Skocz do zawartości

Nauka jazdy.Pedał hamulca dla instruktora.


darek101

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z nauką jazdy.Chodzi o pedał hamulca dla instruktora.Dz.U.nr 32 §43 ogólne mówi o przejęciu kontroli nad układem hamulcowym przez instruktora.Są układy połączenia dżwignii

poprzez rurki,wałki lub linki.Oba systemy są atestowane.Z linkami instruktor nie może przerwać hamowania kursanta natomiast z wałkami ma pewne szanse.Z tego powodu kolega diagnosta z konkurencji dał N a ja dałem P.Co o tym sądzicie? ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory przez przejęcie kontroli rozumiałem możliwość zahamowania ,jakoś nie mogę sobie wyobrazić jak instruktor poprzez system dźwigni odciąga pedał hamulca i jak to rozwiązać w przypadku instalacji pneumatycznych w jaki sposób zamontowanie tylko dodatkowego pedału hamulca ma umożliwić odhamowanie.

 

I jeszcze mi przyszło do głowy coś takiego: że jeśli instruktor chce odhamować za pośrednictwem drążków to instrukor musi dysponować większą siła fizyczną niż kursant ,co jeśli na miejscu kursanta siedzi łysy kark ,a na miejscu instruktora drobniutka kobieta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc podobnie jak ja nie widzisz problemu w linkach

 

Ma być dodatkowy pedał a o sterowaniu nic nie pisze ,osoboście z linkami się nie spotkalem ,a możesz napisać jakie to autko ,tak z ciekawości pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dewoo Kalos,potem ten pedał trafił do VW T4 na B+E.Jestem diagnostą i instruktorem i tak nie czy jest ok.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że możliwość "odhamowania" przez instruktora jest tylko teoretyczna. Siła nacisku na pedał hamulca jest znacznie większa, niż możliwość odciągnięcia pedału przez instruktora. Ponadto chyba większość "L" ma już ABS, więc ewentualna utrata kontroli nad pojazdem nawet przy gwałtownym i silnym hamowaniu jest znacznie ograniczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że możliwość "odhamowania" przez instruktora jest tylko teoretyczna. Siła nacisku na pedał hamulca jest znacznie większa, niż możliwość odciągnięcia pedału przez instruktora. Ponadto chyba większość "L" ma już ABS, więc ewentualna utrata kontroli nad pojazdem nawet przy gwałtownym i silnym hamowaniu jest znacznie ograniczona.

 

Ustawa nic nie pisze o takich wymaganiach. Zapytam o szczegóły tego sterowania hamulcem; czy jest tam swego rodzaju jednokierunkowa zapadka, ze nie pozwala pedalowi hamulca powrocic do pozycji 'zerowej'?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam o szczegóły tego sterowania hamulcem;

 

Gdy instruktor wciska pedał ham.pociągnięta zostaje stalowa linka w nieruchomym pancerzu.

Drugi koniec linki analogicznie zamocowany jest do pedału kierowcy.Zastosowano takie rozwiązanie ponieważ przeszkadza nagrzewnica lub inny element.We fiacikach system wałków i rurek jakoś się mieści ale bywa,że przecierają się aluminiowe rurki nagrzewnicy.

Sprzęgło zrobione jest identycznie.

 

[ Dodano: 14-02-2010, 19:46 ]

Pierw opisałem,potem otworzyłem bardzo trafione linki do stron oczywiście.Wielki dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system wałków i rurek był stosowany w fiatach punto ale nie dawał on mozliwości "od hamowania "za kursanta ,linki natomiast stosuje i montuje fabrycznie renault w clio i działa to podobnie jak wałki tj tylko w jedną stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się spotkałem że instruktor miał jeszcze gaz ze swojej strony i mówił że się przydaje bo czasami trzeba uciekać i on w tym momencie wciska gaz za kursanta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami trzeba uciekać i on w tym momencie wciska gaz za kursanta.

 

bardzo poważny musi być ten instruktor,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, czy w przepisach jest na którą nogę ma być hamulec u instruktora, bo spotkalem sie z kilkoma pojazdami na kategorie C i C+E ze pedał hamulca pneumatycznego u instruktora byl na lewą nogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, czy w przepisach jest na którą nogę ma być hamulec u instruktora, bo spotkalem sie z kilkoma pojazdami na kategorie C i C+E ze pedał hamulca pneumatycznego u instruktora byl na lewą nogę.

 

Nie. Przypomina to radziecki trolejbus ZiU-9 gdzie hamowalo się lewą nogą a gazu dodawalo prawą. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent który montował ten pedłą hamulcowy tłumaczył sie tym iż instruktor ma siedziec blisko kierowcy wiec na fotelu srodkowym a nie skrajnym tylko że na środkowym fotelu nie będzie on mogł widziec nic w lusterkach a tego to juz nie przemyslal. Dlatego sie pytam o wymagania na ktora noge ma byc ten pedał.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

radziecki trolejbus ZiU-9 gdzie hamowalo się lewą nogą a gazu dodawalo prawą. :D

W "automacie" też tak można ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.