speed Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Jak teraz ugryść naczepę cysternę ADR po wypadku, zatrzymany DR (uszkodzenia pokolizyjne). Po zmianach PORD wykonujemy tylko zakres dodatkowego a co z ważnością poświadczenia TDT ?, ma być nowe zrobione po naprawie?, czy stare jak ważne to wystarczy?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Napewno klient musi przedstawić "nowe" poświadczenie TDT,co do rodzaju badania to ja jestem w tej grupie ,która badanie pokolizyjne robi- okresowe + dodatkowe powypadkowe i za oba pobieram opłatę a w tym przypadku to jeszcze + bad.ADR Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 4 Marzec 2010 Share Napisano 4 Marzec 2010 Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne MG-nie przezywaj...Nie jestes sam to ja mogę Ci szczerze powiedzieć... A ilu jest takich którzy nie ujawniają tego,nie mowiąc o tych którzy na tym forum nie "dzięciolą".... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
speed Napisano 5 Marzec 2010 Autor Share Napisano 5 Marzec 2010 Akurat nie chodzi mi o opozycję czy koalicję. Mam egzamin 10 marca rozszerzenie Autobus 100 i ADR a pracuję na podstawowej i jakoś nijak byłoby go oblać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 6 Marzec 2010 Share Napisano 6 Marzec 2010 jakoś nijak byłoby go oblać ---no pewnie . Życzę Ci aby było to dla Ciebie bułka z masłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 6 Marzec 2010 Share Napisano 6 Marzec 2010 Akurat nie chodzi mi o opozycję czy koalicję. Nie w tym sensie to pisałem.Napisałem ze tak robie i to wszystko... Czy dobrze czy zle....????Wole prowadzić wojnę z klientem niz US...!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markus Napisano 5 Luty 2011 Share Napisano 5 Luty 2011 mirek g napisał Napewno klient musi przedstawić "nowe" poświadczenie TDT,co do rodzaju badania to ja jestem w tej grupie ,która badanie pokolizyjne robi- okresowe + dodatkowe powypadkowe i za oba pobieram opłatę a w tym przypadku to jeszcze + bad.ADR Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne) czy w takim przypadku robisz też okresowe + bad adr pojazdu ciągnącego ? nawet jesli ma ważne bt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUOMI Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 mirek.g, Prosze pomoz mi , szykuje sie do egzaminu. Naczepa cysterna adr po wypadku ulegla uszkodzeniu rama, opisz jak sparawdzisz rame oraz ustawienie kol jezdnych jakie mogą to byc kryteria. Oraz czy wykonuje sie pelny zakres okresowego od 1 - 10 czy tez tylko tego ukladu ktory ulegl wypakowi plus oczywiscie jeszcze badanie na adr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 28 Luty 2011 Share Napisano 28 Luty 2011 SUOMI, wykonuje się to co napisane w skierowaniu, a jak nie jest tam sprecyzowane co było uszkodzone to cały zakres z zał. 1, pkt 1-10 oraz pkt 1 z zał. 4. Zanim się zabierzesz do roboty to zobaczyć by wypadało protokół po kolizyjny z TDT, jak masz do czynienia z cysterną. Co do geometrii to zajrzyj na skrzynkę pocztową i przejrzyj prezentacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 25 Luty 2012 Share Napisano 25 Luty 2012 Napewno klient musi przedstawić "nowe" poświadczenie TDT,co do rodzaju badania to ja jestem w tej grupie ,która badanie pokolizyjne robi- okresowe + dodatkowe powypadkowe i za oba pobieram opłatę a w tym przypadku to jeszcze + bad.ADR Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne) Niedługo przyjedzie na powypadkowy ADR, który miał niedawno okresowe u nas. Niestety brał udział w smiertelnym wypadku. Wiem tyle, że skrzywiona rama i wyrwana przekładnia kierownicza. Jak to zrobić żeby było dobrze? Mam mentlik w głowie odnosnie powypadkowych ADR, a to będzie mój pierwszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 26 Luty 2012 Share Napisano 26 Luty 2012 Zakładam, że p-pa ma zabrany DR i w zaświadczeniu jest napisane iż uległa kolizji drogowej. 