Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich !

jestem nowy na tym forum i zielony :-D być może pisze w złym dziale (nie bijcie za to ;).

Chodzi mi o to że jestem w trakcie pisania pracy dyplomowej na temat badań okresowych pojazdów osobowych i mam kilka niejasności:

1- kontrola instalacji gazowej - jak przebiega , co jest sprawdzane? sprawdzamy tylko poprawność zamontowania instalacji, homologacje butli i za pomocą detektora gazu szczelność. bo reszta jest chyba nie sprawdzana ? chodzi mi o elektrozawór i zawór odpowiedzialny za napełnienie butli w 80%.słyszałem że diagności wołają od użytkowników zaświadczenia ze stacji tankowania gazu o odbijaniu zaworu przy napełnianiu butli do 80%?może jestem w błędzie i się mylę jeśli tak to powiedzcie jak to wygląda w świetle przepisów i w świetle rzeczywistym.

2-pomiar ruchu koła jałowego kierownicy. Czy sprawdzacie go na oko czy za pomocą urządzenia LUZ-1 ? jak się sprawdza luz w przypadku gdy pojazd jest wyposażony we wspomaganie kierownicy?

jakich przyrządów używacie do sprawdzania gazu i luzu kierownicy ?

Wiem że zadaje dużo pytań, ale jestem zielony w tych tematach i dlatego pytam.Dla niektórych mogą to być głupie pytania. Proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi na zadane pytania.

Napisano
chodzi mi o elektrozawór i zawór odpowiedzialny za napełnienie butli w 80%.

 

Zawsze sprawdzanie w praktyce różniło się nieco o tego w teorii.

Na szczęście w tym temacie wrześniowe zmiany poszły ciut w kierunku realiów (choć nie do końca)

Poczytaj dz u 2009 nr 155 poz 1232 Zał.4 dział V

 

Do pracy dyplomowej, trzymaj się raczej teorii.

Napisano
Wiem że zadaje dużo pytań, ale jestem zielony w tych tematach i dlatego pytam.Dla niektórych mogą to być głupie pytania. Proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi na zadane pytania.

Sugeruję jeszcze przynajmniej tygodniową praktykę na SKP. Zaproponuj że za np. sprzątanie poasystujesz diagnoście przy badaniach. Przedtem zapoznaj się dokładnie z Dz.U 155 z 2009r i choć raz przeczytaj Dz.U32 z 2003 oraz Dz.U. 108 w zakresie dotyczącym SKP. Ściągnij wersje ujednolicone w/w dzienników (są u nas na forum) bo nasze prawo zmienia się bardzo dynamicznie.

Napisano

(...) Czy sprawdzacie go na oko (...)

Sprawdzamy organoleptycznie brzmi dużo lepiej.

Napisano

Ruch jałowy koła kierownicy nie powinien przekraczać wartości zalecanych dla danego typu pojazdu - i tego się trzymaj.

Napisano
jakich przyrządów używacie do sprawdzania gazu i luzu kierownicy ?

np. PBK-1, LUZ 1

poprzednio urządzenia do takiej kontroli musiały być na SKP ale obecnie nie muszą

 

luzy

Sprawdzamy organoleptycznie

do gazu tylko detektor nieszczelności

zaświadczenia ze stacji tankowania gazu o odbijaniu zaworu przy napełnianiu butli do 80%?
to rosyjska ruletka

rozmawiałem z klientem, któremu do 50 l zbiornika "wlali" 52 l gazu :shock:

a na innych stacjach LPG zawór prawidłowo odcinał przy 40 +/- 0,5 l

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
rozmawiałem z klientem, któremu do 50 l zbiornika "wlali" 52 l gazu :shock:

 

nie wierz proszę we wszystkie bajki klientów ...

Napisano

Najgorsze jest to, że pisze człowiek pracę dyplomową i nie wie co chce napisać :x

Nie dość, że nie wie to jeszcze nie wie o czym :x

Sorry za takie słowa krytyki, ale jeżli naprawdę chcesz tą pracę napisać to włóż trochę wysiłku. Wystarczy przejść się po kilku stacjach popatrzyć popytać i będziesz wszystko wiedział. ::hey

Napisano
rozmawiałem z klientem, któremu do 50 l zbiornika "wlali" 52 l gazu :shock:

 

nie wierz proszę we wszystkie bajki klientów ...

 

To akurat może nie być wina klienta Wyjaśnienie tego fenomenu : "tuning" liczydła dystrybutora. 8)

Napisano
Wyjaśnienie tego fenomenu : "tuning" liczydła dystrybutora.

Akurat coś w tym temacie mogę....ale nie chcę.... :x

Napisano
Najgorsze jest to, że pisze człowiek pracę dyplomową i nie wie co chce napisać :x

Nie dość, że nie wie to jeszcze nie wie o czym :x

Sorry za takie słowa krytyki, ale jeżli naprawdę chcesz tą pracę napisać to włóż trochę wysiłku. Wystarczy przejść się po kilku stacjach popatrzyć popytać i będziesz wszystko wiedział. ::hey

mam kilka książek, dziennik ustaw, na stacji diagnostycznej miałem kiedyś praktyki. Większość diagnostów których znam robi przegląd nie trzymając się przepisów. Przepisy przepisami a rzeczywistość swoją drogą. Żeby zrobić porządny przegląd trzeba by poświecić godzinę a większość wyrabia się w ciągu 15 min (tylko mi nie mówcie że to nie prawda). W ciągu jednego porządnego przeglądu można by zrobić 3 takie na odwal się gdzie większość rzeczy jest sprawdzana metodą organoleptyczną :) więc lepiej zarobić 3x po 98 zł (w zależności jaki przegląd) niż tylko 98 zł. W małych miejscowościach stacje diagnostyczne są kiepsko wyposażone, jest w nich stary sprzęt czasem nawet niesprawny, mimo to stacje te nadal normalnie funkcjonują. Taka jest rzeczywistość w Polsce. Wszystko to prowizorka.

