Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam wszystkich

 

często spotykam takie wpisy ("samochód kempingowy 3,5 t z możliwością rejestracji do 3,85 t") w ogłoszeniach sprzedaży samochodów kempingowych.

zarejestrowane są raz na 3,5 t, a raz jako 3,85 t.

wiadomo, w pierwszym przypadku chodzi pewnie o prawo jazdy, opłaty autostradowe za granicami, znaki zakazu pow. 3,5 t.

ja ze względu na ładowność chciałbym takie auto zarejestrować na wyższą DMC.

czy wszystko jest zgodne z prawem i jak wygląda procedura?

 

pozdrawiam

affa

Napisano
często spotykam takie wpisy ("samochód kempingowy 3,5 t z możliwością rejestracji do 3,85 t") w ogłoszeniach sprzedaży samochodów kempingowych.

zarejestrowane są raz na 3,5 t, a raz jako 3,85 t.

To sądzisz ze diagnosta wpisze Ci DMC wg.twojego zyczenia i tak tez zarejestrujesz w WK?

W trakcie OBT przy I rej.mozesz mieć wpisane DMC tylko takie jak wynika to z dokumentów oraz tabliczki znamionowej....!!! :D

Napisano
jak wynika to z dokumentów

z dokumentów to czasami różnie bywa :D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
To sądzisz ze diagnosta wpisze Ci DMC

Świadek widzi to co chce widzieć :D

Napisano
czy wszystko jest zgodne z prawem i jak wygląda procedura?

Diagnosta powinien sprawdzić co jest na tabliczce znamionowej. Jak jest 3.85t to tyle będzie w dokumencie z przeglądu. Napisałbyś co to za samochód.

Napisano
Diagnosta powinien sprawdzić co jest na tabliczce znamionowej. Jak jest 3.85t to tyle będzie w dokumencie z przeglądu. Napisałbyś co to za samochód.

Nie koniecznie chyba musi zgadzać się DMC z tabliczką - zwłaszcza jak jest papier (certyfikat) - określone nowe DMC.

czy wszystko jest zgodne z prawem i jak wygląda procedura?

Inna sprawa, że "budowniczy" - zakład donoujący przebudowy auta - powinien umieścić nową tabliczkę z nowym DMC :x

Napisano

Diagnosta powinien sprawdzić co jest na tabliczce znamionowej. Jak jest 3.85t to tyle będzie w dokumencie z przeglądu.

należy rozumieć że jeśli został przywieziony z Niemiec z wpisem 3,5t w briefie to tak go zarejestrowano, a teraz ewentualnie można do wysokości z homologacji (tabliczki) podnieść DMC (w sumie sprostowanie), ale tylko ten jeden raz? bo jak tutaj na tym forum zdążyłem wiele razy wyczytać "DMC rzecz święta"?

Napisałbyś co to za samochód.

jak szukam to nie mogę znaleźć, ale widywałem takie

 

pozdr. affa

Napisano
Nie koniecznie chyba musi zgadzać się DMC z tabliczką

Kolego,to musi sie zgadzać.Jezeli było cos robione w tej materii to powinni

wymienić tabliczkę.U nas roznie z tym bywa/wiadomo gdzie zyjemy/ale np.

w pojazdach z Niemiec sa nowe tabliczki zgodne z dokumentami...!!!! :D

Napisano

ostudziliście moje zapędy, bo zaufałem ogłoszeniom, że można tak zwiększyć sobie dmc (żeby moc się bardziej załadować), a potem do sprzedaży znowu zmniejszyć ...

 

ale swoją drogą to nie rozumiem czemu przepisy tego zabraniają, jeżeli faktycznie byłoby to możliwe ::(

 

pozdr. affa

Napisano

Nad projektem samochodu siedzi trochę tęgich głów. Muszą oni obliczyć, sprawdzić i przetestować to co im wyszło. Konstrukcja pojazdu determinuje jego DMC. Jest to parametr wynikający ze skomplikowanych obliczeń i nikt nie może sobie ot tak tego zmieniać. O ile jest możliwe "zmniejszyć" DMC o tyle zwiększyć poza określoną przez producenta wartość jest praktycznie niemożliwe.

Napisano
ile jest możliwe "zmniejszyć" DMC o tyle zwiększyć poza określoną przez producenta wartość jest praktycznie niemożliwe.

ale tutaj właśnie chodziło o zmiany w granicach homologacji

Napisano
ale tutaj właśnie chodziło o zmiany w granicach homologacji

To wlasnie masz dokladnie napisane.Jezeli masz wydane swiadectwo homologacji na

dany pojazd w ktorym pisze czarne na bialym ze jego DMC wynosi 3500 kg,to jest

uwidocznione w dokumentach jak i tez tabliczce znam.Koniec i basta....!!!!

Napisano

Jest możliwe to zmienić ale trzeba zaciągnąć jnformacji od producenta pojazdu

w jakim przedziale DMC ten pojazd był homologowany. (Od .... dmc do .... dmc).

Jeśli tylko na 3,5 dmc to praktycznie nie ma pożliwości (ale zawsze jest jakieś wyjście....)

Napisano

Tospol, auto ma homologację i na 3,5, i na 3,85

mogę zakupić takie auto z dmc 3,5 przerejestrować na 3,85?

a przed sprzedażą w przyszłości mogę zmienić na 3,5? - przyszły klient z prawem jazdy B byłby tym zainteresowany zapewne ;)

 

oczywiście w pełni legalne rozwiązanie

 

pozdr. affa

Napisano
Tospol, auto ma homologację i na 3,5, i na 3,85

mogę zakupić takie auto z dmc 3,5 przerejestrować na 3,85?

a przed sprzedażą w przyszłości mogę zmienić na 3,5? - przyszły klient z prawem jazdy B byłby tym zainteresowany zapewne

Ale po co na 3,85 nie lepiej odrazu na 3,5 t :-D

Mniejsze koszty, pojazdem powyżej 3,5 nie wszedzie mozna wjechać itd:

Napisano

problem jest taki, że auto ma masę własną ok. 3t

to jest auto kempingowe, jak się załadujesz i napełnisz zbiorniki to może przekroczyć 3,5 t- dlatego, mimo że drożej, rozważam auto z rejestracją pow. 3,5 t

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.