S.K.P-POZNAŃ Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 czy szarpakii mogą byc zamontowane w obrębie ławy pomiarowej-pytanie do P.Maćkowskiego i nie tylko Cytuj
Chris Napisano 31 Sierpień 2005 Napisano 31 Sierpień 2005 a gdzie mają być jak nie w obrębie ławy pomiarowej??? nie wiem co rozumiesz przez "obręb ławy pomiarowej" Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Napisano 31 Sierpień 2005 długość lawy pomiarowej min 5m-czy na tej długości mogą być szarpaki .według przepisów na całej dłuości i szerokości ławy nie może być żadnych przyrządów i szarpak wystaje ponad powierzchnie10mm-PBP-4LA Cytuj
WOJT999 Napisano 1 Wrzesień 2005 Napisano 1 Wrzesień 2005 tak patrzac to niedlugo sciezka bedzie mila ze 25 mietrow a nie jest to madre zycie zycie..... Cytuj
jaka Napisano 6 Wrzesień 2005 Napisano 6 Wrzesień 2005 To chyba jest proste. a gdzie mają być jak nie w obrębie ławy pomiarowej??? nie wiem co rozumiesz przez "obręb ławy pomiarowej" I koniec.Racja panie kolego Cytuj
lufex Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Mam pytanie.Czy pojazd podczas ustawienia swiatel pojazd moze stac na plytach najazdowych do sprawdzania siły hamowania? zakladam ze plyty maja spelniony warunek 3mm/m sa czescia ławy pomiarowej. Cytuj
adam1501 Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 sa czescia ławy pomiarowej. Sam sobie odpowiedziałeś Cytuj
MarekjSKP Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 No Nie !!! Czegoś tu jednak nie rozumiem. Dlaczego przyjmujecie z taka oczywistością , że są częścią ławy pomiarowej i można na nich stojacy pojazd - a konkretnie ; światła ! pojazdu! według mnie - NIE , a to z prostej przyczyny - poniewaz światła pojazdu będą wyżej swieciły - i tyle! Powinny byc tak usytuowane(szarpaki) , aby badany pojazd na nich nie stał. Przeciez rolki np tez są częścią ławy pomiarowej , a nikt rozsadny na sprawdza świateł pojazdu podczas pobytu pojazdu w rolkach. Koledzy , apeluję o logikę [ Dodano: 12-02-2009, 11:59 ] Nikt , w gruncie rzezeczy nie odpowiedział naszemu koledze. Poczekajmy więc niech sie wypowie kol. Maćkowski. Jak to się ma co do paragrafów. Na pewnej SKP - (właśnie w Poznaniu) , wylali na części stacji ponownie posadzkę by tam sprawdzać konkretnie światła pojazdu. Ponieważ pozostała cz. stacji ma pewne spadki , a ława pomiarowa z zamontowanymi urządzeniami rolkowymi i dalej podnośnikiem nie dawał możliwości ustawienia pojazdu w żądanym poziomie i wygospodarowania miejsca podczas przeglądu. Stąd zalecenia pokontolne i wykonane prawidłowo (w/g mnie również)prace. i tyle w tym temacie od strony -życia. Pozdrawiam Cytuj
adam1501 Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 a ława pomiarowa z zamontowanymi urządzeniami rolkowymi i dalej podnośnikiem nie dawał możliwości ustawienia pojazdu w żądanym poziomie Więc nie była to więc ława pomiarowa, bo nie spełniała wymagań, stąd zalecenia pokontrolne. zakladam ze plyty maja spelniony warunek 3mm/m sa czescia ławy pomiarowej. Kolega jak pisze ma płyty tak zamontowane, że spełniają warunek ławy pomiarowej i wówczas możesz ustawić światła w pojeździe ustawionym w ten sposób i wcale nie będą świeciły wyżej bądź niżej. Natomiast szarpak zamontowany na podnośniku, który jest częścią ławy pomiarowej nie jest już ławą pomiarową i jak ustawisz pojazd na szarpaku jedną osią to będziesz regulował światła w pojeździe ustawionym nie na ławie pomiarowej. Zajrzyj do Dz.U.40 z 2006 poz 275 rozdział drugi paragraf 9 tam jest opisane stanowisko kontrolne. Cytuj
sebalodz Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 a ława pomiarowa z zamontowanymi urządzeniami rolkowymi i dalej podnośnikiem nie dawał możliwości ustawienia pojazdu w żądanym poziomie Więc nie była to więc ława pomiarowa, bo nie spełniała wymagań, stąd zalecenia pokontrolne. zakladam ze plyty maja spelniony warunek 3mm/m sa czescia ławy pomiarowej. Kolega jak pisze ma płyty tak zamontowane, że spełniają warunek ławy pomiarowej i wówczas możesz ustawić światła w pojeździe ustawionym w ten sposób i wcale nie będą świeciły wyżej bądź niżej. Natomiast szarpak zamontowany na podnośniku, który jest częścią ławy pomiarowej nie jest już ławą pomiarową i jak ustawisz pojazd na szarpaku jedną osią to będziesz regulował światła w pojeździe ustawionym nie na ławie pomiarowej. Zajrzyj do Dz.U.40 z 2006 poz 275 rozdział drugi paragraf 9 tam jest opisane stanowisko kontrolne. co do tych wytluszczonych to nie zagalopowałeś się? Czemu twierdzisz że szarpak zamontowany na podnośniku stanowiącym ławę nie jest częścią jej, a szarpak zamontowany na ławie jest jej częścią? Cytuj
