tomekcpn Napisano 22 Lipiec 2009 Share Napisano 22 Lipiec 2009 WITAM Mam auto dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t (na kat.B) rok pr.2000 , w którym jest zamontowane tacho.Pytanie brzmi : czy muszę je stosować wykonując przewozy zarobkowe ( nie ciągne przyczepy i nie będę tego nigdy robił) i czy mogę je wymontować z auta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 Nie musisz je demontować ani też nie musisz je legalizować dlatego że w naszych przepisach nie ma tacha do 3,5T i nikt Ci nie powinien się do niego doczepić. Oczywiście jeżeli chcesz je zdemontować to nikt nie zabroni Ci tego. Swoją wiedze podpieram informacjami uzyskanymi od inspektora ITD któremu koledzy diagności zadali takie pytanie na którymś ze szkoleń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 Oczywiście możesz je zdemontować. Chyba że to autobus. Ale według mojej wiedzy to tachograf zamontowany w pojeździe musi byc zalegalizowany, nawet go nie uzywasz. Jezeli poruszsz sie sam a jestes włascicielem popjazdu to nie musisz wkładac tarczki,ale jak porusza sie nim inna osoba to musi miec włożona tarczke do tacho. Nie wiem czy dobrze przepis zinterpretuje ale urzadzenie które podlega badaniom kontrolnym musi posiadac wazność (ceche) legalizacji lub dopuszcenia do użytkowania. MOże troszke zamotałem ale cos podobnego jak coś to mnie poprawcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 Możesz je zdemontować - tylko czy kosztowo to będzie uzasadnione, bo w niektórych pojazdach nie wystarczy tylko wyjąć tacha. Jeśli zaś je zostawiasz to musisz mieć je zalegalizowane i nie ważne jest czy je używasz czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 2 Sierpień 2009 Share Napisano 2 Sierpień 2009 Dokładnie tak jak napisał LUK. Zdemontuje go (bo zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców odsyłającą do dyrektywy WE) nie jest on wymagany ale urządzenie musi być czynne i sprawne oraz podlegać badaniom metrologicznym. Zmiana na zwykły prędkościomierz oszczędzi Tobie czasu na drodze i badania, gdyż rolą diagnosty nie jest sprawdzanie w jakim pojeździe używanym w transporcie drogowym co jest wymagane (od tego jest ITD). Rolą diagnosty jest sprawdzanie legalizacji we wszystkich urządzeniach podlegających dozorowi, metrologi itp. Swoją drogą do 3,5T DMC możesz spokojnie jeździć do czasu podłączenia przyczepy, gdyż wówczas tachograf będziesz musiał posiadać, gdyż zespół pojazdów przekroczy 3,5T DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 3 Sierpień 2009 Share Napisano 3 Sierpień 2009 Rolą diagnosty jest sprawdzanie legalizacji we wszystkich urządzeniach podlegających dozorowi, metrologi itp. Przepraszam bardzo ale czy w tej wypowiedzi nie jest błąd przecież wg obecnych przepisów diagnosty nie obchodzi tachograf, no chyba że przy ADRach ale to tylko czy spełnia wymagania ADR.Coś mi tu nie pasuje z tym tachografem w waszych wypowiedziach, najlepiej było by aby zainteresowany poprostu zadzwonił do ITD co i jak z tym tacho Możesz je zdemontować - tylko czy kosztowo to będzie uzasadnione, bo w niektórych pojazdach nie wystarczy tylko wyjąć tacha.i tu masz racje wychodzą obecnie pojazdy poniżej 3,5T z tachem które są już na CANie i z takiego wynalazka aby coś wymontować to musi ingerować serwis no a jak wiadomo tanio sobie nie policzą o ile wogule będzie możliwość jego demontażu.Ja nadal podtrzymuje moją opinie z poprzedniej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 4 Sierpień 2009 Share Napisano 4 Sierpień 2009 Jeśli jest ma być zalegalizowany i tyle.Myślę,że mylisz pojęcia, nie interesuje cię tacho pod względem wymogu,oczywiscie poza ADR i Autobus na 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2009 Share Napisano 4 Sierpień 2009 Jeśli jest ma być zalegalizowany i tyle.Myślę,że mylisz pojęcia, nie interesuje cię tacho pod względem wymogu,oczywiscie poza ADR i Autobus na 100 km Chyba przesadzasz - bo jeśli twoja wypowiedź jest prwdziwa to znaczy, że w każdym samochodzie zamontowanym sprwdzasz legalizację tacha - czyli pracujemy po staremu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 4 Sierpień 2009 Share Napisano 4 Sierpień 2009 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/download.php?id=2511 Drugi akapit. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Sierpień 2009 Share Napisano 4 Sierpień 2009 No może trochę się zapędziłem - sprawdzamy ale nie ma obowiązku wpisywania w "załącznik do zaświadczenia" Ale może inny wątek - jak podchodzicie do legalizacji tacho zagranicznej aczkolwiek unijnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Sierpień 2009 Share Napisano 4 Sierpień 2009 Jest tak samo ważna jak nasza krajowa - przecież czasy pracy kierowcy wychodzą z dyrektyw unijnych i pod nie podlegamy w tej kwestii. Właściciel pojazdu wcale nie musi robić legalizacji tachografu w Polsce, może np. w Niemczech. Początkowo było przecież tak z tachografami cyfrowymi, że w Polsce mało serwisów robiło, więc jeździli kierowcy do Niemiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Sierpień 2009 Share Napisano 5 Sierpień 2009 jak podchodzicie do legalizacji tacho zagranicznej aczkolwiek unijnej Legalizacje przyrządów pomiarowych są ważne unijne, miałem kiedyś na stacji pistolet do pompowania włoski z włoska legalizacją pierwotną. Natomiast urządzenia dozorowe muszą mieć polski dozór UDT lub TDT, zależnie od rodzaju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Czy po otwarciu tacho na OBT stemplujecie tarczkę,czy wystarczy w DR pieczątka z badania? Na szkoleniu mówiono ,że wystarczy pieczątka w DR z OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 pod warunkiem że zasłużył na pieczątkę przy N paragon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 pod warunkiem że zasłużył na pieczątkę przy N paragon Przy N to chyba zaswiadczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Przy N to chyba zaswiadczenie I paragon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Chyba ,że chce fakturę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.