1. p-pa musi mieć świeży protokół z przeprowadzenia badania zbiornika przez TDT 2. świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych "czerwony pasek" ważny 3. dowód rejestracyjny 4. kalkulacja naprawy z numerem szkody 5. zaświadczenie że p-pa posiada zamontowany układ przeciwpoślizgowy ABS kat. A Wykonujesz: 1. badanie okresowe p-py 2. badanie dodatkowe ADR 3. badanie dodatkowe po wypadku, kolizji drogowej 4. badanie dodatkowe dla firmy ubezpieczeniowej - jeżeli p-pa jest w lizingu poza tym p-pa musi mieć ubezpieczenie OC, AC, NW, OCP jeżeli przewozi ładunki Koszt: 1. ad1 - 177zł 2. ad2 - 85zł 3. ad3 - 94zł 4. ad4- 50zł RAZEM 406zł Po odebraniu przez właściciela p-py DR z WK wbijasz mu badanie techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Luty 2012 Share Napisano 26 Luty 2012 1. badanie okresowe p-py2. badanie dodatkowe ADR 3. badanie dodatkowe po wypadku, kolizji drogowej 4. badanie dodatkowe dla firmy ubezpieczeniowej - jeżeli p-pa jest w lizingu poza tym p-pa musi mieć ubezpieczenie OC, AC, NW, OCP jeżeli przewozi ładunki Ale klient chce tylko powypadkowe, okresowe ma ważne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 26 Luty 2012 Share Napisano 26 Luty 2012 Zakładam, że p-pa ma zabrany DR i w zaświadczeniu jest napisane iż uległa kolizji drogowej. 1. p-pa musi mieć świeży protokół z przeprowadzenia badania zbiornika przez TDT 2. świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych "czerwony pasek" ważny 3. dowód rejestracyjny 4. kalkulacja naprawy z numerem szkody 5. zaświadczenie że p-pa posiada zamontowany układ przeciwpoślizgowy ABS kat. A Wykonujesz: 1. badanie okresowe p-py 2. badanie dodatkowe ADR 3. badanie dodatkowe po wypadku, kolizji drogowej 4. badanie dodatkowe dla firmy ubezpieczeniowej - jeżeli p-pa jest w lizingu poza tym p-pa musi mieć ubezpieczenie OC, AC, NW, OCP jeżeli przewozi ładunki Koszt: 1. ad1 - 177zł 2. ad2 - 85zł 3. ad3 - 94zł 4. ad4- 50zł RAZEM 406zł Po odebraniu przez właściciela p-py DR z WK wbijasz mu badanie techniczne Oj duuużo tego naliczyłeś,a oTwojej pracy nie mówiąć Pomimo,że jeszcze nie jestem diagnosto to całkowicie się z kolegą nie zgadzam.Na opisówce miałem taki sam temat ADR po wypadku.Skoro zdałem to myślę,że poprawna była odpowiedż,a napisłem w dużym skrócie, Jakie papiery potrzebne -skierownanie z policji,dokument TDT-u o nadzwyczajnym badaniu pojazdu ADR po kolizji i tyle,żadne ABS-y,zwalniacze itd Jakie badanie wykonuje - dodatkowe powypadkowe Jaki zakres -zkres badania dodat, po kolizji + pełna geometria pojazdu Jkie dokumenty wystawiam -zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu z wpisem -ustała przyczyna zatrzymania DR I tyle w temacie. Opłata ,to nie wiem bo jeszcze nie praktykuje.,ale na pewno nie 406 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 26 Luty 2012 Share Napisano 26 Luty 2012 A od kiedy po kolizji drogowej wykonuje się tylko dod.ADR, W zakresie dodatkowego nie ma sprawdzenia ukł. hamulcowego, zawieszenia itd. To siana nie wozi lecz materiały niebezpieczne. Mało się widzi przestawionych zestawów, obwodnicą trójmiasta codziennie jeżdżę do pracy to widzę co po naszych drogach śmiga. Właściciele firm transportowych zawsze będą płakać że nie mają pieniędzy, najlepiej im zrobić badanie za darmo albo jeszcze dopłacić. Aż strach pomyśleć ile będzie płaczu jak wejdzie nowy cennik. [ Dodano: 26-02-2012, 13:23 ] Zakładam, że p-pa ma zabrany DR i w zaświadczeniu jest napisane iż uległa kolizji drogowej. 