Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Diagnose

Witam wszystkich.Zwracam się z prośbą o pomoc przy rejestracji pojazdu 3 kołowego.Zjawił się u mnie klient z prośba o dokonanie OBT przed pierwszą rejestracją pojazdu sprowadzonego z Niemiec.Jest to trójkołowiec WETZEL o DMC 1150 kg masa własna: 450 kg. pojemność silnika 1570 cm3.Pierwsza rejestracja za granicą 1988-07-07.Czy ktoś miał już na badaniu taki pojazd jak do tego podejść bo nigdy nie trafiłem na pierwsze trójkołowca.

Z góry dziękuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Jest to trójkołowiec WETZEL

google grafika nie znalazła żadnego :-?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bogusław Maćkowski

Mówisz i masz. To jakie warunki trzeba w nim sprawdzać i jako co zakwalifikować w tym przypadku decyduje ilość kół. Jest to trójkołowiec a więc podpowiadam:

Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 162 poz. 1360

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

 

z dnia 28 lipca 2005 r.

 

w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów2)

ZAŁĄCZNIK Nr 1

 

DEFINICJE KATEGORII I TYPÓW POJAZDÓW DLA POTRZEB HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

 

1. Rozróżnia się następujące kategorie pojazdów:

1) motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lub pojazdy trójkołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:

a) w przypadku pojazdu dwukołowego, silnik, którego:

– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub

– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego,

b) w przypadku pojazdu trójkołowego, silnik, którego:

– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub

– maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub

– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;

2) motocykle, to jest pojazdy dwukołowe bez bocznego wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem (kategoria L4e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h;

3) motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

 

(tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 137, poz. 968)

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

ZAŁĄCZNIK Nr 4(61)

Tabela nr 1 - Rodzaje i podrodzaje pojazdów

 

Lp. Rodzaj pojazdu Podrodzaj pojazdu Kategoria homologacyjna

kod nazwa kod nazwa

1 2 3 4 5 6

1 01 motorower bez podziału L1e, L2e

2 02

 

motocykl

 

01 osobowy L3e, L4e, L5e

3 02 ciężarowy

4 99 inny*

 

 

Jeśli brakuje danych to:

 

(Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232)

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 18 września 2009 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

1.1.1

Sporządzenie dokumentu identyfikacyjnego pojazdu (dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy) 1. Oględziny, pomiary.

2. Porównanie danych technicznych pojazdu z wymaganiami technicznymi określonymi w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

3. Ustalenie nieznanych lub nowych danych pojazdu (w przypadku, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy - opinia rzeczoznawcy).

Uwaga: 1. Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

2. Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi.

W przypadku braku danych, postępuje się w szczegółowy sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 3 WZÓR DOKUMENTU IDENTYFIKACYJNEGO POJAZDU

 

Uwagi:

1.................................................................................................................................................

(nr i data opinii rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli jej żądano)

 

Dział II

Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 3. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

A miałem się dowiedzieć odnośnie mocy silnika skoro ma 37 kW to nie podlega rejestracji podobnie jak jest w quadach??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
mocy silnika skoro ma 37 kW to nie podlega rejestracji podobnie jak jest w quadach

To jest motocykl trójkołowy więc jego obostrzenia odnośnie mocy nie obowiązują. Quady mają spełniać warunki techniczne jak dla motocykla trójkołowego ale nie są motocyklami tylko pojazdami samochodowymi innymi dlatego one mają zastrzeżenia co do mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Diagnose

Czyli w moim przypadku kategoria L5E więc wymagania jak dla motocykla...Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur

Piwko dla Bogusława. Post z tamtego roku, ale wczoraj rozwiał wątpliwości ::hey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
ale wczoraj rozwiał wątpliwości

Wrzuć (jeśli możesz) szczegół, z którym miałeś problem, być może też się czegoś dowiemy ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur

Wy to wszystko wiecie:

Witam wszystkich , potrzebuje konkretnej odpowiedzi co do pojazdów typu trajka czyli trzykołowiec, mianowicie interesuje mnie jakie prawo jazdy tzn jaka kategoria jest potrzebna do poruszania się nimi . Dodam, że spotkałem się rejestracjami takich pojazdów jako motocyklowy inny "choć nie są motocyklami" i według wszystkich ważnych przepisów żadna trajka nie może być traktowana jako motocykl !! gdyż nie jest jednośladem itd..

