Dave Napisano 29 Listopad 2009 Share Napisano 29 Listopad 2009 Witam Problem jest następujący. Kupiłem moje wymarzone auto na aukcji w Niemczech. Samochód był tam zarejestrowany jako ciągnik rolniczy o maksymalnej predkości 100 km / h. Ponieważ w Polsce ciagniki moga poruszać się z maksymalna prędkością 30 km/h. kierownik wydziału komunikacji zażądała odemnie opini rzeczoznawcy określającej rodzaj pojazdu. Rzeczoznawca stwierdza że : • „przedstawiony do oględzin samochód posiada cechy konstrukcyjne i elementy wyposażenia nadwozia samochodu terenowego” • „Samochód może być dopuszczony do ruchu na drogach jako terenowy i służyć do przewozu 2 osób łącznie z kierowcą oraz podręcznego bagażu i rozwijać szybkość do 100 km/h” • „Pole numerowe nadwozia skorodowane, pokryte farbą, znaki numerowe nieczytelne”, • „Po oczyszczeniu pola numerowego i przy pomocy urządzenia optycznego nie odczytano znaków numerowych”, • „Nadwozie posiada oryginalną fabryczną tabliczkę znamionową, na której widoczny jest następujący numer nadwozia 92XXXXX8A”, • „Tabliczka jest fabrycznie przynitowana do przegrody czołowej wewnątrz nadwozia”, • „Opinia Końcowa : Rzeczoznawca nie stwierdza celowej ingerencji w pole numerowe nadwozia w celu umyślnego zniszczenia jego numeru identyfikacyjnego. Nowy numer nadwozia można nabić przez upoważnioną Stację Kontroli Pojazdów po uzyskaniu zgody z Urzędu Powiatowego - Wydział Komunikacji”. Wystosowałem pismo do wydziału komunikacji starostwa powiatowego w Wolsztynie z prośbą o wyrażenie zgody na wybicie numeru nadwozia która wynika z korozji pola numerowego . W odpowiedzi Pani kierownik wydziału komunikacji w Wolsztynie twierdzi że „po badaniu technicznym i opinii rzeczoznawcy jest to samochód ciężarowy bez cechy identyfikacyjnej na pojeździe” oraz że „należy się zwrócić do Ministerstwa Infrastruktury o odstępstwo od obowiązujących warunków technicznych” Reasumując po określeniu rodzaju pojazdu czyli samochód terenowy nagle w ocenie kierownika wydziału komunikacji w wolsztynie przedmiotowy pojazd jest samochodem ciężarowym bez cechy identyfikacyjnej tak jakby orginalna tabliczka znamionowa znajdujaca sie wewnatrz pojazdu przestała istnieć. W chwili obecnej pozostało mi tylko napisac do Ministerstwa infrastruktury jak sugerują z prośba o odstępstwo. Byc może ktos z Państwa spotkał sie z podobnym problemem za wszelkie rady, pomysły będe dozgonnie wdzięczny. Pozdrawiam Dave Ps. Samochód ma 36 lat w Landrynkach rama często korodowała co za pech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 kolego ale lubisz stważać problem napisz do MI o odstępstwo od warunków tech i po bulu. § 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się: 1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Ale przecież nr na ramie jest - prawda? Tylko skorodował, przy czym faktyczny numer został ustalony - prawda? To w czym problem? (o ile te znaki XXX... to faktyczne znaki a nie wypełnienie pól niemożliwych do odczytu). Ktoś tu chyba coś przeoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 W odpowiedzi Pani kierownik wydziału komunikacji w Wolsztynie twierdzi że „po badaniu technicznym i opinii rzeczoznawcy jest to samochód ciężarowy bez cechy identyfikacyjnej na pojeździe” Co do klasyfikacji niech będzie (nie widząc pojazdu), pojazd nie jest bez cech identyfikacyjnych tylko numer (podwozia, nadwozia lub ramy) skorodował i wówczas naczelnik wydziału po opinii rzeczoznawcy, że nie było ingerencji w to pole numerowe wie co czynić. „należy się zwrócić do Ministerstwa Infrastruktury o odstępstwo od obowiązujących warunków technicznych” O jakie odstępstwo ma chodzić? Od numeru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Witam • „przedstawiony do oględzin samochód posiada cechy konstrukcyjne