1. p-pa musi mieć świeży protokół z przeprowadzenia badania zbiornika przez TDT 2. świadectwo dopuszczenia pojazdu do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych "czerwony pasek" ważny 3. dowód rejestracyjny 4. kalkulacja naprawy z numerem szkody 5. zaświadczenie że p-pa posiada zamontowany układ przeciwpoślizgowy ABS kat. A Wykonujesz: 1. badanie okresowe p-py 2. badanie dodatkowe ADR 3. badanie dodatkowe po wypadku, kolizji drogowej 4. badanie dodatkowe dla firmy ubezpieczeniowej - jeżeli p-pa jest w lizingu poza tym p-pa musi mieć ubezpieczenie OC, AC, NW, OCP jeżeli przewozi ładunki Koszt: 1. ad1 - 177zł 2. ad2 - 85zł 3. ad3 - 94zł 4. ad4- 50zł RAZEM 406zł Po odebraniu przez właściciela p-py DR z WK wbijasz mu badanie techniczne Oj duuużo tego naliczyłeś,a oTwojej pracy nie mówiąć Pomimo,że jeszcze nie jestem diagnosto to całkowicie się z kolegą nie zgadzam.Na opisówce miałem taki sam temat ADR po wypadku.Skoro zdałem to myślę,że poprawna była odpowiedż,a napisłem w dużym skrócie, Jakie papiery potrzebne -skierownanie z policji,dokument TDT-u o nadzwyczajnym badaniu pojazdu ADR po kolizji i tyle,żadne ABS-y,zwalniacze itd Jakie badanie wykonuje - dodatkowe powypadkowe Jaki zakres -zkres badania dodat, po kolizji + pełna geometria pojazdu Jkie dokumenty wystawiam -zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu z wpisem -ustała przyczyna zatrzymania DR I tyle w temacie. Opłata ,to nie wiem bo jeszcze nie praktykuje.,ale na pewno nie 406 zl od kiedy p-pa ma zwalniacz - kolega się jeszcze pouczy dz.u 155 załącznik nr 1 lun Umowa ADR cz.9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 26 Luty 2012 Share Napisano 26 Luty 2012 Pisząc o Abs,zwalniaczu miałem na myśli fakt,że przy badaniu dodatkowym powypadkowym nie wymagamy dokumentów na nie. Nic nie pisałem o warunkach ,że musi być lub nie a nauki nigdy nie za dużo także ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 26 Luty 2012 Share Napisano 26 Luty 2012 a przyczepa ma przekładnię kierowniczą ? [ Dodano: 26-02-2012, 15:07 ] Napewno klient musi przedstawić "nowe" poświadczenie TDT,co do rodzaju badania to ja jestem w tej grupie ,która badanie pokolizyjne robi- okresowe + dodatkowe powypadkowe i za oba pobieram opłatę a w tym przypadku to jeszcze + bad.ADR Ps.wiem,że jestem w opozycji do kolegow.( idzie o zakres i opłatę za bad. pokolizyjne) Niedługo przyjedzie na powypadkowy ADR, który miał niedawno okresowe u nas. Niestety brał udział w smiertelnym wypadku. Wiem tyle, że skrzywiona rama i wyrwana przekładnia kierownicza. Jak to zrobić żeby było dobrze? Mam mentlik w głowie odnosnie powypadkowych ADR, a to będzie mój pierwszy. [ Dodano: 26-02-2012, 15:08 ] i skad wiadomo że to przyczepa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek :-) Napisano 26 Luty 2012 Share Napisano 26 Luty 2012 Pisząc o Abs,zwalniaczu miałem na myśli fakt,że przy badaniu dodatkowym powypadkowymnie wymagamy dokumentów na nie. Nic nie pisałem o warunkach ,że musi być lub nie a nauki nigdy nie za dużo także ..... rozumie każdy się może przejęzyczyć co do dokumentów to są zawsze wymagane my np wszystko skanujemy do pliku w badaniu i nie ma żadnych wątpliwości w razie jakiejś niejasności lub kontroli. WYMAGANIA TECHNICZNE EX/II EX/III AT FL OX Wymagania podane pod 9.2.5 (urzadzenia ograniczajace predkość zgodne z Regulaminem EKG Nr 89 lub Dyrektywa 92/6/EWG) maja zastosowanie do wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1987 r. oraz wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i nieprzekraczajacej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2007 r. Układ przeciwpoślizgowy Obowiązuje dla pojazdów EX/III, AT, FL, OX Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy powinny spełniać wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiazujacymi w dniu ich pierwszej rejestracji lub w dniu dopuszczenia ich do ruchu, jeżeli rejestracja nie jest wymagana. Jednakże, pojazdy te powinny spełniac, co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Przyczepy (tj. przyczepy, naczepy, przyczepy z osia centralna) powinny byc wyposażone w układ przeciwposlizgowy kategorii A. Pojazdy silnikowe powinny byc wyposażone w układ przeciwpoślizgowy kategorii 1. Zwalniacz Obowiązuje dla pojazdów EX/III, AT, FL, OX Dotyczy pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton