Skocz do zawartości

Problem z wydziałem komunikacji Land Rover Seria III z 1973


Dave

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Problem jest następujący. Kupiłem moje wymarzone auto na aukcji w Niemczech. Samochód był tam zarejestrowany jako ciągnik rolniczy o maksymalnej predkości 100 km / h. Ponieważ w Polsce ciagniki moga poruszać się z maksymalna prędkością 30 km/h. kierownik wydziału komunikacji zażądała odemnie opini rzeczoznawcy określającej rodzaj pojazdu. Rzeczoznawca stwierdza że :

• „przedstawiony do oględzin samochód posiada cechy konstrukcyjne i elementy wyposażenia nadwozia samochodu terenowego”

• „Samochód może być dopuszczony do ruchu na drogach jako terenowy i służyć do przewozu 2 osób łącznie z kierowcą oraz podręcznego bagażu i rozwijać szybkość do 100 km/h”

• „Pole numerowe nadwozia skorodowane, pokryte farbą, znaki numerowe nieczytelne”,

• „Po oczyszczeniu pola numerowego i przy pomocy urządzenia optycznego nie odczytano znaków numerowych”,

• „Nadwozie posiada oryginalną fabryczną tabliczkę znamionową, na której widoczny jest następujący numer nadwozia 92XXXXX8A”,

• „Tabliczka jest fabrycznie przynitowana do przegrody czołowej wewnątrz nadwozia”,

• „Opinia Końcowa : Rzeczoznawca nie stwierdza celowej ingerencji w pole numerowe nadwozia w celu umyślnego zniszczenia jego numeru identyfikacyjnego. Nowy numer nadwozia można nabić przez upoważnioną Stację Kontroli Pojazdów po uzyskaniu zgody z Urzędu Powiatowego - Wydział Komunikacji”.

 

Wystosowałem pismo do wydziału komunikacji starostwa powiatowego w Wolsztynie z prośbą o wyrażenie zgody na wybicie numeru nadwozia która wynika z korozji pola numerowego .

W odpowiedzi Pani kierownik wydziału komunikacji w Wolsztynie twierdzi że „po badaniu technicznym i opinii rzeczoznawcy jest to samochód ciężarowy bez cechy identyfikacyjnej na pojeździe” oraz że „należy się zwrócić do Ministerstwa Infrastruktury o odstępstwo od obowiązujących warunków technicznych”

 

Reasumując po określeniu rodzaju pojazdu czyli samochód terenowy nagle w ocenie kierownika wydziału komunikacji w wolsztynie przedmiotowy pojazd jest samochodem ciężarowym bez cechy identyfikacyjnej tak jakby orginalna tabliczka znamionowa znajdujaca sie wewnatrz pojazdu przestała istnieć. W chwili obecnej pozostało mi tylko napisac do Ministerstwa infrastruktury jak sugerują z prośba o odstępstwo.

Byc może ktos z Państwa spotkał sie z podobnym problemem za wszelkie rady, pomysły będe dozgonnie wdzięczny.

Pozdrawiam

Dave

 

Ps. Samochód ma 36 lat w Landrynkach rama często korodowała :( co za pech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Dave

    8

  • adam1501

    7

  • blakop

    7

  • Rowan

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

kolego ale lubisz stważać problem napisz do MI o odstępstwo od warunków tech i po bulu.

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież nr na ramie jest - prawda? Tylko skorodował, przy czym faktyczny numer został ustalony - prawda? To w czym problem? (o ile te znaki XXX... to faktyczne znaki a nie wypełnienie pól niemożliwych do odczytu). Ktoś tu chyba coś przeoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W odpowiedzi Pani kierownik wydziału komunikacji w Wolsztynie twierdzi że „po badaniu technicznym i opinii rzeczoznawcy jest to samochód ciężarowy bez cechy identyfikacyjnej na pojeździe”

Co do klasyfikacji niech będzie (nie widząc pojazdu), pojazd nie jest bez cech identyfikacyjnych tylko numer (podwozia, nadwozia lub ramy) skorodował i wówczas naczelnik wydziału po opinii rzeczoznawcy, że nie było ingerencji w to pole numerowe wie co czynić.