i elementy wyposażenia nadwozia samochodu terenowego” • „Pole numerowe nadwozia skorodowane, pokryte farbą, znaki numerowe nieczytelne”,• „Po oczyszczeniu pola numerowego i przy pomocy urządzenia optycznego nie odczytano znaków numerowych”, • „Nadwozie posiada oryginalną fabryczną tabliczkę znamionową, na której widoczny jest następujący numer nadwozia 92XXXXX8A”, • „Tabliczka jest fabrycznie przynitowana do przegrody czołowej wewnątrz nadwozia”,• „Opinia Końcowa : Rzeczoznawca nie stwierdza celowej ingerencji w pole numerowe nadwozia w celu umyślnego zniszczenia jego numeru identyfikacyjnego. Nowy numer nadwozia można nabić przez upoważnioną Stację Kontroli Pojazdów po uzyskaniu zgody z Urzędu Powiatowego - Wydział Komunikacji”. W odpowiedzi Pani kierownik wydziału komunikacji w Wolsztynie twierdzi że „po badaniu technicznym i opinii rzeczoznawcy jest to samochód ciężarowy bez cechy identyfikacyjnej na pojeździe” oraz że „należy się zwrócić do Ministerstwa Infrastruktury o odstępstwo od obowiązujących warunków technicznych” pogrubiłem wszystkie czynniki wskazujące na orginalnoość pojazdu i noszący ślady posiadania cech identyfikacyjnych, co powinno wystarczyć dla kierownika WK aby wydać decyzję na wykonanie numeru nadwozia , podwoizia bądź ramy co do tego na niebiesko zakreślonego - uważam że bazpodstawnie WK stwierdził o braku cech identyfikacyjnych, bo z treści napisanej w opinii jasno wynika że takowe cechy posiada na tabliczce znamionowej oraz "pole numerowe nadwozia skorodowane", dziwię sie więc decyzji kierownika WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigi Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 jestem tego samego zdania co kolega radan: pojazd noszący ślady posiadania cech identyfikacyjnych, co powinno wystarczyć dla kierownika WK aby wydać decyzję na wykonanie numeru nadwozia , podwoizia bądź ramy Rzeczoznawca stwierdzil brak ingerencji w pole numerowe i ceche identyfikacyjna w postaci tabliczki znamionowej wiec nie ma nad czym dyskutowac. Wniosek do WK o wykonanie numeru i po problemie. Co do klasyfikacji pojazdu to nie wiem jakie przeslanki przemawiaja za tym zeby go zakwalifikowac jako ciezarowy a nie terenowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 nie wiem jakie przeslanki przemawiaja za tym zeby go zakwalifikowac jako ciezarowy a nie terenowy? bo nie ma rodzaju terenowy może być tylko rodzaj 06 ciężarowy - podrodzaj 09 terenowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Zapis w PORD: Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent. 2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu: (...) 6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy; (...) 3. (36) Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6 i 7, powinny być potwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej. Tak więc kolego Dave bierz papiery i jedź do WK złożyć wniosek o nadanie numeru identyfikacyjnego. Jeszcze jedno rzeczoznawca powinien być wpisany do rejestru rzeczoznawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave Napisano 30 Listopad 2009 Autor Share Napisano 30 Listopad 2009 Witam Dziekuję za szybka interwencję Sprawa na dzień dzisiejszy wyglada następujaco: 1 złozyłem taki wniosek tzn dotyczący wyrażenia zgody na nabicie numeru zgodnie z art. 66 a ust.2 ustawy o ruchu drogowym. Otrzymałem odpowiedz że muszę złozyć wniosek o odstępstwo lub wyrażenie zgody na nabicie numeru na ramie przez Ministerstwo Infrastruktury. Rozmawiałem w dniu dzisiejszym również z ministerstwem infrastruktury poinformowali mnie że jezeli chodzi o wyrazenie zgody na nabicie numeru na ramie to wniosek bedzie bezzasadny poniewaz od tego jest starosta. Oczywiście wysłałem pismo do ministerstwa infrastruktury zaznaczam że żaden z wnniosków