Skocz do zawartości

Wgnieciony błotnik ma wpływ na wynik badania pokolizyjnego?


szyszon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie, przyjechal do mnie gosc z autem po kolizji drogowej na dodatkowe badanie. W skierowaniu ma wpisane PO KOLIZJI DROGOWEJ wiec robie badanie oczywiscie za 94 zl. Widzac te auto teraz ma wgnieciony tylny blotnik prawy ale gosc mi mowi ze juz tak jezdzi ponad pol roku a wypadku uszkodzenia byly z przodu pojazdu, z czego przod jest oczywiscie zrobiony. Jak do tego podejsc ?

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na skierowaniu pisze że uszkodzony przód to robisz pokolizyjne za 94 .

termin nast. bad. według dow. rej . i po sprawie . :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termin nast. bad. według dow. rej . i po sprawie . :)

Przy badaniu dodatkowym termin nas nie obchodzi.

Widzac te auto teraz ma wgnieciony tylny blotnik

Jeżeli nie posiada ostrych krawędzi to może lubi taki wygląd pojazdu i nie można mu zabronić, gust nie podlega dyskusji i jeżeli nie jest sprzeczny z prawem to nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzac te auto teraz ma wgnieciony tylny blotnik prawy ale gosc mi mowi ze juz tak jezdzi ponad pol roku a wypadku uszkodzenia byly z przodu pojazdu, z czego przod jest oczywiscie zrobiony. Jak do tego podejsc ?

 

Skoro badanie pokolizyjne to pojazd musi być naprawiony do stanu poprzedniego (czyli przed wypadkiem) musi nawet mieć pomalowany element po kolor.

 

Jeżeli nie posiada ostrych krawędzi to może lubi taki wygląd pojazdu i nie można mu zabronić,

To dotyczy badania okresowego.

 

Pojazd po kolizji czy wypadku tak jak już pisałem musi być naprawiony, miałem taką sprawę w prokuraturze i na rozprawie (jak zwykle chodzi o kase - ubezpieczalnia się wywijała od płacenia) stwierdzono że skoro ubezpieczalnia wypłaca kase za naprawe to pojazd taki podchodząc do badania musi mieć naprawione elementy które uległy uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro badanie pokolizyjne to pojazd musi być naprawiony do stanu poprzedniego (czyli przed wypadkiem) musi nawet mieć pomalowany element po kolor.

 

O to chodzi w badaniu dla ubezpieczalni (a dokładnie chodziło w/g starych przepisów). Dostawałeś w grabę protokół szkody i jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd po kolizji czy wypadku tak jak już pisałem musi być naprawiony, miałem taką sprawę w prokuraturze i na rozprawie (jak zwykle chodzi o kase - ubezpieczalnia się wywijała od płacenia) stwierdzono że skoro ubezpieczalnia wypłaca kase za naprawe to pojazd taki podchodząc do badania musi mieć naprawione elementy które uległy uszkodzeniu.

 

Badanie "pokolizyjne" ,a badanie dla ubezpieczyciela to dwa różne badania 8)

 

Tym razem "Psuj" był szybszy :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie "pokolizyjne" ,a badanie dla ubezpieczyciela to dwa różne badania 8)

I z tym się zgadzam :D

 

Tym razem "Psuj" był szybszy :-P

 

Ale kolega "szyszon" pytał o pokolizyjne :D

Nowicjusz napisał/a:

Pojazd po kolizji czy wypadku tak jak już pisałem musi być naprawiony, miałem taką sprawę w prokuraturze i na rozprawie (jak zwykle chodzi o kase - ubezpieczalnia się wywijała od płacenia) stwierdzono że skoro ubezpieczalnia wypłaca kase za naprawe to pojazd taki podchodząc do badania musi mieć naprawione elementy które uległy uszkodzeniu.

 

Chodziło o pojazd który uległ wypadkowi i badanie było pokolizyjne a nie dla ubezpieczalni gdzie wartość naprawy przekroczyła 2 koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro badanie pokolizyjne to pojazd musi być naprawiony do stanu poprzedniego (czyli przed wypadkiem) musi nawet mieć pomalowany element po kolor.

 

Malowac nie trzeba ,jak blacharz zdoła wyklepać element to może byc "klepany" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie jak nie ma dziur albo nie odstają ostre elementy to wgnieciony błotnik nie powinien mieć wpływu na negatywny wynik badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra wszystko pięknie ładnie ale nasuwa się pytanie,przy badanie dodatkowym pokolizyjnym nie ma oceny "P" lub "N". Więc co robicie w razie wykrycia usterek,czy obowięzuje termin 14 dniowy!?jeżeli nie jest wykonywane łącznie z b.okresowym!

W/G Dz.U.155 tylko przy okresowym okreslamy usterki i określony jest termin 14-dniowy.

I taki przykład-Tabliczka znamionowa nieczytelna-Co robimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taki przykład-Tabliczka znamionowa nieczytelna-Co robimy?

Przy wykonywaniu BT dodatkowego oba punkty na pierwszej stronie wykreślone a w pkt 2 na drugiej stronie wypełniamy, że pojazd nie odpowiada warunkom dla tabliczki znamionowej. Kasujemy za badanie dodatkowe i jeżeli wróci w przeciągu 14 dni to jak za usterkę jak nie to zaś od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.