Skocz do zawartości
ketiw38

Sprawdzenie świateł cofania

Rekomendowane odpowiedzi

ketiw38

Może prozaiczne pytanie, ale:

Jak diagnosta (czym) ma sprawdzić działanie świateł cofania np w SAM-ie lub innej zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 01.08.2009 powyżej 750 kg :?:

Precyzując pytanie. Przyczepka jest przyciągnieta samochodem ze zwykła wtyczką 7. :x a my ją mamy zarejestrować. :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Przyczepka jest przyciągnieta samochodem ze zwykła wtyczką 7.

 

Wynik badania N - nieprawidłowe podłączenia świateł w złączu pojazd-przyczepa.

 

Powinien mieć albo dwie wtyki - typu N i typu S albo 13-pinowe

 

http://www.kablomedia.pulawy.pl/images/90-501Z.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

To jest odpowiedz nie na temat. Ja nie pytałem w co ma być wyposażona przyczepka i co jest potrzebne aby taką przyczepkę ciągnąć.

Bo jak ty mi tak to ja się zapytam po co na stacji przyrząd np firmy elhos tz1 (dla nie wiedzących tester złącza :?:

Napisałem że samochód ma złącze 7 pinowe a nie przyczepka :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
po co na stacji przyrząd np firmy elhos tz1

 

Nie wiem... nie mam takiego :evil:

 

 

Precyzując pytanie. Przyczepka jest przyciągnieta samochodem ze zwykła wtyczką 7. :x a my ją mamy zarejestrować. :twisted:

 

Precyzując odpowiedź - nie sprawdzasz przyczepy przy pomocy samochodu, bo to nie daje odpowiedzi czy złącze jest podłączone prawidłowo, tylko właśnie za pomocą przyrządu i jeśli ma odpowiednie złącza to nie problem P - jeśli tych złącz nie ma to N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Za szybko odpowiedziałeś a ja się poprawiłem w poście powyżej :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Za szybko odpowiedziałeś a ja się poprawiłem w poście powyżej :?:

 

:):-D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38
po co na stacji przyrząd np firmy elhos tz1

 

Nie wiem... nie mam takiego :evil:

(...)

Ciekawe jak twoja stacja przeszła kontrolę bo zgodznie z DZU 2006.40.0275 pargraf 14.1 pkt 5 masz go mieć :razz:

Kontynułując precyzowanie Jak sprawdzisz przyrządem na którym nie ma świateł cofania ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
FARMER

Żeby nie było tak monotonnie, że was dwóch. ;):D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
zgodznie z DZU 2006.40.0275 pargraf 14.1 pkt 5 masz go mieć

 

elhosa?????? A kto mi każe... ja mam AMX 700 i po podłączeniu odpowiednich złączy mam światło cofania i jeszcze par ę innych funkcji których przepisy nie wymagają... :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ZslawZ

A co z badanie haka zamontowanego na autku z 7 pinowym złączem

piszesz adnotację że P ale jedynie dla przyczep do 750 i powyżej ale zarejestrowanych przed 1.08.2009?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
mam AMX 700 i po podłączeniu odpowiednich złączy mam światło cofania i jeszcze par ę innych funkcji

 

Tak z ciekawości to jakie to funkcje? ::?

Ja mam Elhosa i faktycznie nie można nim sprawdzić światła cofania :( .

Jak zwykle wyposażenie SKP nie nadaża ze zmianami przepisów :( .

Dobrze, że panowie z TDT do takich wniosków jeszcze nie doszli. Teraz na topie jest miernik nacisku na pedał hamulca a za rok może byc przyrzad do sprawdzania złącza pojazd-przyczepa.

 

[ Dodano: 11-06-2010, 12:06 ]

A co z badanie haka zamontowanego na autku z 7 pinowym złączem

piszesz adnotację że P ale jedynie dla przyczep do 750 i powyżej ale zarejestrowanych przed 1.08.2009?

 

Dobre pytanie!

Zna może ktoś odpowiedź?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Dobre pytanie!

Zna może ktoś odpowiedź?

 

dojdzie do tego, że przyczepy pow.750 kg starsze będą droższe niż nowe, dokładnie jak maluchy kiedyś ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dobrze, że panowie z TDT do takich wniosków jeszcze nie doszli.

 

Spoko - czytają forum... :)

 

Tak z ciekawości to jakie to funkcje?

 

Sprawdzę w pracy, ale było tam jeszcze napięcie po zapłonie, napięcie stałe, jakieś złącza kontrolne...

 

A co z badanie haka zamontowanego na autku z 7 pinowym złączem

piszesz adnotację że P ale jedynie dla przyczep do 750 i powyżej ale zarejestrowanych przed 1.08.2009?

 

Dajesz P a to problem klienta żeby dopilnował jaką przyczepę ciągnie...

 

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6317

 

Ładnie Markes to wyjaśnił...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
ale było tam jeszcze napięcie po zapłonie, napięcie stałe, jakieś złącza kontrolne...

 

napięcie, moc na poszczególnych obwodach oraz częstotliwość przy kierunkowskazach i to wszystko ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

No i wreszcie po kłopocie. Chylę czapkę przed Psujem, który jako jedyny zabrał głos w tak prozaicznej dyskusji. Problem zrodził się na luźnych rozmowach dignostów i wzbudził spore zainteresowanie oraz emocji. Teraz czas na wyjaśnienie. Każdy przyrząd czy to Elhos czy AMX 700 czy jeszcze inny, którego nie znam ma podobne funkcje (czytaj takie same) oraz podobny wygląd (czytaj taki sam) różnią się podpięciem kabla do testera :evil: (W AMX na srubki, w Elhosie na zapinki).

Oczywiście obydwoma przrządami można w ten sam sposób badać światła cofania itd.

Po prostu z rutyny mało go używają diagności.

Chciałbym nadmienić, że nikomu nie nakazywałam mieć elhosa tylko było to przykładowe urządzenie (było napisane np.), nie zmienia to faktu, że na każdej stacji musi być przyrząd kontolny złącza elektrycznego pojazd-przyczepa

Na koniec dziwię się (lub wcale), że nie zostałem tu wyzwany za niedoszkolonego, zwłaszcza, że przyrządu tego używa się raz dziennie :x (jak przyjedzie samochód z hakiem lub przyczepa na przegląd). ::hey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Każdy przyrząd czy to Elhos czy AMX 700 czy jeszcze inny, którego nie znam ma podobne funkcje (czytaj takie same) oraz podobny wygląd (czytaj taki sam) różnią się podpięciem kabla do testera (W AMX na srubki, w Elhosie na zapinki).

Oczywiście obydwoma przrządami można w ten sam sposób badać światła cofania itd.

 

Masz rację ketiw38 mozna sprawdzić światło cofania, tylko aby je sprawdzić, trzeba włożyć druga wtyczkę z wiązki kabla testera (trochę to dziwne bo złącze jest 35 stykowe, a wtyczka do przyczepyma ma tylko 7 lub 13 pinów) i wówczas uaktywniają się pozostałe funkcje przyrządu: światło cofania, zasilanie energja po włączeniu zapłonu, styk podłączenia przyczepy, zasilanie(chyba stały +12V)

Po prostu z rutyny mało go używają diagności

Używam go często tylko złącz 13 ponowych jest jak na lekarstwo a nawet jak ktoś takie ma to i tak kupuje przejściówkę, bo trudno znaleźć przyczepę z 13 stykową wtyczką.

,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.