Skocz do zawartości
Norbert Jezierski

MI, Zacisze, listopad 2009 r. - notatki ze szkolenia ....

Rekomendowane odpowiedzi

Jacdiag

a potem w wolnej chwili diagnosta :shoot::shoot:

:razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Czesc

Czesc

Inny VIN na aucie - niz w papierach = N

hak w aucie - brak w DR = P ze stosowna adnotacja w zaswiadczeniu.

Ale nie stukamy w DR tylko wystawiamy zaswiadczenie????

Tylko i wyłacznie tak.Klientowi wskazujemy azymut do WK po wpis i dopiero pózniej

po powrocie z WK wpis do DR :D

 

Mam nadzieje ze dobrze mnie zrozumiales - nie mialem na mysli wbijania haka w DR.

Chodzilo mi o to ze jak klient nie ma w DR adnotacji HAK to daje "P" ale na zaswiadczeniu.

Problem tkwi tylko w tym - na jakiej podstawie WK wbije ten hak? oswiadczenia klienta???

Dlatego jak mam taka sytuacje robie pierw dodatkowe "HAK" wystawiam zaswiadczenie potem juz legalnie z zaswiadczeniem robie okresowe. Oczywiscie okresowe konczy sie pieczatka w DR.

Niestety mam sporo takich badan - ale klienci to zwykle podwykonawcy z okolicznych budow a ich WK mieszcza sie gdzies w Polsce. Wiec musze miec troche litosci dla nich a wydaje mi sie ze nie bardzo mozna sie do czegos przyczepic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Chodzilo mi o to ze jak klient nie ma w DR adnotacji HAK to daje "P" ale na zaswiadczeniu

Tylko tak a nie inaczej.

Problem tkwi tylko w tym - na jakiej podstawie WK wbije ten hak? oswiadczenia klienta???

To juz wyłącznie sprawa klienta.Nie ma wpisu-nie ma stempla.

Często się zdarza ze przy wydawaniu nowego lub wymianie starego DR pani

urzędniczka zapomni ten "drobiazg"odnotować w DR. :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Czesc

Często się zdarza ze przy wydawaniu nowego lub wymianie starego DR pani

urzędniczka zapomni ten "drobiazg"odnotować w DR. :razz:

 

W samej rzeczy kolego - pisalem juz ale powtorze, zdarzylo sie tak ja piszesz:

a klient mial kopie starego DR z wpisem. Jak pojechal do WK paniusia stwierdzile ze nie bylo w starym wiec w nowym tez nie bedzie haka, na to klient pokazal kopie starego DR ale to i tak nie przekonalo paniusi (bo taka kopia to zaden dowod) dopiero negocjacje "po znajomosci" (uchron boze przed takimi znajomymi) z przelozonym tej pani doprowadzily do laskawej zgody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
macstro
Załącznik w formie DIP tylko i wyłącznie do badania okresowego przed pierwsza rejestracją. Już poruszałem ten temat. Szkoda, że program stacja2000 pozwala władować go póki co wszędzie - przynajmniej takie badania non stop widzę (a więc samo dodatkowe, a jednak z DIPem). Zgłaszałem do twórcy programu, ale cóż... echo...

Wg mnie załącznik DIP nie pojawia się wszędzie tylko tam gdzie być powinien :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Wg mnie załącznik DIP nie pojawia się wszędzie tylko tam gdzie być powinien

Nie widzę w tym problemu.Nawet jezeli pojawia się tam gdzie nie jest potrzebny

to przeciez nie muszę go drukować...Tak wiem ze to pewna upierdliwość bo zeby

zakończyć badanie /oczywiscie w kompie/to trzeba go kazdorazowo zatwierdzać.

Jednak z drugiej strony jest tez zaletą bo jak widzę ze DR zgodny z TZ to wpisuję

dane z DR które pozniej przydają sie przy uzupęłnieniu danych w innych pojazdach

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarolud
Czesc
Czesc

Inny VIN na aucie - niz w papierach = N

hak w aucie - brak w DR = P ze stosowna adnotacja w zaswiadczeniu.

Ale nie stukamy w DR tylko wystawiamy zaswiadczenie????

