kowal Napisano 27 Maj 2014 Share Napisano 27 Maj 2014 I to jest to błędne skojarzenie - połowa masy własnej,,, Warunki techniczne §14..........Hamulce 6.Przepisu ust. 5 nie stosuje się do: 1)przyczepy lekkiej, pod warunkiem że niezależnie od urządzenia łączącego przyczepa ta ma dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy; jeżeli jednak dopuszczalna masa całkowita takiej przyczepy jest większa niż połowa masy własnej pojazdu ciągnącego, powinna ona spełniać wymagania określone w ust. 7; 2)jednoosiowej przyczepy dłużycowej. 7.W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd, którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r. jeżeli przekracza połowę masy własnej musi mieć hamulec - więc ........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Maj 2014 Share Napisano 27 Maj 2014 I to jest to błędne skojarzenie - połowa masy własnej,,, Sęk w tym, że są 2 zapisy odnośnie masy przyczepy bez hamulca. Ten drugi przytoczył fiedorowicz, a w nim właśnie o masie własnej jest mowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Maj 2014 Share Napisano 27 Maj 2014 jeżeli przekracza połowę masy własnej musi mieć hamulec - więc ........... - więc ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 - więc ma i o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Sęk w tym, że są 2 zapisy odnośnie masy przyczepy bez hamulca. Ten drugi przytoczył fiedorowicz, a w nim właśnie o masie własnej jest mowa.i jak bym nie szukał,sprawdzał i porównywał to w 99% wychodzi max połowę MW pojazdu(przynajmniej dla pojazdów o masie własnej do 1300 kg) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 danielg539 napisał/a: Sęk w tym, że są 2 zapisy odnośnie masy przyczepy bez hamulca. Ten drugi przytoczył fiedorowicz, a w nim właśnie o masie własnej jest mowa. i jak bym nie szukał,sprawdzał i porównywał to w 99% wychodzi max połowę MW pojazdu Masy przyczep ustalamy tylko i wyłącznie na podstawie danych producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Masy przyczep ustalamy tylko i wyłącznie na podstawie danych producenta. tak wiem,to starałem się opisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Masy przyczep ustalamy tylko i wyłącznie na podstawie danych producenta. i najczęściej jest to zgodne z zapisami prawa ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 i najczęściej jest to zgodne z zapisami prawa ..... Z akcentem na "najczęściej" ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 A jak nie ,masz danych producenta (starsze auta) co robisz?? Myślę, że prędzej fiodor ma rację, żeby dawać połowę MW (bo przepis przytoczył) niż ślepo dawać 750 kg jako możliwy maks, bo w wielu przypadkach się przejedziecie myślę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 dawać połowę MW (bo przepis przytoczył) niż ślepo dawać 750 kg jako możliwy maks Oczywiście, że masz rację. Miałem na myśli przypadki, gdzie brak jest danych producenta ale w DR zagranicznym jest wartość większa niż połowa masy własnej,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Jak w DR jest to co jest to OK. Nieważne czy krajowy, czy zagraniczny. Ale jak nie mamy nic, naprawdę nic, a dane porównawcze są niejednoznaczne to uważam, że połowa MW na podstawie przepisu Fiodora jet najwłaściwsze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Dzisiaj miałem na I-szej Octavie - Tam producent problem rozwiązał- Na TZ u dołu jest podana - 600 kg Pojazd z 2008 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Coś takiego? W tym przypadku akurat 500 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Dokładnie - prawdopodobnie diesel bo w rogu 0,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirona zawieja Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 A jak masa przyczepy bez hamulca w dowodzie jest większa niż 1/2 MW to piszecie tak jak jest w dowodzie zagranicznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukasz0417 Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Dokładnie - prawdopodobnie diesel bo w rogu 0,7 Zgadza się - diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 A jak masa przyczepy bez hamulca w dowodzie jest większa niż 1/2 MW to piszecie tak jak jest w dowodzie zagranicznym Dokładnie, najczęściej tak, podobnie jak wartość O1 większa od różnicy F3 i F1, choć dobrze jest jeszcze sprawdzić, porównać itp,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 podobnie jak wartość O1 większa od różnicy F3 i F1 Dotyczy to szczególnie aut francuskich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirona zawieja Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 Ja O1 pisze zgodnie z tabliczką znamionową F3-F1 nawet jak jest inaczej w dowodzie zagranicznym i pisze że zgodnie z tabliczką znamionową i nie ma problemu w WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 a O1 pisze zgodnie z tabliczką znamionową F3-F1 nawet jak jest inaczej w dowodzie zagranicznym i pisze że zgodnie z tabliczką znamionową i nie ma problemu w WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 - zgodnie... zgodnie... zgodnie... - a wychodzie całkiem nie-zgo-dnie naszą sztuką zawodową!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirona zawieja Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 co to znaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 - ja bym ten temat przeczytał przynajmniej jeszcze raz od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Maj 2014 Share Napisano 28 Maj 2014 co to znaczy to może ja zapytam w którym miejscu na TZ masz określoną wartość O.1, w którym akcie prawnym masz określony sposób obliczania wartości O.1 wg. wzoru O.1=F3-F1? Chodzi oczywiście o obowiązujące akty prawne. To jest właśnie shock - elementarny brak wiedzy w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.