Skocz do zawartości

Masa przyczepy bez hamulca


elliot

Rekomendowane odpowiedzi

I to jest to błędne skojarzenie - połowa masy własnej,,,

 

Warunki techniczne

§14..........Hamulce

6.Przepisu ust. 5 nie stosuje się do:

1)przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7;

2)jednoosiowej przyczepy dłużycowej.

7.W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.

 

jeżeli przekracza połowę masy własnej musi mieć hamulec - więc ...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    9

  • Paprock

    9

  • kowal

    8

  • IVVO

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

I to jest to błędne skojarzenie - połowa masy własnej,,,

Sęk w tym, że są 2 zapisy odnośnie masy przyczepy bez hamulca. Ten drugi przytoczył fiedorowicz, a w nim właśnie o masie własnej jest mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że są 2 zapisy odnośnie masy przyczepy bez hamulca. Ten drugi przytoczył fiedorowicz, a w nim właśnie o masie własnej jest mowa.
i jak bym nie szukał,sprawdzał i porównywał to w 99% wychodzi max połowę MW pojazdu(przynajmniej dla pojazdów o masie własnej do 1300 kg)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielg539 napisał/a:

Sęk w tym, że są 2 zapisy odnośnie masy przyczepy bez hamulca. Ten drugi przytoczył fiedorowicz, a w nim właśnie o masie własnej jest mowa.

i jak bym nie szukał,sprawdzał i porównywał to w 99% wychodzi max połowę MW pojazdu

Masy przyczep ustalamy tylko i wyłącznie na podstawie danych producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy przyczep ustalamy tylko i wyłącznie na podstawie danych producenta.
:ok tak wiem,to starałem się opisać :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy przyczep ustalamy tylko i wyłącznie na podstawie danych producenta.
i najczęściej jest to zgodne z zapisami prawa ..... :-D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie ,masz danych producenta (starsze auta) co robisz??

Myślę, że prędzej fiodor ma rację, żeby dawać połowę MW (bo przepis przytoczył) niż ślepo dawać 750 kg jako możliwy maks, bo w wielu przypadkach się przejedziecie myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawać połowę MW (bo przepis przytoczył) niż ślepo dawać 750 kg jako możliwy maks

Oczywiście, że masz rację. Miałem na myśli przypadki, gdzie brak jest danych producenta ale w DR zagranicznym jest wartość większa niż połowa masy własnej,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w DR jest to co jest to OK. Nieważne czy krajowy, czy zagraniczny. Ale jak nie mamy nic, naprawdę nic, a dane porównawcze są niejednoznaczne to uważam, że połowa MW na podstawie przepisu Fiodora jet najwłaściwsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem na I-szej Octavie - Tam producent problem rozwiązał- Na TZ u dołu jest podana - 600 kg Pojazd z 2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak masa przyczepy bez hamulca w dowodzie jest większa niż 1/2 MW to piszecie tak jak jest w dowodzie zagranicznym ::?::?::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak masa przyczepy bez hamulca w dowodzie jest większa niż 1/2 MW to piszecie tak jak jest w dowodzie zagranicznym ::?::?::?

Dokładnie, najczęściej tak, podobnie jak wartość O1 większa od różnicy F3 i F1, choć dobrze jest jeszcze sprawdzić, porównać itp,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja O1 pisze zgodnie z tabliczką znamionową F3-F1 nawet jak jest inaczej w dowodzie zagranicznym i pisze że zgodnie z tabliczką znamionową i nie ma problemu w WK ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a O1 pisze zgodnie z tabliczką znamionową F3-F1 nawet jak jest inaczej w dowodzie zagranicznym i pisze że zgodnie z tabliczką znamionową i nie ma problemu w WK
:shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: co to znaczy
to może ja zapytam w którym miejscu na TZ masz określoną wartość O.1, w którym akcie prawnym masz określony sposób obliczania wartości O.1 wg. wzoru O.1=F3-F1? Chodzi oczywiście o obowiązujące akty prawne.

 

To jest właśnie shock - elementarny brak wiedzy w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.