Tytus Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 Witam Poprosze o pomoc, klient chce wykonac i zarejestrowac przyczepke lekka jedno osiowa z tym ze ta przyczepka ma miec hamulec najazdowy. Ja mam podejrzenia ze chodzi o kombinacje z prawem jazdy by zarejestrowana byla jako lekka a w rzeczywistosci miala mozliwosc przewozenia nawet do 1,5t. Czy sa jakies przeslanki prawne dotyczace hamulca w przyczepce lekkiej??? Pomijam w tej chwili kwestie konstrukcyjne - bo z planow wynika ze bedzie to bardzo solidna przyczepa. Cytuj
bohdang Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 To jest właśnie przykład na nasze porąbane i niedopracowane przepisy. Nigdzie nie jest napisane o jakichkolwiek minimalnych czy maksymalnych ładownościach określanych choćby ze względu na potrzeby klasyfikacji pojazdów. Teoretycznie może dochodzić do takich absurdów, że przyczepa ciężarowa będzie miała np.50, 100, czy 200kg ładowności. Nic na to nie poradzisz. Nigdzie też nie znajdziemy zapisu zakazującego stosowania hamulca w przyczepie lekkiej. Musisz więc dokonać własnej oceny. Jeśli rzeczywiście będzie to ciężka i duża konstrukcja, to naświetl klientowi problem, powiadom WK, czy w końcu zażądaj opinii rzeczoznawcy. Zresztą w przypadku "SAM-ów" zawsze powinniśmy żądać opinii. A jeśli podczas kontroli drogowej zostaną ujawnione te kombinacje klienta, o których napisałeś, to konsekwencje poniesie on a nie TY. Cytuj
adam1501 Napisano 7 Październik 2009 Napisano 7 Październik 2009 zarejestrowac przyczepke lekka jedno osiowa z tym ze ta przyczepka ma miec hamulec najazdowy Nie koniecznie klient musi kombinować może po prostu robić przyczepkę pod konkretny samochód, np. pod seicento, który przyczepkę 400 kg może ciągnąć ale z hamulcem. Cytuj
Tytus Napisano 7 Październik 2009 Autor Napisano 7 Październik 2009 Siemka To jest właśnie przykład na nasze porąbane i niedopracowane przepisy. Nigdzie nie jest napisane o jakichkolwiek minimalnych czy maksymalnych ładownościach określanych choćby ze względu na potrzeby klasyfikacji pojazdów. Teoretycznie może dochodzić do takich absurdów, że przyczepa ciężarowa będzie miała np.50, 100, czy 200kg ładowności. Nic na to nie poradzisz. Nigdzie też nie znajdziemy zapisu zakazującego stosowania hamulca w przyczepie lekkiej. Musisz więc dokonać własnej oceny. Jeśli rzeczywiście będzie to ciężka i duża konstrukcja, to naświetl klientowi problem, powiadom WK, czy w końcu zażądaj opinii rzeczoznawcy. Zresztą w przypadku "SAM-ów" zawsze powinniśmy żądać opinii. A jeśli podczas kontroli drogowej zostaną ujawnione te kombinacje klienta, o których napisałeś, to konsekwencje poniesie on a nie TY. Ano juz wiem, sprawa wyglada troche inaczej. Przyczepke wykonuje profesionalny zaklad pod zamowienie klienta. Zaklad rowniez zapewnia opinie rzeczoznawcy - klient tylko rejestruje na siebie tego "sam-a". Mamy kryta pupe w tych dziurawych przepisach. Dziekuje za odpowiedz. Cytuj
llary Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Nie widze nic podejżanego w tego typu działaniu dlatego że tylko większe samochody mogą ciągnąć p-pe bez hamulca o DMC 750kg a jak mamy mniejszy samochód to tylko p-pa z hamulcem nam pozostaje przy tej masie. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 9 Październik 2009 Napisano 9 Październik 2009 Nie widze nic podejżanego w tego typu działaniu dlatego że tylko większe samochody mogą ciągnąć p-pe bez hamulca o DMC 750kg a jak mamy mniejszy samochód to tylko p-pa z hamulcem nam pozostaje przy tej masie. Przepisy mówią, że połowa DMC pojazdu, wystarczyłoby więc DMC pojazdu 1500 kg, niestety w praktyce często producent zaniża MMC przyczepy bez hamulca, masz tu rację, iż na 750 kg potrzebne jest auto ok. 2000 kg,,, Cytuj
krzychu Napisano 10 Październik 2009 Napisano 10 Październik 2009 taka przyczepka z niewiadowa,dmc 750kg,masa wlasna 250kg,ma extra prosty ham najazdowy,a przyjmuje bez problemu 1,5t ladunku. Cytuj
ketiw38 Napisano 10 Październik 2009 Napisano 10 Październik 2009 A cóż nas to obchodzi, że przyczepka jest konstrukcyjnie przystosowana do przewozu większych ładunków To tylko dla nas łatwiej takiego SAMA-a zarejestrować jako przyczepka lekka. To, że przyczepa waży 500kg i wpisujemy jej ładowność 250 to przecież taką homologację "wystawia" producent. To, że zamontował hamulec najazdowy - to tylko plus dla konsruktora - bo zwiększa bezpieczeństwo. A jaki ciężar będzie woził to jego sprawa do pierwszej kontroli Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.