Tylko i wyłacznie tak.Klientowi wskazujemy azymut do WK po wpis i dopiero pózniej

po powrocie z WK wpis do DR :D

 

Mam nadzieje ze dobrze mnie zrozumiales - nie mialem na mysli wbijania haka w DR.

Chodzilo mi o to ze jak klient nie ma w DR adnotacji HAK to daje "P" ale na zaswiadczeniu.

Problem tkwi tylko w tym - na jakiej podstawie WK wbije ten hak? oswiadczenia klienta???

Dlatego jak mam taka sytuacje robie pierw dodatkowe "HAK" wystawiam zaswiadczenie potem juz legalnie z zaswiadczeniem robie okresowe. Oczywiscie okresowe konczy sie pieczatka w DR.

 

Niestety mam sporo takich badan - ale klienci to zwykle podwykonawcy z okolicznych budow a ich WK mieszcza sie gdzies w Polsce. Wiec musze miec troche litosci dla nich a wydaje mi sie ze nie bardzo mozna sie do czegos przyczepic...

 

Litości... I co ich zmusi do wbicia haka w DR ? Ma pieczątkę w DR ma ! Zaświadczenie na hak ok ale ta pieczątka w DR dopiero jak będzie hak w DR. 8)Ale Regan wskazał już prawidłową kolejność 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
speed
pyt. 15

rozbie wynik N

technicznych -> wynik P + rozbie

rozbie

przerobiona na hakowiec na BTP), WK poprowadzi ten przypadek dalej;

 

 

Mercedes ML z Niemiec na ustalenie roku produkcji, okresowe ważne auto mniej jak 3 lat.

W nienieckim DR ciężarowy S1=2. Faktycznie S1=5 i brak przegrody.

Ustalam rok produkcji 2007.

Co mam napisać w zaświadczeniu w polu "rodzaj pojazdu"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Co mam napisać w zaświadczeniu w polu "rodzaj pojazdu"?

W takim przypadku piszę to co widzę....!!!! :razz:

Mozesz jedynie wytłumaczyć klientowi o co chodzi i zrobiś zmiany konstrukcyjne... :D

 

[ Dodano: 17-11-2009, 22:45 ]

Ps.Jezeli natomiast chce mieć cięzarowy to wiesz co musi zrobic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
speed
Co mam napisać w zaświadczeniu w polu "rodzaj pojazdu"?

W takim przypadku piszę to co widzę....!!!! :razz:

Mozesz jedynie wytłumaczyć klientowi o co chodzi i zrobiś zmiany konstrukcyjne... :D

 

[ Dodano: 17-11-2009, 22:45 ]

Ps.Jezeli natomiast chce mieć cięzarowy to wiesz co musi zrobic...

Ten gość to cwaniak i twierdzi że mam ustalić tylko rok produkcji, resztę to on ma w niemieckim DR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
Ten gość to cwaniak i twierdzi że mam ustalić tylko rok produkcji, resztę to on ma w niemieckim DR.

To napisz mu na kartce papieru rok prod. dlugopisem,skasuj 60.- i azymut do WK.. :D

Na powaznie-przeciez w zaswiadczeniu musisz napisać rodzaj sam.Jezeli nie pasują

mu Twoje warunki to niech sobie jedzie na inną SKP a Ty spokojnie śpisz :zzz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pamiętaj, że przy tym aucie akcyza to ładnych kilka kawałków - jak nie więcej (a przecież o nią tutaj chodzi). Nie mieszaj się w to. Wystawiaj na osobowy, tak jak jest i opisz w uwagach co nie gra, albo niech gość szuka innej stacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hiubowawa

taaaaaaaaaaa :D:D:D

 

niech szuka innej skp

 

kolega zapytał co zrobić,poprosił o radę i dostał :evil::evil::evil::evil:

 

spychologia stosowana

 

wujków dobra rada nie brakuje :-(:-(:-(:-(

 

[ Dodano: 18-11-2009, 08:41 ]

Czesc
rozbie wynik N

technicznych -> wynik P + rozbie

o co kaman??

 

Inny VIN na aucie - niz w papierach = N

hak w aucie - brak w DR = P ze stosowna adnotacja w zaswiadczeniu.

Ale nie stukamy w DR tylko wystawiamy zaswiadczenie????