Z góry dziękuje za pomoc

Trzeba było w temacie RD zapytać ;)

 

Poza tym google.pl nie boli : http://www.trike.pl/katb.php

Przyjacielu drogi ja nie szukam forum trajkowych bo je mam w paluszku, potrzebuje naszych specjalistów do konkretnej odpowiedzi, ponieważ jako użytkownik takiego pojazdu spotykam się z różnorakimi interpretacjami co do uprawnień do kierowania, a co do miejsca jeżeli nie tu niech mod przeniesie temat gdyż ja częściej na ulicy siedzę, a nie przed kompem "bez urazy lukatek"
Kolego wszystko zależy na jaki rodzaj pojazdu jest zarejestrowany, jeśli motocyklowy to kat A, jeśli na samochodowy inny to kat. B,
trajka jest wielośladem i już nie pasuje do definicji motocykla !!! to nie motocykl z wozkiem bocznym !! i tu sie zaczyna :D
Od określenia rodzaju pojazdu jest diagnosta przy pierwszym badaniu technicznym i wydział komunikacji, który zarejestruje dany pojazd jako dany rodzaj pojazdu i tyle. Ty nie masz na to wpływu, rozliczasz tylko kierującego czy posiada uprawnienia do kierowania dla danego typu pojazdu, a jeśli już masz uzasadnione przypuszczenie że dane zawarte w DR są niezgodne ze stanem faktycznym to możesz zatrzymać DR. To tak jak z qadami są zarejestrowane jako różne rodzaje pojazdów ja osobiście spotkałem się kiedyś że był zarejestrowany jako ciągnik rolniczy. Kierującego nie ukarzesz za brak uprawnień ponieważ wytłumaczy się iż w DR ma wpisany np motocykl i był święcie przekonany że posiadając kat A mógł kierować tym pojazdem i to wszystko on nie określił sam sobie rodzaju pojazdu
potrzebuje naszych specjalistów do konkretnej odpowiedzi, ponieważ jako użytkownik takiego pojazdu spotykam się z różnorakimi interpretacjami co do uprawnień do kierowania

Coby nie mówić to policjant na drodze sprawdza dokumenty, które ktoś wcześniej wystawił. Najważniejszą sprawą w tym wszystkim jest to do jakiej kategorii pojazdów został zakwalifikowany dany egzemplarz. Od tego zależą wymagane uprawnienia.

 

Z zaprzyjaźnionego forum podaję pod Twoją rozwagę przepisy według których diagnosta będzie się kierował wykonując OBT trójkołowca:

To jakie warunki trzeba w nim sprawdzać i jako co zakwalifikować w tym przypadku decyduje ilość kół. Jest to trójkołowiec a więc podpowiadam:

 

Dziennik Ustaw z 2005 r. Nr 162 poz. 1360

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

 

z dnia 28 lipca 2005 r.

 

w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów2)

ZAŁĄCZNIK Nr 1

 

DEFINICJE KATEGORII I TYPÓW POJAZDÓW DLA POTRZEB HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

 

1. Rozróżnia się następujące kategorie pojazdów:

1) motorowery, to jest pojazdy dwukołowe (kategoria L1e) lub pojazdy trójkołowe (kategoria L2e) o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 45 km/h i mające:

a) w przypadku pojazdu dwukołowego, silnik, którego:

– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub

– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego,

b) w przypadku pojazdu trójkołowego, silnik, którego:

– pojemność skokowa nie przekracza 50 cm3, w przypadku silnika z zapłonem iskrowym, lub

