tarhim Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Witam, mam pytanie: z tego co widziałem, pojazd specjalny kempingowy ma ładowność określaną jako zero. Czy to znaczy, że jeśli weźmiemy np. Gaza 66 (masa własna 3470 kg, można jeszcze odchudzić) i przerobimy na campera to będzie można nim jeździć posiadając wyłącznie kategorię B? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Pomiędzy DMC pojazdu, a jego masą może występować różnica nie określana i nie podawana w DR jako ładowność - to o niczym nie świadczy. DMC pojazdu jest parametrem stałym i nie zmieni się niezależnie od sposobu i zakresu przebudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 to będzie można nim jeździć posiadając wyłącznie kategorię B? Nie. DMC pojazdu nie ulegnie zmianie. W kamperze można określić ładowność ale nie ma takiego musu bo jest to pojazd specjalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Określanie ładowności dla pojazdów specjalnych to temat wielu sporów. Jedni są za - inni przeciw. Faktem natomiast jest, że nie dla każdego pojazdu specjalnego masa własna będzie się równać masie własnej, a "zerowa" ładowność nie oznacza, że faktycznie nie przewozi on żadnych ładunków. Nieważne zatem jak odchudzisz gaza - DMC i tak pozostanie bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 DMC pojazdu jest parametrem stałym i nie zmieni się niezależnie od sposobu i zakresu przebudowy. Nieprawda, może ulec zmianie zgodnie z par 2 ust 1 pkt 5a (dz.u. 227). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Wrzesień 2009 Share Napisano 1 Wrzesień 2009 Ok - może - ale usprawiedliwiać ja może daleko idąca zmiana w konstrukcji i układzie jezdnym pojazdu - a nie likwidacja części wyposażenia. Wiele WK dla dokonania takiej zmiany będzie również wymagało zgodnie z parag.14 rozp.o rejestracji zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdu był homologowany na dana wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 2 Wrzesień 2009 Share Napisano 2 Wrzesień 2009 zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdu był homologowany na dana wartość. Bo tylko na tej podstawie moąna ją zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOSPOL Napisano 2 Wrzesień 2009 Share Napisano 2 Wrzesień 2009 Nowe dane techniczne (rodzaj, masy,naciski. wymiary itd.) pojazdu po dokonaniu zmian ustala podmiot dokonujący zmian w danym pojeżdzie i wystawia odpowiednie dokumenty orza tabliczkę znamionową. ( oczywiście mający uprawnienia do dolonywania zmian) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Wrzesień 2009 Share Napisano 2 Wrzesień 2009 Tospol - dla nowego pojazdu może i tak - ale dla już zarejestrowanego ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Wrzesień 2009 Share Napisano 2 Wrzesień 2009 No a jak już ktoś tak przebuduje pojazd zarejestrowany, że według tych zmian nie występuje pojazd o takich masach to co wówczas na złom? Mam na myśli np z 3200 dmc na 2300 dmc a pojazd o masie 2300 nigdy nie był produkowany dla danego typu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Wrzesień 2009 Share Napisano 2 Wrzesień 2009 W mojej ocenie jeśli producent Ci mówi "tego typu pojazdu nigdy nie produkowaliśmy z tym DMC" to do widzenia - takiej przeróbki dokonać Ci nie wolno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 4 Wrzesień 2009 Share Napisano 4 Wrzesień 2009 No a jak już ktoś tak przebuduje pojazd zarejestrowany, że według tych zmian nie występuje pojazd o takich masach to co wówczas na złom? Mam na myśli np z 3200 dmc na 2300 dmc a pojazd o masie 2300 nigdy nie był produkowany dla danego typu. DMc jest stało to rzecz święta wiele razy poruszane na forum nie trzeba pytać, a odstepstwem od tego może byc tylko homologacja tak jak pisał TomekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Wrzesień 2009 Share Napisano 4 Wrzesień 2009 DMc jest stało to rzecz święta Nieprawda, bo jeżeli przebuduję pojazd i zmienię mu np środek ciężkości to muszę ograniczyć ładowność i dmc aby się nie przewrócił i paragraf przytoczony powyżej na to zezwala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 4 Wrzesień 2009 Share Napisano 4 Wrzesień 2009 zaświadczenia od producenta, że dany typ pojazdu był homologowany na dana wartość. Bo tylko na tej podstawie moąna ją zmienić. Masz racje tak jak koledzy wyżej , przecież pisałem, tylko pod tym warunkiem może nastąpić zmiana parametru DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 4 Wrzesień 2009 Share Napisano 4 Wrzesień 2009 A jak zmienię środek ciężkości w przyczepie marki SAM i będzie niezbędne ograniczenie dmc to co wówczas? Mam przedstawić zaświadczenie od Kowalskiego , który ją zbudował, że w zamyśle to on kiedyś chciał ją zrobić na mniejszą wartość? WK zmieni te wartości na podstawie par 14 ust 2 rozporządzenia o rejestracji na podstawie badania technicznego a nie na podstawie cytowanego ust 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Wrzesień 2009 Share Napisano 4 Wrzesień 2009 Albo nie zmieni w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 6 Wrzesień 2009 Share Napisano 6 Wrzesień 2009 adam1501 powiedz mi w jaki sposób chcesz stwierdzić zmianę masy całkowitej, jak napisałeś, powiedzmy z 3200 na 2300? Jakie masz urządzenia aby to stwierdzić? Stajesz przed autem, patrzysz na nie i widzisz już w myślach jaką masę całkowitą wytrzyma ta konstrukcja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Wrzesień 2009 Share Napisano 7 Wrzesień 2009 Jakie masz urządzenia aby to stwierdzić? Opinię rzeczoznawcy. Głównie chodzi mi o rzecz, że coś takiego jest wykonalne i zgodne z przepisami a nie powielanie jakiegoś mitu o "świętości dmc". Nigdy nie stanąłem przed takim dylematem i nie wiem jak by to wyglądało, nie mniej jednak jest to wykonalne w świetle prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michu Napisano 7 Wrzesień 2009 Share Napisano 7 Wrzesień 2009 Ale przecież nik nie twierdzi że nie jest wykonalne , ale jesteś uparty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 7 Wrzesień 2009 Share Napisano 7 Wrzesień 2009 Opinię rzeczoznawcy. Jakie urządzenia ma rzeczoznawca aby to stwierdzić? Co on jest PIMOT-em Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al41 Napisano 7 Wrzesień 2009 Share Napisano 7 Wrzesień 2009 Panowie rzeczoznawca stwierdza że nośność opon w tym pojeździe wynosi 250ale DMC pojazdu 4600 to co zmieniamy DMC pojazdu hehe Oczywiście zmiana DMC jest dopuszczalna i ja to podpisze ale pod zmianami a nie wymianą opon jasio wędrowniczek jest god Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Wrzesień 2009 Share Napisano 7 Wrzesień 2009 Ja również się podpiszę pod konkretną zmianą konstrukcyjną popartą rzetelną opinia rzeczoznawcy. Przy pomocy czego zrobi opinię to mnie nie interesuje ale na pewno nie podpiszę wymiany opon, czy też zmiany przełożenia przekładni głównej ... itp "fachowych wypocin". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.