wlodas Napisano 27 Sierpień 2005 Share Napisano 27 Sierpień 2005 Musialy by byc same kropki .... tak cos czuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirosław Napisano 29 Sierpień 2005 Share Napisano 29 Sierpień 2005 ja od Starosty dostałem Broszurę informacyjną o zmianach wprowadzonych Ustawą zdn 21.04.2005r.i materiały z Gazety Rzeczpospolita Tak trzymać panowie .to dużo będziemy wiedzieć. Miroslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 29 Sierpień 2005 Autor Share Napisano 29 Sierpień 2005 Wiesz - i tak jesteś w lepszej sytuacji od tych, którzy nie dostali nic - prawda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 29 Sierpień 2005 Share Napisano 29 Sierpień 2005 Dostalismy ,dostalismy !! dzieki tobie SZEFUNIU i Forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abc Napisano 29 Sierpień 2005 Share Napisano 29 Sierpień 2005 nie rozumie Waszych uwag!! Dzienniki ustaw są ogólnie dostepne - co Starosta ma Wam przesłać Dz U.?? A jesli juz to US mógłby coś wyjaśnić - co zresztą zrobił wydał broszurę dla swoich pracowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 5 Wrzesień 2005 Share Napisano 5 Wrzesień 2005 Nie byłem na tym szkoleniu ale w wyciągu ze świadectwa homologacji pod koniec pkt około 37 jest podrodzaj pojazdu. Ten punkt jest decydujący. I tu znowu przypominam, że na poprzednim szkoleniu uczono nas, że diagnosta widząc w wyciągu ze świadectwa homologacji: furgon nie może zmienić podrodzaju pojazdu ale może wpisać wielozadaniowy jak spełnia wymogi. Teraz okazuje się, że diagnosta dla własnego bezpieczeństwa przez 5 lat musi posiadać kserokopie wyciągów z świadectwa homologacji z wpisem Van lub wielozadaniowy. Oj, co szkolenie to inna interpretacja. No ale rozumiem. Zmieniły się przepisy i teraz zaświadczenie diagnosty będzie również widział urzędnik i dokona odpowiedniej adnotacji. Wiadomo jak w bazie będzie furgon to urzędnik nie wpisze że spełnia VAT1 bo to nie jest wielozadaniowy lub van. Jak już ktoś wspomniał w dowodzie rejestracyjnym jest rodzaj i przeznaczenie. Nie ma podrodzaju. Sejm choćby chciał to nie dopisze do VAT1 furgonu bo już nie obraduje, a ustawę tylko parlament może zmienić. Jak ktoś ma furgon z 1 rzędem siedzeń i oddzieloną kabinę to jeszcze pod VAT 4 podejdzie, ale kabine z przestrzenią ładunkową w jednej bryle i 1 rzędem siedzeń - współczuje. [ Dodano: Wto Wrz 06, 2005 10:09 am ] Z tą homologacją to tylko taki pomysł jak sądze, ponieważ ma to ochronić diagnostę przed wystawieniem dokumentu potwierdzającego nieprawdę. Zaraz po wyjściu ze stacji klient uda się na rejestrację a tam porównają zapisy z homologacji i zaraz się zacznie na jakiej podstawie diagnosta dokonał zmiany podrodzaju pojazdu. Z ostatniej chwili: Ponieważ były wątpliwości zamieściłem kilka przykładów świadect homologacji: podrodzajów furgon i wielozadaniowy w poz. 37. Dodam, że dotychczas absurd tych przepisów mnie denerwował, a teraz jestem na etapie że już mnie to śmieszy. W zasadzie "na chwilę obecną" decydu7jące zdanie będzie miał DIAGNOSTA czy samochód jest wielozadaniowy czy VAN. Tak jak poniżej kolega podał samochód ciężarowy hatchback to biorąc pod uwagę Dz. U. Nr 211 i Nr 5 będzie to VAN i ponoć rejestracja mając zapis o podrodzaju furgon czy hatchback przyjmie zapis że jest to VAN lub wielozadaniowy jak spełni te przepisy. W sumie zaczynam nie nadążać za tempem zmian bo właśnie się dowiedziałem, że homologacje , o których była mowa ja słyszę na szkoleniu w Bydgoszczy nie będą już żądane przez diagnostów w Bydgoszczy i starostwie bydgoskim. Liczę, iż