pablo Napisano 21 Grudzień 2009 Share Napisano 21 Grudzień 2009 Witam. Mam taki problem. W październiku tego roku robiłem badanie techniczne naczepy 2-osiowej Metalchem –Kościan cysterna do przewozu paliwa rocznik 1983, klient otrzymał od TDT czerwony pasek do końca roku ze w względu na to że naczepa nie posiada układu ABS. Właściciel doposażył tę cysternę w układ ABS i teraz jakich dokumentów mam wymagać od niego na tą cysternę, i jakie badanie wykonać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 21 Grudzień 2009 Share Napisano 21 Grudzień 2009 Od firmy, która zabudowała ABS w pojeździe zaświadczenie, że układ antypoślizgowy jest kategorii A. Na badaniu masz kolego stwierdzić, że układ jest kompletny i działający. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Grudzień 2009 Share Napisano 21 Grudzień 2009 W październiku tego roku robiłem badanie techniczne naczepy jeśli P - to następne 2010 XWłaściciel doposażył tę cysternę w układ ABS jeżeli sam to = N 2. Samodzielne zmiany konstrukcyjne jakiejkolwiek części układu hamulcowego, z wyłączeniem pojazdów przystosowanych do kierowania przez osoby niepełnosprawne oraz pojazdów modernizowanych przez uprawnione jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 21 Grudzień 2009 Share Napisano 21 Grudzień 2009 Widzę, że niektórzy dokładnie czytają DZU 155 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2009 OK.A po czym mam poznać że jest to układ kategori A? Czy mam zrobić badanie tylko dodatkowe poz. z cennika 6.4-85 zł, czy inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 22 Grudzień 2009 Share Napisano 22 Grudzień 2009 pablo, poznasz tylko z dokumentów od producenta lub homologacji już o tym pisałem: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=68643&highlight=#68643 Samo dodatkowe kosztuje 85zł ale najczęściej pokrywa się z terminem okresowego. Chyba, że pojazd pierwszy raz robi ADR to robisz same dodatkowe a TDT da świadectwo do terminu ważności badania okresowego, więc przy następnym badaniu wypadnie razem z okresowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 22 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2009 Chyba, że pojazd pierwszy raz robi ADR to robisz same dodatkowe a TDT da świadectwo do terminu ważności badania okresowego, więc przy następnym badaniu wypadnie razem z okresowym Pojazd ma ADR od samego początku czyli od 1983 roku teraz ma domontowany układ ABS żeby spełnić wymagania na 1 stycznia 2010 roku. [ Dodano: 22-12-2009, 12:03 ] Koledzy a czy w tym przypadku nie powinno się wykonać badania po zmianach konstrukcyjnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sterowiec40 Napisano 22 Grudzień 2009 Share Napisano 22 Grudzień 2009 Tu się zgadzam z pablo domontowany ABS to poważna ingerencja w ukł. hamulcowy. "Zgranie" wszystkich nowo zamontowanych elementów to nie jest taka prosta sprawa i moim zdaniem nie powinna być robiona "domowym" sposobem Mam też inne pytanie: Czy przerobienie sam. na sam. Nauki Jazdy jest możliwe w każdym warsztacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 22 Grudzień 2009 Share Napisano 22 Grudzień 2009 witam kilka lat temu do cysterny Zrembu, naczepa, montowaliśmy ABS firmy Grau (firma angielska), cysterna była mniej więcej z roku prod. 1983. zasada była prosta potrzebny był dwuobwodowy układ pneumatyczny i montowało się dodatkowe gniazdo ISO zasilania sterowanie ABS. Układ hamulcowy pozostawał "stary" tylko domontowane były tarcze czujnikowe, czujniki, modulatory i sterowanie. na desce rozdzielczej montowaliśmy kontrolkę działania ABS naczepy. całą pracę wykonywaliśmy pod kierunkiem i nadzorem speca z Anglii i wszystko działało prawidłowo, zresztą przy pneumatyce jest nieco prościej. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 23 Grudzień 2009 Share Napisano 23 Grudzień 2009 A po czym mam poznać że jest to układ kategori A? Po tym, że ma na to papier. i wszystko działało prawidłowo Ale nie był to ADR? Robiliście jakieś badanie dod. do zmian konstrukcyjnych? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 24 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 24 Grudzień 2009 Ale nie był to ADR? Był od nowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 27 Grudzień 2009 Share Napisano 27 Grudzień 2009 Ale nie był to ADR? Robiliście jakieś badanie dod. do zmian konstrukcyjnych? witam ADR był, bo przecież woziło się nią(cysterną) paliwa. formalnie żadnych badań dot. zmian konstrukcyjnych nie robiliśmy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej3 Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Mieliśmy naczepe Metalchem-Kościan (1993r) z domontowanym ABS.... ..Do tego było : -zaświadczenie jakie wymogi spełnia od montażysty, -protokół montażu, -certyfikat PIMOT-u na samo urządzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 formalnie żadnych badań dot. zmian konstrukcyjnych nie robiliśmy. A ABS pojazdu jest po dołożeniu kategorii A?? Kto to stwierdził?? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Kto to stwierdził?? producent i montujący, (my robiliśmy to w ramach szkolenia), mieli wszystkie wymagane dokumenty, przypominam, że było to ładnych parę lat temu, raczej na pewno przed rokiem 2000. Jakiej kategorii był ten typ ABS nie pamiętam, a obecnie w tej firmie nie pracuję więc nie mam dostępu do dokumentacji. pamiętam, że po montażu ABS-u sprawdziliśmy hamulec na urządzeniu rolkowym i następnie odbyła się próba drogowa i wszystko działało prawidłowo. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 29 Grudzień 2009 Share Napisano 29 Grudzień 2009 Ok. Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.