Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

adam1501

Dodatkowe kierunkowskazy

Polecane posty

adam1501

Koledzy poszukuje podstawy prawnej, która określa, że pojazd do przewozu osób niepełnosprawnych musi (może, powinien) posiadać dwa dodatkowe kierunkowskazy w tylnej części pojazdu.

 

[ Dodano: 26-11-2009, 22:38 ]

Ponieważ taki pojazd zgodnie z Dz.U.32 jest niesprawny techniczne, chyba, że o czymś nie wiem.

5ae1a3e29344d_wzr.JPG.da20251d0269c4035cdc3f8e250cfe2d.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow

W warunkach technicznych liczba tylnych kierunkowskazów w pojazdach samochodowych to 2. Dopuszcza się dwa dodatkowe kierunkowskazy tylne na samochodach ciężarowych i specjalnych o dmc powyżej 3,5 t, autobusach oraz na przyczepach o dmc powyżej 750 kg (kat. N2, N3, M2, M3, O2, O3 i O4).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Zgadza się, jeżeli taki pojazd jest autobusem wszystko gra ale co pojazdami kat. N1 i M1 co wówczas? Wszystkie te pojazdy są zrobione na taki sam wzór ale skąd się on wziął?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bohdang

Bezsprzecznie, jest to ewidentny przykład naruszenia przepisów o warunkach technicznych, jesli pojazd widoczny na fotografii nie jest autobusem. Dodać tylko należy, ze jeszcze do niedawna nasi "wspaniali" twórcy prawa absolutnie zabraniali montowania dodatkowych świateł "stop", że o dodatkowych kierunkowskazach już nie wspomnę (jest to dość "świeża" sprawa). Opornie przychodzi im przyznawanie, że pod względem bezpieczeństwa Zachód ciągle nas wyprzedza. Komu z nas, patrzących logicznie i praktycznie na sprawy bezpieczeństwa i techniki, te dodatkowe kierunkowskazy przeszkadzają? Czy powodują one obniżenie BRD, czy wręcz przeciwnie? Oczywiście pod warunkiem nie doprowadzania do przesady. Dla mnie osobiście ta cała logika naszych "prawotwórców " jest wręcz "pokręcona" i nosi znamiona zwykłej złośliwości. Przecież duży gabarytowo pojazd o DMC pow.3,5t jest i tak ogólnie lepiej widoczny niż jakiś "mikrus". Dlaczego więc to ten większy, lepiej widoczny może mieć mieć dodatkowe kierunkowskazy, czy sygnał cofania, a ten "mały" już nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Nasi prawodawcy nie dopuszczają myśli, że ktoś poza nimi może wymyślić ( przepis, rozwiązanie techniczne, normę systemową i.t.p.) coś co będzie lepsze, bezpieczniejsze, praktyczniejsze niż zatwierdzone przez Wysokich Urzędników. A nawet jeśli coś takiego dostrzegają, to nie mogą tego uznać bo byłoby to namacalnym śladem, że nie mają oni patentu na mądrość a tego by nie przeżyli. Przykład? Gdyby zastosowali się do wniosków wynikających choćby z dyskusji na niniejszym forum to nie wypuściliby takiego gniota prawnego jak obowiązujący od 22-go września. Ale dla nich ważniejsze jest: cyt. "Nie sugerujcie mi tu" :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.