Skocz do zawartości

6.12


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno, dawno temu istniał obowiązek wykonywania dodatkowego BT dla pojazdu, który zamierzał wyjechać za granicę RP (PRL). Bez zaświadczenia z takiego badania nie przekroczyłbyś pojazdem granicy. Oczywiście dotyczyło to ciężarówek i autobusów. Kiedy nastąpiło zbliżenie RP do UE, ale jeszcze przed uzyskaniem członkostwa, ów obowiązek zniknął. Nie pamiętam dokładnie daty zaniechania tych badań, zresztą mniejsza o to. Teraz jakiś "mądrala" uczestniczący w tworzeniu nowych przepisów przeforsował pomysł przywrócenia takich (czy też podobnych) badań. Jak to będzie wyglądało w praktyce - nie wiem. Czy zaświadczenie z takiego dodatkowego badania (bo chyba po przeprowadzeniu takiego badania SKP wyda zaświadczenie?) będzie wymagane przy przekraczaniu granicy? Nie wiem. Zresztą większości granic przecież nie ma. Po co i komu to badanie będzie potrzebne - nie wiem. Przychylam się do wniosku iż badanie takie będzie przeprowadzane na SKP raczej w celu potwierdzenia spełniania przez pojazd wymogów potrzebnych do uzyskania certyfikatu "S", czyli pojazdu bezpiecznego i ekologicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno, dawno temu

Ciągle robię i będę robił takie badania. Potrzebne są do BOTM, gdzie wydawane są certyfikaty "S" do pojazdów ekologicznych jeżdżących na CEMT.

Miło że nie będę wreszcie robił tego za free.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak. "WRC69" - masz 100% racji. Ja też cieszę się, że nie będę już dla tych dodatkowych czynności szukał podstawy prawnej, ani ceny "z sufitu". Tylko samo nazewnictwo tych czynności użyte w rozporządzeniu jest dla mnie nieco niefortunne. Wystarczyło by po prostu nazwać je np: "badanie w celu potwierdzenia spełnienia przez pojazd warunków technicznych dla "certyfikatu S". Współczesne pojazdy są technicznie podobne, oczywiście z wyjątkiem pewnej grupy "technicznych trupów", ale przecież tymi "trupami" nikt się nie ośmieli wybrać za granicę (BAG, TUW, ITD - czuwają!). Zaś sam certyfikat "S" jest przepustką do krajów dbających o ekologię i bezpieczeństwo. Jest on też uprawnieniem do pewnych ulg w opłatach drogowych czy innych. W związku z tym wszystkim nasze badanie będzie skierowane do pewnej grupy przewoźników, zainteresowanych takim certyfikatem. Tymczasem czytając wprost zapisy rozporządzenia można by odnieść wrażenie, że takie dodatkowe badanie dotyczy wszystkich zamierzających przekroczyć granicę RP. To właśnie miałem na myśli, pisząc poprzedni post. Broń Boże, żebym nie był zadowolony z pojawienia się tego badania i opłaty za nie!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest super.

Wreszcie jest podstawa prawna jak należy przeprowadzać takie badanie i ile za nie wziąć.

Cieszy mnie szczególnie pkt.9 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia (Dz.U. Nr 155 Poz. 1232 z 2009).

Jasno, zwięźle i na temat.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ten certyfikat 'S' i badanie do niego bedzie coraz bardziej popularne w zwiazku z wprowadzaniem na zachodzie rygorystycznych norm emisjii substancji szkodliwych i mozliwosci wjazdu na tereny 'ekologiczne' Wiec otwiera sie nowa dzialka dla SKP :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten certyfikat 'S' i badanie do niego bedzie coraz bardziej popularne w zwiazku z wprowadzaniem na zachodzie rygorystycznych norm emisjii substancji szkodliwych i mozliwosci wjazdu na tereny 'ekologiczne' Wiec otwiera sie nowa dzialka dla SKP :D

Tak nie do końca kolego.

W ciężarówkach certyfikat S jest potrzebny do tzw. CEMT -a. Jest to odpowiednik zezwolenia, na które wozisz towar po europie i na wschód.

Do wjazdu do odpowiedniej "zony" upoważniają nalepki na przedniej szybie (odpowiedniego koloru w zależności od normy emisji spalin). Takimi nalepkami handluje Dekra.

Są to dwie oddzielne sprawy nie mające ze sobą nic wspólnego.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.