Skocz do zawartości

Typ w SAM-ie


Nowicjusz

Rekomendowane odpowiedzi

max 1 szuka / rok

Racja, ale to nie zmienia faktu, że moze ich wyprodukować kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    10

  • danielg539

    8

  • elliot

    5

  • llary

    4

Nazwy handlowej nie ma w DR więc po co ją ustalać :)

 

No nie tak do końca. Coć, co przepisy homologacyjne i homologacja nazywają właśnie "nazwą handlową" znajdziemy w polu D3 na DR. Więc de facto jest ta nazwa. W instrukcji jest to nawet wyartykułowane : D3 "model (nazwa handlowa)"

 

max 1 szuka / rok :!:

 

Ale absolutnie!! SAMów możesz rocznie robić ile chcesz! Pokaz mi przepis zabraniający? Każdy z pkt art 68.17 PoRD jest traktowany rozłącznie - przecież inaczej nie można!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, wybaczcie że trochę "zboczę" od tematu "typu SAM-a", ale spotkałem coś co mnie mocno zbulwersowało. Otóż: PISKP na swojej stronie internetowej zamieściła dziś opinię prawną dotyczącą terminów kolejnych badań technicznych pojazdów marki "SAM". Konkluzja tej opinii jest taka, że wszystkie pojazdy marki "SAM", niezależnie od ich rodzaju, powinny być poddawane badaniom corocznym. Tak więc ja od razu "zapytowuję" :-D : czy autobus marki "SAM" też ma być badany corocznie? Czy też może jednak prawnicy jakoś przypiszą mu, wyjątkowo, ustawowy - półroczny termin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc ja od razu "zapytowuję" :-D : czy autobus marki "SAM" też ma być badany corocznie? Czy też może jednak prawnicy jakoś przypiszą mu, wyjątkowo, ustawowy - półroczny termin?

To ja jeszcze dopytam : Co z całą masą przyczepek lekkich marki SAM rejestrowanych "bezterminowo". Tak PISKP nauczał na szkoleniach i konferencjach! Co z tysiącami diagnostów, którzy nie określili TNB? Dziękujemy za taką obronę interesów środowiska! :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tak do końca. Coć, co przepisy homologacyjne i homologacja nazywają właśnie "nazwą handlową" znajdziemy w polu D3 na DR.

 

To zobacz co wpisuje VW na swoich wyciągach ze świadectwa homologacji :)

Np. auto homologowane jako:

marka: VW

model: Transporter,

u nich na wyciągu figuruje:

VW Transporter Kombi 1,9 TDI ...... często miejsca już brakuje na tą ich 'twórczość' :evil:

W Passatach dochodzą Trendline'y, Comfortline'y itp.

Rejestrujesz je, czy nie?

Bo masz przecież ewidentne niezgodności ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta opinia dotyczy przyczepy rolniczej, to ja poproszę jak ktoś z PISKP czyta również nasze strony o opinię prawną na temat wspomnianych autobusów, przyczep lekkich, motorowerów itp gdzie termin jest kontrowersyjny podpisaną przez prawnika który to wydedukował. Jeżeli tak stanowi prawo (opinia prawna-sporządzana jest na zamówienie przez WYKWALIFIKOWANEGO PRAWNIKA) to dlaczego jest w tym kraju nie respektowane i dlaczego służby i urzędy nie posiadają tej wiedzy "od górnie z urzędu" :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o opinię prawną
....a ja ich nie proszę o nic. No może o jedno ...nie jest nią opinia prawna. PIS-KaPewu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak stanowi prawo (opinia prawna-sporządzana jest na zamówienie przez WYKWALIFIKOWANEGO PRAWNIKA) to dlaczego jest w tym kraju nie respektowane i dlaczego służby i urzędy nie posiadają tej wiedzy "od górnie z urzędu

 