MI da jakieś wytyczne pisemne. Biorąc pod uwagę iklość zmian tego samego przepisu na szkoleniach pomiędzy lipcem, sierpniem i wrześniem 2005r. potiwerdzam, że jak diagnosta będzie się szkolił raz na 5 lat to napewno będzie wtórnym analfabetą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yeti Napisano 6 Wrzesień 2005 Share Napisano 6 Wrzesień 2005 Mam homologacę Seicento Van ,katygoria N1 sam.ciężarowy w poz .37 Rodzaj nadwozia hatchback i z czym to się je.Wiadomo w sam.ciężar. nie ma podrodzaju hatchback , czy ta pozycja 37 określa podrodzaj????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 6 Wrzesień 2005 Share Napisano 6 Wrzesień 2005 Mialem dokładnie tak samo z Renault clio 1,2 i opisałem bardo podobnie . Czekam co bedzie ale mysle ze ci własciciele co maja zamiast podrodzaju , wpisane rodzaj nadwozie sa wygrani bo my opisujemy wtedy "organoleptycznie [ Dodano: 07-09-2005, 07:53 ] Dostałem niezłą zjebke I poinformowano mnie ze jezeli nie ma czarno na białym " wielozadaniowy , van to nie mam nic kombinowac. Nikogo nie obchodza błedy tyou CIEZAROWY--- rodzaj nadwozia HATCHBACK .....no i sie --ma!! [ Dodano: 07-09-2005, 08:11 ] Nie wolno interpretowac nic[ w tych przepisach] na korzysc klienta, bo my dostaniemy po" kulasach." Pieniadz ma wpłynac do Panstwa i basta [To moje prywatne uwagi] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vacum Napisano 19 Wrzesień 2005 Share Napisano 19 Wrzesień 2005 My doszliśmy do takich oto ustaleń : - diagnosta podaje stan faktyczny, który wynika z definicji i ewentualnych przeliczeń w/g wzorów np. VAN - urzędnik WK weryfikuje zaświadczenie diagnosty na podstawie wyciągu z homologacji i wpisuje w dowodzie rej. np. vat - 1, albo odmawia wpisu bo wyciąg zawiera informację, że jest to furgon - ponieważ z dostępnych definicji wynika, że pojazdy jednobryłowe jednak furgonami nie są, klient skacze do gardła przedstawicielowi producenta - dlaczego homologacja ma taki wpis ? - jak ma wyglądać furgon stanowi Polska Norma udostępniona na forum przez nieocenionego pana Bogusława - jeżeli klientowi zależy to wydrze od producenta przyznanie się do błędu w homologacji, albo potwierdzenie że van jest w/g tego producenta furgonem, z uzasadnieniem tej opinii oczywiście - jeżeli producent uzna swój błąd to droga do uzyskania wpisu jest otwarta; sprawa jest istotna dla firm posiadających np. kilkadziesiąt takich pojazdów - tak czy owak ani diagnosta ani WK nie jest powodem niezadowolenia klienta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 19 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 19 Wrzesień 2005 tak czy owak ani diagnosta ani WK nie jest powodem niezadowolenia klienta Tak czy owag mamy bałagan (delikatnie to ujmując) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 Własnie dostałem telefon ze swojego starostwai i wkoncu wychodza z bardzo podobnego załozenia co u ciebie VACUM ! czyzby zaczeło sie cos dziac!? (jakies swiatełko w tunelu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 czy ma ktos poważne argumenty zeby Poloneza Truck z dwoma rzędami siedzeń i otwarta skrzynią ladunkową nie uznać jako Vat-3 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 czy ma ktos poważne argumenty zeby Poloneza Truck z dwoma rzędami siedzeń i otwarta skrzynią ladunkową nie uznać jako Vat- Nie ma tam nic o ilości miejsc, więc na pewno podlega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlodas Napisano 20 Wrzesień 2005 Share Napisano 20 Wrzesień 2005 VAT - 3 jak nic !!!bez dyskusyjnie !! [ Dodano: 20-09-2005, 15:24 ] A