tutus Napisano 13 Marzec 2010 Share Napisano 13 Marzec 2010 Witam Wszystkich. Klient kupił samochód ciężarowy (do 3,5t) i przerobil na osobówke. Niestety została stara masa DMC ciągniętej przyczepy a chcialby zmienić też na taką samą jak w takim samym modelu tyle że osobowym. Idzie jakoś z tedo wybrnąć i jakoś mu pomóc np anulowaną ładownością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 13 Marzec 2010 Share Napisano 13 Marzec 2010 Producent homologując pojazd, przewidział, że może on ciągnąć przyczepę o parametrach - x kg. Chcesz to podważyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 13 Marzec 2010 Share Napisano 13 Marzec 2010 Po za zmianami ciężarowy - osobowy nic się nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tutus Napisano 13 Marzec 2010 Autor Share Napisano 13 Marzec 2010 Hmm, a już miałem nadzieję że się nie znam i jednak da się to ominąć. A jednak"chłopu nie pomoge" Serdeczne dzięki Panowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Marzec 2010 Share Napisano 13 Marzec 2010 chcialby zmienić też na taką samą jak w takim samym modelu tyle że osobowym Nie wiem dlaczego mu tak na tym zależy, skoro i tak nie będzie mu wolno ciągnąć tej DMC osobowym ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tutus Napisano 15 Marzec 2010 Autor Share Napisano 15 Marzec 2010 Gościu kupił tanio Ulyssesa jako cięzarowy i przepobił go na osobowy. Obudził się dopieero przy DMC przyczepy gdzie zamiast 1800 kg może ciągnąć 1300 a przyczepe ma 1500 kg. Zonk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 Producent homologując pojazd, przewidział, że może on ciągnąć przyczepę o parametrach - x kg.Chcesz to podważyć? Producent np. Seicento w wersji osobowej dopuszcza ciągnięcie przyczepy, w ciężarowej nie - tak jest w homo. Czemu - nie mam pojęcia, sądzisz że jest to jakoś uzasadnione konstrukcyjnie? A na tabliczce masa zestawu chyba jest, o ile pamiętam... więc ja bym to może podważył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 A na tabliczce masa zestawu chyba jest, o ile pamiętam... więc ja bym to może podważył. Matiz również posiada masę zestawu pojazdów na tabliczce znamionowej czy to znaczy, że mogę mu wykonać badanie techniczne "na hak" i WK bez mrugnięcia okiem mu to wpisze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 o ile pamiętam 400/350 kg jak się nie mylę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 Matiz również posiada masę zestawu pojazdów na tabliczce znamionowej czy to znaczy, że mogę mu wykonać badanie techniczne "na hak" i WK bez mrugnięcia okiem mu to wpisze? W Matizie masa zestawu jest równa dmc pojazdu http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=73119#73119 [ Dodano: 20-03-2010, 18:20 ] Producent np. Seicento w wersji osobowej dopuszcza ciągnięcie przyczepy, w ciężarowej nie - tak jest w homo. Czemu - nie mam pojęcia, sądzisz że jest to jakoś uzasadnione konstrukcyjnie? Kiedyś w firmie mieliśmy serwis Fiata i z tego co pamiętam to również Seicento z klimatyzacją nie mogło ciągnąć przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 W Matizie masa zestawu jest równa dmc pojazdu Co nie zmienia stanu rzeczy, że jest. Teoretyzując może ciągnąć przyczepę jak np Ford Fiesta o mmc 100kg nie wiedząc co zawiera homologacja i opierając się na samej tabliczce można wykonać BT "na hak" jak nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 można wykonać BT "na hak" jak nic. Niby tak.Faktycznie sytuacja calkowicie podobna .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 w firmie mieliśmy serwis Fiata Uno do 2000 roku mogło a po nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 Uno do 2000 roku mogło a po nie Zgadza się,a dokładnie Uno 1.0 miało to związek ze zmianą przepisów homologacyjnych. Mam nawet pismo z ITS w tej sprawie. [ Dodano: 20-03-2010, 19:45 ] opierając się na samej tabliczce można wykonać BT "na hak" jak nic. A tylko spróbuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 Mam nawet pismo z ITS w tej sprawie. a ja miałem pismo z fiata Dzięki temu obniżyli cenę sprzedaży Tylko potem klienci byli zdziwieni jak kampinga