myszy Napisano 1 Październik 2009 Napisano 1 Październik 2009 Jestem w trakcie rejestracji SAMa i wielokrotne przedzieranie sie przez rozmaite akty prawne oraz kilka mniej lub bardziej oficjalnych rozmow z diagnostami (nieprecyzyjnosc i sprzecznosci przepisow sa wprost niewiarygodne) mam kilka watpliwosci, ciekaw jestem jak je zinterpretujecie: 1. Czy SAM musi miec OBD? rozporzadzenie o WT nic takiego nie mowi, pojazd jest zwolniony z homologacji, wiec hyba nie. 2. Jakie normy emisji trzeba spelnic? w rozporzadzeniu o WT z poniejszymi zmianami dla pojazdow inych niz motocykl jest CO 0,2% i λ=0,97-1,03, a w rozporzadzeniu o BT stoi, ze nalezy sprawdzic np. CH z danymi producenta. Czyli dla SAMa tylko CO i λ? 3. SAM ma miec nadwozie, podwozie lub rame konstrukcji wlasnej. Co to jest podwozie? Rama z zawieszeniem? Uklad napedowy (np, mosty)? Przepisy sa doprawdy powalajce - przepisy lotnicze z ktorymi mam do czynienia na codzien okreslaja bardzo doklanie np. obciazenia i wspolczynniki bezpieczenstwa do obliczen wytrzymalosciowych. Rozporzadzenie o WT wogole nie wspomina o wytrzymalosci konstrukcji! Jedynie o odpowiedniej wytrzymalosci punktow kotwiczenia pasow. Odpowiedniej do czego ?! Maciek Cytuj
szombi Napisano 17 Listopad 2010 Napisano 17 Listopad 2010 polecam kontakt z ITS w Warszawie, PIMot oraz jesli sie nie myle to WITPiS w Sulejówku Jeśli Twój pojazd bedzie spełniał warunki art 66 to na miejscu zrobisz badanie Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.