dejmien Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Witam wszystkich ! jestem nowy na tym forum i zielony być może pisze w złym dziale (nie bijcie za to . Chodzi mi o to że jestem w trakcie pisania pracy dyplomowej na temat badań okresowych pojazdów osobowych i mam kilka niejasności: 1- kontrola instalacji gazowej - jak przebiega , co jest sprawdzane? sprawdzamy tylko poprawność zamontowania instalacji, homologacje butli i za pomocą detektora gazu szczelność. bo reszta jest chyba nie sprawdzana ? chodzi mi o elektrozawór i zawór odpowiedzialny za napełnienie butli w 80%.słyszałem że diagności wołają od użytkowników zaświadczenia ze stacji tankowania gazu o odbijaniu zaworu przy napełnianiu butli do 80%?może jestem w błędzie i się mylę jeśli tak to powiedzcie jak to wygląda w świetle przepisów i w świetle rzeczywistym. 2-pomiar ruchu koła jałowego kierownicy. Czy sprawdzacie go na oko czy za pomocą urządzenia LUZ-1 ? jak się sprawdza luz w przypadku gdy pojazd jest wyposażony we wspomaganie kierownicy? jakich przyrządów używacie do sprawdzania gazu i luzu kierownicy ? Wiem że zadaje dużo pytań, ale jestem zielony w tych tematach i dlatego pytam.Dla niektórych mogą to być głupie pytania. Proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi na zadane pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 chodzi mi o elektrozawór i zawór odpowiedzialny za napełnienie butli w 80%. Zawsze sprawdzanie w praktyce różniło się nieco o tego w teorii. Na szczęście w tym temacie wrześniowe zmiany poszły ciut w kierunku realiów (choć nie do końca) Poczytaj dz u 2009 nr 155 poz 1232 Zał.4 dział V Do pracy dyplomowej, trzymaj się raczej teorii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Wiem że zadaje dużo pytań, ale jestem zielony w tych tematach i dlatego pytam.Dla niektórych mogą to być głupie pytania. Proszę o wyrozumiałość i odpowiedzi na zadane pytania. Sugeruję jeszcze przynajmniej tygodniową praktykę na SKP. Zaproponuj że za np. sprzątanie poasystujesz diagnoście przy badaniach. Przedtem zapoznaj się dokładnie z Dz.U 155 z 2009r i choć raz przeczytaj Dz.U32 z 2003 oraz Dz.U. 108 w zakresie dotyczącym SKP. Ściągnij wersje ujednolicone w/w dzienników (są u nas na forum) bo nasze prawo zmienia się bardzo dynamicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablos Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 (...) Czy sprawdzacie go na oko (...) Sprawdzamy organoleptycznie brzmi dużo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Ruch jałowy koła kierownicy nie powinien przekraczać wartości zalecanych dla danego typu pojazdu - i tego się trzymaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 jakich przyrządów używacie do sprawdzania gazu i luzu kierownicy ? np. PBK-1, LUZ 1 poprzednio urządzenia do takiej kontroli musiały być na SKP ale obecnie nie muszą luzy Sprawdzamy organoleptycznie do gazu tylko detektor nieszczelności zaświadczenia ze stacji tankowania gazu o odbijaniu zaworu przy napełnianiu butli do 80%? to rosyjska ruletka rozmawiałem z klientem, któremu do 50 l zbiornika "wlali" 52 l gazu a na innych stacjach LPG zawór prawidłowo odcinał przy 40 +/- 0,5 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 rozmawiałem z klientem, któremu do 50 l zbiornika "wlali" 52 l gazu nie wierz proszę we wszystkie bajki klientów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Najgorsze jest to, że pisze człowiek pracę dyplomową i nie wie co chce napisać Nie dość, że nie wie to jeszcze nie wie o czym Sorry za takie słowa krytyki, ale jeżli naprawdę chcesz tą pracę napisać to włóż trochę wysiłku. Wystarczy przejść się po kilku stacjach popatrzyć popytać i będziesz wszystko wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 rozmawiałem z klientem, któremu do 50 l zbiornika "wlali" 52 l gazu nie wierz proszę we wszystkie bajki klientów ... To akurat może nie być wina klienta Wyjaśnienie tego fenomenu : "tuning" liczydła dystrybutora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Wyjaśnienie tego fenomenu : "tuning" liczydła dystrybutora. Akurat coś w tym temacie mogę....ale nie chcę.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejmien Napisano 15 Listopad 2009 Autor Share Napisano 15 Listopad 2009 Najgorsze jest to, że pisze człowiek pracę dyplomową i nie wie co chce napisać Nie dość, że nie wie to jeszcze nie wie o czym Sorry za takie słowa krytyki, ale jeżli naprawdę chcesz tą pracę napisać to włóż trochę wysiłku. Wystarczy przejść się po kilku stacjach popatrzyć popytać i będziesz wszystko wiedział. mam kilka książek, dziennik ustaw, na stacji diagnostycznej miałem kiedyś praktyki. Większość diagnostów których znam robi przegląd nie trzymając się przepisów. Przepisy przepisami a rzeczywistość swoją drogą. Żeby zrobić porządny przegląd trzeba by poświecić godzinę a większość wyrabia się w ciągu 15 min (tylko mi nie mówcie że to nie prawda). W ciągu jednego porządnego przeglądu można by zrobić 3 takie na odwal się gdzie większość rzeczy jest sprawdzana metodą