Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

mirek.g

Autobus Sprinter boczne przesuwne drzwi

Polecane posty

mirek.g

Koledzy mam problem,Autobus Sprinter (przerobiony z ciężarowego),kwestia jest w bocznych przesuwnych drzwiach, drzwi są widoczne z zewnątrz ,jest klamka a nie ma możliwości ich otworzenia,od środka pojazdu jest piękna tapicerka.Pytanie czy w takim przypadku N ,za brak możliwości otworzenia,bo chyba jeśli są to powinny być otwieralne.Pojazd jest zarejestrowany w kraju.

Ps. do Bohdang,znam Twoje zdanie,ktore podzielam ale zobaczymy co na koledzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Regan55
jest w bocznych przesuwnych drzwiach, drzwi są widoczne z zewnątrz ,jest klamka a nie ma możliwości ich otworzenia

U mnie tylko i wyłącznie piekne"N"... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

jakie jest wyjście z tej sytuacji?,czy zaspawać?,czy doprowadzić do możliwości otwierania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Migi60
doprowadzić do możliwości otwierania?

Myślę ze to jedyne i rozsadne wyjście...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
czy zaspawać?,

To w dalszym ciągu są drzwi i to nie sprawne-N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Można zdemontować klamkę, jeżeli jest mozliwość przemieszczania się we wnętrzu autobusu po wejściu do niego innymi drzwiami umieszczonymi po prawej stronie pojazdu. Oczywiście pod warunkiem, że nie jest to autobus regularnej komunikacji miejskiej, bo taki powinien posiadać dwoje drzwi umieszczonych po prawej stronie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Siemka

 

Koledzy mam problem,Autobus Sprinter (przerobiony z ciężarowego)

 

To takie przerobki sa dopuszczalne???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
To takie przerobki sa dopuszczalne???

Praktycznie wszystkie Sprintery są tak przerobione z tym, że znaczna większość w firmach posiadających homologacje na takie zabudowy a wówczas nie ma problemu z detalami, które nie odpowiadaje warunkom technicznym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Czesc

Praktycznie wszystkie Sprintery są tak przerobione z tym, że znaczna większość w firmach posiadających homologacje na takie zabudowy ...

 

Homologacje od producenta na zabudowe do przewozu osob ???

HINT: przejedz sie kiedys jako pasazer takim autobusem - zobaczysz ilu WT nie spelnia, zwlaszcza w zakresie bezpieczeństwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Jest kilka firm, które dokonują takich zabudów, niektóre z nich prezętuja sie całkiem nieźle.

 

przejedz sie kiedys jako pasazer takim autobusem - zobaczysz ilu WT nie spelnia

Poprosze o przykłady!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Czesc

Jest kilka firm, które dokonują takich zabudów, niektóre z nich prezętuja sie całkiem nieźle.

Poprosze o przykłady!

 

Fotele - a czesto foteliki nie spelniajace norm dotyczacych wymiarow (oszczednosc miejsca)

brak (w ciezarowce) miejsc kotwiczenia foteli - najczesciej to sruba z podkladka na wylot przez podloge.

Czesto przekroczone DMC po wstawieniu n.p. 25 foteli - kto tam bedzie sie bawil w wazenie.

O braku ogranicznika przedkosci nawet nie wspomne (jeden z klientow tlumaczyl mi - panie to i tak szybciej jak 140 km/h nie poleci...:)

Ja osobiscie nie robie takich "autobusików".

BTW poszperaj na forum - bylo o tym troche...

 

P.S. pomoge

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=5386

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Koledzy mam problem,Autobus Sprinter (przerobiony z ciężarowego)

 

warunki tech .pojazdów

....

4.Zabrania się:

...

7-dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu,za wyjątkiem

a)pojazdu ,na którego typ zostało wydane św.homo lub decyzja zwalniająca pojazd z homo.

 

Czyli nie wolno dokonywać zmian konstrukcyjnych które spowodują ,że zmieni on rodzaj(z furgonu na osobówkę-lokalny przewóz osób)o ile w św homo nie jest to zaznaczone lub została wydana decyzja zwalniająca pojazd z homo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
4.Zabrania się:

...

7-dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu,za wyjątkiem

a)pojazdu ,na którego typ zostało wydane św.homo lub decyzja zwalniająca pojazd z homo.

