ketiw38 Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Może prozaiczne pytanie, ale: Jak diagnosta (czym) ma sprawdzić działanie świateł cofania np w SAM-ie lub innej zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 01.08.2009 powyżej 750 kg Precyzując pytanie. Przyczepka jest przyciągnieta samochodem ze zwykła wtyczką 7. a my ją mamy zarejestrować. Cytuj
Psuj Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Przyczepka jest przyciągnieta samochodem ze zwykła wtyczką 7. Wynik badania N - nieprawidłowe podłączenia świateł w złączu pojazd-przyczepa. Powinien mieć albo dwie wtyki - typu N i typu S albo 13-pinowe http://www.kablomedia.pulawy.pl/images/90-501Z.gif Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
ketiw38 Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Napisano 10 Czerwiec 2010 To jest odpowiedz nie na temat. Ja nie pytałem w co ma być wyposażona przyczepka i co jest potrzebne aby taką przyczepkę ciągnąć. Bo jak ty mi tak to ja się zapytam po co na stacji przyrząd np firmy elhos tz1 (dla nie wiedzących tester złącza Napisałem że samochód ma złącze 7 pinowe a nie przyczepka Cytuj
Psuj Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 po co na stacji przyrząd np firmy elhos tz1 Nie wiem... nie mam takiego Precyzując pytanie. Przyczepka jest przyciągnieta samochodem ze zwykła wtyczką 7. a my ją mamy zarejestrować. Precyzując odpowiedź - nie sprawdzasz przyczepy przy pomocy samochodu, bo to nie daje odpowiedzi czy złącze jest podłączone prawidłowo, tylko właśnie za pomocą przyrządu i jeśli ma odpowiednie złącza to nie problem P - jeśli tych złącz nie ma to N Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
ketiw38 Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Napisano 10 Czerwiec 2010 Za szybko odpowiedziałeś a ja się poprawiłem w poście powyżej Cytuj
Psuj Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Za szybko odpowiedziałeś a ja się poprawiłem w poście powyżej Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
ketiw38 Napisano 10 Czerwiec 2010 Autor Napisano 10 Czerwiec 2010 po co na stacji przyrząd np firmy elhos tz1 Nie wiem... nie mam takiego (...) Ciekawe jak twoja stacja przeszła kontrolę bo zgodznie z DZU 2006.40.0275 pargraf 14.1 pkt 5 masz go mieć Kontynułując precyzowanie Jak sprawdzisz przyrządem na którym nie ma świateł cofania Cytuj
FARMER Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Żeby nie było tak monotonnie, że was dwóch. Cytuj
Psuj Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 zgodznie z DZU 2006.40.0275 pargraf 14.1 pkt 5 masz go mieć elhosa?????? A kto mi każe... ja mam AMX 700 i po podłączeniu odpowiednich złączy mam światło cofania i jeszcze par ę innych funkcji których przepisy nie wymagają... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
ZslawZ Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 A co z badanie haka zamontowanego na autku z 7 pinowym złączem piszesz adnotację że P ale jedynie dla przyczep do 750 i powyżej ale zarejestrowanych przed 1.08.2009? Cytuj
danielg539 Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 mam AMX 700 i po podłączeniu odpowiednich złączy mam światło cofania i jeszcze par ę innych funkcji Tak z ciekawości to jakie to funkcje? Ja mam Elhosa i faktycznie nie można nim sprawdzić światła cofania . Jak zwykle wyposażenie SKP nie nadaża ze zmianami przepisów . Dobrze, że panowie z TDT do takich wniosków jeszcze nie doszli. Teraz na topie jest miernik nacisku na pedał hamulca a za rok może byc przyrzad do sprawdzania złącza pojazd-przyczepa. [ Dodano: 11-06-2010, 12:06 ] A co z badanie haka zamontowanego na autku z 7 pinowym złączempiszesz adnotację że P ale jedynie dla przyczep do 750 i powyżej ale zarejestrowanych przed 1.08.2009? Dobre pytanie! Zna może ktoś odpowiedź? Cytuj