„należy się zwrócić do Ministerstwa Infrastruktury o odstępstwo od obowiązujących warunków technicznych”

O jakie odstępstwo ma chodzić? Od numeru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

• „przedstawiony do oględzin samochód posiada cechy konstrukcyjne i elementy wyposażenia nadwozia samochodu terenowego”

„Pole numerowe nadwozia skorodowane, pokryte farbą, znaki numerowe nieczytelne”,• „Po oczyszczeniu pola numerowego i przy pomocy urządzenia optycznego nie odczytano znaków numerowych”,

• „Nadwozie posiada oryginalną fabryczną tabliczkę znamionową, na której widoczny jest następujący numer nadwozia 92XXXXX8A”,

• „Tabliczka jest fabrycznie przynitowana do przegrody czołowej wewnątrz nadwozia”,• „Opinia Końcowa : Rzeczoznawca nie stwierdza celowej ingerencji w pole numerowe nadwozia w celu umyślnego zniszczenia jego numeru identyfikacyjnego. Nowy numer nadwozia można nabić przez upoważnioną Stację Kontroli Pojazdów po uzyskaniu zgody z Urzędu Powiatowego - Wydział Komunikacji”.

 

 

W odpowiedzi Pani kierownik wydziału komunikacji w Wolsztynie twierdzi że „po badaniu technicznym i opinii rzeczoznawcy jest to samochód ciężarowy bez cechy identyfikacyjnej na pojeździe” oraz że „należy się zwrócić do Ministerstwa Infrastruktury o odstępstwo od obowiązujących warunków technicznych”

 

pogrubiłem wszystkie czynniki wskazujące na orginalnoość pojazdu i noszący ślady posiadania cech identyfikacyjnych, co powinno wystarczyć dla kierownika WK aby wydać decyzję na wykonanie numeru nadwozia , podwoizia bądź ramy

 

co do tego na niebiesko zakreślonego - uważam że bazpodstawnie WK stwierdził o braku cech identyfikacyjnych, bo z treści napisanej w opinii jasno wynika że takowe cechy posiada na tabliczce znamionowej oraz "pole numerowe nadwozia skorodowane", dziwię sie więc decyzji kierownika WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem tego samego zdania co kolega radan:

pojazd noszący ślady posiadania cech identyfikacyjnych, co powinno wystarczyć dla kierownika WK aby wydać decyzję na wykonanie numeru nadwozia , podwoizia bądź ramy

 

Rzeczoznawca stwierdzil brak ingerencji w pole numerowe i ceche identyfikacyjna w postaci tabliczki znamionowej wiec nie ma nad czym dyskutowac. Wniosek do WK o wykonanie numeru i po problemie. Co do klasyfikacji pojazdu to nie wiem jakie przeslanki przemawiaja za tym zeby go zakwalifikowac jako ciezarowy a nie terenowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jakie przeslanki przemawiaja za tym zeby go zakwalifikowac jako ciezarowy a nie terenowy?

bo nie ma rodzaju terenowy

 

może być tylko rodzaj 06 ciężarowy - podrodzaj 09 terenowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapis w PORD:

Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech

identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

(...)

6) w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas

wypadku drogowego albo podczas naprawy;

(...)

3. (36) Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6 i 7, powinny być potwierdzone pisemną

opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna

wskazywać pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole

numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazywać na brak

oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej.

Tak więc kolego Dave bierz papiery i jedź do WK złożyć wniosek o nadanie numeru identyfikacyjnego.

Jeszcze jedno rzeczoznawca powinien być wpisany do rejestru rzeczoznawców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziekuję za szybka interwencję

Sprawa na dzień dzisiejszy wyglada następujaco:

1 złozyłem taki wniosek tzn dotyczący wyrażenia zgody na nabicie numeru zgodnie z art. 66 a ust.2 ustawy o ruchu drogowym. Otrzymałem odpowiedz że muszę złozyć wniosek o odstępstwo lub wyrażenie zgody na nabicie numeru na ramie przez Ministerstwo Infrastruktury.

Rozmawiałem w dniu dzisiejszym również z ministerstwem infrastruktury poinformowali mnie że jezeli chodzi o wyrazenie zgody na nabicie numeru na ramie to wniosek bedzie bezzasadny poniewaz od tego jest starosta.

