wrc69 Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Proszę o ustalenie maksymalnego nacisku na oś. Osi - 3; dopuszczalna ładowność 22000. Cytuj
wrc69 Napisano 21 Grudzień 2009 Autor Napisano 21 Grudzień 2009 Zapewne ma... Na razie mam ksero dowodu i dobre chęci. Przestudiowałem dostępne mi materiały i nie dowiedziałem się niczego. Pojazd z 83r. Jeszcze do mnie nie dojechał. Pozdrawiam [ Dodano: 21-12-2009, 16:01 ] Nie ma tabliczki. Stare to coś... Trzy osie na bliźniakach. Cztery koła na osi. Co z tym zrobić? Cytuj
Jacdiag Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 w zależności od odległości między osiami wg DzU 44/1999 było : do 1,20m - 57,5 kN 1,20 - 1,30m -65 kN pow 1,30m - 72,5 kN Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
wrc69 Napisano 21 Grudzień 2009 Autor Napisano 21 Grudzień 2009 Pewny jesteś kolego? A nie Dz.U.32 Art.5.1.3 d<1,3 m - 21 ton 1,3 W drugim przypadku 24/3=8 ton Nacisk 8x9,8+ 78,4 kN. Pozdrawiam Cytuj
abcs Napisano 21 Grudzień 2009 Napisano 21 Grudzień 2009 Gorzej będzie jeśli się okaże, że osie znajdują się w odległości 1,5m. Cytuj
Jacdiag Napisano 22 Grudzień 2009 Napisano 22 Grudzień 2009 Pewny jesteś kolego? A nie Dz.U.32 Art.5.1.3 powinien odpowiadać warunkom na dzień pierwszej rej takie same wymagania jak w 44 były w DzU 21/1993 poz 91 i DzU 70/1983 poz 317 Nacisk 8x9,8+ 78,4 kN. a co będzie, gdy te wartości przkroczą dane fabryczne Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
wrc69 Napisano 23 Grudzień 2009 Autor Napisano 23 Grudzień 2009 osie znajdują się w odległości 1,5m. Nie znajdują się. przkroczą dane fabryczne Jest problem. Napisałem do trzech ZREMB-ów. Od jednego już dostałem odpowiedź, że to nie ich wyrób. Poczekamy - zobaczymy. Pozdrawiam Cytuj
abcs Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 osie znajdują się w odległości 1,5m. Nie znajdują się. Ja tylko chciałem wskazać na bezsensowne sformułowania niektórych przepisów. No bo jak to rozumieć? "...3) potrójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) 1,3 m i mniej niż 1,3 m (d < 1,3) - 21 ton, b) pomiędzy 1,3 m a 1,4 m (1,3 < d < 1,4) - 24 tony;" No a co z osiami o rozstawie od 1,4 do 1.8m? Albo coś takiego: "§ 4. 1. Przez oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m, a przez oś wielokrotną - zespół złożony z dwóch lub więcej osi, zwanych "osiami składowymi", w którym odległość między sąsiednimi osiami składowymi jest nie mniejsza niż 1 m i nie większa niż 1,8 m.(...) § 5. 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:(...) 2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11 ton,(patrząc wyżej to z definicji nie jest to oś wielokrotna) b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 Ł d < 1,3) - 16 ton, c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 Ł d < 1, - 18 ton, d) 1,8 m lub więcej (1,8 Ł d) - 20 ton;"..(no przecież to też nie jest oś podwójna ale dwie osie pojedyncze) Albo coś takiego "...§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku: ... czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;"...(a co jeśli koła są pojedyncze albo zawieszenie na resorach? Przepis ustanawia warunek ale nie określa alternatywnej wielkości dla pojazdów nie spełniających kryterium) A tak w ogóle to jakie tam masz ogumienie ? Jaki indeks nośności? Cytuj
SZYMON-OSKP Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 koledzy o co chodzi z tymi naciskami bo niebardzo rozumiem . Mam klienta Producent naczep ponadnormatywnych potrzebuje badanie żeby dostać odstępstwa od warunków technicznych - bo między innymi nacisk osi jest większy niż 8,5 kN , a dziennik ustaw mówi Dz.U.32 Art.5.1.3 § 5. (23) 1. Nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton; 2) podwójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniej niż 1 m (d < 1,0) - 11 ton, b) pomiędzy 1,0 m a 1,3 m (1,0 Ł d < 1,3) - 16 ton, c) pomiędzy 1,3 m a 1,8 m (1,3 Ł d < 1, - 18 ton, d) 1,8 m lub więcej (1,8 Ł d) - 20 ton; 3) potrójnej osi przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) 1,3 m i mniej niŜ 1,3 m (d Ł 1,3) - 21 ton, b) pomiędzy 1,3 m a 1,4 m (1,3 < d Ł 1,4) - 24 tony; Czy ktoś mi ten zapis wytłumaczy z góry dziękuję Cytuj
adam1501 Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 koledzy czy czasami 1kg.=0,98kn 1kg=0,0098kN Cytuj
Nowicjusz Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 bo między innymi nacisk osi jest większy niż 8,5 kN , a dziennik ustaw mówi Dz.U.32 Art.5.1.3 Najlepiej jakbyś okreslił dokładnie ile kN Opisz też trochę naczepe to coś mozna podyskutować, a tak żadnych parametrów żeby się do czegoś odnieść Cytuj
Jackow Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 koledzy czy czasami 1kg.=0,98kn Błąd! 1 kg to 9.80 N lub 1kg=0,0098kN Cytuj
ketiw38 Napisano 22 Styczeń 2010 Napisano 22 Styczeń 2010 koledzy czy czasami 1kg.=0,98kn Błąd! 1 kg to 9.80 N lub 1kg=0,0098kN Proszę jaki trudny temat, często się powtaża, a rząd znowu na maturę chce wprowadzić matematykę http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=266&postdays=0&postorder=asc&start=15 A tak na marginesie zgadzam się z postem powyżej Cytuj
SZYMON-OSKP Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 Pare danych DMC= 95000 kg liczba osi 7 nacisk na osie = 98 kN/oś Cytuj
Jacdiag Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 foto 6-osiowej http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=26885#26885 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.