carvel Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Witam Mam takie pytanie odnośnie SKP dla autobusów zasilanych gazem ziemnym i LPG. Sprawa jest taka że obecnie stacja ulega przebudowie, jest w niej istniejący kanał przeglądowy który zostanie wydłużóny. Stacja ma obsługiwać autobusy zasilane gazem ziemnym ale też LPG. Jak to sięma do przepisów? przecież nikt nie będzie montował podnośnika dla autobusu przegubowego i likwidował kanału. Mają być zainstalowane detektory CO, CNG i LPG. Jeśli chodzi o LPG to jest problem bo jest cięższy od powietrza i może się zbierać w kanale. W kanale ma być też odwodnienie połączone do separatora. Czty wystarczą czujniki LPG 30 cm od posadzki kanału? Jak potraktować taki przypadek? Przepisy nie regulują jednoznacznie tego rodzaju przypadku. Czy gdzieś znajde wogóle zapis prawny odnośnie wymagań dla stacji diagnostycznej dla autobusów? Jak potraktować taki przypadek? Przepisy nie regulują jednoznacznie tego rodzaju ptzypadku. Znalazłem tylko coś takiego odnośnie SKP. wg. dr inż. Kazimierz SITEK PRZEPISY, WYMAGANIA I ZALECENIA DOTYCZĄCE STACJI KONTROLI POJAZDÓW (część 1) W stacji przeprowadzającej badania pojazdów przystosowanych do zasilania gazem, zaleca się wyposażyć stanowisko kontrolne w podnośnik diagnostyczny. Wskazane jest, aby pomieszczenie, w którym wykonuje się badania, nie posiadało kanału przeglądowego, kratek ściekowych, kanalizacji i innych zagłębień. Należy podkreślić, że istniejące wymagania dla stacji [7] nie do końca wyjaśniają zagadnienia związane z wymaganiami dla stanowisk przystosowanych do badania pojazdów zasilanych gazem. Brak jest wytycznych mówiących jak pogodzić fakt istnienia kanału przeglądowego z wymogami stawianymi pomieszczeniom, w których mogą być eksploatowane urządzenia zasilane gazem płynnym (stanowisko powinno być usytuowane powyżej poziomu gruntu). Cytuj
Psuj Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Przepisy nie regulują jednoznacznie tego rodzaju ptzypadku. Jak to nie? Dz.U. 40 poz 275 z 2006 r. Tam jest wszystko. Albo kanał albo podnośnik i rodzaj paliwa nie ma nic do rzeczy... SKP dla autobusów zasilanych gazem ziemnym i LPG A to jest jakaś "specjalna" bo ja myślałem, że na "zwykłej" to też mogę, a tu wychodzi, że nie Cytuj
ketiw38 Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 A to jest jakaś "specjalna" bo ja myślałem, że na "zwykłej" to też mogę, a tu wychodzi, że nie Dobre Na "zwykłej" Psuj nie może ale na "specjalnej" jak najbardziej Cytuj
carvel Napisano 28 Styczeń 2010 Autor Napisano 28 Styczeń 2010 Chodziło mi o ten rodzaj pojazdów na SKP a nie o jakąś ''specjalną'' także proszę się nie nabijać Co do przepisów to nie uzyskałęm jednoznacznej odpowiedzi, wg mnie jest to za bardzo ogólnie napisane. Może ktoś się wypowie jak wygląda taka stacja np. na zajezdni autobusów gdzie autobusy są zasilane LPG? Cytuj
markes30 Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 1. Jeśli stacja ma badać autobusy do i pow. 3,5T to może to być tylko stacja okręgowa! 2. Jeśli okręgowa to tylko z kanałem! Nie ma takiego podnośnika, który podniósł by zestaw lub autobus przegubowy i jeszcze spełniał wymogi ławy pomiarowej! Cytuj
ketiw38 Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 (...)2. Jeśli okręgowa to tylko z kanałem! Nie ma takiego podnośnika, który podniósł by zestaw lub autobus przegubowy i jeszcze spełniał wymogi ławy pomiarowej! I tu się mylisz Cytuj
Kasciuszko Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 Zgadzam się z markes 30 tylko okregowa , kanał przelotowy wentylacja wywiewna , nawiewna , czujki gazu cng lpg i tlenku węgla to wszysstko jest w warunkach jakim ma odpowiadac OSKP A tak na marginesie ile lat ma wazność butla na cng ? Cytuj
zbigi Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 A tak na marginesie ile lat ma wazność butla na cng ? 20 lat Cytuj
sterowiec40 Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 Witam Czy przepisy nie mówią , że rozpoczynając BT auta z GAZEM zanim wjedzie się na halę ,kanał należy sprawdzić szczelność instalacji na zewnątrz ( na polu - jak mówią np. w Krakowie i okolicach , czy na dworze w innych częściach Polski) Tak bynajmniej uczono mnie na kursie i jeśli są jakieś nie szczelności Kończymy BT i dajemy N Cytuj
DARIO64 Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 Witam Czy przepisy nie mówią , że rozpoczynając BT auta z GAZEM zanim wjedzie się na halę ,kanał należy sprawdzić szczelność instalacji na zewnątrz ( na polu - jak mówią np. w Krakowie i okolicach , czy na dworze w innych częściach Polski) No ,fajna sprawa szczególnie przez ostatni miesiąc. Cytuj
adam1501 Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 Czy przepisy nie mówią , że rozpoczynając BT auta z GAZEM zanim wjedzie się na halę ,kanał należy sprawdzić szczelność instalacji na zewnątrz Oczywiście Cytuj
Kasciuszko Napisano 29 Styczeń 2010 Napisano 29 Styczeń 2010 Taa na zewnątrz ....................ale gdy to pisano to chyba nikt nie pomyślał o autobusach niskopokładowych zasilanych CNG Cytuj
adam1501 Napisano 29 Styczeń 2010 Napisano 29 Styczeń 2010 Taa na zewnątrz ....................ale gdy to pisano to chyba nikt nie pomyślał o autobusach niskopokładowych zasilanych CNG Nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania pod warunkiem, że sami tego nie wykonujemy Cytuj
Psuj Napisano 29 Styczeń 2010 Napisano 29 Styczeń 2010 Nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania pod warunkiem, że sami tego nie wykonujemy My rzeczy niemożliwe wykonujemy od ręki, na cuda trzeba czekać trzy dni... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.