– maksymalna użyteczna moc wyjściowa nie przekracza 4 kW, w przypadku innych silników ze spalaniem wewnętrznym, lub

– maksymalna moc znamionowa jest nie większa niż 4 kW, w przypadku silnika elektrycznego;

2) motocykle, to jest pojazdy dwukołowe bez bocznego wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem (kategoria L4e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h;

3) motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

 

 

(tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 137, poz. 968)

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 27 września 2003 r.

w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

ZAŁĄCZNIK Nr 4(61)

Tabela nr 1 - Rodzaje i podrodzaje pojazdów

 

Lp. Rodzaj pojazdu Podrodzaj pojazdu Kategoria homologacyjna

kod nazwa kod nazwa

1 2 3 4 5 6

1 01 motorower bez podziału L1e, L2e

2 02

 

motocykl

 

01 osobowy L3e, L4e, L5e

 

3 02 ciężarowy

4 99 inny*

 

 

Jeśli brakuje danych to:

 

(Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232)

 

ROZPORZĄDZENIE

MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 18 września 2009 r.

w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

1.1.1

Sporządzenie dokumentu identyfikacyjnego pojazdu (dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy) 1. Oględziny, pomiary.

2. Porównanie danych technicznych pojazdu z wymaganiami technicznymi określonymi w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

3. Ustalenie nieznanych lub nowych danych pojazdu (w przypadku, o którym mowa w art. 81 ust. 13 ustawy - opinia rzeczoznawcy).

Uwaga: 1. Brak możliwości ustalenia co najmniej jednego parametru zawartego w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

2. Niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych lub z obowiązującymi przepisami homologacyjnymi.

W przypadku braku danych, postępuje się w szczegółowy sposób określony w dziale II załącznika nr 4 do rozporządzenia.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 3 WZÓR DOKUMENTU IDENTYFIKACYJNEGO POJAZDU

 

Uwagi:

1.................................................................................................................................................

(nr i data opinii rzeczoznawcy samochodowego, jeżeli jej żądano)

 

Dział II

Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 3. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

 

Zapewne więcej mógłby Tobie na ten temat powiedzieć user ifp o o nicku DIAGNOSTA.

dziękuję za te przepisy lecz nadal nie uzuskałem odpowiedzi jaka kat prawka na to ma być, 70% policjantów z RD twierdzi ze B1 jeżeli waga do 550 kg, inni twierdza że A lecz kat A nie ujmuje wielośladu

 

3) motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

 

dane trajki 650 cm 24 km,

pytam i pytam kierowniki u mnie mówią że B1 z uwagi na L5e i obowiązek jazdy w kasku

mam nadzieje ze dobry orzech do rozkminy :)

Poczekaj do lutego 2012 roku na wejście w życie Ustawy o kierujących pojazdami w części dotyczącej kategorii praw jazdy i wszystko będzie jasne w temacie trójkołowców skoro powyższe odpowiedzi Cię nie zadowoliły.
dziękuję za te przepisy lecz nadal nie uzuskałem odpowiedzi jaka kat prawka na to ma być

- a odpowiedziałeś sobie na pytanie:

Kolego wszystko zależy na jaki rodzaj pojazdu jest zarejestrowany

Poza tym

trajka jest wielośladem i już nie pasuje do definicji motocykla !!!

Dziękujesz za przepisy, a tak faktycznie to ich nie zgłębiłeś:

3) motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h. 

... chyba teraz znajdziesz jaka kategoria jest potrzebna. To, że spotykasz się z różnymi rodzajami rejestracji to nie Twój problem. Jeśli będziesz miał podstawy to zatrzymasz DR za dane niezgodne ze stanem faktycznym.

W zasadzie to Brodaty odpowiedział na wszystkie pytania. Trajka to motocykl i jako taki wymaga kat A i jazdy w kasku. Masy liczą się do czterokołowców, czyli do pojazdów samochodowych, a nie do motocykli.
Dziękuje serdecznie małopłatny aspirant:D Pozdrawiam.. !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.