Nowicjusz Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Mam takie zapytanie dal diagnostów co zrobicie Wiem że MI twierdzi że skoro pojazd został już zarejestrowany, to może być To pytam się po co kontrola Ale chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat: Sytuacje są z życia wzięte typ i model pojazdu przykładowy Przyjeżdża pojazd już zarejestrowany na polskich tablicach: 1 .Mercedes Sprinter w nr. VIN ma że kierownica powinna być po prawej stronie a ma ją po lewej. (niezgodność) czy taki pojazd powinien przejść badanie pozytywnie. 2. Peugeot 2006 w nr. VIN ma że samochód ciężarowy a jest zarejestrowany jako osobowy (też niezgodność) i też to samo pytanie jak wyżej. 3. Citroen C3 z numeru VIN wynika silnik 1.4 a w rzeczywistości 1.6 (w dowodzie oczywiście 1.6) i też to samo pytanie jak w pytaniu 1. 4. Reno Laguna (przecież zakaz przerabiania Reno) ale na 100% przerobiony z anglika i ma kierownice po lewej stronie - i też to samo pytanie jak w pytaniu 1. I skoro pojazd nie powinien być przerobiony np: Reno a już jest to powinienem jako diagnosta tego niezauważyć i wtedy ścigali by tych co to legalizują. Według mnie takie pojazdy powinny mieć N. Ale przeprowadzam konsultacje społeczne Dziękuje za odpowiedzi Nagrody niema Sorki 4 dopisane. Zbieram opinie jeśli ktoś ma na dowód jakieś pismo proszę dołączyć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Przecież żadna z opisanych zmian konstrukcyjnych (wymiana silnika, przebudowa rodzaju pojazdu, przełożenie układu kier. itd) nie jest zabroniona prawem, to za co N ?? Nr VIN identyfikuje w tym wypadku jedynie pewne pierwotne cechy pojazdu, które w trakcie jego użytkowania mogły zostać przecież zmienione! Według mnie takie pojazdy powinny mieć N. Taka teza negowałaby prawo do jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych w pojazdach!!! To absurd! Nie nie nie kolego - w złą stronę poszedłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Ad.1 Wynik P Ad.2 Wynik P Ad.3 Wynik P Nie porównujemy zapisów w homologacji czy też w kodach VIN tylko zapis w DR ze stanem faktycznym. Wszystkie omawiane pojazdy mogły przejść badania techniczne po zmianach konstrukcyjnych zgodnie z przepisami i z wynikiem pozytywnym w związku z tym nie można tego negować. Oczywiście przyjmując za pewnik, że pojazdy spełniają warunki techniczne i są sprawne techniczne a przebudowy wykonane zgodnie ze sztuką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 1 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 1 Grudzień 2009 Nie porównujemy zapisów w homologacji czy też w kodach VIN tylko zapis w DR ze stanem faktycznym. No właśnie a ze stanem faktycznym się nie zgadza No ale może ja źle myśle Oczywiście podchodzimy do sprawy że pojazdy są zrobione prawidłowo (mimo zakazu przeróbki) i sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 Oczywiście podchodzimy do sprawy że pojazdy są zrobione prawidłowo (mimo zakazu przeróbki) i sprawne. A gdzie ten zakaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 A gdzie ten zakaz http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/download.php?id=2505 ot na przykład taki. Nie dotyczy aut w wątku, ale zawsze może się zdarzyć np skoda. I co wtedy? Dobre pytanie Konia z rzędem temu co odpowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 ot na przykład taki. Masz racje ze nie dotyczy wątku ale moze się zawsze przydac. Wylapałem kiedys Opelka z przekładki.Zrobiony byle jak/zapomnieli nawet wymienić reflektory/.Kazałem mu opuscic moje skromne progi i szukać szczęścia na innych SKP.O dziwo klient bez szemrania odjechał w siną dal.... Ile klapnęłem,nie wiem.....????? d.1 Wynik P Ad.2 Wynik P Ad.3 Wynik P 4. Reno Laguna (przecież zakaz przerabiania Reno) ale na 100% przerobiony z anglika i ma kierownice po lewej stronie - i też to samo pytanie jak w pytaniu 1 Oczywiście ze "N"..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 ITS napisał jasno - pisma producentów nie są miarodajne, a MI już w życiu nie wyda pisma zabraniającego takich przeróbek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 2. Peugeot 2006 w nr. VIN ma że samochód ciężarowy a jest zarejestrowany jako osobowy (też niezgodność) i też to samo pytanie jak wyżej. No właśnie a ze stanem faktycznym się nie zgadza Dlaczego się nie zgadza, w DR masz samochód osobowy przed Tobą stoi auto osobowe (był ciężarowy i została dokonana zmiana rodzaju pojazdu w zgodzie z przepisami) to gdzie widzisz niezgodność? Gdyby nasze prawo zabraniało dokonywania zmian konstrukcyjnych i wyłapałbyś coś takiego wówczas N jak najbardziej. Wylapałem kiedys Opelka z przekładki.Zrobiony byle jak W takich przypadkach bezwzględnie N, natomiast rozważamy sytuację pojazdów sprawnych technicznie i przebudowy zostały wykonane zgodnie ze sztuką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 1 Grudzień 2009 Share Napisano 1 Grudzień 2009 natomiast rozważamy sytuację pojazdów sprawnych technicznie i przebudowy zostały wykonane zgodnie ze sztuką. Moze zle to podpiąłem,bo 3 pier.poz.to oczywiściw "p".