SZYMON-OSKP Napisano 10 Listopad 2010 Share Napisano 10 Listopad 2010 sorki już się robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 11 Listopad 2010 Share Napisano 11 Listopad 2010 No to masz piwo A gdzie autor Karol Rytel, jemu też z chęcią postawię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 11 Listopad 2010 Share Napisano 11 Listopad 2010 A gdzie autor Karol Rytel, jemu też z chęcią postawię http://www.piskp.pl/?k=strony_p&m=11&ns=104&pns=16 [ Dodano: 18-11-2010, 15:39 ] Po moderacji postu wklejam link do strony. http://piskp.pl/?k=strony_p&ns=1985 [ Dodano: 18-11-2010, 15:45 ] http://piskp.pl/?k=aktualnosci&ads=jeden&nrs=1992 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 10 Grudzień 2010 Share Napisano 10 Grudzień 2010 Stanowisko TDT na południu polski jest takie: Samochody o DMC powyżej 16 ton oraz przyczepy o DMC powyżej 10 ton muszą być wyposarzone w ABS kat A/1 oraz zwalniacz IIA dostosowany do DMC pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 10 Grudzień 2010 Share Napisano 10 Grudzień 2010 a stanowisko TDT w Warszawie jest takie: nie wpiszesz rodzaju ABS - nie dostajesz czerwonego paska, przynajmniej tak było rok temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 W mojej ocenie wszystkie pojazdy powinny posiadać ABS ,oczywiście ADR jest to jasno napisane w 9-tej części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 12 Grudzień 2010 Share Napisano 12 Grudzień 2010 W mojej ocenie wszystkie pojazdy powinny posiadać ABS ,oczywiście ADR jest to jasno napisane w 9-tej części Dokładnie tak, jeżeli pojazd nie posiada ABS to niestety wynik badania negatywny i nie ma o czym gadać. DZIAŁ 9.2 WYMAGANIA DOTYCZACE KONSTRUKCJI POJAZDÓW WYMAGANIA TECHNICZNE EX/II EX/III AT FL OX Wymagania podane pod 9.2.5 (urzadzenia ograniczajace predkość zgodne z Regulaminem EKG Nr 89 lub Dyrektywa 92/6/EWG) maja zastosowanie do wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1987 r. oraz wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i nieprzekraczajacej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2007 r. Układ przeciwpoślizgowy Obowiązuje dla pojazdów EX/III, AT, FL, OX Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiazujacymi w dniu ich pierwszej rejestracji lub w dniu dopuszczenia ich do ruchu, jeżeli rejestracja nie jest wymagana. Jednakże, pojazdy te powinny spełniac, co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Przyczepy (tj. przyczepy, naczepy, przyczepy z osia centralna) powinny byc wyposażone w układ przeciwposlizgowy kategorii A. Pojazdy silnikowe powinny byc wyposażone w układ przeciwpoślizgowy kategorii 1. Zwalniacz Obowiązuje dla pojazdów EX/III, AT, FL, OX Dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton lub przeznaczonych do ciagniecia przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r. Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniac wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiazujacymi w dniu ich pierwszej rejestracji. Jednakże, pojazdy te powinny spełniąc, co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Zwalniacz powinien spełniac wymagania stosownie do badania Typu IIA. Ogranicznik prędkości Obowiązuje dla pojazdów EX/II, EX/III, AT, FL, OX Dotyczy wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1987 r. oraz wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i nieprzekraczajacej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2007 r. a ponadto jeszcze: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach Dz. U. nr 155 poz. 1232 6. DODATKOWE BADANIE TECHNICZNE POJAZDU ODPOWIEDNIO PRZYSTOSOWANEGO LUB WYPOSAŻONEGO ZGODNIE Z PRZEPISAMI O PRZEWOZIE DROGOWYM TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH 1. Niespełnienie odpowiednich wymagań dotyczących konstrukcji i wyposażenia pojazdu typu FL, OX, AT, EX/II, EX/III, MEMU w zakresie: - wyposażenia elektrycznego, - układu hamulcowego, - zabezpieczenia przeciwpożarowego, - ograniczenia prędkości, - urządzenia sprzęgającego dla przyczep (naczep). 2. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań układu przeciwpoślizgowego (ABS) odpowiednio kategorii 1 lub kategorii A (jeżeli jest wymagany). 3. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań dla zwalniacza (jeżeli jest wymagany). 4. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań dla ogrzewacza kabiny kierowcy (jeżeli jest zainstalowany). 5. Brak tachografu lub tachograf nie spełnia wymagań przewidzianych dla tego typu pojazdu. 