adam1501 Napisano 12 Luty 2009 Napisano 12 Luty 2009 szarpak zamontowany na podnośniku stanowiącym ławę nie jest częścią jej Chodzi mi o szarpak, który jest zamontowany na podnośniku i wystaje ponad poziom. Mam tak u siebie i nie sprecyzowałem bo wydało mi się oczywiste, przepraszam. Cytuj
tytuscar Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Moze ja- Panowie urzadzienie momo ze jest zamontowane na dlugosci lawy pomiarowej nie jest jej czescia , i nieobowiazuje na nim toleracja dla lawy .Lawa jest na tyle dluga ze wykonujac pomiar pojazd musi stac wszystkimi kolami na lawie a nie na innym urzadzieni , dzwignik to inna sprawa choc i tam szarpak nie jest lawa pomiarowa ,dlatego ze dzwignik ma miejsca na ktorych stoimy kolami przy pomiarze . Cytuj
sebalodz Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 właśnie o to mi też chodziło i teraz pytanie do znawców tematu : cz ława pomiarowa musi mieć swą wymaganą długość w jednym odcinku, czy może być"poszadkowana" urządzeniami iwtedy sumuje się powierzchnie ? Cytuj
markes30 Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 właśnie o to mi też chodziło i teraz pytanie do znawców tematu : cz ława pomiarowa musi mieć swą wymaganą długość w jednym odcinku, czy może być"poszadkowana" urządzeniami iwtedy sumuje się powierzchnie ? Dz. U 40 z 2006r Definicja ławy pomiarowej z Par 9.4. Ława pomiarowa - pozioma powierzchnia przeznaczona bezpośrednio do badań technicznych pojazdów. ( nie ma słowa że ta powierzchnia nie może być np. na 1m przerwana jakimś urządzeniem.) Z Par 12.1 wiemy że musi mieć miń 5 lub 8m i powinna zapewnić możliwość ustawienia na niej wszystkimi kołami badanych pojazdów oraz przed światłami urządzenia do ustawiania świateł. Wniosek z tego jest taki że ława nie musi być jednolitym odcinkiem. Cytuj
sebalodz Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 właśnie o to mi też chodziło i teraz pytanie do znawców tematu : cz ława pomiarowa musi mieć swą wymaganą długość w jednym odcinku, czy może być"poszadkowana" urządzeniami iwtedy sumuje się powierzchnie ? Dz. U 40 z 2006r Definicja ławy pomiarowej z Par 9.4. Ława pomiarowa - pozioma powierzchnia przeznaczona bezpośrednio do badań technicznych pojazdów. ( nie ma słowa że ta powierzchnia nie może być np. na 1m przerwana jakimś urządzeniem.) Z Par 12.1 wiemy że musi mieć miń 5 lub 8m i powinna zapewnić możliwość ustawienia na niej wszystkimi kołami badanych pojazdów oraz przed światłami urządzenia do ustawiania świateł. Wniosek z tego jest taki że ława nie musi być jednolitym odcinkiem. no tez mi sie tak wydawało .... zobaczymy co da odwołanie ... Cytuj
adam1501 Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Nie musi byś jednolitym odcinkiem, tak jest u mnie, że światła reguluje z pojazdem ustawionym osią przednią za podnośnikiem a tylna oś na podnośniku a pomiędzy nimi (osiami) jest szarpak. Nie mam miejsca bezpośrednio przed podnośnikiem (rolki płyty do badania amortyzatorów) ani za podnośnikiem - ściana. Cytuj
markes30 Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 wiatła reguluje z pojazdem ustawionym osią przednią za podnośnikiem a tylna oś na podnośniku a pomiędzy nimi (osiami) jest szarpak. Rozumiem że podnośnik spełnia wymogi ławy pomiarowej ??? Cytuj
adam1501 Napisano 13 Luty 2009 Napisano 13 Luty 2009 Rozumiem że podnośnik spełnia wymogi ławy pomiarowej ??? Oczywiście, jest wypoziomowany do poziomu posadzki i spełnia wymagania dla ławy pomiarowej. Cytuj
markes30 Napisano 14 Luty 2009 Napisano 14 Luty 2009 Oczywiście, jest wypoziomowany do poziomu posadzki i spełnia wymagania dla ławy pomiarowej. 1. Jaki to podnośnik? 2. Jak długo go eksploatujecie ? 3. Jak z awaryjnością ? 4. Jakie koszty serwisu ? 5. Jakie były koszty zakupu i montażu ? Cytuj
adam1501 Napisano 15 Luty 2009 Napisano 15 Luty 2009 Jest to podnośnik czterokolumnowy, co do kosztów zakupu to nie potrafię się określić, koszty serwisu też mi nie są znane bo pracuje na tej stacji niespełna rok więc jeszcze go nikt przy mnie nie naprawiał, markę i typ podam jutro jak sprawdzę. [ Dodano: 17-02-2009, 23:16 ] Jest to : Samochodowy dźwignik diagnostyczny SDD-3,5 S/01, producent: Przed. Zaplecza Transportu Samochodowego Łączności ul. Kamienna 10A Ostrów Wlkp., atest nr 423/96 Cytuj
lufex Napisano 23 Marzec 2009 Napisano 23 Marzec 2009 piszecie ze podnośnik spelnia wymaganie ławy pomiarowej. szerokosc najazdow podnosnika tez spelnia wymiar 2,4m? Cytuj
sebalodz Napisano 31 Marzec 2009 Napisano 31 Marzec 2009 jezeli jest w posadzce to nie musi miec tej szerokosci . Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.