lub przeznaczonych do ciagniecia przyczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r. Od dnia 1 stycznia 2010 r., wszystkie pojazdy samochodowe powinny spełniac wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 lub Dyrektywy 71/320/EWG, wraz ze zmianami obowiazujacymi w dniu ich pierwszej rejestracji. Jednakże, pojazdy te powinny spełniąc, co najmniej wymagania techniczne Regulaminu EKG Nr 13 wraz z ze zmianami serii 06 lub Dyrektywy 71/320/EWG wraz ze zmianami zawartymi w Dyrektywie 91/422/EWG. Zwalniacz powinien spełniac wymagania stosownie do badania Typu IIA. Ogranicznik prędkości Obowiązuje dla pojazdów EX/II, EX/III, AT, FL, OX Dotyczy wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1987 r. oraz wszystkich pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i nieprzekraczajacej 12 ton, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2007 r. oraz DZIAŁ 9.2 WYMAGANIA DOTYCZACE KONSTRUKCJI POJAZDÓW 9.2.1 Pojazdy EX/II, EX/III, FL, OX i AT powinny spełniac wymagania niniejszego działu, zgodnie z tabela podana poniżej. W przypadku pojazdów innych niż pojazdy EX/II, EX/III, FL, OX i AT: itd do poczytania oraz ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach Dz. U. nr 155 poz. 1232 zał nr 4 6. DODATKOWE BADANIE TECHNICZNE POJAZDU ODPOWIEDNIO PRZYSTOSOWANEGO LUB WYPOSAŻONEGO ZGODNIE Z PRZEPISAMI O PRZEWOZIE DROGOWYM TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH 6.1. Dodatkowe warunki techniczne - Oględziny - warunki techniczne określają : 2. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań układu przeciwpoślizgowego (ABS) odpowiednio kategorii 1 lub kategorii A (jeżeli jest wymagany). 3. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań dla zwalniacza (jeżeli jest wymagany). 4. Brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie wymagań dla ogrzewacza kabiny kierowcy (jeżeli jest zainstalowany). 5. Brak tachografu lub tachograf nie spełnia wymagań przewidzianych dla tego typu pojazdu. 6. Brak dokumentów wydanych przez Transportowy Dozór Techniczny potwierdzających sprawność cystern lub zbiorników. Powodzenia na egzaminach [ Dodano: 26-02-2012, 16:19 ] Jak teraz ugryść naczepę cysternę ADR po wypadku, zatrzymany DR (uszkodzenia pokolizyjne). Po zmianach PORD wykonujemy tylko zakres dodatkowego a co z ważnością poświadczenia TDT ?, ma być nowe zrobione po naprawie?, czy stare jak ważne to wystarczy?. a z pierwszego postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 Dz. U. nr 155 poz. 1232 zał nr 4 6. DODATKOWE BADANIE TECHNICZNE POJAZDU ODPOWIEDNIO PRZYSTOSOWANEGO LUB WYPOSAŻONEGO ZGODNIE Z PRZEPISAMI O PRZEWOZIE DROGOWYM TOWARÓW NIEBEZPIECZNYCH Chyba trochę nie o to mi chodzi. Jeżeli masz badanie dodatkowe pojazdu odpowiednio przystosowanego... to nie chodzi o badanie dodatkowe powypadkowe. Mieszasz kolego strasznie, a pytanie jest proste i chciałbym uzyskac krutką i prawdziwą odpowiedź. [ Dodano: 27-02-2012, 08:42 ] Nowe UDT i badanie powypadkowe to wszystko, czy coś jeszcze koledzy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thesperado Napisano 27 Luty 2012 Share Napisano 27 Luty 2012 marbie, faktycznie masz jak piszesz mętlik Nowe UDT i badanie powypadkowe Jak to cysterna to raczej TDT, a tak przy okazji to nie każdy ADR jest cysterną. Zakładam, że DR zatrzymany za uszkodzenia, o których wiesz niewiele. Masz dostęp do tego co stoi w papierach po wypadku? Chyba będzie prościej Ci coś podpowiedzieć gdybyś taką informację podrzucił, bo jak na razie wychodzi, że masz do zrobienia zakres całego OBT + to co w pkt.1, zał.4 + dodatkowe mat. niebezpieczne i za wszystko ładnie skasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 28 Luty 2012 Share Napisano 28 Luty 2012 No tak TDT Napisałem wyraźnie powypadkowe i napisalem, że był niedawno na okresowym więc wiem, że to cysterna solo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.