duchu Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 Witam . Potrzebuję danych technicznych przyczepy POM SREM P8-3. Głównie nacisków osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 Mam w katalogu tylko dop. lad. 8000 kg, a naciski wjechac zwazyc i obliczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę MW + ładowność podzielić na dwie osie kG przeliczyć na kN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia. To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę MW + ładowność podzielić na dwie osie kG przeliczyć na kN Coś tam czytałem kiedyś z matematyki i z mechaniki technicznej o płaskim zbieżnym układzie sił i mam nadzieję, że dałbym radę obliczyć rozkład reakcji normalnych od podłoża przy założeniu obciążenia o wartości DMC i symetrycznego ich rozkładu, ale to jest tylko narzędzie a mnie chodzi o metodę. W przypadku przyczep w których dopuszczalne naciski osi nie są ograniczone administracyjnie, suma dopuszczalnych nacisków jest przeważnie większa niż suma MW+DŁ. Chodzi o pewien margines bezpieczeństwa na wypadek złego rozłożenia ładunku na przyczepie. Jeśli dopuszczalne naciski określimy dokładnie jako połowę DMC narażamy klienta na wysokie kary po "zważeniu" przez np ITD i stwierdzeniu przekroczenia dopuszczalnego nacisku jednej osi spowodowanego niesymetrycznym rozkładem obciążenia (przy nieprzekroczonej DMC). [ Dodano: 05-12-2009, 14:53 ] To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia. To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu. Zgadza się. Dlatego napisałem, że to jest lepsze choć nie idealne rozwiązanie. Dla przyczep z tamtych lat nie ma zbyt dużo opon do wyboru (ze względu na rozmiary felg). Opona będzie najsłabszym ogniwem w łańcuchu: zawieszenie- łożyskowanie- koło. Generalnie jeśli nie można dotrzeć do danych producenta lepiej określić dopuszczalny nacisk osi pomiędzy tym wynikającym z podzielenia DMC na pół a tym wynikającym z nośności ogumienia. Nawet kilkanaście Newtonów może kiedyś mieć znaczenie. Oczywiście jest to tylko moje prywatne zdanie nie poparte żadnymi konkretnymi przepisami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 7 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2009 Bardziej do mnie przemawia aby ustalic na podstawie wytrzymałości opon,Nie przychylam się by dzielic DMC , gdyz sa tam 3 osie , pierwsza na bliżniaku i na oponach 8.25/20 a ztyłu 2 osie i opony 8.25/15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 7 Grudzień 2009 Share Napisano 7 Grudzień 2009 Może te tabelki w czymś Ci pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.