duchu Napisano 18 Sierpień 2009 Share Napisano 18 Sierpień 2009 Koledzy , mam pytanie: dlaczego Mercedes A -klasse ma dwie masy dopuszczalne np A140 1480/1530?. I kiedy która obowiązuje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 18 Sierpień 2009 Share Napisano 18 Sierpień 2009 Prawdopodobnie pierwsza to Dopuszczalna Masa Całkowita a druga Maksymalna Masa Całkowita. Jeśli się mylę to proszę mnie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Sierpień 2009 Share Napisano 19 Sierpień 2009 Albo tez wariant: pojazd/pojazd z hakiem pojazd Nawet w Polskich homologacjach pojawiają się już takie zapisy drobnym maczkiem, że np. w przypadku holowania przyczepy DMC wzrasta do (i tu przeważnie + - 50 kg) i podobnie z naciskiem na tylną oś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 20 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 20 Sierpień 2009 Bardziej mnie przekonuje odpowiedż BLAKOPa,te masy są podawane obok siebie-xxx/xxx, a nie jedna pod drugą. Tym bardziej że już gdzieś taką wypowiedż słyszałem.Ale nasuwa mi się pytanie którą wartość wpisac w sytuacji gdy auto bez haka pojawi się na PBT, i co dalej gdy po x -latach ktos założy hak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 20 Sierpień 2009 Share Napisano 20 Sierpień 2009 Zawsze dokonuję wpisu z przyjęciem pierwszej wartości, nigdy nie było problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Sierpień 2009 Share Napisano 20 Sierpień 2009 Obstawiam pierwszą wartość. Druga to tylko wariant, możliwy w określonej sytuacji - Polskie przepisy nie przewidują jednak takiego wpisu w dok. pojazdu - podobnie jak nie przewidują zmiany wpisu dot. zmiany masy własnej, przy modyfikacjach pojazdu, choć np. homologacja to przewiduje (montaż felg alu, instalacja gaz.itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 21 Sierpień 2009 Share Napisano 21 Sierpień 2009 podobnie jak nie przewidują zmiany wpisu dot. zmiany masy własnej Bo masa własna to nieszczęsny parametr Zmienia ktoś letnie alusy na zimowe stalówki i zmienia się masa własna. Zakłada instalację car-audio zmienia się. Zakłada bagażnik dachowy ... jak wyżej ... i tak można wymieniać. Po co więc ten bzdurny parametr jest wpisywany? No byłbym w stanie jeszcze zaakceptować jeśli byłyby wpisywane 'widełki' ale konkretna wartość to idiotyzm. Wystarczy napompować koła azotem i masa własna się zmieni P.S. To tak jakby człowiekowi wpisywać 'masę własną' do dowodu osobistego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemor Napisano 22 Sierpień 2009 Share Napisano 22 Sierpień 2009 Myślę,żę tutaj bardziej chodzi o określenie dop.ładowności określanej jako różnica mas stąd ten parametr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.