Oczywiście wysłałem pismo do ministerstwa infrastruktury zaznaczam że żaden z wnniosków nie zawiera błędów formalnych zawarte jest pełna dokumentacja tzn kserokopie za potwierdzeniem zgodności z orginalem.

Umowa kupna sprzedaży, dokumenty niemieckie, tlumaczenia, opinia rzeczoznawcy, zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym itd.

 

Argumentacja strony przeciwnej

Pojazd nie posiada zadnych cech identyfikacyjnych.

 

Sprawdziłem na stronie entuzjastów Land Rovera

http://www.lrfaq.org/FAQ.3.Chassis_Numbers.html

co oznaczaja te liczby z tabliczki znamionowej przynitowanej wewnątrz pojazdu i okazuje się że pierwsze 3 liczby określają rok produkcji czyli 1973 r kolejne 5 liczb określa numer seryjny. Wychodzi na to że problemem jest to że mam 8 cyfrowy numer.

 

W chwili obecnej poczekam na odpowiedz z ministerstwa męcze sie z tą rejestracją od 19 Października masakra.

 

Jesli macie jeszcze jakies sugestie co moge zrobić to będę wdzięczny.

 

Pozdrawiam

Dave

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był tam zarejestrowany jako ciągnik rolniczy
Pole numerowe nadwozia skorodowane, pokryte farbą, znaki numerowe nieczytelne

Czy SKP wykona badanie techniczne takiego pojazdu gdzie zapisy w DR nie są zgodne ze stanem faktycznym?

Czy WK wyda zgodę na nabicie numeru w pojeździe nie zarejestrowanym w Polsce?

Może tu jest problem..... :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że problem jest w tym, czy rzeczoznawca w omawianej opinii ustalił pierwotny nr faktyczny pojazdu - bo nie tylko stwierdzenie ingerencji w pole numerowe jest tu ważne - diagnosta ma też za zadanie ustalić pierwotny nr.

Z tego co autor napisał ustalony nr ma w środku ileś tam "X" - i tu pytanie - te "X" faktycznie tam są, czy w ten sposób określono znaki nieczytelne? I jak to się ma do zapisów w dokumentach pojazdu - też są takie?? Tu moim zdaniem leży problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może popełniłem błąd te X to są faktycznie cyfry nie chciałem podawać po prostu w internecie całego numeru. Skany dołączę po 16

 

Pozdrawiam

 

Dave

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie .

 

Umieszczam scany dokumentów :opini rzeczoznawcy ,pisma jakie wystosowałem do wydziału komunikacji w wolsztynie oraz odpowiedzi jaką otrzymałem oraz dokument o przeprowadzonym badaniu technicznym. Mam nadzieje że da się odczytać bo nie są one najwyższej jakości / scanowalem u znajomego /

 

 

Pozdrawiam

 

Dave

5ae1a3e34b761_odpowiedzzwydzialukomunikacji.thumb.jpg.18a3ee48f5ba8430ead4e97c6dd33d8f.jpg

5ae1a3e3e26e6_pismodokomunikacji..thumb.jpg.29d99aba832bdb6956e612b82c15ce69.jpg

5ae1a3e40c438_Badaniatechniczne.thumb.jpg.297bfa81f48fe6c347574d9b38d1eac6.jpg

5ae1a3e42e414_OpiniarzeczoznawcyB.thumb.jpg.85b526fd252473487cf46d64ca02afc8.jpg

5ae1a3e4c8a57_OpiniarzeczoznawcyA.thumb.jpg.37b47523d6606a5b9177be0e3861ad56.jpg

5ae1a3e50b818_Opiniarzeczoznawcy3.thumb.jpg.e2a4012ec13c12a89269c97bdd29257f.jpg

5ae1a3e5ea582_Opiniarzeczoznawcy2.thumb.jpg.da7d15b5b6c980aa20dd3c90ca7e95f3.jpg

5ae1a3e6c3859_Opiniarzeczoznawcy1.thumb.jpg.b24867f1fa87d48b04b67b3a7159b299.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art. 67. 1. Minister właściwy do spraw transportu moze w indywidualnych,

uzasadnionych przypadkach zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych, jakim

powinny odpowiadać pojazdy.