Byłem na takiej konferencji organizowanej przez PISKP, gdzie poruszane były tematy terminów BT. Przyczyną odmiennej interpretacji pana Krzemienieckiego z PISKP jest fakt, że nasze prawo nie jest doskonałe, a zapisy zawarte w przepisach nie sa precyzyjne. Faktycznie pojawiają sie opinie prawne zmieniające radykalnie podejście do terminów BT. Z jednej z nich wynikało, że wszystkie pojazdy SAM podlegaja corocznym BT (również przyczepa lekka) z wyjatkiem autobusu, który podlega BT co 6 m-cy. Myślę, że przyczyną tego, że opinie te nie są wdrażane powszechnie w życie jest fakt, że zamiarem ustawodawcy nie było wprowadzenie OBT przyczepy lekkiej tylko jej zwolnienie z OBT, ale niefortunne zapisy w ustawach pozwalaja zinterpretowć to inaczej. Jednoczesnie należy zastanowić się na ile wiążąca jest taka interpretacja wydana przez jakiegos prawnika, bo co będzie jak inny prawnik wyda interpretacje odmienną? Wydaje mi się, że jak by taką interpretacje wydało ministerstwo to należało by ja stosować a tak jej prawidłowość i słuszność jest dla mnie wątpliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

interpretacje

 

Interpretacja to nie opinia prawna. W takim razie daj mi opinię innego prawnika ze jest inaczej. Udowodnij swoją tezę. Danielu o intencjach ustawodawców nie gadaj bo nie wiesz co mieli na myśli. To nie jest radykalna zmiana. Pasujące słowo Matrix.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jak by taką interpretacje wydało ministerstwo to należało by ja stosować a tak jej prawidłowość i słuszność jest dla mnie wątpliwa.

Dla mnie również, dlatego podnosi mi się ciśnienie jak czytam takie rzeczy, minister odpowiedzialny za takie rzeczy powinien wziąć się do roboty albo ze wstydu opuścić to stanowisko i nie być pośmiewiskiem dla swego środowiska bo nie ma wówczas żadnego szacunku ani autorytetu, choć czego ja się spodziewam po polityku, naiwniak... :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasujące słowo Matrix.

 

Bardzo pasujące słowo :)

 

o intencjach ustawodawców nie gadaj bo nie wiesz co mieli na myśli

 

Ciekawe czy sami wiedzą co mieli na myśli ::?

Odnoszę wrażenie, że jak by wiedzieli to by to jakos zinterpretowali lub zmienili prawo

:( , ale skoro nikt nie zabiera głosu to pewnie nie wiedza jak to ugryźć :)

Jednym słowem nikt nic nie wie - czeski film.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem nikt nic nie wie - czeski film.

 

Wcale nie Opinia prawna którą masz, może pomóc się obronić. No przynajmniej pójdą z prawnikiem na prawnika, który dał inna opinię, zamiast na Diagnostę.

 

Wolałbym żeby Matrix pozostał filmem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną odmiennej interpretacji pana Krzemienieckiego z PISKP

 

hehe - chyba pomyliłeś dwie różne instytucje i osoby ;)

 

Cóż - ta opinia na stronie PISKP faktycznie kontrowersyjna. Postaram się dowiedzieć więcej na ten temat to Wam napiszę. Moim zdaniem trochę za bardzo kombinujemy przy interpretacji tego przepisu.

 

Od razu podpowiadam - MI może ogłosić swoje stanowisko, ale nie może narzucać swoich interpretacji prawnych w stosunku do aktu prawnego rangi ustawy.

 

Co do tej opinii to bardzo nalegali na nią diagności na ostatniej konferencji w Zakopanem, więc pewnie Izba czuła się zobowiązana ją wydać.

 

Wracając do SAMów i typu - elliot - grupa VW już od paru ładnych lat nie stosuje w homologacjach nazwy handlowej zawierającej cokolwiek innego poza przyjętą zwyczajowo nazwą tzw. modelu. Czyli jest PASSAT i nic więcej. No czasem np. przy VW CADY jest dodatek dający CADDY LIFE.

