szym86 Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 Witam wszystkich forumowiczów. Będę tu wpadał bo interesuję się tematyką pojazdów SAM. Robię szkice na razie w głowie. Z tego co widzę moje pomysły by nigdy nie przeszły badań ,ale dobrze że jestem tego świadomy. Interesuję się rozwiązaniami drive-by-wire, czyli kabelki zamiast kolumny kierowniczej i pedałów .Zobaczycie że to będzie przyszłość ,wielkie koncerny nad tym pracują. Pozdrawiam Szymon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 Interesuję się rozwiązaniami drive-by-wire, czyli kabelki zamiast kolumny kierowniczej i pedałów .Zobaczycie że to będzie przyszłość ,wielkie koncerny nad tym pracują Witam,już dawno nad tym pracują,ale póki co są to próby,ale też sądzę,że to przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szym86 Napisano 7 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2010 No pewnie że takie rozwiązania to przyszłość (ale też wyzwanie jeśli chodzi o bezpieczeństwo) Jak już się uda to będą mniejsze koszty wytwarzania i używania takiego pojazdu . Wspomaganie hydrauliczne ma wadę że cały czas pracuje , elektryczne tego nie ma. Wyeliminowanie kolumny kierowniczej też jest dobre ,bo np. kierownica może być obojętnie gdzie .Wszystkim steruje układ który można dowolnie programować . itp itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 kierownica może być obojętnie gdzie już jest w symulatorach F-1 na kompie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 Witaj Interesuję się rozwiązaniami drive-by-wire, czyli kabelki zamiast kolumny kierowniczej i pedałów .Zobaczycie że to będzie przyszłość ,wielkie koncerny nad tym pracują. Oczywiście bardzo łatwo przez satelitę będzie można zatrzymać samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szym86 Napisano 7 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2010 Witaj Interesuję się rozwiązaniami drive-by-wire, czyli kabelki zamiast kolumny kierowniczej i pedałów .Zobaczycie że to będzie przyszłość ,wielkie koncerny nad tym pracują. Oczywiście bardzo łatwo przez satelitę będzie można zatrzymać samochód A skąd .Żadnego wpływu z zewnątrz . Twoim pecetem można sterować z satelity ? (przy odłączonym kablu sieciowym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Kwiecień 2010 Share Napisano 7 Kwiecień 2010 Interesuję się rozwiązaniami drive-by-wire, czyli kabelki zamiast kolumny kierowniczej i pedałów .Zobaczycie że to będzie przyszłość ,wielkie koncerny nad tym pracują. Samochodowe pracują - lotnicze już wypracowały. Pierwszy AIRBUS w którym zrezygnowano z tradycyjnego wolantu i sterów na rzecz sterowania bardziej "elektronicznego" poleciał na pokazach tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex40 Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Witaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Cześć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Cześć pomysłowy dobromirze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Już dawno przetestowano w pojazdach system "drive by wire". Widziałem pokaz w którym kolumna składająca się z kilku ciężarówek prowadzona była przez jednego kierowcę jadącego w pierwszej ciężarówce. Przeszkodą we wdrażaniu na szeroką skalę tego typu systemów są przepisy bezpieczeństwa. Ciągle widmo pękniętego lub zaśniedziałego kabelka wisi nad systemami odpowiedzialnymi za bezpieczne prowadzenie pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Pierwszy AIRBUS w którym zrezygnowano z tradycyjnego wolantu i sterów na rzecz sterowania bardziej "elektronicznego" poleciał na pokazach tak: To nie wina sterowania. Za krótkie lądowisko wybudowali A skąd .Żadnego wpływu z zewnątrz http://site.norcom.pl/index.php/aktualnoci/1-motoryzacja/803-haker-unieruchomi-ponad-100-samochodow.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Witam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Witam , ale te druty to mi się jakoś źle kojarzą[jak wszystko] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Kwiecień 2010 Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.