Dlatego pytam jak niektóre badania są wykonywane ? czym ? skoro np urządzenia do sprawdzania elementów składowych instalacji gazowej (PBK-1 lub nowszych) na oczy nie widziałem w większości stacji kontroli. Nikt mi nie powie że wszystko sprawdza się na ''oko'' i za pomocą czujnika gazu.

Nie obraźcie się koledzy na mnie za te słowa krytyki, jeśli kogoś moja wypowiedź uraziła to przepraszam wiem że nie wszyscy tak postępują.

Napisano
a większość wyrabia się w ciągu 15 min

 

To jakaś prowokacja jednak Ja się w 15 minut nie wyrabiam Zresztą skoro masz dzienniku ustaw pokaż gdzie pisze ile czasu mi to ma zabrać ?

 

jeśli kogoś moja wypowiedź uraziła to przepraszam wiem że nie wszyscy tak postępują.

 

Mnie ta wypowiedź w stylu amerykańskiego sądu raczej rozbawiła Powiem co powiem potem przeproszę i będzie ok ? Kogoś takiego na SKP bym nie wpuścił na praktyki, bo czemu to ma służyć ? Równie dobrze można podważyć twe "naukowe" osiągnięcia co niniejszym.... Oto kandydat do pracy na kontrolującego z ramienia TDT. A może jakieś konkrety? Bo takie uogólnienia psu na buty. Ktoś te SKP dopuścił. Komuś nie potrzeba wogóle auta a sam DR i wystarczy 3 minuty na badanie I co w związku z tym ? 8)

 

I jakoś kolegą się nie czuję na dodatek 8)

Napisano
Żeby zrobić porządny przegląd trzeba by poświecić godzinę a większość wyrabia się w ciągu 15 min (tylko mi nie mówcie że to nie prawda).

Nawet pół dnia jest mało żeby wykonać badanie zgodnie z przepisami a najlepsze jest to, że po tych godzinach dochodzimy do wniosku, że nie da się wykonać badania technicznego zgodnie z literą prawa ale to już inna kwestia.

mam kilka książek, dziennik ustaw, na stacji diagnostycznej miałem kiedyś praktyki.

W swojej pracy musisz kierować się przepisami więc tor obrałeś odpowiedni (książki, dzienniki).

Przepisy przepisami a rzeczywistość swoją drogą.

Dlatego powinieneś udać się na SKP gdzie pracuje ktoś kto nie tylko wykonuje badania ale jest w stanie wytłumaczyć Ci niektóre zagadnienia i metodykę badań inaczej tego nie ogarniesz. Najlepiej jakbyś udał się na szkolenie diagnostów tam mógłbyś pomęczyć znawców materii ale taka droga jest kosztowna.

Napisano

Czesc

rozmawiałem z klientem, któremu do 50 l zbiornika "wlali" 52 l gazu :shock:

nie wierz proszę we wszystkie bajki klientów ...

 

Ja tez odnosze sie dosc sceptycznie co do historii opowiadanych przez klientow na SKP - ale i mi wlali do 41 l zbiornika kiedys 42 l gazu - stacja ok 15 km za Radomiem trasa Warszawa-Kraków. A w Chorwacji na zadnej stacji nie "odbijal" mi zawor - po prostu pompa stawala przy ok 34 litrze.

 

P.S. Co do czasu trwania BT to kiedys pokusilem sie o wykonanie kosztorysu wg cennika z ASO jednej z koreanskich marek. T.j. czynnosci sa tam okreslone w roboczogodzinach (potem mnozy sie to przez stawke).

Niektorych czynnosi nie bylo w cenniku ale przyjalem czas trwania podobnych. Dodam ze czasy podane w tych cennikach sa czesto wziete z kosmosu - n.p. wymiana 4 kol to 15 min z wprowadzeniem/wyprowadzeniem pojazdu na stanowisko.

Wyszlo mi ok 6,7 rh na jedno badanie wykonane wg stosownego zalacznika.

To tyle...

Napisano
Dlatego pytam jak niektóre badania są wykonywane ? czym ? skoro np urządzenia do sprawdzania elementów składowych instalacji gazowej (PBK-1 lub nowszych) na oczy nie widziałem w większości stacji kontroli. Nikt mi nie powie że wszystko sprawdza się na ''oko'' i za pomocą czujnika gazu.

No i takie Twoje stwierdzenia dowodzą że nawet nie zadałeś sobie trudu przeczytania 2009 DZ.U 155 tam jest dokładnie opisane jak sprawdza się instalacje gazową. Natomiast urządzeń takich jak piszesz nie zobaczysz na skp bo już nie są wymagane. A że organoleptycznie sprawdzamy? Oczywiście że tak a jak inaczej, dokumentacje trzeba porównać ze stanem faktycznym (dozór, typ instalacji) przewody czy atestowane, odpowiednie odległości od ukł wydechowego, położenie zbiornika odpowiednie, zamocowanie elementów układu, odpowiednie ułożenie przewodów zasilających (gazowych) itp. Oczywiście szczelność instalacji gazowej podstawa.

Napisano
nie wierz proszę we wszystkie bajki klientów ...
klient był zdziwiony w jaki sposób to się stało
Wyjaśnienie tego fenomenu : "tuning" liczydła dystrybutora. 8)
i poradziłem mu na przyszłość, że w takim przypadku może zapłacić za 40 l

a gdy to się nie spodoba właścicielowi stacji LPG to niech dzwoni po policje, skarbówke, urząd miar, PIH itp...

:evil:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.