Doczytaj do końca. Jest jeszcze pkt b)Pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

 

Fotele - a czesto foteliki nie spelniajace norm dotyczacych wymiarow (oszczednosc miejsca)

brak (w ciezarowce) miejsc kotwiczenia foteli - najczesciej to sruba z podkladka na wylot przez podloge.

Czesto przekroczone DMC po wstawieniu n.p. 25 foteli - kto tam bedzie sie bawil w wazenie.

O braku ogranicznika przedkosci nawet nie wspomne (jeden z klientow tlumaczyl mi - panie to i tak szybciej jak 140 km/h nie poleci...:)

Niewątpliwie są takie pojazdy, ale są tez takie które spełniają w/w wymagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Czesc

Niewątpliwie są takie pojazdy, ale są tez takie które spełniają w/w wymagania.

 

Jak to powiadal moj wykladowca omawiajac kolejny projekt...

"tak to powinno panowie wygladac a jak kiedys zdarzyłoby sie, ze zobaczycie to w rzeczywistosci to dajcie mi znac..."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
4.Zabrania się:

...

7-dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu,za wyjątkiem

a)pojazdu ,na którego typ zostało wydane św.homo lub decyzja zwalniająca pojazd z homo.

 

Ale tam jest jeszcze pkt b)

 

Każdy samochód można przerobić na co innego - pod warunkiem że robi to uprawniony (cokolwiek to oznacza) przedsiębiorca. Zmiany w pojeździe zarejestrowanym nie podlegają procedurom homologacyjnym.

 

Nie ma przeciwwskazań do przeróbki ciężarówki na autobus o ile pozostaje to w zgodzie z warunkami technicznymi - główne problemy to fotele, pasy i miejsca ich kotwiczenia w płycie podłogowej. Rzadko kiedy płyta podłogowa furgona jest też przystosowana od razu do montażu foteli, nawet jeśli producent oryginalnie w identycznym nadwoziu oferuje też autobusy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ
Rzadko kiedy płyta podłogowa furgona jest też przystosowana od razu do montażu foteli

 

Osobiście nie spotkałem

 

Nie ma przeciwwskazań do przeróbki ciężarówki na autobus o ile pozostaje to w zgodzie z warunkami technicznymi

 

i "tylko" o te warunki "biega".... :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Osobiście nie spotkałem

Ford Transit ma prawie każdy, Mercedesy i VW bardzo rzadko. Mam mieć klienta z przerobionym Jumper`em na autobus, który ponoć posiada ekspertyzę PIMOT o poprawności montażu i wytrzymałości a nie ma punktów kotwiczenia. Jak zobaczę to zrobię skan i wrzucę - podyskutujemy :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Mercedesy i VW bardzo rzadko.

 

Widziałem w sprinterze, oryginalnie jeden rząd siedzeń, klient domontował drugi. Wyglądało na oryginał, ale i tak go odesłałem bo nie miał przegrody...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

Zmian konstrukcyjnych bym nie dopuścił,tylko zapytałem o te przesuwne drzwi i pojazd był u mnie na OBT.zastanawiam się kto ponosi większą odpowiedzialność ,ale chyba ten ktory dopuszcza po zmianach,bo ja na OBT nie rządam kwitów ,tylko sprawdzam zgodność z warunkami.Przecież "gołym okiem" np. nie sprawdzę czy był przedlużony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
zastanawiam się kto ponosi większą odpowiedzialność ,ale chyba ten ktory dopuszcza po zmianach,

Powinien tylko i wyłącznie właściciel takiego pojazdu, wówczas nie przyjeżdżałby żeby dostać stympel tylko wykorzystałby narzędzie w postaci diagnosty do dopuszczenia takiego pojazdu zgodnie z warunkami technicznymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
pojazd był u mnie na OBT.zastanawiam się kto ponosi większą odpowiedzialność ,ale chyba ten ktory dopuszcza po zmianach,bo ja na OBT nie rządam kwitów ,tylko sprawdzam zgodność z warunkami.

 

Dz.U. 155

9.1.7. Siedzenia Oględziny.

1. Pęknięcie szkieletu siedzenia.

2. Złe zamocowanie grożące samoczynnym przesuwaniem.

3. Złe działanie mechanizmu regulacji położenia siedzenia.

4. Brak zagłówków na siedzeniach (jeżeli są wymagane).

5. Mocowanie siedzeń w miejscach nieprzewidzianych do tego

konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu

6. Śruby mocujące siedzenia bez oznaczenia cech

wytrzymałościowych.

 

,ale chyba ten ktory dopuszcza po zmianach

 

Na pewno?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.