myszy Napisano 1 Październik 2009 Share Napisano 1 Październik 2009 Jestem w trakcie rejestracji SAMa i wielokrotne przedzieranie sie przez rozmaite akty prawne oraz kilka mniej lub bardziej oficjalnych rozmow z diagnostami (nieprecyzyjnosc i sprzecznosci przepisow sa wprost niewiarygodne) mam kilka watpliwosci, ciekaw jestem jak je zinterpretujecie: 1. Czy SAM musi miec OBD? rozporzadzenie o WT nic takiego nie mowi, pojazd jest zwolniony z homologacji, wiec hyba nie. 2. Jakie normy emisji trzeba spelnic? w rozporzadzeniu o WT z poniejszymi zmianami dla pojazdow inych niz motocykl jest CO 0,2% i λ=0,97-1,03, a w rozporzadzeniu o BT stoi, ze nalezy sprawdzic np. CH z danymi producenta. Czyli dla SAMa tylko CO i λ? 3. SAM ma miec nadwozie, podwozie lub rame konstrukcji wlasnej. Co to jest podwozie? Rama z zawieszeniem? Uklad napedowy (np, mosty)? Przepisy sa doprawdy powalajce - przepisy lotnicze z ktorymi mam do czynienia na codzien okreslaja bardzo doklanie np. obciazenia i wspolczynniki bezpieczenstwa do obliczen wytrzymalosciowych. Rozporzadzenie o WT wogole nie wspomina o wytrzymalosci konstrukcji! Jedynie o odpowiedniej wytrzymalosci punktow kotwiczenia pasow. Odpowiedniej do czego ?! Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 17 Listopad 2010 Share Napisano 17 Listopad 2010 polecam kontakt z ITS w Warszawie, PIMot oraz jesli sie nie myle to WITPiS w Sulejówku Jeśli Twój pojazd bedzie spełniał warunki art 66 to na miejscu zrobisz badanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.