Tylko i wyłacznie tak.Klientowi wskazujemy azymut do WK po wpis i dopiero pózniej

po powrocie z WK wpis do DR :D

 

[ Dodano: 16-11-2009, 21:27 ]

za brak np. podświetlenia tablicy rej. tez dajemy P i zaświadczenie??

Faktycznie tak robisz...???? :razz:

chyba ze to jest tak ze jezeli pojazd nie spełnia warunków technicznych ale nie zagraza bezpieczenstwu ruchu drogowego to dajemy P ale bez wpisu w DR tylko dopiero jak usunie to wpis w dowód.

No,no masz ciekawą teorię.... :x

 

 

wez mnie chłopie nie osłabiaj tylko przeczytaj post po poscie i nie wyrywaj słów z kontekstu

ty podbijesz człowiekowi dowód z np.niesprawnym oswietleniem tablicy rej. jak tak to gratuluje. napisałem skoro nie widzisz np. czyli na przykład.

a moja teoria nie ma tu nic do rzeczy.czytaja posty jeden po drugim mozna tak wywniskowac

masz sie widze za bożyszce forumowe widzac to jak traktujesz posty siwezaków forumowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No proszę - kolega hiubowawa już się zgłosił na ochotnika do badania tego pojazdu jak rozumiem. :) Czyli problem z głowy :) Temat do zamknięcia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luk
:) Temat do zamknięcia :)

Psuju przybywaj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JACEK GUZ
:) Temat do zamknięcia :)

Psuju przybywaj

 

 

I zakończ kłótnie bo przykro takie rzeczy czytać ::hey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hiubowawa

kolega blakop widze podchodzi tak samo to tematu jak kolega regan

zamiast pisac na temat podbijaja sobie liczniki postów

zamiast doradzic najlepiej napisac zeby szukac innej skp.

ot i panowie doradzacze.ktos prosi o rade i ja szybko dostaje.

Panowie forum chyba do tego słuzy zeby sobie nawzajem pomagac a nie głupio doradzac.

Tak przynajmniej ja uwazam ale wy chyba uwazacie inaczej

SZKODA :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Nie będę zamykał każdego tematu w którym ktoś ma inne zdanie niż ktoś inny :) Po to jest to forum. Mięsem nie rzucacie to co mam zamykać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leniwiec
kolega blakop widze podchodzi tak samo to tematu jak kolega regan

zamiast pisac na temat podbijaja sobie liczniki postów

zamiast doradzic najlepiej napisac zeby szukac innej skp.

ot i panowie doradzacze.ktos prosi o rade i ja szybko dostaje.

Panowie forum chyba do tego słuzy zeby sobie nawzajem pomagac a nie głupio doradzac.

Tak przynajmniej ja uwazam ale wy chyba uwazacie inaczej

SZKODA :razz:

 

Ten post za wiele nie wnosi do dyskusji

I nie widzę tu jakiejś rady dla kolegi, a skłaniam się do wypisania zaświadczenia na podstawia tego co widzę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomaszmaczo85

koledzy a ja mam znow inny problem. Zrobilem klientowi badanie VAT-u wypisalem zaswiadczenie w uwagach wpisalem ze pojazd spełna warunki wymienione w art.86...... skreslilem punkt 1 i 2 i klient pojehal do WK i wrocil znow do mnie bo powiedzieli ze zaswiadczenie zle wypisane bo skreslone oba punkty.No wiec jak to w koncu wypisywac?? No i drugie pytanko w przypadku pokolizyjnego tez skereslamy oba punkty a co wpisac w uwagach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hiubowawa
kolega blakop widze podchodzi tak samo to tematu jak kolega regan

zamiast pisac na temat podbijaja sobie liczniki postów

zamiast doradzic najlepiej napisac zeby szukac innej skp.

ot i panowie doradzacze.ktos prosi o rade i ja szybko dostaje.

Panowie forum chyba do tego słuzy zeby sobie nawzajem pomagac a nie głupio doradzac.

Tak przynajmniej ja uwazam ale wy chyba uwazacie inaczej

SZKODA :razz:

 

Ten post za wiele nie wnosi do dyskusji

I nie widzę tu jakiejś rady dla kolegi, a skłaniam się do wypisania zaświadczenia na podstawia tego co widzę .