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tadeusz p. Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 Z przyczyn oczywistych, samochód opatrzony przez producenta takim zastrzeeniem,a nastepnie przebudowany przez uytkownika w sposób dostosowujacy do ruchu prawostronnego, przestaje byc zgodny ze swiadectwem homologacji. W takich przypadkach, za dopuszczenie do ruchu moga odpowiadac wyłacznie krajowe jednostki upowanione do badan na podstawie wewnetrznych przepisów o ruchu drogowym i warunkach technicznych pojazdów. W przypadku naszego kraju sa to uprawnieni diagnosci zatrudnieni w okregowych stacjach kontroli pojazdów. Jasno z tego wynika że to My diagności odpowiadamy za wszelkie przeróbki a żaden szanujący się diagnosta nie dopuści "złoma' i jeszcze jedno dopuszczamy do ruch SAMki i co tego się nikt nie boi dopuszczać ! Jeżeli przeróbka dokonana jest zgodnie ze sztuką to dlaczego mam tego nie zarejestrować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 zgodnie ze sztuką to dlaczego mam tego nie zarejestrować? Jest sztuka teatralna, sztuka mięsa i z pana Władka ze stodoły który przerobił auto też jest niezła sztuka.... Są różne sztuki a ty biedny diagnosto masz rozpoznać co jest co... Tak poważnie. Gdzieś tu pisałem: Pojazd sprowadzony z UE z ważnymi badaniami jest rejestrowany w WK (nie przyznaje się do kierownicy). Do terminu BT przerabia samochód (zgodnie ze sztuką ) i przyjeżdża na OBT. Diagnosta sprawdza pojazd i stwierdza, że wszystko jest OK. Pytanie: Na jakiej podstawie ma nie podbić badania? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2009 Diagnosta sprawdza pojazd i stwierdza, że wszystko jest OK.Pytanie: Na jakiej podstawie ma nie podbić badania? Pozdrawiam Cały czas chodzi mi o to że sprawdzamy numer VIN a po odkodowaniu parametry się niezgadzają i co wtedy To tak jak byś miał w nr. VIN zakodowany rok produkcji 1998 a w dowodzie 2000 i co wtedy oczywiście auto już zarejestrowane już w Polsce i ma DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigi Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 Cały czas chodzi mi o to że sprawdzamy numer VIN a po odkodowaniu parametry się niezgadzają i co wtedy To tak jak byś miał w nr. VIN zakodowany rok produkcji 1998 a w dowodzie 2000 i co wtedy oczywiście auto już zarejestrowane już w Polsce i ma DR. Dobrze by bylo wyeliminowalo by to samochody kombinowane... Tylko nie kazda stacja posiada odpowiednie oprogramowanie, pozwalajace na takie 'sprawdzenie' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 Tylko nie kazda stacja posiada odpowiednie oprogramowanie, pozwalajace na takie 'sprawdzenie' Jak również nie każdy producent koduje takie informacje w VIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2009 zbigi napisał/a: Tylko nie kazda stacja posiada odpowiednie oprogramowanie, pozwalajace na takie 'sprawdzenie' Jak również nie każdy producent koduje takie informacje w VIN. Wiem. Ale chodzi mi konkretnie o przypadki w pierwszym poście. Też ma w nr. VIN typ, moc silnika i pojemnoś, lub to że kierownice ma po prawej stronie -------- no i jest niezgodność z nr.VIN oczywiście ktoś to zmienił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 no i jest niezgodność z nr.VIN Masz porównać zapisy w DR ze stanem faktycznym. Przy możliwości dokonywania zmian konstrukcyjnych nie możesz opierać się na takim założeniu, że jest niezgodność. Możesz być wyczulony na takie rzeczy i dokładniej się przyjrzeć tym zmianom ale jeżeli są wykonane zgodnie z przepisami i ze sztuką to nie możesz dać N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 no i jest niezgodność z nr.VIN Masz porównać zapisy w DR ze stanem faktycznym. Przy możliwości dokonywania zmian konstrukcyjnych nie możesz opierać się na takim założeniu, że jest niezgodność. Możesz być wyczulony na takie rzeczy i dokładniej się przyjrzeć tym zmianom ale jeżeli są wykonane zgodnie z przepisami i ze sztuką to nie możesz dać N. Właśnie o to mi chodziło. Może być tak, że klient zrobił przeróbkę w odpowiednim serwisie, ma papiery na operację i można akurat coś takiego zrobić w jego aucie. Zrobił zmianę i przyjechał na OBT. Z drugiej strony jest to co pisałem wyżej. Kto odróżni jedno od drugiego jak klient się postara i ma już zarejestrowane to auto. Nawet KPA rozstrzyga na korzyść klienta. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.