6. Brak dokumentów wydanych przez Transportowy Dozór Techniczny potwierdzających sprawność cystern lub zbiorników. Pamiętajcie, że te pojazdy nie przewożą powietrza tylko różne materiały niebezpieczne i w razie kolizji potrafią stworzyć zagrożenie dla ludzi, zwierząt i środowiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Grudzień 2010 Share Napisano 12 Grudzień 2010 Dokładnie tak, jeżeli pojazd nie posiada ABS to niestety wynik badania negatywny i nie ma o czym gadać. EX II też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 12 Grudzień 2010 Share Napisano 12 Grudzień 2010 Nie , EXII jest zwolniony z dokumentacji na ABS i Zwalniacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Grudzień 2010 Share Napisano 12 Grudzień 2010 W mojej ocenie wszystkie pojazdy powinny posiadać ABS ,oczywiście ADR jest to jasno napisane w 9-tej części No właśnie a piszą, że wszystkie Oj nie ładnie kłamać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy powinny spełniać wymagania techniczne Zauważ że zapis ten jest w kolumnie zaczynającej się od słów "pojazdy o DMC >16 ton!! Na śląsku jeżdzi conajmiej kilka cystern o DMC <16 ton ze świadectwem dopuszczenia wydanym przez TDT w tym roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 25 Styczeń 2016 Share Napisano 25 Styczeń 2016 Odświeżę kotleta. Koledzy to jak to jest z tym ABS-em i zwalniaczem bo cały czas byłem przekonany że pojazd do 16t. z przyczepą do 10t. nie musi mieć. Tak nas uczyli na kursie, a mam mieć coś takiego na badaniu i teraz poczytałem i mam dylemat. Może mi ktoś to rozjaśnić. W części 9 ADR z 2015r. nic nie pisze o regulaminach EKG ONZ. Dodam że chodzi o FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 25 Styczeń 2016 Share Napisano 25 Styczeń 2016 Tabelka 9 ADR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 25 Styczeń 2016 Share Napisano 25 Styczeń 2016 W części 9 ADR z 2015r. nic nie pisze o regulaminach EKG ONZ. - pisze, pisze:Pod 9.2.1.1. Pod 9.2.3.1.1. Pod 9.2.3.1.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 26 Styczeń 2016 Share Napisano 26 Styczeń 2016 - pisze, pisze:Pod 9.2.1.1. Pod 9.2.3.1.1. Pod 9.2.3.1.2. Faktycznie pisze nie doczytałem. Czyli z regulaminu nr 13 punkt 5.2.1.22 wynika obowiązek wyposażenia w ABS kat.I, a w załączniku ADR 9.2.3.1 pisze, że dotyczy poj pow. 16 ton. Z tego rozumiem że pojazd ADR do 16t. nie musi posiadać ABS-u. I podobnie jest ze zwalniaczem. Czy dobrze kombinuję czy może się mylę? Tabelka 9 ADR Kolego w tabelce właśnie nic nie ma o reg.13 dopiero w objaśnieniach do tabelki pisze. Czytałem to i sam już do końca nie wiem, ale wydaje mi się że do 16dmc i O1 do 10t. nie musi być ani ABS-u ani zwalniacza. Czy może mnie ktoś utwierdzić w moich rozważaniach. Nie chciał bym zrobić babola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Styczeń 2016 Share Napisano 26 Styczeń 2016 ale wydaje mi się że do 16dmc i O1 do 10t. nie musi być ani ABS-u ani zwalniacza.Zapomniałeś o pojazdach przeznaczonych do ciągnięcia przyczep do 10t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 26 Styczeń 2016 Share Napisano 26 Styczeń 2016 Zapomniałeś o pojazdach przeznaczonych do ciągnięcia przyczep do 10t. Napisałem: O1 do 10t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 26 Styczeń 2016 Share Napisano 26 Styczeń 2016 Demart, nie mówię o przyczepach, a o pojazdach przeznaczonych do ich ciągnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 26 Styczeń 2016 Share Napisano 26 Styczeń 2016 Demart, nie mówię o przyczepach, a o pojazdach przeznaczonych do ich ciągnięcia. Kolego no właśnie chodzi mi o masę przyczepy pojazdu ciągnącego o1 do 10t. No ale mniejsza o to. Chcę się upewnić czy pojazd do 16t. dmc i przystosowany do ciągnięcia przyczepy do 10t. nie musi mieć ABS-u i zwalniacza? Cały czas tak myślałem do puki nie przeczytałem tego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Styczeń 2016 Share Napisano 26 Styczeń 2016 Przecież z tabelki jasno wynika że ABS mają mieć pojazdy powyżej 16t , lub pojazdy przystosowane do ciągnięcia przyczepy powyżej 10t . Tak nas uczyli na kursie No i dobrze uczyli . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 26 Styczeń 2016 Share Napisano 26 Styczeń 2016 Przecież z tabelki jasno wynika że ABS mają mieć pojazdy powyżej 16t , lub pojazdy przystosowane do ciągnięcia przyczepy powyżej 10t . No i dobrze uczyli . No dobrze dobrze. Chciałem się tylko upewnić i przeczytałem powyższy temat, który zbił mnie z tropu i zwątpiłem czy aby na pewno mam rację. Już nie byłem pewny czy czasem coś się nie zmieniło. Znając nasze przepisy niczego nie można być pewnym. Dlatego wolałem spytać niż zrobić babola. A jeszcze zapytam jak Koledzy robicie bo w zaświadczeniu jak zwalniacz nie jest wymagany to program sam wykreśla w/w punkt, a przy ABS-ie nic nie wykreśla to wpisujecie X czy może NIE DOTYCZY? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.