Skocz do zawartości

Proszę o poradę czy można cięż. z 16t na 18t dmc


SKP Szczecinek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co ja wiem, nie można zmieniać DMC pojazdu, ( w dół a tym bardziej w górę - tą wielkość określa producent ), można jedynie zrobić sprostowanie w przypadku niezgodności dowodu z tabliczką znamionową. Można zmienić DMC pojazdu w dół pojazdu marki w SAM, ale dotyczyć to może zmniejszenia tej wielkości. Można zmniejszyć DMC pojazdu po zmianach konstr. polegających na zmianie rodzaju pojazdu np. sam cięż. na poj. specjalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie DMC nie można zwiększyć. Można sróbować jedynie walczyć na takiej podstawie, że dane auto z np. mocniejszym silnikiem wychodzi z fabryki z większym DMC (tak jest b. często) a konstrukcja jest taka sama. Ale to wiąże się z wymianą silnika i stertą pism, zaświadczeń i homologacji od producenta i nikt nie da gwarancji, że coś się wywalczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można!!

Można zmienić d.m.c. z 16t na 18 t- zrobi to wydział komunikacji po przedstawieniu pezez własciciela pojazdu wyciągu ze świadectwa homologacji, z którego będzie wynikało, że konstrukcyjnie pojazd posiada 18 t d.m.c.

-zmiana nastąpiła po wejściu Polski do Unii. :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wejściem Polski do Unii Wydz.Kom. zapisywały DMC poj. 2 osiowego prawie zawsze 16000kg ( jako wartość administracyjną - konstrukcyjna była wyższa ), po wejściu do Unii ta wielkość administracyjna uległa zmianie na 18000kg, i w przypadku zapisu tabliczki znamionowej ( jak zapisałem wyżej ) lub wyciągu z homologacji o wartości 18000kg można to nie tyle zmienić co sprostować. Proszę zwrócić uwagę tę wyższą wartość ustalił producent.

 

Czemu to ma służyć?

Klient sprowadził z zagr. pojazd przed wejściem do Unii i teraz ma o 2 tony zaniżoną ładowność, mogą być problemy podczas ważenia na drodze przez ITD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu to ma służyć?

Klient sprowadził z zagr. pojazd przed wejściem do Unii i teraz ma o 2 tony zaniżoną ładowność, mogą być problemy podczas ważenia na drodze przez ITD

 

Dobrze rozumowałem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu ma słłużyć nie wiem. Koleżanka z Wydziału Komunikacji ma taki problem z pojadem i pewnym diagnostą, więc podniosłem tą kwestję. Proszę więc o pomoc jeszcze raz. Chodzi głównie o interpretację Dz.U. aby można było wybrnąć z tej trudnej sytuacji. Auto ma mieć zmienione DMC z 16t na 18t. Ja wiem, że nie można bez homologacji.

 

Pozdrawiam

Darek

8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.