PGS2 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Witam. Kolega buduje pojazd marki SAM na poczciwym gaźnikowym polonezie. Bez katalizatora wtrysków itp... Chodzi mi o normy spalania. Co by zgodnie z przepisami jak każdy jeżdżący "truć środowisko" Czy przy przeglądzie są brane pod uwagę normy uzależnione od daty produkcji silnika? I jeżeli spełnia je zgodnie z datą produkcji silnika (czyli spełnia zamierzchłe normy obowiązujące w tamtych latach ) to przejdzie pozytywnie przegląd? Czy liczy się obecna data w tym wypadku 2010 r. i takie normy musi spełniać pojazd ? ECO2? Można budować na silnikach gaźnikowych? Są przepisy wskazujące, że silnik z gaźnikiem nie może być rejestrowany bo nie spełnia norm spalin? Pozdrawiam PGS2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Przy badaniu technicznym pojazdu SAM będzie stosowana norma emisji spalin obowiązująca w dniu jego pierwszej rejstracji. Rok produkcji silnika nie ma znaczenia. Można stosować zailanie gaźnikowe pod warunkiem, że pojazd spełni wymaganą normę emisji spalin co w tym przypadku jest praktycznie niemożliwe . Zawsze mozna wystąpić do ministerstwa transportu z prpśbą o odstępstwo od warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PGS2 Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 Witam. Dzięki za odpowiedź. A może ktoś podać jeszcze podstawę prawną przepisów tą kwestie regulujących? Pozdrawiam PGS2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Dz.U. 32 załącznik 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PGS2 Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 Witam. Czy to oznacza, że od października 2009 roku każdy pojazd marki SAM, także musi spełniać wymogi normy EURO 5 - dotyczącej spalin? Pozdrawiam PGS2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Nie wiem jak się mają wartości podane w kolumnach 9 i 10 do EURO5,ale pojazdy rejestrowane po 1 maja 2004 muszą je spełniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PGS2 Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 Witam. A co to za kolumny 9 i 10 do EURO5 ? Czyli rozumiem, że SAMy muszą też spełniać tę normę jako rejestrowane w 2010 roku. Pozdrawiam PGS2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 A może by tak tego SAMa zagazować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 A co to za kolumny 9 i 10 Dz.U. 32 załącznik 2 zawartość CO w %,CH w ppm(cząstki na milion),w normach EURO "smrody" są podane bodajże w mg dlatego tak napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PGS2 Napisano 26 Luty 2010 Autor Share Napisano 26 Luty 2010 Jak mogło by być inaczej.... te kolumny.... Ale nikt nie potwierdza... Pojazd marki SAM pierwszy raz rejestrowany w 2010 r musi spełniać EURO 5 ? Z powyższych wnoszę, że musi... Tak? Tak jak każdy nowo rejestrowany pojazd samochodowy. Pozdrawiam PGS2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Ziomal,jeżeli wiesz jak się mają te % do mg i wychodzi Ci to samo to tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 26 Luty 2010 Share Napisano 26 Luty 2010 Musi spełniać tak jak każdy nowy pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PGS2 Napisano 3 Marzec 2010 Autor Share Napisano 3 Marzec 2010 Witam. Dzięki za informacje. Pozdrawiam PGS2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 5 Marzec 2010 Share Napisano 5 Marzec 2010 A może by tak tego SAMa zagazować Dobry pomysł, z tym że i tak musi spełniać dzisiejsze normy, a gaz mu w tym nie