 

wiem ze nie wnosi ale jesli czytałes posty napisane powyzej powinienes wiedziec o co chodzi.

ale jesli chodzi o podejscie do badania to robie podobnie ja ty.pisze to co widze a papiery z zagranicy służa mi jedynie do pomocy i ewentualnego porównania. i wszystko.

 

[ Dodano: 18-11-2009, 12:12 ]

koledzy a ja mam znow inny problem. Zrobilem klientowi badanie VAT-u wypisalem zaswiadczenie w uwagach wpisalem ze pojazd spełna warunki wymienione w art.86...... skreslilem punkt 1 i 2 i klient pojehal do WK i wrocil znow do mnie bo powiedzieli ze zaswiadczenie zle wypisane bo skreslone oba punkty.No wiec jak to w koncu wypisywac?? No i drugie pytanko w przypadku pokolizyjnego tez skereslamy oba punkty a co wpisac w uwagach?

 

ja robiłem dokładnie tak jak napisałes i podobnie jak ty miałem przeboje z wk ale po kilku tel. sie wyjasniło ze nie moge pisac ze jest sprawny skoro robie mu tylko vat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
koledzy a ja mam znow inny problem. Zrobilem klientowi badanie VAT-u wypisalem zaswiadczenie w uwagach wpisalem ze pojazd spełna warunki wymienione w art.86...... skreslilem punkt 1 i 2 i klient pojehal do WK i wrocil znow do mnie bo powiedzieli ze zaswiadczenie zle wypisane bo skreslone oba punkty.No wiec jak to w koncu wypisywac?? No i drugie pytanko w przypadku pokolizyjnego tez skereslamy oba punkty a co wpisac w uwagach?

Masz problem bo sam go sobie zrobiłeś. Nie wypisujecie poematów na zaświadczeniach tylko ograniczajcie się do rzeczy niezbędnych. Po cóż uczyniłeś ten dopisek w uwagach? Miałeś wykonać badanie dodatkowe bez zakresu okresowego czyli skreślić oba punkty i w drugim punkcie na odwrocie zaświadczenia napisać jaki VAT spełnia i wszystko. Wówczas miałbyś zaświadczenie zgodne ze wzorem i treścią z Dz. U. i sen spokojny bez niepotrzebnych pytań telefonów i innych historii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
speed
Pamiętaj, że przy tym aucie akcyza to ładnych kilka kawałków - jak nie więcej (a przecież o nią tutaj chodzi). Nie mieszaj się w to. Wystawiaj na osobowy, tak jak jest i opisz w uwagach co nie gra, albo niech gość szuka innej stacji.

Zagubiłem się z tym ustalaniem danych. Nie określamy wyniku badania ani terminu nastepnego bt. Klient chce rok produkcji to robię rok i kropka.

Problem w tym jak napisać pierwszą stronę zaświadczenia, wychodzi na to że i tak muszę ustalić markę, model, rodzaj itd i wszystko robi się jasne że nie mogę pisać cieżarowy jak widzę osobowy.

Teraz rozpatrzmy inaczej. Ten sam samochód, też ustalenie danych, jest kratka.

Klient chce żeby mu ustalić rok produkcji ale auto na lawecie i po dzwonie.

Czy można w uszkodzonym ustalać dane?

Przegląd ma ważny do 2010 bo to rocznik 2007.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Klient chce żeby mu ustalić rok produkcji ale auto na lawecie i po dzwonie.

Czy można w uszkodzonym ustalać dane?

Przegląd ma ważny do 2010 bo to rocznik 2007.

 

Ustalasz dane ,ale w uwagach piszesz-pojazd uszkodzony,auto podstawione na SKP na lawecie.My dopuszczamy pojazdy do ruchu i nie możemy mieć klap na oczach.Skierowany na opony ,a "on" ma jeszcze rozbity refkektor ,peknięta szyba idt -nie dostanie przynajmniej u mnie zaswiadczenia ,że usterki usunięto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rowan

DU 155 paragraf 3 ust 1 pkt 11) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementów

nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagroŜenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego -

obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w

sposób określony w pkt 1 i 7 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr

4 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

 

Właśnie ten przepis powinniśmy stosować w takich sytuacjach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.