Skocz do zawartości

Jak postępować będąc właścicielem pojazdu?

sabial

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy na tym forum,

Chciałbym prosić o radę odnośnie okresowego badania samochodu.

Zbliża się termin badania, wiem że w aucie mam kilka usterek, które trzeba będzie poprawić, ale nie znam się na tym i w związku z tym mam pytanie:

Jak po kolei powinienem postąpić? W pierwszej kolejności mam udać się na badanie diagnostyczne, gdzie dostanę listę rzeczy do naprawy w aucie, czy też najpierw pojechać do serwisu i zlecić przegląd, a potem teoretycznie sprawnym już autem pojechać na badanie?

Czy wykrycie usterek na badaniu jest jednoznaczne z zabraniem mi dowodu rejestracyjnego, czy też dostanę kilka dni na naprawę i ponowne badanie? Termin w dowodzie kończy mi się dopiero za miesiąc.

Pytanie wynika stąd, że nie mam zaufanego mechanika, któremu mógłbym powierzyć sprawdzenie i naprawę, wolałbym dostać szczegółową listę rzeczy do zrobienia od diagnosty i przekazać ją mechanikowi, którego wybiorę. Czy stacje diagnostyczne w ogóle taką listę dają?

Pozdrawiam

Marcin

Czy wykrycie usterek na badaniu jest jednoznaczne z zabraniem mi dowodu rejestracyjnego, czy też dostanę kilka dni na naprawę i ponowne badanie?

To zalezy jakie masz usterki.W przypadku kiedy faktycznie są to usterki ktore mogą

powodować zagrozenie dla Ciebie jak i tez innych uzytkowników to diagnosta moze

zatrzymać DR.Natomiast kiedy są to usterki ktore nie powodują zagrozenia tak dla

Ciebie jak i tez innych uzytkowników dostajesz wtedy "N" i spis usterek ktore musisz

usunąć.Usterki te musisz usunąc w ciągu 14 dni od daty wykonania OBT zeby nie płacić

ponownie pełnej opłaty za BT. :-(