Natomiast niektóre marki do dziś się w tym lubują - czyli "1.8I 16V" itd. Np koncern PSA. Tak mają w homologacjach i tak są rejestrowane - innego wyjścia nie ma.

 

Cóż - sami diagności robią podobnie - co prawda jest to trend malejący (i chwała Wam za to), ale rozwinięcie nazwy dowolnego modelu do postaci np. "1.6 KAT" to nadal u wielu standard :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta opinia dotyczy przyczepy rolniczej

 

PISKP doszedł do takiego samego stanowiska w przypadku przyczepy rolniczej jak ITS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do SAMów i typu - elliot - grupa VW już od paru ładnych lat nie stosuje w homologacjach nazwy handlowej zawierającej cokolwiek innego poza przyjętą zwyczajowo nazwą tzw. modelu.

 

Weź do ręki ich wyciągi oraz KP.

Dotyczy to wyłącznie VW, a nie grupy!

Seat i Skoda wydaje dokumenty bez zarzutu.

Comfortline'y, Trendline'y, 1,9 TDI Kombi itp. to nadal chleb powszedni!

Ostatnim razem np. ktoś wystawiający homologację w VW wyszedł z założenia, że Caravelle i Transporter to to samo auto (jak wiadomo zależne jest to od liczby miejsc) ale wpisanie w wyciągu ze św. homologacji w pozycji modelu: Caravelle/Transporter jest wg mnie lekkim przegięciem ;)

W sumie analogicznie zawsze można wpisać w wyciągu:

marka: Volkswagen/Ford/Seat

model: Sharan/Galaxy/Alhambra

MMC: 1900/2000/2010 itp.

 

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To udział w tych seminariach ma być gwarantem unormowania przepisów? ;) A w innych nie? Dlaczego? :)

 

elliot - nie kojarzę żadnego w ostatnim czasie wyciągu Volkswagena z wpisem takim jak mówisz (i nie mówimy o KP - w KP to są cuda niewidy - mówimy o homologacji). Wrzuć jakiś skan jak masz.

Co do wpisu Transporter/Caravelle - u mnie wylot za coś takiego (w ITS również), ale grupa VW ma taką metodę, że choć ich 100 razy wywalisz za to samo, to za 101 razem przychodzą i tak z tym samym... Liczą na zmęczenie materiału czy jak? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To udział w tych seminariach ma być gwarantem unormowania przepisów?

Blakop-młody jesteś i na pewno nie slyszałes ze:jedyna i słuszna jest linia i poglądy

naszej.......itd.itp.Widzę ze jednak trzeba zmienić poglądy i zacząć wierzyć w

zmartwychwstanie.... :x

Liczą na zmęczenie materiału czy jak?

Jak to było:zmęczenie jest proporcjonalne do nacisku..????Jak zle to napisałem to

mnie popraw/fizyk=0/..... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale grupa VW ma taką metodę, że choć ich 100 razy wywalisz za to samo, to za 101 razem przychodzą i tak z tym samym... Liczą na zmęczenie materiału czy jak? ;)

 

:lol::lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z całą masą przyczepek lekkich marki SAM rejestrowanych "bezterminowo".

Znalazłem stare pismo Ministerstwa.Ciekawe czy im się zdanie nie zmieni.

No przynajmniej pójdą z prawnikiem na prawnika
,

Najwyższy czas żeby zaczęli się kudlić między sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pismo_mi_2003-05-12sam.pdf

 

Pobierz Plik ściągnięto 0 raz(y) 20.16 KB

 

Troche stare ale jare :D

Ile odpowiedzi tyle interpretacji :( .

Moze w końcu ministerstwo skusi sie na wydanie jakiejś opinii prawnej była by ona wówczas wiażąca :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niby dlaczego?

Bo była by to autentyczna opinia prawna wydana przez ustawodawcę, w której prawnik z ministerstwa wyjaśnia co ministerstwo miało na myśli konstruująć przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.