Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

panowie jak podchodzicie do tematu badania okresowego przyczep takich jak w temacie??

Napisano
do ministerstwa po odstępstwo. :)

Chyba, że je posiada to wówczas P :-D

Napisano

Chyba, że je posiada i istnieje możliwość wjechania na stanowisko. :-D

Napisano

Polecam Olsztyn -na jednej ze stacji robią ponadnormatywne na oko -bez wjazdu -już kiedyś poruszyłem ten temat :shock:

Napisano
już kiedyś poruszyłem ten temat

podobny sprzed 3 lat

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Mialem klienta z takim ponadnormatywnym niskim podwoziem, ale rozstaw rolek zbyt maly i trzeba bylo odmowic :(

Napisano
Mialem klienta z takim ponadnormatywnym niskim podwoziem, ale rozstaw rolek zbyt maly i trzeba bylo odmowic :(

A co z przyrządem np OP-1 :?:

  • 4 weeks later...
Napisano

Witam koledzy miałem dzisiaj u siebie na OSKP klienta który kupił w Niemczech naczepe niskopodwoziową : DMC 54000 , Masa Własna 20420 dł. 16600m szer 2,50 wys 2,80 dł . po rozłożeniu 26m . Odpowiedziałem mu że badanie bedzie nagatywne i musi pisać o odstępstwa do MI. A On chce abym w pisał dane administracyjne nasze wadług dziennika 32 , a konstrukcyjne te które widnieją na tabliczce i w dokumentach. Nie wykonałem tego badania i pytam o radę jak to rozwiązać.

Napisano
Nie wykonałem tego badania i pytam o radę jak to rozwiązać

 

Rzwiazanie już podałeś.

 

Odpowiedziałem mu że badanie bedzie nagatywne i musi pisać o odstępstwa do MI
Napisano

Koledzy - ale w innym wątku właśnie takie rozwiązanie padło - że wpisać dane administracyjne z Dz.U. a te z tabliczki jako MMC. Oczywiście chodziło o inną sprawe i inny pojazd, ale zasada ta sama.

Nawet pytałem w tamtym wątku, czy ma to oznaczać, że na masy nigdy odstępstwa nie trzeba, ale się odpowiedzi nie doczekałem...

Napisano
że wpisać dane administracyjne

 

A jak administracyjnie ograniczysz mu długość z

po rozłożeniu 26m

????

No i

Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może

przekraczać 12,00 m.

A tu masz długość 16600 - więc od sworznia ma na pewno więcej niż 12

Poza tym MMC 54000 - to prawie na pewno nie jest na trzech osiach

Masa własna 20420 plus ciągnik to ile on załaduje do tych 40 czy 42 ton???

 

 

Masy można ograniczyć do administracyjnych pod warunkiem, że masa własna nie przekracza dopuszczalnego dmc, ale co z długościami??? Palnik w grabę i "administracyjnie" upalimy kilka metrów????

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Dzięki koledzy za pomoc to mój pierwszy przypadek z takim pojazdem i widzę że się nie myliłem.

  • 1 month later...
Napisano

Jak to można zmniejszyć masy do administracyjnych?co z wynikiem badania P czy N?

mam taki przypadek naczepy 3osiowej z holandii dmc maxymalne-48000kg

Dmc dopuszczalne-45000kg,masa własna 11080kg,klient zgadza się na zarejestrowanie

np.do 34000dmc,da się jakoś to zarejestrować bez odstępstwa?Dziekuję z góry za odpowiedź.

Napisano
Jak to można zmniejszyć masy do administracyjnych?co z wynikiem badania P czy N?

mam taki przypadek naczepy 3osiowej z holandii dmc maxymalne-48000kg

Dmc dopuszczalne-45000kg,masa własna 11080kg,klient zgadza się na zarejestrowanie

np.do 34000dmc,da się jakoś to zarejestrować bez odstępstwa?Dziekuję z góry za odpowiedź.

 

Najpierw musisz odróżnić co to jest MMC a co to jest DMC bo widzę że się gubisz.

MMC robisz zgodnie z tabliczką czyli 48 T

a DMC zgodnie z naszymi przepisami i da się bez odstępst.

Napisano
a DMC zgodnie z naszymi przepisami

A jakie ma naczepa DMC zgodne z przepisami?

 

W DIP piszesz naciski administracyjne takie jak obowiązują ( w zależności od rozstawu),naciski konstrukcyjne to wiadomo, nacisk na siodło pozostawiasz taki jak na tabliczce i sumujesz naciski administracyjne i nacisk na siodło i masz DMC.

Napisano

Klient pojechał chyba do konkurencji,mimo wszystko dziękuje za pomoc i będę wiedział

na przyszłość jak postąpić.

Napisano

To co piszesz to jakaś dziwna sprawa?!A konkurencja? Się dziwie że zrobiła

Napisano
To co piszesz to jakaś dziwna sprawa?!A konkurencja? Się dziwie że zrobiła

Nie ma żadnej dziwnej sprawy - konkurencja po prostu wiedziała co zrobić :evil:

Po to jest w DIP nazwa administracyjnie, aby nie trzeba było robić odtępstw :x

Napisano

Mało tego ktoś będzie robił w następnym roku ten pojazd (przyczepę- zastaw) i to bądzie "nowy ploroblem"

Napisano
i to bądzie "nowy ploroblem"

jak w DR będzie

F1 = 48 000

F2 = 34 000

to "no problem"

:D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
Klient pojechał chyba do konkurencji,mimo wszystko dziękuje za pomoc i będę wiedział

na przyszłość jak postąpić.

I to jest normalna sprawa?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.