Skocz do zawartości

Zmiana rodzaju pojazdu a DMC przyczepy


tutus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich. Klient kupił samochód ciężarowy (do 3,5t) i przerobil na osobówke. Niestety została stara masa DMC ciągniętej przyczepy a chcialby zmienić też na taką samą jak w takim samym modelu tyle że osobowym. Idzie jakoś z tedo wybrnąć i jakoś mu pomóc np anulowaną ładownością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a już miałem nadzieję że się nie znam i jednak da się to ominąć. A jednak"chłopu nie pomoge" ;) Serdeczne dzięki Panowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialby zmienić też na taką samą jak w takim samym modelu tyle że osobowym

 

Nie wiem dlaczego mu tak na tym zależy, skoro i tak nie będzie mu wolno ciągnąć tej DMC osobowym ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gościu kupił tanio Ulyssesa jako cięzarowy i przepobił go na osobowy. Obudził się dopieero przy DMC przyczepy gdzie zamiast 1800 kg może ciągnąć 1300 a przyczepe ma 1500 kg. Zonk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent homologując pojazd, przewidział, że może on ciągnąć przyczepę o parametrach - x kg.

Chcesz to podważyć?

 

Producent np. Seicento w wersji osobowej dopuszcza ciągnięcie przyczepy, w ciężarowej nie - tak jest w homo. Czemu - nie mam pojęcia, sądzisz że jest to jakoś uzasadnione konstrukcyjnie? A na tabliczce masa zestawu chyba jest, o ile pamiętam... więc ja bym to może podważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na tabliczce masa zestawu chyba jest, o ile pamiętam... więc ja bym to może podważył.

Matiz również posiada masę zestawu pojazdów na tabliczce znamionowej czy to znaczy, że mogę mu wykonać badanie techniczne "na hak" i WK bez mrugnięcia okiem mu to wpisze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Matiz również posiada masę zestawu pojazdów na tabliczce znamionowej czy to znaczy, że mogę mu wykonać badanie techniczne "na hak" i WK bez mrugnięcia okiem mu to wpisze?

 

W Matizie masa zestawu jest równa dmc pojazdu :)

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=73119#73119

 

[ Dodano: 20-03-2010, 18:20 ]

Producent np. Seicento w wersji osobowej dopuszcza ciągnięcie przyczepy, w ciężarowej nie - tak jest w homo. Czemu - nie mam pojęcia, sądzisz że jest to jakoś uzasadnione konstrukcyjnie?

 

Kiedyś w firmie mieliśmy serwis Fiata i z tego co pamiętam to również Seicento z klimatyzacją nie mogło ciągnąć przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Matizie masa zestawu jest równa dmc pojazdu :)

Co nie zmienia stanu rzeczy, że jest. Teoretyzując może ciągnąć przyczepę jak np Ford Fiesta o mmc 100kg nie wiedząc co zawiera homologacja i opierając się na samej tabliczce można wykonać BT "na hak" jak nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uno do 2000 roku mogło a po nie

 

Zgadza się,a dokładnie Uno 1.0 miało to związek ze zmianą przepisów homologacyjnych.

Mam nawet pismo z ITS w tej sprawie.

 

[ Dodano: 20-03-2010, 19:45 ]

opierając się na samej tabliczce można wykonać BT "na hak" jak nic.

 

A tylko spróbuj :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nawet pismo z ITS w tej sprawie.

a ja miałem pismo z fiata Dzięki temu obniżyli cenę sprzedaży Tylko potem klienci byli zdziwieni jak kampinga nie mogli tym pociągnąć Paru niezły dym zrobiło :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko potem klienci byli zdziwieni jak kampinga nie mogli tym pociągnąć Paru niezły dym zrobiło :-)

Wcale się im nie dziwię ,też bym się wk**** jak bym się o tym dowiedział po fakcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tylko spróbuj :D:D:D

Widzisz, tu jest cały pies pogrzebany. Żadna stacja obligatoryjnie nie ma dostępu do homologacji wszystkich pojazdów i opierając się na Dz.U. (warunki i ustawa) nie ma przeciwwskazań do wykonania takiego badania (wszystkie wymagane dane są na tabliczce) i jeżeli ktoś nie siedzi w branży dość dokładnie to walnie takiego babola jak nic. Żeby chociaż WK po otrzymaniu pierwszej homologacji takich pojazdów wysyłała informacje do SKP na swoim terenie wszystko byłoby jasne a tak jest jak jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś nie siedzi w branży dość dokładnie to walnie takiego babola jak nic

 

Dokładnie u nas kiedyś jeździło Tico z zamontowanym hakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś nie siedzi w branży dość dokładnie to walnie takiego babola jak nic

 

Dokładnie u nas kiedyś jeździło Tico z zamontowanym hakiem

 

Mój znajomy chciał zamontować hak w Tigrze, powiedziałem mu że to niemożliwe. Zadzwonił za kilka dni - warsztat zamontuje hak i załatwi BT. Niezbyt wierzyłem i sam incognito zadzwoniłem na tę stację, mieli pełną świadomość że Tigry nie są homologowane, no ale jak solidnie zamocowane to nie widzą przeszkód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc ja bym to może podważył.

Faktycznie, na SKP masz dużo większe możliwości techniczne zbadania pojazdu niż jednostki pojazd homologujące i wydające świadectwa homologacji, przez co śmiało możesz podważać dane podane przez producenta ;)

 

mieli pełną świadomość że Tigry nie są homologowane, no ale jak solidnie zamocowane to nie widzą przeszkód...

 

W sumie zgodnie z tym tokiem rozumowania to auto ciężarowe o ładowności 8 ton może zabrać i ton dwanaście skoro:

 

...solidnie zamocowane

:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieli pełną świadomość że Tigry nie są homologowane

Czyli jak siedzi w branży to też walnie babola,tylko że jak świadomie to już chyba nie jest zwykły babol :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc ja bym to może podważył.

Faktycznie, na SKP masz dużo większe możliwości techniczne zbadania pojazdu niż jednostki pojazd homologujące i wydające świadectwa homologacji, przez co śmiało możesz podważać dane podane przez producenta ;)

 

mieli pełną świadomość że Tigry nie są homologowane, no ale jak solidnie zamocowane to nie widzą przeszkód...

 

W sumie zgodnie z tym tokiem rozumowania to auto ciężarowe o ładowności 8 ton może zabrać i ton dwanaście skoro:

 

...solidnie zamocowane

:D:D

 

Cytat pierwszy dotyczył logiki, lub raczej jej braku, w ustalaniu tego parametru w procesie homologacji - zapewne w przypadku Seicento jest to bardzo zasadne, demontaż kanapy i montaż kratki w oczywisty sposób wpływają na możliwość ciągnięcia przyczepy, prawda?

 

Cytat drugi - to nie mój tok rozumowania, o ile przeczytałeś ze zrozumieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba nie, bez żadnej "opłaty dodatkowej" zapytałem o cenę - 35 zł... trochę głupio mi było przed tym znajomym bo zapierałem się że w żaden sposób tego haka w Tigrze nie zamontuje, zresztą w końcu i tak z tego zrezygnował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.