Skocz do zawartości

Zaświadczenie o rodzaju zawieszenia.


danielg539

Rekomendowane odpowiedzi

Czy zdarzało się Wam wystawiać saświadczenie, że dany pojazd ciężarowy posiada zawieszenie pneumatyczne? Podobno przedstawienie takiego zaświadczenia w UM lub UG pozwala uzyskać ulgę w podatku drogowym. Jeżeli tak to czy pobieraliście opłatę 6.9 (ustalenie danych) z cennika BT i co pisaliście w zaświadczeniu z BT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zdarzało się Wam wystawiać saświadczenie, że dany pojazd ciężarowy posiada zawieszenie pneumatyczne?

Dla mnie to czarna magia....Pierwszy raz o takim czymś slyszę.... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory nikt czegoś takiego nie mial przyjemności u mnie pobierać...

Dlaczego-bo nie mialem zadnego klienta w takiej sprawie.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dość często i wystawiam. Badanie dodatkowe, cena umowna i w warunkach dodatkowych uwaga "pojazd posiada zawieszenie pneumatyczne" i na tej podstawie wpis do DR w WK a co do ulg to jakieś tam przysługują z tego tytułu ale nie wnikałem w to. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny ,czy stacja może wydać takie zaświadczenie.Chyba musi to ogarnąć producent pojazdu.

 

Ja też nie jestem pewien czy OSKP może wystawić takie zaświadczenie bo Dz U 155 nie przewiduje takiego badania technicznego, ale wiem że są SKP co wystawiają takie zaświadczenia pobierając opłatę za ustalenie danych potrzebnych do rejestracji pojazdu.

Uwazam, że wystawienie takiego zaświadczenia leży bardziej w gestii ASO lub rzeczoznawcy samochodowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Jak MA zawieszenie pneumatyczne to OK. A jeśli "równoważne". Gdzieś widziałem takie stwierdzenie. Nie mam pojęcia jakie to jest równoważne. Półresory do głowy mi tylko przychodzą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 years later...

Ja bym nie wystawiał. Stacja nie wystawia papierów ani o normach euro, ani o zawieszeniach. 

Tu widać jakąś tam konstrukcję poduszkowo-powietrzną, więc niby łatwa sprawa. A co w przypadku zawieszenia równoważnego?

 

Idę sobie w przepisach pogmerać. ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DBT "ustalenie danych" na wniosek właściciela. Jak widzisz pneumatyczne (na zdjęciu), a nie równoważne to wynik P i stosowny wpis w zaświadczeniu. W tym drugim przypadku żądałbym oświadczenia producenta pojazdu. Jest "tańsze" niż opinia rzeczoznawcy.

@Paprock Ty to czasem dziwne rzeczy wypisujesz. Raz tworzysz jakieś dziwactwa, żeby tylko klienteli ulżyć, innym razem nie chcesz potwierdzić tego co naocznie widzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo albo mi się zdaje, albo coś było w instrukcji rejestracji na podstawie czego powstają adnotacje o rodzaju zawieszenia. No chyba że myle z normami euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t) „ZAWIESZENIE ...” – podając rodzaj zawieszenia: pneumatyczne albo równoważne do pneumatycznego – dotyczy
samochodów ciężarowych i ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, oraz
przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7,0 t,

 

Zaw.pneumatyczne- zawieszenia uważane jest za pneumatyczne, jeżeli amortyzacja następuje przynajmniej w 75 % za pomocą urządzeń pneumatycznych.

I tak tu widać na zdjęciu :$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

z)  "(V.9) poziom emisji spalin - Euro ..." - wpisując przy pierwszej rejestracji pojazdu poziom emisji spalin na podstawie dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1 załącznika nr 2a do rozporządzenia, albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego - na podstawie wytycznych określonych w § 1 pkt 2 załącznika nr 2a do rozporządzenia;

Cytat

§ 1. W przypadku gdy właściciel pojazdu występuje z wnioskiem o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym pojazdu adnotacji potwierdzającej spełnienie przez pojazd normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, organ rejestrujący wpisuje w dowodzie rejestracyjnym adnotację, o której mowa w § 11 ust. 2 pkt 30 lit. z załącznika nr 1 do rozporządzenia, ustalając
poziom emisji spalin Euro na podstawie:
1) jednego z dokumentów:
a) świadectwa zgodności WE albo
b) świadectwa zgodności, albo
c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo
e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu
– w przypadku nowego samochodu osobowego, samochodu ciężarowego, samochodu specjalnego, ciągnika samochodowego lub autobusu;
2) jednego z dokumentów, o których mowa w pkt 1, albo wyciągu ze świadectwa homologacji typu pojazdu, albo odpisu decyzji zwalniającej z obowiązku uzyskania świadectwa homologacji typu pojazdu wydanej na podstawie art. 70 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (w brzmieniu obowiązującym przed dniem 22 czerwca
2013 r., Dz. U. z 2012 r. poz. 1137), albo oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia właściwe normy dotyczące poziomu emisji spalin Euro, albo dowodu rejestracyjnego pojazdu, albo roku produkcji pojazdu, przyjmując następujące zasady:...
 

 

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabiej to wygląda-(ale tylko dla właściciela) jeżeli wpis w dowodzie jest ( zawieszenie pneumatyczne), a ze stanu faktycznego typowy"resorak".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli resorak to powinien mieć odpowiednią adnotację w dowodzie. Po pierwszym wyrazie jest zdaje się wielokropek aby słuszne  albo/albo wstawić.

 

t) „ZAWIESZENIE ...” – podając rodzaj zawieszenia: pneumatyczne albo równoważne do pneumatycznego – dotyczy samochodów ciężarowych i ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, oraz przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7,0 t,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, leski66 napisał:

Zaw.pneumatyczne- zawieszenia uważane jest za pneumatyczne, jeżeli amortyzacja następuje przynajmniej w 75 % za pomocą urządzeń pneumatycznych.

I tak tu widać na zdjęciu :$.

 Tu bym polemizował czy ponad 75 % czy tylko 50  ...

Z przodu osi są raczej pół resory z tyłu poduszki, dla mnie raczej równoważne bo tutaj wychodzi 50/50  (sześć poduszek, sześć pół resorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.