Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Domontowany układ ABS


pablo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam taki problem.

W październiku tego roku robiłem badanie techniczne naczepy 2-osiowej Metalchem –Kościan cysterna do przewozu paliwa rocznik 1983, klient otrzymał od TDT czerwony pasek do końca roku ze w względu na to że naczepa nie posiada układu ABS.

Właściciel doposażył tę cysternę w układ ABS i teraz jakich dokumentów mam wymagać od niego na tą cysternę, i jakie badanie wykonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od firmy, która zabudowała ABS w pojeździe zaświadczenie, że układ antypoślizgowy jest kategorii A.

Na badaniu masz kolego stwierdzić, że układ jest kompletny i działający.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W październiku tego roku robiłem badanie techniczne naczepy
jeśli P - to następne 2010 X
Właściciel doposażył tę cysternę w układ ABS

jeżeli sam to = N

2. Samodzielne zmiany konstrukcyjne jakiejkolwiek części układu hamulcowego, z wyłączeniem pojazdów przystosowanych do kierowania przez osoby niepełnosprawne oraz pojazdów modernizowanych przez uprawnione jednostki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablo, poznasz tylko z dokumentów od producenta lub homologacji już o tym pisałem: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=68643&highlight=#68643

 

Samo dodatkowe kosztuje 85zł ale najczęściej pokrywa się z terminem okresowego. Chyba, że pojazd pierwszy raz robi ADR to robisz same dodatkowe a TDT da świadectwo do terminu ważności badania okresowego, więc przy następnym badaniu wypadnie razem z okresowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że pojazd pierwszy raz robi ADR to robisz same dodatkowe a TDT da świadectwo do terminu ważności badania okresowego, więc przy następnym badaniu wypadnie razem z okresowym

Pojazd ma ADR od samego początku czyli od 1983 roku teraz ma domontowany układ ABS żeby spełnić wymagania na 1 stycznia 2010 roku.

 

[ Dodano: 22-12-2009, 12:03 ]

Koledzy a czy w tym przypadku nie powinno się wykonać badania po zmianach konstrukcyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgadzam z pablo domontowany ABS to poważna ingerencja w ukł. hamulcowy.

"Zgranie" wszystkich nowo zamontowanych elementów to nie jest taka prosta sprawa i moim zdaniem nie powinna być robiona "domowym" sposobem

 

Mam też inne pytanie:

Czy przerobienie sam. na sam. Nauki Jazdy jest możliwe w każdym warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

kilka lat temu do cysterny Zrembu, naczepa, montowaliśmy ABS firmy Grau (firma angielska), cysterna była mniej więcej z roku prod. 1983. zasada była prosta potrzebny był dwuobwodowy układ pneumatyczny i montowało się dodatkowe gniazdo ISO zasilania sterowanie ABS.

Układ hamulcowy pozostawał "stary" tylko domontowane były tarcze czujnikowe, czujniki, modulatory i sterowanie. na desce rozdzielczej montowaliśmy kontrolkę działania ABS naczepy.

całą pracę wykonywaliśmy pod kierunkiem i nadzorem speca z Anglii i wszystko działało prawidłowo, zresztą przy pneumatyce jest nieco prościej.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czym mam poznać że jest to układ kategori A?

Po tym, że ma na to papier.

i wszystko działało prawidłowo

Ale nie był to ADR? Robiliście jakieś badanie dod. do zmian konstrukcyjnych?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie był to ADR? Robiliście jakieś badanie dod. do zmian konstrukcyjnych?

 

witam ADR był, bo przecież woziło się nią(cysterną) paliwa.

formalnie żadnych badań dot. zmian konstrukcyjnych nie robiliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy naczepe Metalchem-Kościan (1993r) z domontowanym ABS....

..Do tego było :

-zaświadczenie jakie wymogi spełnia od montażysty,

-protokół montażu,

-certyfikat PIMOT-u na samo urządzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto to stwierdził??

 

producent i montujący, (my robiliśmy to w ramach szkolenia), mieli wszystkie wymagane dokumenty, przypominam, że było to ładnych parę lat temu, raczej na pewno przed rokiem 2000. Jakiej kategorii był ten typ ABS nie pamiętam, a obecnie w tej firmie nie pracuję więc nie mam dostępu do dokumentacji.

pamiętam, że po montażu ABS-u sprawdziliśmy hamulec na urządzeniu rolkowym i następnie odbyła się próba drogowa i wszystko działało prawidłowo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.