duchu Napisano 5 Listopad 2009 Napisano 5 Listopad 2009 znajomy inspektor ITD zadał mi pytanie czy pod złącze B tachografu w pojezdzie moze byc coś podłączone.Prawdopodobnie ogranicznik prędkości .Rozmowa była przez telefon więc za bardzo mi nie wyjaśnił o co chodziło Cytuj
wrc69 Napisano 6 Listopad 2009 Napisano 6 Listopad 2009 Raczej podejrzewam kolego, że znaleźli w jakimś pojeździe "wyłącznik" podłączony do gniazda B w tachografie. Mgliście sobie przypominam, że do tego gniazdka dochodzi sygnał prędkości z impulsatora. Pozdrawiam Cytuj
rezystors Napisano 6 Listopad 2009 Napisano 6 Listopad 2009 Witam zależy pod które piny 4 wykorzystywane są do podłączenia impulsatora, resztę czasami wykorzystujemy przepływomierz, autokomputer. Na stronie podane jest przeznaczenie pinów http://elektronikasamochodowa.com/content/view/82/59/ Cytuj
wrc69 Napisano 6 Listopad 2009 Napisano 6 Listopad 2009 zależy pod które piny 4 wykorzystywane są do podłączenia impulsatora, Znaczy jasne. Kostka jest plombowana na tachografie. Podłączone jest zapewne coś pod B3 - sygnał z przetwornika. Jak odłączysz impulsy - nie rysuje tachograf - ty sobie jedziesz i masz na tarczce ładną pauzę. W pojazdach z najnowszą elektroniką szaleją jednostki sterujące, bo tachograf sygnał z impulsatora udostępnia na szynę CAN. Głupieje np. jednostka ABS/EBS, bo ma potwierdzenie z kół że się obracają a z tachografu że pojazd stoi. Kody błędów są charakterystyczne i serwisy VOLVO i SCANIA bankowo wiedzą kiedy pojazd miał odłączony sygnał prędkości (inne marki nie wiem). Pozdrawiam Cytuj
wolf Napisano 6 Listopad 2009 Napisano 6 Listopad 2009 Z tego co pamiętam to ogranicznik w tachografach Kienzla 1318 i 1324 oraz Poltik-Actia podłączany może być pod kostkę B pin 6. Cytuj
wrc69 Napisano 7 Listopad 2009 Napisano 7 Listopad 2009 Jeżeli nie ma sygnału prędkości - nie ma ogranicznika. Pojazd jedzie ile fabryka da. Na SKP nie masz możliwości sprawdzić czy pacjent ma odłącznik czy nie. Nikt nie zna tak dobrze wszystkich pojazdów żeby wiedzieć którędy przebiega wiązka impulsatora i gdzie najlepiej się w nią wpiąć. Poza tym na SKP nie demontuje się pojazdu Można ewentualnie sprawdzić czy nie ma magnesu na impulsatorze. Ale jak się go znajdzie to co ja mogę kierowcy zrobić? Ewentualnie N i na legalizację tachografu. Pozdrawiam Cytuj
lisek Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Diagnosta może otworzyć tachograf na SKP coby sprawdzić legalizację? Cytuj
wolf Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Pewnie, że może. Czasami nawet musi bo inaczej nie sprawdzi. Tylko potem pieczątka na tarczce. Cytuj
mirek.g Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 Mnie na kursie uczyli,że wystarczy dla kontrolującego np.Policjanta pieczątka w DR o badaniu lub zaswiadczenie z badania,poprawcie jeśli się mylę. Cytuj
wolf Napisano 10 Luty 2010 Napisano 10 Luty 2010 No raczej nie. Ja otwierając tacho robię na odwrocie tarczki adnotację badanie techniczne, data, godzina otwarcia pieczątka i podpis, Z samej pieczątki w DR czy na zaświadczeniu nie wiadomo kiedy otwierałeś Cytuj
JANUSZ60 Napisano 11 Luty 2010 Napisano 11 Luty 2010 Pewnie, że może.Czasami nawet musi bo inaczej nie sprawdzi. Tylko potem pieczątka na tarczce. Gdyby to było, aż tak pewne to nie istniały by dwie szkoły,,, znów pół Polski robi tak a druga połowa inaczej,,, Cytuj
marcinkoz2910 Napisano 30 Styczeń 2012 Napisano 30 Styczeń 2012 w kostkę B może być coś jeszcze podłączone ale zaznaczam W KOSTKĘ a nie w połowie przewodu sygnałowego impulsatora (pin 1,2,3,4) Np. sygnał prędkości do toll collect można podłączyć pod B7, czy sygnał do ogranicznika prędkości Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.