Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

M :lol: że być nawet 7 osiowa tylko po co. Chyba, że po odstępstwo do ministerstwa. Zespół pojazdów nie może przekraczać 40 000t. :cool:

Napisano
M że być nawet 7 osiowa tylko po co. Chyba, że po odstępstwo do ministerstwa. Zespół pojazdów nie może przekraczać 40 000t.

Jak z odstępstwami no to może ale nie 40 000t trochę chyba za dużo bo kto to uciągnie :D

Ze 40 000kg to tak :P a jak z dostępstwem to ponad :)

Napisano

Czy dobrze widzę, że naczepa ta przewozi dwa kontenery ISO 40 ft. Taka z dwoma kontenerami może trochę wazyć, bo do jednego kontenera mozna załadować prawie 30 t. Bez odstępstwa nie da sie tym jeźdić po drogach :) . Pojazd sam w sobie jest faktycznie ciekawy.

Napisano

W takich sytuacjach zawsze zadaję pytanie czy nie można na podstawie jakiegoś paragrafu zarejestrować przyczepy pięcioosiowej, przecież w przepisach nie ma zakazu rejestracji takiej przyczepy pod warunkiem przestrzegania nacisków na osie, analogicznie z samochodem pięcioosiowym, przecież nasze przepisy nie zabraniają ich rejestracji a tylko kończą obostrzenia na czterech osiach. Więc uważam, że zachowując naciski na osie można dać wynik P bez względu na jej DMC bo to już jest zmartwienie właściciela czy kierowcy jak się tym poruszać po drogach. Również dotyczy to zespołu pojazdów czy pojazdów członowych, bo czy jest paragraf, który zakazuje poruszania się pojazdowi członowemu dziesięcioosiowemu? Jeżeli nie to jakie DMC może posiadać takowy bo konkrety kończą się na pojeździe sześcioosiowym.

Napisano
W takich sytuacjach zawsze zadaję pytanie czy nie można na podstawie jakiegoś paragrafu zarejestrować przyczepy pięcioosiowej

 

Można zarejestrować

 

analogicznie z samochodem pięcioosiowym

 

Też mozna zarejestrować, nawet w mojej okolicy jeździ taka Scania

 

czy jest paragraf, który zakazuje poruszania się pojazdowi członowemu dziesięcioosiowemu?

 

Nie ma takiego paragrafu

 

Problem leży gdzie indziej. Należy zadać sobie pytanie czy jest sens rejestrowania takich pojazdów skoro i tak nie będzie można nimi więcej wozić niż zwykłymi standardowymi pojazdami. Może faktycznie pojazdy o większej liczbie osi mniej zniszczą drogę bo naciski na osie będą mniejsze, ale pewnie są droższe w utrzymaniu, mniej zwrotne i sporo droższe w zakupie. Wydaje mi sie, że pojazdy te konstruowane są głonie po to aby mogły poruszac sie na zamknietym terenie (porty, stocznie, kopalnioe odkrywkowe) a tylko w szczególnych przypadkach mogły jeździć po drogach publicznych po uzyskanie pozwolenia na przejazd lub decyzji na odstępspwo od WT wydanej przez mnisterstwo.

Zresztą maksymalna masa konstrukcyjna wywrotek 4-osiowych prawie zawsze przekracza 40 t a czasami zbliża się do 50 t.

Napisano

MI udziela odstępstwa na liczbę osi więc nie rejestrujemy z pięcioma osiami. Nie jest przewidziane warunkami - nie rejestrujemy :) Poza tym jak ma pięć osi, to nawet jak zachowa naciski to przekroczy DMC...

Napisano
MI udziela odstępstwa

Od czego skoro

Nie jest przewidziane warunkami

Jeżeli nie ma określonego DMC dla takich pojazdów

Poza tym jak ma pięć osi, to nawet jak zachowa naciski to przekroczy DMC...

to o ile przekroczy wartość nieustaloną??

Napisano

Ten z 4 kontenerami wydaje się być troche za wysoki :) . Standardowy kontener ma 2,6m, to ten pojazd ma przynajmniej 6m wysokości :D .

Napisano

Skoro nie przewiduje się wartości dla danego pojazdu, tzn. że w ogóle się go nie przewiduje do poruszania po drogach. Skoro rozporządzenie określa warunki dla takich a takich pojazdów, to te które się nie łapią w ogóle nie spełniają warunków tego rozporządzenia i nie są przez przepisy przewidziane do poruszania się po drogach w normalnym trybie.

  • 5 months later...
Napisano

Jestem ciekawy czy robi im sie przeglądy okresowe , a jeżeli tak to jak? :D

Napisano
powinien być jakis program na forum , ktory od razu komunikuje na czerwono powtórke... :shock:

Popieram. Też parę razy dałem d... :x

Napisano
powinien być jakis program na forum

dawno jest . . .

nazywa się szukaj

:D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

  • 8 years later...
Napisano
W dniu 24.05.2010 o 10:42, danielg539 napisał:

Taka z dwoma kontenerami może trochę wazyć,

 

Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu o 20,90 tony  

 

20190314_.jpg 

 

8-osiowy pojazd członowy, składający się z 3-osiowego ciągnika samochodowego oraz 5-osiowej naczepy 

... 

- rzeczywista masa całkowita pojazdu – 60,90 tony  

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Trudno byłoby mi policzyć nawet ile dziennie pojazdów tego typu widuję.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.