luk Napisano 16 Styczeń 2010 Share Napisano 16 Styczeń 2010 Czy pojazd nie posiadający ABS (układu przeciwpoślizgowego) STAR przewożący przepracowany olej może przejść pozytywnie badanie . A jeżeli tak to czy możecie mnie oświetlić na jakiej podstawie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 16 Styczeń 2010 Share Napisano 16 Styczeń 2010 A jakie ma DMC ten STAR ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 16 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 16 Styczeń 2010 chyba do 12 ton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 16 Styczeń 2010 Share Napisano 16 Styczeń 2010 Nie mam pod ręką załącznika ale chyba po 10.01.2010 r. powinien być wyposażony w ABS, ale pewien nie jestem sprawdzę w poniedziałek w pracy to odpiszę no chyba że ktoś będzie szybszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 16 Styczeń 2010 Share Napisano 16 Styczeń 2010 WYMAGANIA TECHNICZNE EX/II EX/III AT FL OX Układ przeciwpoślizgowy b Dotyczy pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy (lub dopuszczonych do ruchu, jeżeli rejestracja nie jest wymagana) po dniu 30 czerwca 1993 r.: - pojazdów samochodowych (ciągników i samochodów ciężarowych) o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton oraz - przyczep (np. przyczep, naczep, przyczep z osią centralną) o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton. Dotyczy pojazdów samochodowych przeznaczonych do ciągnięcia przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995r. Dotyczy wszystkich pojazdów zatwierdzonych po raz pierwszy zgodnie z 9.1.2 po dniu 30 czerwca 2001 r., bez względu na datę ich pierwszej rejestracji lub dopuszczenia do ruchu. X b, d X b, d X b, d X b, d d Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiązującymi w dniu ich pierwszej rejestracji lub w dniu dopuszczenia ich do ruchu, jeżeli rejestracja nie jest wymagana. Jednakże, pojazdy te powinny spełniać co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Przyczepy (np. przyczepy, naczepy, przyczepy z osią centralną) powinny być wyposażone w układ przeciwpoślizgowy kategorii A. Pojazdy silnikowe powinny być wyposażone w układ przeciwpoślizgowy kategorii 1. c Dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton lub przeznaczonych do ciągnięcia przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r. Zwalniacz X c, g X c g X c, g X c, g g Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiązującymi w dniu ich pierwszej rejestracji. Jednakże, pojazdy te powinny spełniać co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Zwalniacz powinien spełniać wymagania stosownie do badania Typu II. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Zgodnie z homologacją STAR 266 ma DMC -12350 kg .Od 01.01.2010 wszystkie pojazdy przewożące materiały niebezpieczne powinny spełniać wymagania techniczne reg.EKG nr 13 niezależnie od dmc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 w październiku robiłem FL 16 ton dmc i I rej chyba 90r. Czerwony pasek dostał tylko do końca roku bo nie wpisałem rodzaju ABS i typu zwalniacza. Tak wiec ten obowiązek posiadania działa chyba już od 1 stycznia tego roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 .Od 01.01.2020 wszystkie pojazdy przewożące materiały niebezpieczne powinny spełniać wymagania techniczne reg.EKG nr 13 niezależnie od dmc Jacek chyba troszkę Ci się rok pomylił--ma być od 01.01.2010 r. [troszkę] [ Dodano: 17-01-2010, 13:53 ] w październiku robiłem FL 16 ton dmc i I rej chyba 90r. Czerwony pasek dostał tylko do końca roku bo nie wpisałem rodzaju ABS i typu zwalniacza. Tak wiec ten obowiązek posiadania działa chyba już od 1 stycznia tego roku bardzo słusznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Już się poprawiłem- mały lapsus -może miałem na myśli pojazdy wojskowe ,że w tych latach armia będzie już miała porządny sprzęt i nikt nie będzie wymyślał jak omijać paragrafy bo wszystko zrobi się normalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 Marzyciel . