darek101 Napisano 13 Luty 2010 Share Napisano 13 Luty 2010 Problem z nauką jazdy.Chodzi o pedał hamulca dla instruktora.Dz.U.nr 32 §43 ogólne mówi o przejęciu kontroli nad układem hamulcowym przez instruktora.Są układy połączenia dżwignii poprzez rurki,wałki lub linki.Oba systemy są atestowane.Z linkami instruktor nie może przerwać hamowania kursanta natomiast z wałkami ma pewne szanse.Z tego powodu kolega diagnosta z konkurencji dał N a ja dałem P.Co o tym sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Luty 2010 Share Napisano 13 Luty 2010 Jak do tej pory przez przejęcie kontroli rozumiałem możliwość zahamowania ,jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak instruktor poprzez system dźwigni odciąga pedał hamulca i jak to rozwiązać w przypadku instalacji pneumatycznych w jaki sposób zamontowanie tylko dodatkowego pedału hamulca ma umożliwić odhamowanie. I jeszcze mi przyszło do głowy coś takiego: że jeśli instruktor chce odhamować za pośrednictwem drążków to instrukor musi dysponować większą siła fizyczną niż kursant ,co jeśli na miejscu kursanta siedzi łysy kark ,a na miejscu instruktora drobniutka kobieta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek101 Napisano 13 Luty 2010 Autor Share Napisano 13 Luty 2010 Więc podobnie jak ja nie widzisz problemu w linkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Luty 2010 Share Napisano 13 Luty 2010 Więc podobnie jak ja nie widzisz problemu w linkach Ma być dodatkowy pedał a o sterowaniu nic nie pisze ,osoboście z linkami się nie spotkalem ,a możesz napisać jakie to autko ,tak z ciekawości pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek101 Napisano 13 Luty 2010 Autor Share Napisano 13 Luty 2010 Dewoo Kalos,potem ten pedał trafił do VW T4 na B+E.Jestem diagnostą i instruktorem i tak nie czy jest ok.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 13 Luty 2010 Share Napisano 13 Luty 2010 Myślę, że możliwość "odhamowania" przez instruktora jest tylko teoretyczna. Siła nacisku na pedał hamulca jest znacznie większa, niż możliwość odciągnięcia pedału przez instruktora. Ponadto chyba większość "L" ma już ABS, więc ewentualna utrata kontroli nad pojazdem nawet przy gwałtownym i silnym hamowaniu jest znacznie ograniczona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbigi Napisano 14 Luty 2010 Share Napisano 14 Luty 2010 Myślę, że możliwość "odhamowania" przez instruktora jest tylko teoretyczna. Siła nacisku na pedał hamulca jest znacznie większa, niż możliwość odciągnięcia pedału przez instruktora. Ponadto chyba większość "L" ma już ABS, więc ewentualna utrata kontroli nad pojazdem nawet przy gwałtownym i silnym hamowaniu jest znacznie ograniczona. Ustawa nic nie pisze o takich wymaganiach. Zapytam o szczegóły tego sterowania hamulcem; czy jest tam swego rodzaju jednokierunkowa zapadka, ze nie pozwala pedalowi hamulca powrocic do pozycji 'zerowej'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 14 Luty 2010 Share Napisano 14 Luty 2010 http://www.madrocar.pl/naukajazdy.htm# http://bastion3.bosmal.com.pl/obrazy/kp/punto199akt09.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek101 Napisano 14 Luty 2010 Autor Share Napisano 14 Luty 2010 Zapytam o szczegóły tego sterowania hamulcem; Gdy instruktor wciska pedał ham.pociągnięta zostaje stalowa linka w nieruchomym pancerzu. Drugi koniec linki analogicznie zamocowany jest do pedału kierowcy.Zastosowano takie rozwiązanie ponieważ przeszkadza nagrzewnica lub inny element.We fiacikach system wałków i rurek jakoś się mieści ale bywa,że przecierają się aluminiowe rurki nagrzewnicy. Sprzęgło zrobione jest identycznie. [ Dodano: 14-02-2010, 19:46 ] Pierw opisałem,potem otworzyłem bardzo trafione linki do stron oczywiście.Wielki dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 15 Luty 2010 Share Napisano 15 Luty 2010 system wałków i rurek był stosowany w fiatach punto ale nie dawał on mozliwości "od hamowania "za kursanta ,linki natomiast stosuje i montuje fabrycznie renault w clio i działa to podobnie jak wałki tj tylko w jedną stronę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MANIUŚ Napisano 16 Luty 2010 Share Napisano 16 Luty 2010 ja się spotkałem że instruktor miał jeszcze gaz ze swojej strony i mówił że się przydaje bo czasami trzeba uciekać i on w tym momencie wciska gaz za kursanta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 16 Luty 2010 Share Napisano 16 Luty 2010 Czasem to i kierownica by się instruktorowi przydała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Luty 2010 Share Napisano 16 Luty 2010 czasami trzeba uciekać i on w tym momencie wciska gaz za kursanta. bardzo poważny musi być ten instruktor,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 16 Luty 2010 Share Napisano 16 Luty 2010 Panowie mam pytanie, czy w przepisach jest na którą nogę ma być hamulec u instruktora, bo spotkalem sie z kilkoma pojazdami na kategorie C i C+E ze pedał hamulca pneumatycznego u instruktora byl na lewą nogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Luty 2010 Share Napisano 16 Luty 2010 Panowie mam pytanie, czy w przepisach jest na którą nogę ma być hamulec u instruktora, bo spotkalem sie z kilkoma pojazdami na kategorie C i C+E ze pedał hamulca pneumatycznego u instruktora byl na lewą nogę. Nie. Przypomina to radziecki trolejbus ZiU-9 gdzie hamowalo się lewą nogą a gazu dodawalo prawą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebastian Napisano 16 Luty 2010 Share Napisano 16 Luty 2010 Producent który montował ten pedłą hamulcowy tłumaczył sie tym iż instruktor ma siedziec blisko kierowcy wiec na fotelu srodkowym a nie skrajnym tylko że na środkowym fotelu nie będzie on mogł widziec nic w lusterkach a tego to juz nie przemyslal. Dlatego sie pytam o wymagania na ktora noge ma byc ten pedał. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 16 Luty 2010 Share Napisano 16 Luty 2010 radziecki trolejbus ZiU-9 gdzie hamowalo się lewą nogą a gazu dodawalo prawą. W "automacie" też tak można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.