Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam pytanie, przyjechal do mnie gosc z autem po kolizji drogowej na dodatkowe badanie. W skierowaniu ma wpisane PO KOLIZJI DROGOWEJ wiec robie badanie oczywiscie za 94 zl. Widzac te auto teraz ma wgnieciony tylny blotnik prawy ale gosc mi mowi ze juz tak jezdzi ponad pol roku a wypadku uszkodzenia byly z przodu pojazdu, z czego przod jest oczywiscie zrobiony. Jak do tego podejsc ?

dzieki

Napisano

jak na skierowaniu pisze że uszkodzony przód to robisz pokolizyjne za 94 .

termin nast. bad. według dow. rej . i po sprawie . :)

Napisano
termin nast. bad. według dow. rej . i po sprawie . :)

Przy badaniu dodatkowym termin nas nie obchodzi.

Widzac te auto teraz ma wgnieciony tylny blotnik

Jeżeli nie posiada ostrych krawędzi to może lubi taki wygląd pojazdu i nie można mu zabronić, gust nie podlega dyskusji i jeżeli nie jest sprzeczny z prawem to nie ma problemu.

Napisano
Widzac te auto teraz ma wgnieciony tylny blotnik prawy ale gosc mi mowi ze juz tak jezdzi ponad pol roku a wypadku uszkodzenia byly z przodu pojazdu, z czego przod jest oczywiscie zrobiony. Jak do tego podejsc ?

 

Skoro badanie pokolizyjne to pojazd musi być naprawiony do stanu poprzedniego (czyli przed wypadkiem) musi nawet mieć pomalowany element po kolor.

 

Jeżeli nie posiada ostrych krawędzi to może lubi taki wygląd pojazdu i nie można mu zabronić,

To dotyczy badania okresowego.

 

Pojazd po kolizji czy wypadku tak jak już pisałem musi być naprawiony, miałem taką sprawę w prokuraturze i na rozprawie (jak zwykle chodzi o kase - ubezpieczalnia się wywijała od płacenia) stwierdzono że skoro ubezpieczalnia wypłaca kase za naprawe to pojazd taki podchodząc do badania musi mieć naprawione elementy które uległy uszkodzeniu.

Napisano
Skoro badanie pokolizyjne to pojazd musi być naprawiony do stanu poprzedniego (czyli przed wypadkiem) musi nawet mieć pomalowany element po kolor.

 

O to chodzi w badaniu dla ubezpieczalni (a dokładnie chodziło w/g starych przepisów). Dostawałeś w grabę protokół szkody i jazda.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Pojazd po kolizji czy wypadku tak jak już pisałem musi być naprawiony, miałem taką sprawę w prokuraturze i na rozprawie (jak zwykle chodzi o kase - ubezpieczalnia się wywijała od płacenia) stwierdzono że skoro ubezpieczalnia wypłaca kase za naprawe to pojazd taki podchodząc do badania musi mieć naprawione elementy które uległy uszkodzeniu.

 

Badanie "pokolizyjne" ,a badanie dla ubezpieczyciela to dwa różne badania 8)

 

Tym razem "Psuj" był szybszy :-P

Napisano
Badanie "pokolizyjne" ,a badanie dla ubezpieczyciela to dwa różne badania 8)

I z tym się zgadzam :D

 

Tym razem "Psuj" był szybszy :-P

 

Ale kolega "szyszon" pytał o pokolizyjne :D

Nowicjusz napisał/a:

Pojazd po kolizji czy wypadku tak jak już pisałem musi być naprawiony, miałem taką sprawę w prokuraturze i na rozprawie (jak zwykle chodzi o kase - ubezpieczalnia się wywijała od płacenia) stwierdzono że skoro ubezpieczalnia wypłaca kase za naprawe to pojazd taki podchodząc do badania musi mieć naprawione elementy które uległy uszkodzeniu.

 

Chodziło o pojazd który uległ wypadkowi i badanie było pokolizyjne a nie dla ubezpieczalni gdzie wartość naprawy przekroczyła 2 koła.

Napisano
Skoro badanie pokolizyjne to pojazd musi być naprawiony do stanu poprzedniego (czyli przed wypadkiem) musi nawet mieć pomalowany element po kolor.

 

Malowac nie trzeba ,jak blacharz zdoła wyklepać element to może byc "klepany" :P

Napisano

w zasadzie jak nie ma dziur albo nie odstają ostre elementy to wgnieciony błotnik nie powinien mieć wpływu na negatywny wynik badania.

Napisano

No dobra wszystko pięknie ładnie ale nasuwa się pytanie,przy badanie dodatkowym pokolizyjnym nie ma oceny "P" lub "N". Więc co robicie w razie wykrycia usterek,czy obowięzuje termin 14 dniowy!?jeżeli nie jest wykonywane łącznie z b.okresowym!

W/G Dz.U.155 tylko przy okresowym okreslamy usterki i określony jest termin 14-dniowy.

I taki przykład-Tabliczka znamionowa nieczytelna-Co robimy?

Napisano
I taki przykład-Tabliczka znamionowa nieczytelna-Co robimy?

Przy wykonywaniu BT dodatkowego oba punkty na pierwszej stronie wykreślone a w pkt 2 na drugiej stronie wypełniamy, że pojazd nie odpowiada warunkom dla tabliczki znamionowej. Kasujemy za badanie dodatkowe i jeżeli wróci w przeciągu 14 dni to jak za usterkę jak nie to zaś od nowa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.