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 17 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2010 A czy ktoś mogłoby podać mi namiary na EKG nr 13. Gdzie to znajdę? Wiem ze od01-01-2010 pojazdy przewożące ADR powinny posiadać ABS. Rozchodzi sie o pojazd typu Star. Moze wytłumaczę o co lata. Pojawił sie na przeglądzie star przewożący przepracowany olej , otrzymał informacje ze powinien od 01-01-2010 posiadać ABS i nie dostanie pozytywa. Po jakimś czasie dowiedziawszy sie ze pojazd takowy przeszedł przegląd na stacji i nawet otrzymał w dozorze pasek. Czyli albo my źle interpretujemy przepisy albo Dozór tłumaczy sie tym: Układ przeciwblokujący Wymagania odnośnie układu przeciwblokującego: Dotyczy następujących pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r.: - pojazdów samochodowych (ciągników i samochodów ciężarowych) o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton oraz - przyczep (tj. przyczep, naczep, przyczep z osią centralną) o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton Dotyczy pojazdów samochodowych przeznaczonych do ciągnięcia przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r. Dotyczy wszystkich pojazdów dopuszczonych po raz pierwszy jako jednostki EX/III po dniu 30 czerwca 2001 r., bez względu na datę ich pierwszej rejestracji Od dnia 1 stycznia 2010 r. dotyczy wszystkich pojazdów podanych powyżej. Ale zastanawia mnie tylko jedno zdanie ostatnie" Od 1 stycznia......." Chyba ze jest to napisane własnie w tym EKG nr 13. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 17 Styczeń 2010 Share Napisano 17 Styczeń 2010 A czy ktoś mogłoby podać mi namiary na EKG nr 13. Ja uważam ,że powinniśmy ustosunkowywać się do Dz. U. 155 .załącznik 4 pkt.6. Zaraz spróbuje przesłać Regulamin EKG 13. coś jest nie tak, nie mogę dodać do postu. Spróbuje jeszcze raz [ Dodano: 17-01-2010, 17:42 ] W Dz. U. 115 z 18.września 2009r załącznik 4 pkt.6 jest napisane ,że brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań układu przeciwpoślizgowego [ABS] odpowiednio kategorii I, kategorii A lub typu II A. klasyfikuje pojazd na- N. I takie zaświadczenia kierowca musi mieć przy sobie na badaniu. regulamin.zip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 17 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2010 Od 01.01.2010 wszystkie pojazdy przewożące materiały niebezpieczne powinny spełniać wymagania techniczne reg.EKG nr 13 niezależnie od dmc I tu sie zgadzam proszę jaśnie Pana ale jak powiedzieli mi dozorze(Kraków), to tak jak napisałem u nich przechodzi takowy pojazd i wystawiają pasek na taki pojazd. I w tym momencie ja zgłupiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Styczeń 2010 Share Napisano 18 Styczeń 2010 Czy pojazd nie posiadający ABS (układu przeciwpoślizgowego) STAR przewożący przepracowany olej może przejść pozytywnie badanie . A jeżeli tak to czy możecie mnie oświetlić na jakiej podstawie . Może trochę bliższych informacji - bo coraz bardziej mi się podoba ten temat ADR Zaznaczam, że nie jestem ekspertem ale: Star 266 skrzyniowy który może przewozić olej przepracowany, bez problemu przejdzie BT Pytanie jest wg mnie niepełne. Po pierwsze może ktoś przeczyta pkt 3.2 ADR i odpowie Jaki to jest towar niebezpieczny? Jak jest pakowany? W jakiej ilości jest przewożony Może trochę to trudu wymaga, ale jeszcze raz podkreślę, każde przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem materiałów niebezpiecznych musi mieć zatrudnionego doradcę ADR To właśnie po to się go zatrudnia, aby odpowiadał na takie pytania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 jestem diagnostą oraz doradcą DGSA (ADR)..........................może ktoś chce mnie zatrudnić? spokojnie z tym STARem - pojazdy ADR to EXII, EXIII, oraz cysterny FL, OX AT i dla takich wykonuje się dodatkowe badania techniczne oraz wystawia się "dokumenty dozorowe". Dla zwykłego pojazdu skrzyniowego nie robi się dodatkowych badań, a co wiezie właściciel to jego problem. Jeżeli na tym pojeździe jest zamontowana "beczka" to musi spełniać wymagania rozdziału 9 umowy ADR. Jak dalej to robimy to każdy diagnosta zatrudniony na OSKP już powinien wiedzieć. PS. Przestrzegam przed zaświadczeniami "niewiadomego"pochodzenia, że pojazd jest wyposażony w..... przepraszam że nie używam nazewnictwa fachowego - to tak na szybko pisane. ..........a i jeszcze