smallman Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 Posiadam przyczepe podłodziową, dosyć starą(firma, która ją wyprodukowała już nie istnieje), ma ona DMC 2000kg, które kompletnie do niczego mi sie nie przydaje, bo z łodzią waży 1200kg i tu sie pojawia problem bo DMC przyczepy jest większe od DMC auta a suma i tak przekracza 3500kg, lecz na haku auto ma 2000kg, ale to mi nic nie daje bo nie chcę robić prawa jazdy na kat. B+E. Czy da się zmniejszyć DMC przyczepy? jest na to jakaś możliwość? Czy rzeczoznawca może wydać taką opinie ze względu na stan przyczepy(przeszła troche rdzą)? Pani w WK powiedziała, że może to zrobić jak tylko będzie dokument od rzeczoznawcy lub diagnosty, jest taka możliwość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 DMC rzecz święta i nie do ruszenia nawet rzeczoznawca nie podważy wartości podanej przez producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 DMC rzecz święta i nie do ruszenia Dmc można zmniejszyć pod warunkiem wykonania zmian konstrukcyjnych które to zmienią. Ale z reguły nikt się w to nie bawi bo to śliski temat. Prowadzi do nadużyć. Czy rzeczoznawca może wydać taką opinie ze względu na stan przyczepy(przeszła troche rdzą)? Jak przeszła za mocno rdzą to wynik badania N i do stacji demontażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 Ja kiedyś miałem przyczepę "SAM", która w trakcie eksploatacji nie wytrzymywała przypisanych jej obciążeń. Poszedłem do wydziału komunikacji z zapytaniem czy jeśli ją przebuduję i wzmocnię należycie to będę mógł zmienić jej DMC na większe. Otrzymałem zgodę z zastrzeżeniem, iż musi to ocenić rzeczoznawca. Rzeczoznawca, który sie tego podjął nadzorował osobiście proces przebudowy i na koniec określił nową, wyższą DMC stacja okręgowa przeprowadziła badanie z wynikiem pozytywnym a ja użytkowałem przyczepkę bezpieczniej mimo wyższej DMC. Nie wiem czy taka droga jest normą, czy to tylko w moim WK przeszło. Tak czy inaczej taki fakt miał miejsce. Działo sie to jakieś 10 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 Nikt nie napisał, że to jest niemożliwe. Napisali śliski temat Podejżewam, że jest to ten sam temat co zmiana rodzaju przyczepy ciężarowej na rolniczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 Napisali śliski temat Śliski bo tak naprawdę jedynym powodem zmian jest brak odpwiedniej katgorii prawa jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smallman Napisano 25 Marzec 2010 Autor Share Napisano 25 Marzec 2010 Śliski bo tak naprawdę jedynym powodem zmian jest brak odpwiedniej katgorii prawa jazdy. tak, tylko że robienie prawa jazdy kat. która jest potrzebna jest bez sensu, ponieważ przyczepe miałoby ciągać kilka osób a to oznacza że kilka osób musi robić prawo jazdy? Jak przeszła za mocno rdzą to wynik badania N i do stacji demontażu... to że przeszła troche rdzą to nie znaczy że nie jest możliwe używanie jej i normalne przy wjeżdżaniu przyczepą do wody, po prostu to uniemożliwia przewozu cięższych łodzi, w teorii, w praktyce w tym kraju nie można nic zrobić co ułatwia życie człowiekowi, do cywilizowanego kraju nam jeszcze daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 to że przeszła troche rdzą to nie znaczy że nie jest możliwe używanie jej i normalne przy wjeżdżaniu przyczepą do wody, po prostu to uniemożliwia przewozu cięższych łodzi, w teorii, w praktyce w tym kraju nie można nic zrobić co ułatwia życie człowiekowi, do cywilizowanego kraju nam jeszcze daleko To nie tak, dopóki w tym kraju nie będą odpowiadać osoby za swoje czyny dopóty będziemy mieli tak jak mamy. Jeżeli w takim przypadku odpowiedzialność za przewóz na tej przyczepie spocznie na kierowcy i właścicielu tej przyczepy to każdy diagnosta się pod tym podpisze obiema rękami tylko u nas jest tak, że jak stanie się tragedia nie odpowie kierowca lub właściciel tylko najmniej zainteresowany czyli diagnosta (przykład Mirka z urwanym dyszlem). Dlatego do takich zmian mamy dystans, wręcz niechęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 25 Marzec 2010 Share Napisano 25 Marzec 2010 Kolego "abcs", opisujesz zmianę DMC na wyższą, p-py "SAM". Taka zmiana w przypadku "SAM-a" jest możliwa. Natomiast nie jest możliwa dla pojazdu fabrycznego (homologowanego). W przypadku pojazdu fabrycznego możliwe jest tylko obniżenie DMC i to tylko w bardzo dobrze uzasadnionym przypadku. Na pewno takim przypadkiem nie jest brak właściwego prawa jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 26 Marzec 2010 Share Napisano 26 Marzec 2010 Mój post nie był polemiczny wobec ogólnie uznanych zasad. Chciałem tylko doprecyzować naszą dyskusję i wskazać na istnienie pewnych wyjątków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.