JANUSZ60 Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 Dobre pytanie!Zna może ktoś odpowiedź? dojdzie do tego, że przyczepy pow.750 kg starsze będą droższe niż nowe, dokładnie jak maluchy kiedyś ,,, Cytuj
Psuj Napisano 11 Czerwiec 2010 Napisano 11 Czerwiec 2010 Dobrze, że panowie z TDT do takich wniosków jeszcze nie doszli. Spoko - czytają forum... Tak z ciekawości to jakie to funkcje? Sprawdzę w pracy, ale było tam jeszcze napięcie po zapłonie, napięcie stałe, jakieś złącza kontrolne... A co z badanie haka zamontowanego na autku z 7 pinowym złączempiszesz adnotację że P ale jedynie dla przyczep do 750 i powyżej ale zarejestrowanych przed 1.08.2009? Dajesz P a to problem klienta żeby dopilnował jaką przyczepę ciągnie... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6317 Ładnie Markes to wyjaśnił... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
JANUSZ60 Napisano 12 Czerwiec 2010 Napisano 12 Czerwiec 2010 ale było tam jeszcze napięcie po zapłonie, napięcie stałe, jakieś złącza kontrolne... napięcie, moc na poszczególnych obwodach oraz częstotliwość przy kierunkowskazach i to wszystko ,,, Cytuj
ketiw38 Napisano 12 Czerwiec 2010 Autor Napisano 12 Czerwiec 2010 No i wreszcie po kłopocie. Chylę czapkę przed Psujem, który jako jedyny zabrał głos w tak prozaicznej dyskusji. Problem zrodził się na luźnych rozmowach dignostów i wzbudził spore zainteresowanie oraz emocji. Teraz czas na wyjaśnienie. Każdy przyrząd czy to Elhos czy AMX 700 czy jeszcze inny, którego nie znam ma podobne funkcje (czytaj takie same) oraz podobny wygląd (czytaj taki sam) różnią się podpięciem kabla do testera (W AMX na srubki, w Elhosie na zapinki). Oczywiście obydwoma przrządami można w ten sam sposób badać światła cofania itd. Po prostu z rutyny mało go używają diagności. Chciałbym nadmienić, że nikomu nie nakazywałam mieć elhosa tylko było to przykładowe urządzenie (było napisane np.), nie zmienia to faktu, że na każdej stacji musi być przyrząd kontolny złącza elektrycznego pojazd-przyczepa Na koniec dziwię się (lub wcale), że nie zostałem tu wyzwany za niedoszkolonego, zwłaszcza, że przyrządu tego używa się raz dziennie (jak przyjedzie samochód z hakiem lub przyczepa na przegląd). Cytuj
danielg539 Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Każdy przyrząd czy to Elhos czy AMX 700 czy jeszcze inny, którego nie znam ma podobne funkcje (czytaj takie same) oraz podobny wygląd (czytaj taki sam) różnią się podpięciem kabla do testera (W AMX na srubki, w Elhosie na zapinki). Oczywiście obydwoma przrządami można w ten sam sposób badać światła cofania itd. Masz rację ketiw38 mozna sprawdzić światło cofania, tylko aby je sprawdzić, trzeba włożyć druga wtyczkę z wiązki kabla testera (trochę to dziwne bo złącze jest 35 stykowe, a wtyczka do przyczepyma ma tylko 7 lub 13 pinów) i wówczas uaktywniają się pozostałe funkcje przyrządu: światło cofania, zasilanie energja po włączeniu zapłonu, styk podłączenia przyczepy, zasilanie(chyba stały +12V) Po prostu z rutyny mało go używają diagności Używam go często tylko złącz 13 ponowych jest jak na lekarstwo a nawet jak ktoś takie ma to i tak kupuje przejściówkę, bo trudno znaleźć przyczepę z 13 stykową wtyczką. , Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.