Skocz do zawartości
duchu

pom śrem

Rekomendowane odpowiedzi

duchu

Witam . Potrzebuję danych technicznych przyczepy POM SREM P8-3. Głównie nacisków osi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ijm

Mam w katalogu tylko dop. lad. 8000 kg, a naciski wjechac zwazyc i obliczyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski.
to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę :?:

MW + ładowność podzielić na dwie osie

kG przeliczyć na kN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30
To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs
Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski.
to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę :?:

MW + ładowność podzielić na dwie osie

kG przeliczyć na kN

Coś tam czytałem kiedyś z matematyki i z mechaniki technicznej o płaskim zbieżnym układzie sił i mam nadzieję, że dałbym radę obliczyć rozkład reakcji normalnych od podłoża przy założeniu obciążenia o wartości DMC i symetrycznego ich rozkładu, ale to jest tylko narzędzie a mnie chodzi o metodę. W przypadku przyczep w których dopuszczalne naciski osi nie są ograniczone administracyjnie, suma dopuszczalnych nacisków jest przeważnie większa niż suma MW+DŁ. Chodzi o pewien margines bezpieczeństwa na wypadek złego rozłożenia ładunku na przyczepie. Jeśli dopuszczalne naciski określimy dokładnie jako połowę DMC narażamy klienta na wysokie kary po "zważeniu" przez np ITD i stwierdzeniu przekroczenia dopuszczalnego nacisku jednej osi spowodowanego niesymetrycznym rozkładem obciążenia (przy nieprzekroczonej DMC).

 

[ Dodano: 05-12-2009, 14:53 ]

To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu.

Zgadza się. Dlatego napisałem, że to jest lepsze choć nie idealne rozwiązanie. Dla przyczep z tamtych lat nie ma zbyt dużo opon do wyboru (ze względu na rozmiary felg). Opona będzie najsłabszym ogniwem w łańcuchu: zawieszenie- łożyskowanie- koło. Generalnie jeśli nie można dotrzeć do danych producenta lepiej określić dopuszczalny nacisk osi pomiędzy tym wynikającym z podzielenia DMC na pół a tym wynikającym z nośności ogumienia. Nawet kilkanaście Newtonów może kiedyś mieć znaczenie. Oczywiście jest to tylko moje prywatne zdanie nie poparte żadnymi konkretnymi przepisami :sad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

Bardziej do mnie przemawia aby ustalic na podstawie wytrzymałości opon,Nie przychylam się by dzielic DMC , gdyz sa tam 3 osie , pierwsza na bliżniaku i na oponach 8.25/20 a ztyłu 2 osie i opony 8.25/15.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
abcs

tabelka1y.jpg

tabelka2.jpg

Może te tabelki w czymś Ci pomogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.