Skocz do zawartości

ZDEMONTOWANIE TACHOGRAFU


tomekcpn
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

Mam auto dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t (na kat.B) rok pr.2000 , w którym jest zamontowane tacho.Pytanie brzmi : czy muszę je stosować wykonując przewozy zarobkowe ( nie ciągne przyczepy i nie będę tego nigdy robił) i czy mogę je wymontować z auta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz je demontować ani też nie musisz je legalizować dlatego że w naszych przepisach nie ma tacha do 3,5T i nikt Ci nie powinien się do niego doczepić.

Oczywiście jeżeli chcesz je zdemontować to nikt nie zabroni Ci tego.

Swoją wiedze podpieram informacjami uzyskanymi od inspektora ITD któremu koledzy diagności zadali takie pytanie na którymś ze szkoleń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście możesz je zdemontować. Chyba że to autobus. :) Ale według mojej wiedzy to tachograf zamontowany w pojeździe musi byc zalegalizowany, nawet go nie uzywasz. Jezeli poruszsz sie sam a jestes włascicielem popjazdu to nie musisz wkładac tarczki,ale jak porusza sie nim inna osoba to musi miec włożona tarczke do tacho. Nie wiem czy dobrze przepis zinterpretuje ale urzadzenie które podlega badaniom kontrolnym musi posiadac wazność (ceche) legalizacji lub dopuszcenia do użytkowania. MOże troszke zamotałem ale cos podobnego jak coś to mnie poprawcie. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz je zdemontować - tylko czy kosztowo to będzie uzasadnione, bo w niektórych pojazdach nie wystarczy tylko wyjąć tacha.

Jeśli zaś je zostawiasz to musisz mieć je zalegalizowane i nie ważne jest czy je używasz czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dokładnie tak jak napisał LUK. Zdemontuje go (bo zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców odsyłającą do dyrektywy WE) nie jest on wymagany ale urządzenie musi być czynne i sprawne oraz podlegać badaniom metrologicznym. Zmiana na zwykły prędkościomierz oszczędzi Tobie czasu na drodze i badania, gdyż rolą diagnosty nie jest sprawdzanie w jakim pojeździe używanym w transporcie drogowym co jest wymagane (od tego jest ITD). Rolą diagnosty jest sprawdzanie legalizacji we wszystkich urządzeniach podlegających dozorowi, metrologi itp.

 

Swoją drogą do 3,5T DMC możesz spokojnie jeździć do czasu podłączenia przyczepy, gdyż wówczas tachograf będziesz musiał posiadać, gdyż zespół pojazdów przekroczy 3,5T DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolą diagnosty jest sprawdzanie legalizacji we wszystkich urządzeniach podlegających dozorowi, metrologi itp.
Przepraszam bardzo ale czy w tej wypowiedzi nie jest błąd :shock: przecież wg obecnych przepisów diagnosty nie obchodzi tachograf, no chyba że przy ADRach ale to tylko czy spełnia wymagania ADR.

Coś mi tu nie pasuje z tym tachografem w waszych wypowiedziach, najlepiej było by aby zainteresowany poprostu zadzwonił do ITD co i jak z tym tacho

Możesz je zdemontować - tylko czy kosztowo to będzie uzasadnione, bo w niektórych pojazdach nie wystarczy tylko wyjąć tacha.
i tu masz racje wychodzą obecnie pojazdy poniżej 3,5T z tachem które są już na CANie i z takiego wynalazka aby coś wymontować to musi ingerować serwis no a jak wiadomo tanio sobie nie policzą :lol: o ile wogule będzie możliwość jego demontażu.

Ja nadal podtrzymuje moją opinie z poprzedniej wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest ma być zalegalizowany i tyle.Myślę,że mylisz pojęcia, nie interesuje cię tacho pod względem wymogu,oczywiscie poza ADR i Autobus na 100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest ma być zalegalizowany i tyle.Myślę,że mylisz pojęcia, nie interesuje cię tacho pod względem wymogu,oczywiscie poza ADR i Autobus na 100 km

Chyba przesadzasz - bo jeśli twoja wypowiedź jest prwdziwa to znaczy, że w każdym samochodzie zamontowanym sprwdzasz legalizację tacha - czyli pracujemy po staremu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może trochę się zapędziłem - sprawdzamy ale nie ma obowiązku wpisywania w "załącznik do zaświadczenia"

Ale może inny wątek - jak podchodzicie do legalizacji tacho zagranicznej aczkolwiek unijnej :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak samo ważna jak nasza krajowa - przecież czasy pracy kierowcy wychodzą z dyrektyw unijnych i pod nie podlegamy w tej kwestii.

Właściciel pojazdu wcale nie musi robić legalizacji tachografu w Polsce, może np. w Niemczech. Początkowo było przecież tak z tachografami cyfrowymi, że w Polsce mało serwisów robiło, więc jeździli kierowcy do Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podchodzicie do legalizacji tacho zagranicznej aczkolwiek unijnej

 

Legalizacje przyrządów pomiarowych są ważne unijne, miałem kiedyś na stacji pistolet do pompowania włoski z włoska legalizacją pierwotną. Natomiast urządzenia dozorowe muszą mieć polski dozór UDT lub TDT, zależnie od rodzaju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Czy po otwarciu tacho na OBT stemplujecie tarczkę,czy wystarczy w DR pieczątka z badania?

Na szkoleniu mówiono ,że wystarczy pieczątka w DR z OBT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.