nie zawiera błędów formalnych zawarte jest pełna dokumentacja tzn kserokopie za potwierdzeniem zgodności z orginalem. Umowa kupna sprzedaży, dokumenty niemieckie, tlumaczenia, opinia rzeczoznawcy, zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym itd. Argumentacja strony przeciwnej Pojazd nie posiada zadnych cech identyfikacyjnych. Sprawdziłem na stronie entuzjastów Land Rovera http://www.lrfaq.org/FAQ.3.Chassis_Numbers.html co oznaczaja te liczby z tabliczki znamionowej przynitowanej wewnątrz pojazdu i okazuje się że pierwsze 3 liczby określają rok produkcji czyli 1973 r kolejne 5 liczb określa numer seryjny. Wychodzi na to że problemem jest to że mam 8 cyfrowy numer. W chwili obecnej poczekam na odpowiedz z ministerstwa męcze sie z tą rejestracją od 19 Października masakra. Jesli macie jeszcze jakies sugestie co moge zrobić to będę wdzięczny. Pozdrawiam Dave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemor Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 we wcześniejszym poście kolega napisał Ci,że siedemnastoznakowy VIN obowiązuje od 1995 roku.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowan Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Samochód był tam zarejestrowany jako ciągnik rolniczy Pole numerowe nadwozia skorodowane, pokryte farbą, znaki numerowe nieczytelne Czy SKP wykona badanie techniczne takiego pojazdu gdzie zapisy w DR nie są zgodne ze stanem faktycznym? Czy WK wyda zgodę na nabicie numeru w pojeździe nie zarejestrowanym w Polsce? Może tu jest problem..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Ja myślę, że problem jest w tym, czy rzeczoznawca w omawianej opinii ustalił pierwotny nr faktyczny pojazdu - bo nie tylko stwierdzenie ingerencji w pole numerowe jest tu ważne - diagnosta ma też za zadanie ustalić pierwotny nr. Z tego co autor napisał ustalony nr ma w środku ileś tam "X" - i tu pytanie - te "X" faktycznie tam są, czy w ten sposób określono znaki nieczytelne? I jak to się ma do zapisów w dokumentach pojazdu - też są takie?? Tu moim zdaniem leży problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Dobrze by było Dave jak byś wrzucił tu foto albo skan opinii rzeczoznawcy. Dużo to pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 + dok.pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave Napisano 1 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2009 Witam może popełniłem błąd te X to są faktycznie cyfry nie chciałem podawać po prostu w internecie całego numeru. Skany dołączę po 16 Pozdrawiam Dave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Blakop ty czytasz, odpowiadasz i nie grzmisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dave Napisano 1 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2009 Witam ponownie . Umieszczam scany dokumentów :opini rzeczoznawcy ,pisma jakie wystosowałem do wydziału komunikacji w wolsztynie oraz odpowiedzi jaką otrzymałem oraz dokument o przeprowadzonym badaniu technicznym. Mam nadzieje że da się odczytać bo nie są one najwyższej jakości / scanowalem u znajomego / Pozdrawiam Dave Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigi Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Art. 67. 1. Minister właściwy do spraw transportu moze w indywidualnych, uzasadnionych przypadkach zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać pojazdy. Tylko od czego ma byc to odstepstwo? Chyba nie od obowiazku posiadania przez pojazd numeru identyfikacyjnego VIN Wydaje mi sie ze pani w WK nie wie co z tym fantem zrobic i odbila pilke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Nie zarejestruję i co mi Pan zrobisz Normalnie jak w "Misiu" cyt. "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz " A swoją drogą to są właśnie różne interpretacje