duchu Napisano 4 Grudzień 2009 Napisano 4 Grudzień 2009 Witam . Potrzebuję danych technicznych przyczepy POM SREM P8-3. Głównie nacisków osi Cytuj
ijm Napisano 4 Grudzień 2009 Napisano 4 Grudzień 2009 Mam w katalogu tylko dop. lad. 8000 kg, a naciski wjechac zwazyc i obliczyc. Cytuj
abcs Napisano 4 Grudzień 2009 Napisano 4 Grudzień 2009 Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia. Cytuj
Jacdiag Napisano 4 Grudzień 2009 Napisano 4 Grudzień 2009 Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę MW + ładowność podzielić na dwie osie kG przeliczyć na kN Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
markes30 Napisano 4 Grudzień 2009 Napisano 4 Grudzień 2009 To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia. To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu. Cytuj
abcs Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Ciężko będzie obliczyć dopuszczalne naciski. to nie chodziłeś na matme i ewentualnie fizykę MW + ładowność podzielić na dwie osie kG przeliczyć na kN Coś tam czytałem kiedyś z matematyki i z mechaniki technicznej o płaskim zbieżnym układzie sił i mam nadzieję, że dałbym radę obliczyć rozkład reakcji normalnych od podłoża przy założeniu obciążenia o wartości DMC i symetrycznego ich rozkładu, ale to jest tylko narzędzie a mnie chodzi o metodę. W przypadku przyczep w których dopuszczalne naciski osi nie są ograniczone administracyjnie, suma dopuszczalnych nacisków jest przeważnie większa niż suma MW+DŁ. Chodzi o pewien margines bezpieczeństwa na wypadek złego rozłożenia ładunku na przyczepie. Jeśli dopuszczalne naciski określimy dokładnie jako połowę DMC narażamy klienta na wysokie kary po "zważeniu" przez np ITD i stwierdzeniu przekroczenia dopuszczalnego nacisku jednej osi spowodowanego niesymetrycznym rozkładem obciążenia (przy nieprzekroczonej DMC). [ Dodano: 05-12-2009, 14:53 ] To już lepiej ograniczyć je nośnością ogumienia. To ogumienie powinno być odpowiednio dobrane do pojazdu. Zgadza się. Dlatego napisałem, że to jest lepsze choć nie idealne rozwiązanie. Dla przyczep z tamtych lat nie ma zbyt dużo opon do wyboru (ze względu na rozmiary felg). Opona będzie najsłabszym ogniwem w łańcuchu: zawieszenie- łożyskowanie- koło. Generalnie jeśli nie można dotrzeć do danych producenta lepiej określić dopuszczalny nacisk osi pomiędzy tym wynikającym z podzielenia DMC na pół a tym wynikającym z nośności ogumienia. Nawet kilkanaście Newtonów może kiedyś mieć znaczenie. Oczywiście jest to tylko moje prywatne zdanie nie poparte żadnymi konkretnymi przepisami Cytuj
duchu Napisano 7 Grudzień 2009 Autor Napisano 7 Grudzień 2009 Bardziej do mnie przemawia aby ustalic na podstawie wytrzymałości opon,Nie przychylam się by dzielic DMC , gdyz sa tam 3 osie , pierwsza na bliżniaku i na oponach 8.25/20 a ztyłu 2 osie i opony 8.25/15. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.