Skocz do zawartości

ADR


piozar11

Rekomendowane odpowiedzi

  • 8 months later...

Coś z tematu ADR

 

Przewozy ADR busami

 

W związku z wątpliwościami jakie budzi stosowanie art. 81.4 i 81.6 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym w zakresie częstotliwości badań pojazdów przeznaczonych do przewozu towarów niebezpiecznych wystąpiliśmy o interpretację do organów kontroli. Wyniki naszych prac prezentujemy w pełnej treści informacji.

Redakcja Kwartalnika Towary Niebezpieczne

Szczególnie ważne dla:

 

Przewożących gazy, materiały radioaktywne i inne towary niebezpieczne pojazdami o masie całkowitej do 3,5 tony .

Interpretacja:

W związku z wątpliwościami jakie budzi stosowanie art. 81.4 i 81.6 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym w zakresie częstotliwości badań pojazdów przeznaczonych do przewozu towarów niebezpiecznych wystąpiliśmy o interpretację do organów kontroli.Podobny pogląd wyraża Polska Agencja Atomistyki w zakresie pojazdów do przewozu materiałów klasy 7.Zgodnie z uzyskaną interpretacją pojazd o DMC do 3,5 tony wykorzystywany (tj. odpowiednio przystosowany lub wyposażony) do przewozu towarów niebezpiecznych podlega obowiązkowym dodatkowym badaniom technicznym. Wymóg dotyczy pojazdów nowych - nie starszych niż 3 (trzy lata).

 

Podstawa prawna:

art. 81.6 ustawy prawo o ruchu drogowym

 

Co nam grozi za przewożenie towarów niebezpiecznych pojazdem do 3,5 tony masy całkowitej bez corocznego badania technicznego?

Niedokonanie badań technicznych w terminie i poruszanie się pojazdem po drodze publicznej lub w strefie zamieszkania skutkuje zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego (art. 132 ust. 1 pkt 2), a tylko po drodze publicznej - stanowi ponadto wykroczenie z art. 94 § 2 k.w., gdyż pojazd taki jest traktowany jako niedopuszczony do ruchu. W praktyce spotykamy się z interpretacją że że brak badań nie oznacza, że pojazd nie jest dopuszczony do ruchu, a takie zaniedbanie jest podstawą zatrzymania dowodu rejestracyjnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z tematu ADR

Przewozy ADR busami

Dobra zaczne - w ADR czuje sie jak ryba w wodzie

Wiesz przeciez ze to niemozliwe aby bus woził ADR. Sprobuj wozic materiały klasy 1 tym busem w Ilosci Dozwolonej. No przeciez z Busa nie zrobisz pojazdu EX II lub EX III z badaniu dodatkowym - no przeciez nie mozesz mu wystawic zaswiadczenia ze spelnia warunki techniczne cz.9 ADR do przewozu w sztukach przesylki materiałow klasy 1. Czy ktos ma inne zdanie na ten temat, a moze ktos poda czy mozna tym busem wozic materialy klasy 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz przeciez ze to niemozliwe aby bus woził ADR

Dlaczego nie możliwe, który przepis zabrania lub który przepis ogranicza minimalną DMC aby pojazd mógł być zakwalifikowany do ADR. Pracuję od kilku lat na stacji podstawowej więc z wprawy wypadłem ale jak dobrze pamiętam to warunki ADR są dla pojazdów kategorii N i O. Więc nie wnikając w zawiłości i możliwości konstrukcyjne pojazd kategorii N1 może być pojazdem ADRowskim pod warunkiem spełniania warunków szczegółowych dla poszczególnych klas, które mają być przewożone oraz zgodnie z ustawą badaniem corocznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o definicje pojazdu " bus " , bo koledzy idziecie w toku myslenia o ADR w zlym kierunku. ADR mozna wozic pojazdem - czym kolwiek ale wystawic zaswiadczenie z badania dodatkowego ze pojazd spelnia warunki do przewozu niektorych klas ADR to niestety nie wszytkim pojazdom mozna dac pozytyw. Prosze o mądrą definicje " bus "

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeciez z Busa nie zrobisz pojazdu EX II lub EX III z badaniu dodatkowym - no przeciez nie mozesz mu wystawic zaswiadczenia ze spelnia warunki techniczne cz.9 ADR do przewozu w sztukach przesylki materiałow klasy 1.

I z tym sie zgadzam,chyba ze pojazd spełni warunki techniczne co do ADR

 

[ Dodano: 18-02-2011, 10:36 ]

Co do busa to :Mikrobus – autobus niewielkich rozmiarów, stosowany często w mniejszych miejscowościach gdzie panuje mały ruch, lub w górskich miejscowościach z uwagi na to, iż "pełnowymiarowymi" autobusami trudno jest wjechać pod wzniesienia, a poza tym mikrobusy są krótsze - więc i ciaśniejsze zakręty mogą pokonywać bez trudu. Zwykle posiada ok. 8-20 miejsc. Często przerabiane z furgonetek. Mikrobusy często nazywane są busami jeżeli posiadają do 9 miejsc. Można je prowadzić na zwykłe prawo jazdy kategorii B. Jeżeli posiadają od 10 do 17 miejsc łącznie z kierowcą trzeba mieć prawo jazdy kat. D1 i ukończony kurs na przewóz osób; czas pracy kierowcy pojazdu do przewozu od 10 osób jest ponadto limitowany przy pomocy obowiązkowego tachografu. Jeżeli liczba miejsc łącznie z kierowcą przekracza 17 trzeba mieć prawo jazdy kat. D i ukończony kurs na przewóz osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fiedorowicz, Jezeli zgadzasz sie z definicją "bus" podana ponizej, to ja ci mowie kolego ze pojazdowi takiemu ja nie dałbym wyniku pozytywnego po badaniach doddatkowych do przewozu niektorych klas materialow niebezpiecznych. Powiedz mi jak ty chcesz zrobic z tego na zaswiadczeniu z badania pojazd np. typu OX , AT lub EX II i EX III aby potem otrzymal Swiadectwo w NASZYM SLANGU Z CZERWONYM PASKIEM. Wywołujesz temat ktory przyszłym diagnostom moze tylko zamieszac w glowie. WEDŁUG mnie bus " oznakowany pomaranczowymnie tablicami moze przewozic materiały niebezpieczne ale nie moze otrzymac podczas badania dodatkowego ze spełnia wymogi do przewozu materialow niebezbiecznych. Jezeli jest innaczej sprosuj mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ja wywołałem ten temat tylko go poruszyłem w związku z tym