nie mogli tym pociągnąć Paru niezły dym zrobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 Tylko potem klienci byli zdziwieni jak kampinga nie mogli tym pociągnąć Paru niezły dym zrobiło Wcale się im nie dziwię ,też bym się wk**** jak bym się o tym dowiedział po fakcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 20 Marzec 2010 Share Napisano 20 Marzec 2010 A tylko spróbuj Widzisz, tu jest cały pies pogrzebany. Żadna stacja obligatoryjnie nie ma dostępu do homologacji wszystkich pojazdów i opierając się na Dz.U. (warunki i ustawa) nie ma przeciwwskazań do wykonania takiego badania (wszystkie wymagane dane są na tabliczce) i jeżeli ktoś nie siedzi w branży dość dokładnie to walnie takiego babola jak nic. Żeby chociaż WK po otrzymaniu pierwszej homologacji takich pojazdów wysyłała informacje do SKP na swoim terenie wszystko byłoby jasne a tak jest jak jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Marzec 2010 Share Napisano 21 Marzec 2010 jeżeli ktoś nie siedzi w branży dość dokładnie to walnie takiego babola jak nic Dokładnie u nas kiedyś jeździło Tico z zamontowanym hakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 21 Marzec 2010 Share Napisano 21 Marzec 2010 jeżeli ktoś nie siedzi w branży dość dokładnie to walnie takiego babola jak nic Dokładnie u nas kiedyś jeździło Tico z zamontowanym hakiem Mój znajomy chciał zamontować hak w Tigrze, powiedziałem mu że to niemożliwe. Zadzwonił za kilka dni - warsztat zamontuje hak i załatwi BT. Niezbyt wierzyłem i sam incognito zadzwoniłem na tę stację, mieli pełną świadomość że Tigry nie są homologowane, no ale jak solidnie zamocowane to nie widzą przeszkód... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 21 Marzec 2010 Share Napisano 21 Marzec 2010 więc ja bym to może podważył. Faktycznie, na SKP masz dużo większe możliwości techniczne zbadania pojazdu niż jednostki pojazd homologujące i wydające świadectwa homologacji, przez co śmiało możesz podważać dane podane przez producenta mieli pełną świadomość że Tigry nie są homologowane, no ale jak solidnie zamocowane to nie widzą przeszkód... W sumie zgodnie z tym tokiem rozumowania to auto ciężarowe o ładowności 8 ton może zabrać i ton dwanaście skoro: ...solidnie zamocowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Marzec 2010 Share Napisano 21 Marzec 2010 mieli pełną świadomość że Tigry nie są homologowane Czyli jak siedzi w branży to też walnie babola,tylko że jak świadomie to już chyba nie jest zwykły babol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 21 Marzec 2010 Share Napisano 21 Marzec 2010 więc ja bym to może podważył. Faktycznie, na SKP masz dużo większe możliwości techniczne zbadania pojazdu niż jednostki pojazd homologujące i wydające świadectwa homologacji, przez co śmiało możesz podważać dane podane przez producenta mieli pełną świadomość że Tigry nie są homologowane, no ale jak solidnie zamocowane to nie widzą przeszkód... W sumie zgodnie z tym tokiem rozumowania to auto ciężarowe o ładowności 8 ton może zabrać i ton dwanaście skoro: ...solidnie zamocowane Cytat pierwszy dotyczył logiki, lub raczej jej braku, w ustalaniu tego parametru w procesie homologacji - zapewne w przypadku Seicento jest to bardzo zasadne, demontaż kanapy i montaż kratki w oczywisty sposób wpływają na możliwość ciągnięcia przyczepy, prawda? Cytat drugi - to nie mój tok rozumowania, o ile przeczytałeś ze zrozumieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 21 Marzec 2010 Share Napisano 21 Marzec 2010 no ale jak solidnie zamocowane to nie widzą przeszkód... Czy w ten sposób..$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 21 Marzec 2010 Share Napisano 21 Marzec 2010 No właśnie chyba nie, bez żadnej "opłaty dodatkowej" zapytałem o cenę - 35 zł... trochę głupio mi było przed tym znajomym bo zapierałem się że w żaden sposób tego haka w Tigrze nie zamontuje, zresztą w końcu i tak z tego zrezygnował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 21 Marzec 2010 Share Napisano 21 Marzec 2010 35 zł. Wg.cennika tak ale.....bez cennika.......?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.