pira Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 Wiatm Panowie tak jak wtemacie , szykuje się nam badanie samochodu po wypadku i wymianie ramy , nasze zapytanie jakie rodzaje badań w tym przypadku , może dodam trochę więcej informacji pojazd uczestniczył w kolizji drogowej jest zaświadczenie od policji , w warsztacie wymieniana jest rama pojazdu nasze pytanie jakie wg was należy zastosowć zakres badań DzU.2009.97.8702.art81ust11pkt3 i DzU.2009.87.802art81ust11pkt2b .Proszę o podpowiedż i z góry dziękuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 26 Październik 2009 Share Napisano 26 Październik 2009 Rozumiem że w samochodzie ciężarowym?? Zanim zostałem diagnostą, pracowałem w serwisie VOLVO. Wymienialiśmy ramę w pojeździe po wypadku. Rama była zamówiona w fabryce do konkretnego pojazdu i miała numer VIN. Wtedy - powypadkowe Dz.U. z 2009 Nr 155; poz.1232 Par.3.1; p.2. Jeśli trzeba nabić numery. To raczej klient po naprawie powinien wziąć z zakładu fakturę za naprawę i jakiś kwit, że wymienili mu ramę. W WK powiedzą klientowi co dalej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pira Napisano 27 Październik 2009 Autor Share Napisano 27 Październik 2009 Tak samochód jest ciężarówką do 3.5 t , myślałem że dostaniemy tu na forum trochę więcej podpowiedzi jak w takim przypadku interpretować przepisy po 22.09.2009 w tym przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 Czy "nowa" rama ma fabryczny nr VIN ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pira Napisano 27 Październik 2009 Autor Share Napisano 27 Październik 2009 Nie nowa rama jest bez numeru , będzie trzeba nabijać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 I jak zwykle klienta ma dwa wyjścia Najpierw wykonuje badanie i dostaje negatywa i do wydziału komunikacji po skierowanie na nabicie numerów. Najpierw idzie do wydziału komunikacji po skierowanie na nabicie nr VIN i później na staję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Październik 2009 Share Napisano 27 Październik 2009 Klient do WK z kwitem na nową ramę bez cech - decyzja na nabicie i tabliczkę - wykonanie numeru + tabliczka (jedno badanie ) Na koniec - po kolizji - drugie badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 29 Październik 2009 Share Napisano 29 Październik 2009 NIE WIEM CZY W TEJ SYTUACJI NIE POWINNA BYC OPINIA RZECZOZNAWCY I DOPIERO KLIJENT DO WK A POZNIEJ BADANIE KOLEDZY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 29 Październik 2009 Share Napisano 29 Październik 2009 NIE POWINNA BYC OPINIA RZECZOZNAWCY I DOPIERO KLIJENT DO Jezeli to tylko kiedy zleci to firma ubezp.w celu ustalenia zakresu naprawy pojazdu Pozniej rzecz.nic nie ma do roboty...!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 29 Październik 2009 Share Napisano 29 Październik 2009 NIE WIEM CZY W TEJ SYTUACJI NIE POWINNA BYC OPINIA RZECZOZNAWCY I DOPIERO KLIJENT DO WK A POZNIEJ BADANIE KOLEDZY Moim zdaniem opinia rzeczoznawcy nie będzie potrzebna ponieważ: Dz.U. 186 z 2007 § 14. 1. W przypadku zawiadomienia o zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającej: 1) ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu, powodującej zmianę właściwości miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu dokonuje rejestracji pojazdu; 2) ze zmiany adresu miejsca zamieszkania właściciela pojazdu niepowodującej zmiany właściwości miejscowej organu rejestrującego, organ rejestrujący wydaje nowy dowód rejestracyjny oraz dokonuje legalizacji tablic rejestracyjnych zgodnie z zasadami określonymi w przepisach w sprawie legalizacji tablic rejestracyjnych; 3) (uchylony); 4) z wymiany podwozia lub ramy w pojeździe zarejestrowanym, do zawiadomienia dołącza się: a) dowód własności podwozia lub ramy, b) dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli podwozie lub rama zostały sprowadzone z państwa trzeciego, c) dowód rejestracyjny pojazdu lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujacy właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu, z którego pochodzi podwozie lub rama, jeżeli to podwozie lub rama pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; opinia rzeczoznawcy jest wymagana tylko przy skorodowanym VIN i pojeździe zabytkowym Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent. 2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu: 1) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"; 2) (34) w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego; 3) odzyskanego po kradzieŜy, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu; 4) nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu; 5) w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu; 6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy; 7) (35) zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona. 3. (36) Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6 i 7, powinny być potwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 4 Listopad 2009 Share Napisano 4 Listopad 2009 Klient do WK z kwitem na nową ramę bez cech - decyzja na nabicie i tabliczkę - wykonanie numeru + tabliczka (jedno badanie ) Na koniec - po kolizji - drugie badanie. potwierdzam tak jak markes 30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hugh_h Napisano 12 Wrzesień 2010 Share Napisano 12 Wrzesień 2010 tak czytam bo mnie czeka wymiana ramy w pickupie, czyli potrzebne mi będzie umowa kupna sprzedaży ramy oraz DR pojazdu z którego ta rama pochodzi. To chyba dobrze że pojazd dawca będzie wyrejestrowany? no i co w związku z faktem że na ramie są oczywiście inne numery? jakaś adnotacja czy dodatkowa tabliczka ? ile to kosztuje ? [ Dodano: 07-01-2011, 10:20 ] to wrócę do tematu, dzwoniłem do wydz. komunikacji, i powiedziano mi że nie ma możliwości zmiany ramy w samochodzie, na używaną bo jak pojazd jest wyrejestrowany to rama powinna być skasowana i nie wolno nikomu jej sprzedać, a jak jest zarejestrowany to nie da rady zarejestrować drugi raz bo VIN się będzie powtarzał. i jak to jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.