniając DMC od razu bije na tabliczce nowe dane. Jeśli nie nabiła to jest problem klienta, po prostu w adnotacjach badania trzba napisać, że DMC ustalono na podstawiezapisu na tabliczce i urzędas może sobie fikać ile chce. Niestety przepisy niemieckie i polskie bardzo odbiegają od siebie i tu jest pies pogrzebany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Gdansku jest tak to co w dokumncie jest swiete jezeli co sie rozni ,najpierw piszemy jak jest w breafia a potek gosc przyjezdza na zmiane np ilosc miejsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z DMC to nasi kombinują , przerabiają brify , że niby zmiany tam nastąpiły , Merc o macie 3,5 t płaci podatek drogowy, a 3490 kg nie płaci - ot co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Wiesław ma rację.Za parę złotych wpisza ci do brifu co tylko zechcesz i jeszcze ostęplują.A tak nawiasem mówiąc przy nastepnym badaniu tech. przy porównaniu zapisów w dowodzie rej.przy nie zmienionej tabliczce powstanie nieścisłość na tabliczce 3500 kg w dowodzie 3490 kg i jest problem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transit homologowany w Belgii ma DMC 3500 kg a taki sam homologowany w Polsce ma 3490. Powód wiadomy. Do transita mozna tabliczkę kupić w serwisie w postaci folii do nadruku. Zyczę powodzenia w ustaleniu DMC tego samochodu.

 

Piotr Barczuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

A co jak w brief'ie jest wpisane liczba miejsc siedzących 2 a faktycznie są 3- pojazdy LKW czyli ciężąrowe, mają pasy itp. itd., albo np. w brief'ie nie ma zapisu, że jest hak a faktycznie jest to chyba normalką jest, że wpisujesz na podstawie tego co widzisz i korygujesz jeśli jest rozbieżność. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem transita z belgi który miał mase własną 1100 kg a na tabliczce 1600 wpisałem masy z tabliczki , klient oczywiście wrócił zeby poprawic zgodnie z dowodem belgijskim , potem jednak zażądano opini rzeczoznawcy który potwierdzł moje stanowisko. a po za tym gonzo ma racje pisząć o kobietach w wydziałach komunikacji ten klient stracił miesiąć na chodzenie z papierami od tego transita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem transita z belgi który miał mase własną 1100 kg a na tabliczce 1600 wpisałem masy z tabliczki , klient oczywiście wrócił zeby poprawic zgodnie z dowodem belgijskim , potem jednak zażądano opini rzeczoznawcy który potwierdzł moje stanowisko. a po za tym gonzo ma racje pisząć o kobietach w wydziałach komunikacji ten klient stracił miesiąć na chodzenie z papierami od tego transita

 

czy aby napewno na tabliczce była masa własna poajzdu :?: Jest DMC Pojazdu DMC zestawu (z przyczepą) naciski na oś , ale masa własna ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj miałem Tranzita z Niemiec DMC na tabliczce 3500kg w dokumentach 3490kg, klient tłumaczył się że jest zdjęta plandeka i dla tego jest zmiana.Prubowałem mu wytłumaczyć że zmienia się w ten sposób masa własna a nie całkowita i w trakcie tej dyskusji okazało się że zmiany dokonano już na miejscu. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Byłem jakiś czas temu na konferencji z udziałem panów Bogdanowicza i Przychodzenia ,

panowie ci przestrzegali przed lekkomyślnym wpisywaniem niższej masy.

To co określiła fabryka jest ŚWIĘTE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem na okesowym Iveco w papierach 3500kg z VIN wynikało 4900kg.

 

To co określiła fabryka jest ŚWIĘTE.

 

Tylko jakoś niemogłem dojść co bardziej swiete w przypadku w/w Transita: na Polskę 3490 kg na Belgię 3500 ten (sam model) w dokumentacji fordowskiej nie istnieje 3490 wszystkie są 3500, tylko polska polska homologacja została zrobiona na 3490 :):):):)

T pewnie jakąś lipę ITS odwalił ?????

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.