wiele pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 17 Listopad 2010 Share Napisano 17 Listopad 2010 Ztymi normami to troche chyba przesadzacie. EURO x to norma homologacyjna a sam homologacji miec nie musi i miec nie bedzie a tylko w warunkach laboratoryjnych można określic norme EURO x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Listopad 2010 Share Napisano 18 Listopad 2010 Też normy nikt Ci określać nie zamierza, tylko poziom normy emisji spalin w której się mieścisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 19 Listopad 2010 Share Napisano 19 Listopad 2010 Dla silnika TD mamy na stacji dwie normy 3,0 i 1,5k a EURO jest 5 Nowe auta z silnikiem ZS mają zadymienie na poziomie 0,2 a po wycieciu filtra cząstek 0,3-0,4 Ani analizator ani dymomierz nie jest w stanie ujawnić wielu uszkodzen układu oczyszczania spalin w nowoczesnych autach. Przy badaniach homologacyjnych używa się sprzętu za kilkaset tysięcy zl tylko taki sprzęt jest w stanie rozróżnić EURO 4 od 5 ale takiego nigdy na stacji nie bedzie (raczej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 20 Listopad 2010 Share Napisano 20 Listopad 2010 Kolego Przy OBT obowiązuje cię Dz.U.32; poz.262 Załącznik nr 2. Przy określeniu normy EURO dla BOTM do jazdy na CEMT musisz pobrać dodatkowo przy OBT 120 zł (6.12 poz. cennika) i wykonać m.in. pomiar zadymienia, którego wynik ma być NIE GORSZY niż 0,8 m(-1) dla EURO3 i 0,5 m(-1) dla EURO 4 i 5. Powyższy temat dotyczy pojazdów marki SAM i ich emisji dopuszczających je do ruchu. Moim zdaniem dotyczy je Dz.U.32; poz.262 Załącznik nr 2; kolumna 9 i 10. Dla ZS zadymienie 1,5 m(-1). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 20 Listopad 2010 Share Napisano 20 Listopad 2010 KolegoPrzy OBT obowiązuje cię Dz.U.32; poz.262 Załącznik nr 2. Przy określeniu normy EURO dla BOTM do jazdy na CEMT musisz pobrać dodatkowo przy OBT 120 zł (6.12 poz. cennika) i wykonać m.in. pomiar zadymienia, którego wynik ma być NIE GORSZY niż 0,8 m(-1) dla EURO3 i 0,5 m(-1) dla EURO 4 i 5. A tego nie wiedziałem. Możesz napisac skąd są te wartości dla EURO ?? w DzU 32 ich nie widziałem. Z góry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 20 Listopad 2010 Share Napisano 20 Listopad 2010 Rozporządzenie w sprawie certyfikatów. Plik załączony [ Dodano: 20-11-2010, 14:18 ] No i dzwoniłem do BOTM. http://www.botm.gov.pl/index.php?m=certs&i=cert_s No i Dz.U.155, poz 1232 z 2009. zał IV; Dział I; pkt.9. No i nie wiem co jeszcze. Pozdrawiam [ Dodano: 20-11-2010, 14:31 ] Jeszcze fajny opis DELPHI. Strony 13-15, tam są dane emisji spalin (dla nas SMOKE). [ Dodano: 20-11-2010, 14:38 ] Jest do tego jeszcze certyfikat S fabryczny. Nie jest to jasnozielone "potwierdzenie spełnienia" odpowiednich wymogów ważne 1 rok. Certyfikat fabryczny jest też zielony, w języku angielskim, niemieckim i francuskim (angielski wypełniony- pozostałe to wzory) i jest bezterminowy - wydaje go sprzedawca pojazdu. Tam są emisje homologacyjne pojazdu wraz z granicznymi. Pozdrawiam [ Dodano: 22-11-2010, 12:37 ] Miałem dziś VOLVO FH z silnikiem D13. Auto z 2007 roku, przebieg 441 tys. EURO 5. Zadymienie stwierdzone podczas pomiaru: 0,06 m(-1). Norma do S z EURO 4 - 0,5 m(-1). Mam klienta, który jeździ FH 460 EEV. Pojazd nie ma jeszcze roku i badań w nim nie robiłem. Jeździ na CEMT i będę robił zadymienie. Ciekawe jakie wyjdzie... Pozdrawiam D20090443.pdf 2008_Delphi_HD.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.