organoleptyczną więc lepiej zarobić 3x po 98 zł (w zależności jaki przegląd) niż tylko 98 zł. W małych miejscowościach stacje diagnostyczne są kiepsko wyposażone, jest w nich stary sprzęt czasem nawet niesprawny, mimo to stacje te nadal normalnie funkcjonują. Taka jest rzeczywistość w Polsce. Wszystko to prowizorka. Dlatego pytam jak niektóre badania są wykonywane ? czym ? skoro np urządzenia do sprawdzania elementów składowych instalacji gazowej (PBK-1 lub nowszych) na oczy nie widziałem w większości stacji kontroli. Nikt mi nie powie że wszystko sprawdza się na ''oko'' i za pomocą czujnika gazu. Nie obraźcie się koledzy na mnie za te słowa krytyki, jeśli kogoś moja wypowiedź uraziła to przepraszam wiem że nie wszyscy tak postępują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 a większość wyrabia się w ciągu 15 min To jakaś prowokacja jednak Ja się w 15 minut nie wyrabiam Zresztą skoro masz dzienniku ustaw pokaż gdzie pisze ile czasu mi to ma zabrać ? jeśli kogoś moja wypowiedź uraziła to przepraszam wiem że nie wszyscy tak postępują. Mnie ta wypowiedź w stylu amerykańskiego sądu raczej rozbawiła Powiem co powiem potem przeproszę i będzie ok ? Kogoś takiego na SKP bym nie wpuścił na praktyki, bo czemu to ma służyć ? Równie dobrze można podważyć twe "naukowe" osiągnięcia co niniejszym.... Oto kandydat do pracy na kontrolującego z ramienia TDT. A może jakieś konkrety? Bo takie uogólnienia psu na buty. Ktoś te SKP dopuścił. Komuś nie potrzeba wogóle auta a sam DR i wystarczy 3 minuty na badanie I co w związku z tym ? I jakoś kolegą się nie czuję na dodatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Listopad 2009 Share Napisano 15 Listopad 2009 Żeby zrobić porządny przegląd trzeba by poświecić godzinę a większość wyrabia się w ciągu 15 min (tylko mi nie mówcie że to nie prawda). Nawet pół dnia jest mało żeby wykonać badanie zgodnie z przepisami a najlepsze jest to, że po tych godzinach dochodzimy do wniosku, że nie da się wykonać badania technicznego zgodnie z literą prawa ale to już inna kwestia. mam kilka książek, dziennik ustaw, na stacji diagnostycznej miałem kiedyś praktyki. W swojej pracy musisz kierować się przepisami więc tor obrałeś odpowiedni (książki, dzienniki). Przepisy przepisami a rzeczywistość swoją drogą. Dlatego powinieneś udać się na SKP gdzie pracuje ktoś kto nie tylko wykonuje badania ale jest w stanie wytłumaczyć Ci niektóre zagadnienia i metodykę badań inaczej tego nie ogarniesz. Najlepiej jakbyś udał się na szkolenie diagnostów tam mógłbyś pomęczyć znawców materii ale taka droga jest kosztowna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Czesc rozmawiałem z klientem, któremu do 50 l zbiornika "wlali" 52 l gazu nie wierz proszę we wszystkie bajki klientów ... Ja tez odnosze sie dosc sceptycznie co do historii opowiadanych przez klientow na SKP - ale i mi wlali do 41 l zbiornika kiedys 42 l gazu - stacja ok 15 km za Radomiem trasa Warszawa-Kraków. A w Chorwacji na zadnej stacji nie "odbijal" mi zawor - po prostu pompa stawala przy ok 34 litrze. P.S. Co do czasu trwania BT to kiedys pokusilem sie o wykonanie kosztorysu wg cennika z ASO jednej z koreanskich marek. T.j. czynnosci sa tam okreslone w roboczogodzinach (potem mnozy sie to przez stawke). Niektorych czynnosi nie bylo w cenniku ale przyjalem czas trwania podobnych. Dodam ze czasy podane w tych cennikach sa czesto wziete z kosmosu - n.p. wymiana 4 kol to 15 min z wprowadzeniem/wyprowadzeniem pojazdu na stanowisko. Wyszlo mi ok 6,7 rh na jedno badanie wykonane wg stosownego zalacznika. To tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 Dlatego pytam jak niektóre badania są wykonywane ? czym ? skoro np urządzenia do sprawdzania elementów składowych instalacji gazowej (PBK-1 lub nowszych) na oczy nie widziałem w większości stacji kontroli. Nikt mi nie powie że wszystko sprawdza się na ''oko'' i za pomocą czujnika gazu. No i takie Twoje stwierdzenia dowodzą że nawet nie zadałeś sobie trudu przeczytania 2009 DZ.U 155 tam jest dokładnie opisane jak sprawdza się instalacje gazową. Natomiast urządzeń takich jak piszesz nie zobaczysz na skp bo już nie są wymagane. A że organoleptycznie sprawdzamy? Oczywiście że tak a jak inaczej, dokumentacje trzeba porównać ze stanem faktycznym (dozór, typ instalacji) przewody czy atestowane, odpowiednie odległości od ukł wydechowego, położenie zbiornika odpowiednie, zamocowanie elementów układu, odpowiednie ułożenie przewodów zasilających (gazowych) itp. Oczywiście szczelność instalacji gazowej podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Listopad 2009 Share Napisano 16 Listopad 2009 nie wierz proszę we wszystkie bajki klientów ... klient był zdziwiony w jaki sposób to się stało Wyjaśnienie tego fenomenu : "tuning" liczydła dystrybutora. i poradziłem mu na przyszłość, że w takim przypadku może zapłacić za 40 l a gdy to się nie spodoba właścicielowi stacji LPG to niech dzwoni po policje, skarbówke, urząd miar, PIH itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.