bym zapomniał - doradca DGSA gra w przeciwnej drużynie - doskonale wie o co chodzi, a Was moi drodzy koledzy diagności chce zrobić w............balona. Niestety tak to wygląda, od początku roku nie zrobiłem żadnego ADRu (szef chce mnie zwolnić ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 Jak dalej to robimy to każdy diagnosta zatrudniony na OSKP już powinien wiedzieć. Wiemy że powinien ale nieraz jest tak że przez 2 lata żaden na ADR-y nie przyjedzie a tu jakiś się zjawi i Także my tu na forum dzielimy się swoimi spostrzeżeniami i radami doradca DGSA gra w przeciwnej drużynie A co mnie doradca DGSA obchodzi doskonale wie o co chodzi, A to co my niby nie wiemy PS. Przestrzegam przed zaświadczeniami "niewiadomego"pochodzenia, że pojazd jest wyposażony w..... Co masz namyśli - niewiadomego pochodzenia Ja jak mam poświadczenie że pojazd jest wyposażony w ABS typ XXXXX to robię badanie. Jeśli bym chciał zrobić N z powodu niewiadomego pochodzenia poświadczenie to było by coś nietak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 19 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 19 Styczeń 2010 Jest to star z beczką (cysterna ) jak napisałem wcześniej w postach. Chce otrzymać pasek dziwi mnie i coraz bardziej zastanawia ze przszedł dozór techniczny,czyli otrzymał pasek. dzwoniłem do ITS, DEKRA powiedzieli ze nie powinien przejść przeglądu bo nie posiada ABS, ale dozór podtrzymuje swoje ze on nie musi mieć. My diagności skreślamy punkty o zwalniaczu i ABS-sie i to im wystarcza. także podtrzymując się ze w EKG nr 13 jest wszystko zawarte. Dlatego ponawiam prośbę o całość tej dyrektywy bo ja znaleźć za żadne skarby nie mogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 Być może im wystarcza,ale wg mojej wiedzy wszystkie pojady ADR od 1-go tego roku mają mieć ABS i zwalniacz i jesze muszą posiadać stosowny dokument potwierdzajacy posiadanie w/w . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 19 Styczeń 2010 Autor Share Napisano 19 Styczeń 2010 Siur OK, ale próbuję drążyć temat ponieważ wynikła pewna rozbieznośc w przepisach (interpretacji) U nas na stacji pojawiają sie pare takich staruchów. Jeżeli wg naszego rozumowania to taki pojazd nie powinien przejśc badania, a przeszedł na innej stacji. Istytucje związane z pomocą mówią tak a urząd tak . Jeszcze nie znam opnini na ten temat PISKP .Może ktoś sie dowie , zadzwoni kto jest pod patronatem tej instytucji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 Jest kwestia czy przeszedl w tym roku,czy w ubiegłym z tego co wiem to u nas jeśli np. badanie bylo w listopadzie to dozór dawal tylko do końca roku,oczywiście mowimy o braku np, ABS-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 ............ dobrze, i tutaj pytanie: kto może wystawić zaświadczenie, że.................itd? mam takie przy badaniu i co? wchodzę pod samochód............ a tam nie ma zwalniacza (chociaż mam przed oczyma zaświadczenie) od jakiegoś dielera - ludziska sobie takie "kwity"sami wypisują. - o to mi chodziło. odnośnie badań ADR Panie Nowicjusz - nie byłbym taki szybki - bo można się wyłożyć - temat jest "ciężki" - a właściciel pojazdu zrobi wszystko aby "mieć pieczątke". kilka cystern przerabiałem (w tym roku) i .........niestety "nie wyszło", firma kasę ma w plecy, ale nie mozna się podkładać. Miły kolego Nowicjusz - nie bądź łatwowierny. to właściciel Pojazdu musi Wam udowodnić (przedstawić) wszystki niezbedne dokumenty potrzebne do badania i te dokumenty muszą się zgadzać z rzeczywistością (przyczepa bez ABS - a w zaświadczeniu coś innego). itd. Pojazd otrzymuje "pasek" po badaniu technicznym w OSKP - nie może go dostać bez BT, owszem dozór może wykonać badanie zbiornika i tutaj się zgadzam, pojazd ten najprawdopodobnie miał "pasek' do końca zeszłego roku. dalej - najpierw stacja potem dozór, dozór nie może wam kazać (czy też zrobić) czegokolwiek bez waszej wiedzy. na stronie internetowej TDT jest napisane co "dozór"potrzebuje odnośnie pojazdów, tj. oryginal zaświadczenia o pozytywnym wyniku przeprowadzonego dodatkowego badania technicznego pojazdu przeznaczonego do przewozu towarów niebezpiecznych, wydanego przez okregową stacje