co? sa problemy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 Ja bym go zrobił jako VAT-4. Pod VAT-3 podlega pick-up a Polonez Truck nie jest pick-upem. Posiada kabinę kierowcy i nadwozie przeznaczone do przewozu ładunków jako konstrukcyjnie oddzielne elementy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 Polonez Truck nie jest pick-upem. Otwarta skrzynia ładunkowa - pick-up jak nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 A jak jest to Polonez Truck z zabudowaną skrzynią ładunkową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 W polonezie i temu podobnych w każdej chwili można zdjąć zabudowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 A jak jest to Polonez Truck z zabudowaną skrzynią ładunkową To vat-4 pod warunkiem, że to nie jest tylko zdejmowana nadstawka. Ale akurat ten przypadek ma Truck z dwoma rzędami siedzeń i otwarta skrzynią ladunkową więc na pewno vat-3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 Nadal mam wątpliwości. VAT-3 kabina kierowcy i nadwozie do przewozu ładunków stanowią konstrukcyjną całość z tym,że przesterzeń ładunkowa jest odkryta. VAT -4 kabina i nadwozie do przewozu ładunków konstrukcyjnie nie stanowią jednej całości. Truck ma możliwość zdemontowania nadwozia do przewozu ładunków tz.paki i dokonania innej zabudowy. Ale np. Mitschubishi L200 juz nie ma takiej mozliowści gdyż nadwozie do przewozu ładunków stanowi konstrukcyjną całość z kabiną kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 Panowie uwaga.... Fiat Seicento Van przegroda oddzielajaca przestrzeń ładunkowa niezgodna z warunkami technicznymi. Elementy przegrody oddalone od siebie wiecej niż wymagane minimum ( 100 mm ). Miałem w przeciągu tygodnia trzy takie autka i identyczne przegrody wiec to nie przypadek.A może wasze zdanie jest.... " czepia się ", wiec przypominam że chodzi o US i państwową kase. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 21 Wrzesień 2005 Autor Share Napisano 21 Wrzesień 2005 chodzi o US i państwową kase. Zgadzam się - nie będzie - PRZEBACZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andmat Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 Miałem wczoraj takiego Fiata Seicento z odległego terenu, przegroda wygląda na fabryczną, ale nie spełnia wymagań. Dlatego prawdopodobnie użytkownicy tych samochodów szukają głupiego w różnych skp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 chodzi o US i państwową kase. Zgadzam się - nie będzie - PRZEBACZ Chciałem tylko zasygnalizowaźć że takie przegrody są montowane w wiekszości tych pojazdów. a niewymiarowa kratka jest widoczna na pierwszy rzut oka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vacum Napisano 21 Wrzesień 2005 Share Napisano 21 Wrzesień 2005 Panowie uwaga.... Fiat Seicento Van przegroda oddzielajaca przestrzeń ładunkowa niezgodna z warunkami technicznymi. Elementy przegrody oddalone od siebie wiecej niż wymagane minimum ( 100 mm ). Też miałem takie przypadki i kazałem zmienić kratkę, zwłaszcza że niektóre były z tworzywa sztucznego i wytrzymałość miały raczej kiepską O US każdemu też wspomniałem, ale to przeważnie firmowi kierowcy więc dynda im czy firma beknie, czy nie. Większość jest obrażona, że zawracam im głowę i marnuję ich czas. Samo życie [ Dodano: Sro Wrz 21, 2005 6:27 pm ] Własnie dostałem telefon ze swojego starostwai i wkoncu wychodza z bardzo podobnego załozenia co u ciebie VACUM Brawo, nie tylko u nas urzędnicy myślą jak sprawę załatwić, a nie odepchnąć. Jestem pełen podziwu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.