zapisów zawartych w PORD ja też ostatnio przerabiałem pewien temat ale nie związany z tym o którym piszesz i też wyszło na to, że zapisy PORD nie są jednoznaczne i doszliśmy do wniosku z WK że i ja i oni mają rację, ale trzeba robić po ich myśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigi Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 nie ma co podskakiwac bo WK zawsze jest gora a nasze prawo mozna interpretowac jak sie komu podoba ciagnac temat to wydaje mi sie ze po odpowiednim 'zakwalifikowaniu' pojazdu opierajac sie na opinii rzeczoznawcy o ktorym mowi PORD i wydaniu przez stacje dokumentu z przeprowadzonego badania z wynikiem N (ze wzgledu na nieczytelnosc numeru nadwozia/podwozia) klient powinien zlozyc wniosek o nabicie numeru (co zrobil) i po problemie ale to tylko moja teoria Jak widzimy praktyka jest inna. Na jego miejscu zapytalbym sie pani w WK o co ma prosic w tym podaniu o odstepstwo od warunkow technicznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Czy ta pani przeczytała to co podpisała?? Jeżeli ten pojazd uzyska odstępstwo na posiadanie numeru identyfikacyjnego to będzie się mógł poruszać po drogach publicznych zgodnie z prawem bez tego numeru. Zgodnie z art. 66a "prawka" to starosta wydaje decyzję na nabicie numeru na podstawie opinii rzeczoznawcy a nie łaskawości ministra. Zgodnie z tym artykułem oraz paragrafem 28 i 29 (Dz.U.186 z 2007 poz 1322 ze zmianami) nawet nie potrzeba zaświadczenia z badania technicznego z wynikiem negatywnym bo decyzję wydaje się na wniosek właściciela pojazdu po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy. Nie zarejestruję i co mi Pan zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rowan Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Nie można go zarejestrować ponieważ numer ramy jest uszkodzony ( nieczytelny) nadać numeru nie można ponieważ pojazd jest nie zarejestrowany w Polsce. Poza tym z dokumentów wynika że jest to ciągnik rolniczy a nie sam ciężarowy. Błąd klienta polega na tym że powinien sprawdzić co kupuje i wyjaśnić to za granicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Boże co za bzdet... Idź do tego gościa z Wk i powiedz mu, że albo jeszcze raz przemyśli swoja decyzje, albo oddajesz sprawę do SKO, ale będziesz się domagał zadośćuczynienia wtedy. Nie ma w języku ludzi kulturalnych słów dostatecznie obelżywych, aby nazwac takie przykłady głupoty urzedniczej... Składasz wniosek w trybie art.66a.2.pkt 6 i ust.3. W Twoim pojeździe cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu, a jednocześnie rzeczoznawca stwierdził ten fakt wypełniając w pełni przesłankę art.66a.2.pkt 6, a jednocześnie wypełnił także wskazanie z ustępu trzeciego wskazując pierwotną cechę! Ta sprawę WK ma obowiązek rozpatrzyć w drodze decyzji administracyjnej!! A nie jakimś pismem!! Tablica znamionowa... Tablica to tej Pani od pisma chyba na głowę spadła i za mocno uderzyła!! Na nabicie numerów odstępstwo - paranoja jakaś!! Spytaj tą panią jakich w takim razie przypadków dotyczy przepis o nabijaniu nr?? I czy kiedykolwiek taka decyzję wydawała? Bo chyba nie wie o czym bredzi... Nie - po prostu nie odpuszczaj tematu - absolutnie!! masz komplet dok.do rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 takie przykłady głupoty urzedniczej... Myślę, że to zwyczajnie brak kompetencji tej urzędniczki. Zrób tak jak pisze blakop. Wszystkie potrzebne paragrafy masz tu zacytowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Grudzień 2009 Share Napisano 2 Grudzień 2009 O pomstę woła fakt, że ta osoba pełni obowiązki p.o.kierownika!! Jak w tym SP wygląda nadzór nad SKP, skoro nie znają podstawowych procedur z pogranicza rejestracji i badań?? Zgroza normalnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.