kontroli pojazdów, a takowe badanie przeprowadzacie Koledzy WY oraz ja. ha,ha,ha i to co tam napiszecie (i ja napiszę) koledzy z TDT czytają. jak ja słyszę "bo na innej stacji" to pytam się klienta - "po co pan do mnie przyjechał"? nie dajcie się zwariować - problem jest taki - że część cystern trzeba "postawić w krzaki" - i jak ma to przełknąć właściciel firmy która rozwozi olej opałowy dookoła komina? ale taka jest prawda - doradca dgsa - jest zatrudniony na umowę zlecanie (bo musi być w firmie) bierze za to 100zł - bo takie są stawki i za nic nie odpowiada i co gorsze nie doradza. i potem właściciel takiej pożal się boże firmy - próbuję Was popchnąć na minę - "bo jeszcze może się uda". Koledzy ile miałem "zadym" z właścicielami (oraz doradcami DGSA) - to głowa boli, nie dać się zrobić w bambuko, "proszę mi dać to, to i to" - nie ma? dziękuję, do widzenia - to nie WY macie się ..........i prawo nagnać. a co do doradców - najlepiej powiedzieć jak walą wielkie oczy - to przecież Pan wie jak powinien być wyposażony pojazd - i po sprawie. poczytajcie dział 9 umowy ADR - ten Star nie może przejść pozytywnie badania ADR. [ Dodano: 19-01-2010, 22:51 ] Jest kwestia czy przeszedl w tym roku,czy w ubiegłym z tego co wiem to u nas jeśli np. badanie bylo w listopadzie to dozór dawal tylko do końca roku,oczywiście mowimy o braku np, ABS-u. - zgadzam się - tak właśnie było w zeszłym roku. [ Dodano: 19-01-2010, 22:52 ] Jeżeli wg naszego rozumowania to taki pojazd nie powinien przejśc badania, a przeszedł na innej stacji. - jeżeli przeszedł na innej stacji - to co on robi u ciebie? jeżeli tak - to niech właciciel pokaże ci dokumenty (DR i zaświadczenie - oczywiście z tego roku) i zadzwoń do tego kolegi co sie "podbił" i mu pogratuluj. [ Dodano: 19-01-2010, 23:29 ] Ja jak mam poświadczenie że pojazd jest wyposażony w ABS typ XXXXX to robię badanie. poświadczenie masz, a że pojazd nie ma ABS, to ..............już inna para butów. STOP tej dyskusji, moje zdanie jest takie: zastanowić się 5 razy - zanim wyda się pozytywną opinię , dotyczy to przede wszystkim ADR i autobusów - szczególnie tych zrobionych z poj. ciężarowych. Każdy człowiek może się pomylić (diagnosta także), ale nie ma co samemu pchać się "na minę". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 19 Styczeń 2010 Share Napisano 19 Styczeń 2010 chyba przesadziłem, ale jak słyszę o ADR to mi się "ulewa". koledzy adr-y są proste, dział 9 - i nic więcej, na wszystko, czego nie możecie sami sprawdzić - zaświadczenie np. kabina jest wykonana z materiału niepalnego lub....., np ogrzewacz spalinowy..... zaświadczenie od producenta pojazdu, nie od przedstawiciela handlowego (dielera), szefa serwisu czy innej maści zawodnika, jeżeli znacie dział 9 - każdego właściciela pojazdu "wywalicie na plecy"................. i to żeby przejść pozytywnie BT - to jest jego problem, nie WASZ. pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FARMER Napisano 20 Styczeń 2010 Share Napisano 20 Styczeń 2010 "chyba przesadziłem, ale jak słyszę o ADR to mi się "ulewa". koledzy adr-y są proste, dział 9 - i nic więcej, na wszystko, czego nie możecie sami sprawdzić - zaświadczenie np. kabina jest wykonana z materiału niepalnego lub....., np ogrzewacz spalinowy..... zaświadczenie od producenta pojazdu, nie od przedstawiciela handlowego (dielera), szefa serwisu czy innej maści zawodnika, jeżeli znacie dział 9 - każdego właściciela pojazdu "wywalicie na plecy"................. i to żeby przejść pozytywnie BT - to jest jego problem, nie WASZ" + wcześniejszy post wojtek1k W ramkę i na ścianę. Bo jeśli się walniemy w ADR-ach to panowie z TDT już mają konkretną i podpartą przepisami odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 20 Styczeń 2010 Share Napisano 20 Styczeń 2010 poświadczenie masz, a że pojazd nie ma ABS, to ..............już inna para butów. Oczywiście że chodziło mi o to że pojazd ma mieć ABS + zaświadczenie bez ABS-ów to oczywiście N U mnie też paru było i też mówili że tam na tamtej stacji to robią ---- no to ja niech pan tam jedzie - nie rozgaduję się zabardzo z takimi klientami bo szkoda czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.