 

http://www.towary-niebezpieczne.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=330&Itemid=77

 

i dlatego się pytam jak i dlaczego bo też tego nie wiem jak zaznaczyłem w wyższym poście -ukazał się artykuł i komuś może przyjdzie zmierzyć się z tym problemem ,więc powinniśmy dojść do celu jak ma wyglądać te badanie i co wymagać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z tematu ADR

 

Przewozy ADR busami

 

Słuchaj kolego ten artykul napisał Rozycki moj nauczyciel - z kursu ADR na dzis jestem dyplomowanym doradca DGSA. I z trescia artykułu dokladnie sie zgadzam. Wczytaj sie w tekst - no przeciez cytowany przez Ciebie " bus " w zyciu nie moze otrzymac zaswiadczenia z badan dodatkowych do przewozu materialow niebezpiecznych. Przeciez jestes diagnostom to przeca widzisz ze kabina busa to nie to samo co kabina OX, AT,FL EX II i EX III. Niezaleznie od DMC pojazdu jezli spelnia on warunki cz.9 ADR to dostanie odn TDT swiadectwo dopuszczenia. Chłopakom moze ten artykul zamieszac w glowie ale ja sie nie dam zasugerowac złudnej interpretacji. Koniec kropka taki "bus" nigdy z TDT nie dostanie papierow a jezli ktorys z kolegow zrobi mu bdanie dodatkowe na ADR to bedzie to koniec jego kariery bo TDT wystąpi wtedy z wnioskiem do Starosty o cofniecie uprawnien. Na milośc boską czy Team Trzymajacy wladze na forum nie ma specjalisty ADR ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezaleznie od DMC pojazdu jezli spelnia on warunki cz.9 ADR to dostanie odn TDT swiadectwo dopuszczenia.

Czytasz sam siebie?

Koniec kropka taki "bus" nigdy z TDT nie dostanie papierow a jezli ktorys z kolegow zrobi mu bdanie dodatkowe na ADR to bedzie to koniec jego kariery bo TDT wystąpi wtedy z wnioskiem do Starosty o cofniecie uprawnien.

Jeżeli będzie spełniał wymagania to będzie i dostanie "czerwony pasek" bez względu na to czy taki pojazd będzie "busem", "lorą", "pekaesem" czy jak kto tam woli nazywać.

Słuchaj kolego ten artykul napisał Rozycki moj nauczyciel - z kursu ADR na dzis jestem dyplomowanym doradca DGSA.

Natomiast artykuł mówi nie o warunkach technicznych lecz o terminie badania a to są dwa różne zagadnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na milośc boską czy Team Trzymajacy wladze na forum nie ma specjalisty ADR

 

 

no widzę ,że już mamy

 

 

Jeżeli znasz pana Różyckiego to poproś o tą interpretacje o której mówi i na którą się powołuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , bardzo ciekawa dyskusja się wywiązała śledzę forum a sam potrzebuje wiadomości

na tematy o adr i samach mam egzamin 16.03 .

Jak macie koledzy to proszę o przesłanie .

Mój e-mail pp.pol.@poczta.onet.pl

Dzieki-pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako powód tej dyskusji zwracam uwagę na następujące fakty:

1. Kodeks Drogowy (prawo o ruchu drogowym) określa terminy badania okresowego pojazdu

2. Czym innym są badania okresowe (Kodeks Drogowy) a czym innym badania dla pojazdów z określonym typem - czyli zgodne z ustawą o przewozie drogowym tow. niebezpiecznych.

3. wymóg art. 81.4 Kodeksu drogowego wymaga by przewożący towary niebezpieczne w pojeździe o DMC < 3,5 tony nie będącym pojazdem EXII/III czyli bez czerwonego paska miał badanie okresowe ("zwykłe") nie starsze niż 12 miesięcy. Jest to zrównanie obowiązków kierowców pojazdów ciężarowych przewożących towary ADR o masie poniżej i powyżej 3,5 tony.

4. Mowa jest w ww przepisie o badaniach okresowych - czyli "podstawowych". Nie ma zatem podstaw wymagać czegoś więcej niż w podstawowym zakresie.

Takie jest moje zdanie.

Dokładną analizę tematu przedstawimy w marcowym wydaniu kwartalnika www.towary-niebezpieczne.pl

Marek Różycki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem już wszystko bo sam poprosiłem p.RÓŻYCKIEGO aby zajrzał na nasze forum i dopisał swoje zdanie i cieszę się ,że następny problem poruszony na tym forum został jakoś rozwiązany- a na pewno to nie ostatni

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.