Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam . Potrzebuję danych technicznych przyczepy POM SREM P8-3. Głównie nacisków osi

Napisano

Mam w katalogu tylko dop. lad. 8000 kg, a naciski wjechac zwazyc i obliczyc.

Napisano

Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

Napisano
Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski.
to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę :?:

MW + ładowność podzielić na dwie osie

kG przeliczyć na kN

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu.

Napisano
Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski.
to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę :?:

MW + ładowność podzielić na dwie osie

kG przeliczyć na kN

Coś tam czytałem kiedyś z matematyki i z mechaniki technicznej o płaskim zbieżnym układzie sił i mam nadzieję, że dałbym radę obliczyć rozkład reakcji normalnych od podłoża przy założeniu obciążenia o wartości DMC i symetrycznego ich rozkładu, ale to jest tylko narzędzie a mnie chodzi o metodę. W przypadku przyczep w których dopuszczalne naciski osi nie są ograniczone administracyjnie, suma dopuszczalnych nacisków jest przeważnie większa niż suma MW+DŁ. Chodzi o pewien margines bezpieczeństwa na wypadek złego rozłożenia ładunku na przyczepie. Jeśli dopuszczalne naciski określimy dokładnie jako połowę DMC narażamy klienta na wysokie kary po "zważeniu" przez np ITD i stwierdzeniu przekroczenia dopuszczalnego nacisku jednej osi spowodowanego niesymetrycznym rozkładem obciążenia (przy nieprzekroczonej DMC).

 

[ Dodano: 05-12-2009, 14:53 ]

To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu.

Zgadza się. Dlatego napisałem, że to jest lepsze choć nie idealne rozwiązanie. Dla przyczep z tamtych lat nie ma zbyt dużo opon do wyboru (ze względu na rozmiary felg). Opona będzie najsłabszym ogniwem w łańcuchu: zawieszenie- łożyskowanie- koło. Generalnie jeśli nie można dotrzeć do danych producenta lepiej określić dopuszczalny nacisk osi pomiędzy tym wynikającym z podzielenia DMC na pół a tym wynikającym z nośności ogumienia. Nawet kilkanaście Newtonów może kiedyś mieć znaczenie. Oczywiście jest to tylko moje prywatne zdanie nie poparte żadnymi konkretnymi przepisami :sad:

Napisano

Bardziej do mnie przemawia aby ustalic na podstawie wytrzymałości opon,Nie przychylam się by dzielic DMC , gdyz sa tam 3 osie , pierwsza na bliżniaku i na oponach 8.25/20 a ztyłu 2 osie i opony 8.25/15.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.