SKP Szczecinek Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 Poroszę o wyjaśnienie z podstawą prawną. Oczywiście mowa o DMC. Pozdrawiam Darek Cytuj
andew Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 Z tego co ja wiem, nie można zmieniać DMC pojazdu, ( w dół a tym bardziej w górę - tą wielkość określa producent ), można jedynie zrobić sprostowanie w przypadku niezgodności dowodu z tabliczką znamionową. Można zmienić DMC pojazdu w dół pojazdu marki w SAM, ale dotyczyć to może zmniejszenia tej wielkości. Można zmniejszyć DMC pojazdu po zmianach konstr. polegających na zmianie rodzaju pojazdu np. sam cięż. na poj. specjalny. Cytuj
Psuj Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 Ogólnie DMC nie można zwiększyć. Można sróbować jedynie walczyć na takiej podstawie, że dane auto z np. mocniejszym silnikiem wychodzi z fabryki z większym DMC (tak jest b. często) a konstrukcja jest taka sama. Ale to wiąże się z wymianą silnika i stertą pism, zaświadczeń i homologacji od producenta i nikt nie da gwarancji, że coś się wywalczy. Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 Proszę o poradę czy można cięż. z 16t na 18t dmc A czemu to ma służyć - tak z ciekawości pytam ? Cytuj
AUTO-SERWIS Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Można!! Można zmienić d.m.c. z 16t na 18 t- zrobi to wydział komunikacji po przedstawieniu pezez własciciela pojazdu wyciągu ze świadectwa homologacji, z którego będzie wynikało, że konstrukcyjnie pojazd posiada 18 t d.m.c. -zmiana nastąpiła po wejściu Polski do Unii. Cytuj
andew Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Przed wejściem Polski do Unii Wydz.Kom. zapisywały DMC poj. 2 osiowego prawie zawsze 16000kg ( jako wartość administracyjną - konstrukcyjna była wyższa ), po wejściu do Unii ta wielkość administracyjna uległa zmianie na 18000kg, i w przypadku zapisu tabliczki znamionowej ( jak zapisałem wyżej ) lub wyciągu z homologacji o wartości 18000kg można to nie tyle zmienić co sprostować. Proszę zwrócić uwagę tę wyższą wartość ustalił producent. Czemu to ma służyć? Klient sprowadził z zagr. pojazd przed wejściem do Unii i teraz ma o 2 tony zaniżoną ładowność, mogą być problemy podczas ważenia na drodze przez ITD Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 24 Sierpień 2005 Napisano 24 Sierpień 2005 Czemu to ma służyć? Klient sprowadził z zagr. pojazd przed wejściem do Unii i teraz ma o 2 tony zaniżoną ładowność, mogą być problemy podczas ważenia na drodze przez ITD Dobrze rozumowałem ... Cytuj
SKP Szczecinek Napisano 25 Sierpień 2005 Autor Napisano 25 Sierpień 2005 Czemu ma słłużyć nie wiem. Koleżanka z Wydziału Komunikacji ma taki problem z pojadem i pewnym diagnostą, więc podniosłem tą kwestję. Proszę więc o pomoc jeszcze raz. Chodzi głównie o interpretację Dz.U. aby można było wybrnąć z tej trudnej sytuacji. Auto ma mieć zmienione DMC z 16t na 18t. Ja wiem, że nie można bez homologacji. Pozdrawiam Darek Cytuj
Norbert Jezierski Napisano 25 Sierpień 2005 Napisano 25 Sierpień 2005 Post wyżej - użytkownik ANDEW - tam jest wszystko opisane Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.