Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
duchu

pom śrem

Polecane posty

duchu

Witam . Potrzebuję danych technicznych przyczepy POM SREM P8-3. Głównie nacisków osi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ijm

Mam w katalogu tylko dop. lad. 8000 kg, a naciski wjechac zwazyc i obliczyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski.
to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę :?:

MW + ładowność podzielić na dwie osie

kG przeliczyć na kN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs
Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski.
to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę :?:

MW + ładowność podzielić na dwie osie

kG przeliczyć na kN

Coś tam czytałem kiedyś z matematyki i z mechaniki technicznej o płaskim zbieżnym układzie sił i mam nadzieję, że dałbym radę obliczyć rozkład reakcji normalnych od podłoża przy założeniu obciążenia o wartości DMC i symetrycznego ich rozkładu, ale to jest tylko narzędzie a mnie chodzi o metodę. W przypadku przyczep w których dopuszczalne naciski osi nie są ograniczone administracyjnie, suma dopuszczalnych nacisków jest przeważnie większa niż suma MW+DŁ. Chodzi o pewien margines bezpieczeństwa na wypadek złego rozłożenia ładunku na przyczepie. Jeśli dopuszczalne naciski określimy dokładnie jako połowę DMC narażamy klienta na wysokie kary po "zważeniu" przez np ITD i stwierdzeniu przekroczenia dopuszczalnego nacisku jednej osi spowodowanego niesymetrycznym rozkładem obciążenia (przy nieprzekroczonej DMC).

 

[ Dodano: 05-12-2009, 14:53 ]

To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia.

To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu.

Zgadza się. Dlatego napisałem, że to jest lepsze choć nie idealne rozwiązanie. Dla przyczep z tamtych lat nie ma zbyt dużo opon do wyboru (ze względu na rozmiary felg). Opona będzie najsłabszym ogniwem w łańcuchu: zawieszenie- łożyskowanie- koło. Generalnie jeśli nie można dotrzeć do danych producenta lepiej określić dopuszczalny nacisk osi pomiędzy tym wynikającym z podzielenia DMC na pół a tym wynikającym z nośności ogumienia. Nawet kilkanaście Newtonów może kiedyś mieć znaczenie. Oczywiście jest to tylko moje prywatne zdanie nie poparte żadnymi konkretnymi przepisami :sad:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
duchu

Bardziej do mnie przemawia aby ustalic na podstawie wytrzymałości opon,Nie przychylam się by dzielic DMC , gdyz sa tam 3 osie , pierwsza na bliżniaku i na oponach 8.25/20 a ztyłu 2 osie i opony 8.25/15.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
abcs

tabelka1y.jpg

tabelka2.jpg

Może te tabelki w czymś Ci pomogą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.