Tylko od czego ma byc to odstepstwo? Chyba nie od obowiazku posiadania przez pojazd numeru identyfikacyjnego VIN

Wydaje mi sie ze pani w WK nie wie co z tym fantem zrobic i odbila pilke :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zarejestruję i co mi Pan zrobisz :D

 

Normalnie jak w "Misiu" cyt. "Nie mamy pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobisz " :evil:

 

A swoją drogą to są właśnie różne interpretacje zapisów zawartych w PORD ja też ostatnio przerabiałem pewien temat ale nie związany z tym o którym piszesz i też wyszło na to, że zapisy PORD nie są jednoznaczne i doszliśmy do wniosku z WK że i ja i oni mają rację, ale trzeba robić po ich myśli :-P:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co podskakiwac bo WK zawsze jest gora a nasze prawo mozna interpretowac jak sie komu podoba :D

 

ciagnac temat to wydaje mi sie ze po odpowiednim 'zakwalifikowaniu' pojazdu opierajac sie na opinii rzeczoznawcy o ktorym mowi PORD i wydaniu przez stacje dokumentu z przeprowadzonego badania z wynikiem N (ze wzgledu na nieczytelnosc numeru nadwozia/podwozia) klient powinien zlozyc wniosek o nabicie numeru (co zrobil) i po problemie ale to tylko moja teoria Jak widzimy praktyka jest inna.

 

Na jego miejscu zapytalbym sie pani w WK o co ma prosic w tym podaniu o odstepstwo od warunkow technicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta pani przeczytała to co podpisała?? Jeżeli ten pojazd uzyska odstępstwo na posiadanie numeru identyfikacyjnego to będzie się mógł poruszać po drogach publicznych zgodnie z prawem bez tego numeru.

Zgodnie z art. 66a "prawka" to starosta wydaje decyzję na nabicie numeru na podstawie opinii rzeczoznawcy a nie łaskawości ministra. Zgodnie z tym artykułem oraz paragrafem 28 i 29 (Dz.U.186 z 2007 poz 1322 ze zmianami) nawet nie potrzeba zaświadczenia z badania technicznego z wynikiem negatywnym bo decyzję wydaje się na wniosek właściciela pojazdu po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy.

Nie zarejestruję i co mi Pan zrobisz :D

:faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można go zarejestrować ponieważ numer ramy jest uszkodzony ( nieczytelny) nadać numeru nie można ponieważ pojazd jest nie zarejestrowany w Polsce.

Poza tym z dokumentów wynika że jest to ciągnik rolniczy a nie sam ciężarowy.

Błąd klienta polega na tym że powinien sprawdzić co kupuje i wyjaśnić to za granicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże co za bzdet...

Idź do tego gościa z Wk i powiedz mu, że albo jeszcze raz przemyśli swoja decyzje, albo oddajesz sprawę do SKO, ale będziesz się domagał zadośćuczynienia wtedy.

Nie ma w języku ludzi kulturalnych słów dostatecznie obelżywych, aby nazwac takie przykłady głupoty urzedniczej...

 

Składasz wniosek w trybie art.66a.2.pkt 6 i ust.3. W Twoim pojeździe cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu, a jednocześnie rzeczoznawca stwierdził ten fakt wypełniając w pełni przesłankę art.66a.2.pkt 6, a jednocześnie wypełnił także wskazanie z ustępu trzeciego wskazując pierwotną cechę!

Ta sprawę WK ma obowiązek rozpatrzyć w drodze decyzji administracyjnej!! A nie jakimś pismem!! Tablica znamionowa... Tablica to tej Pani od pisma chyba na głowę spadła i za mocno uderzyła!! Na nabicie numerów odstępstwo - paranoja jakaś!! Spytaj tą panią jakich w takim razie przypadków dotyczy przepis o nabijaniu nr?? I czy kiedykolwiek taka decyzję wydawała? Bo chyba nie wie o czym bredzi...

 

Nie - po prostu nie odpuszczaj tematu - absolutnie!! masz komplet dok.do rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie przykłady głupoty urzedniczej...

Myślę, że to zwyczajnie brak kompetencji tej urzędniczki.

Zrób tak jak pisze blakop. Wszystkie potrzebne paragrafy masz tu zacytowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O pomstę woła fakt, że ta osoba pełni obowiązki p.o.kierownika!!

Jak w tym SP wygląda nadzór nad SKP, skoro nie znają podstawowych procedur z pogranicza rejestracji i badań?? Zgroza normalnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.