Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy jest na forum ujednolicony i aktualny. dziennik ustaw dot. rej poj marki "sam" i zabytkowych.

 

z góry dziękuję za wskazania

Napisano
Czy jest na forum ujednolicony i aktualny. dziennik ustaw dot. rej poj marki "sam" i zabytkowych.

 

z góry dziękuję za wskazania

 

Tu nie ma co ujednolicać. W 2006r zmieniły sie trochę dokumenty w załączniku a DZ U nie zmienił się.

SAM II.pdf

SAM.pdf

Napisano

Dzięki za info.

Te dzienniki znalazłem ,ale myślałem ,że jest coś więcej.

Napisano

Panowie tak przy okazji podepnę się pod temat, w sprawie przyczepek lekkich marki Sam. U nas w starostwie powiedzieli nam abyśmy robili je na rok.Wiem że to był już temat nie raz wałkowany, lecz z tego co przeczytałem to --Tam gdzieś robią bezterminowo lub Tam gdzieś na rok. Proszę nie odsyłajcie mnie do tematów.

Napisano
U nas w starostwie powiedzieli nam abyśmy robili je na rok

Najlepiej jakby dali na piśmie.

Tam gdzieś robią bezterminowo lub Tam gdzieś na ro

I dalej tak będzie dopóki się przepisy nie zmienią na bardziej precyzyjne.

My robimy bezterminowo,jak na razie nasze starostwo ma tę opinię gdzieś albo o niej nie wie.

Napisano

Zrób tak jak pisze Dario. Zapytaj WK na piśmie to będą musieli się pisemnie ustosunkować. Mając odpowiedź z WK będziesz ustalał termin badania taki jak wynika z pisma. No i najważniejsze - spokojny sen :)

  • 9 months later...
Napisano

Przyjechał na badanie pojazd, którego właściciel chce go zarejestrować jako zabytek. Jest to replika Mercedesa SSK z roku1929 ale wykonana w roku 1992 przez firmę Classic Motors z Miami (FL) na podzespołach VW1300. Klient ma całą furę opinii rzeczoznawców i konserwatorów zabytków (?). Moim zdaniem jako zabytek się nie kwalifikuje ale czy jest jakiś sposób na zarejestrowanie tego kit cara?

Napisano

A czemu się nie kwalifikuje? Replika może być w określonych przypadkach zabytkiem.

Napisano

Może być jeśli sama replika była wykonana przed 20 laty.

Napisano

Nie. Replika w określonych przypadkach ma status pojazdu zabytkowego już w dniu jej ukończenia.

Napisano

A jakie to przypadki w odniesieniu do samochodów i kto o nich decyduje?

Napisano
Moim zdaniem jako zabytek się nie kwalifikuje

 

A jakie to przypadki w odniesieniu do samochodów i kto o nich decyduje?

 

Sprawy czy jest zabytkiem czy nie zostawmy konserwatorom zabytków.

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano
Sprawy czy jest zabytkiem czy nie zostawmy konserwatorom zabytków.

 

Dokładnie.

Napisano

Mnie zastanawia, czy taki kit car, który jedynie z zewnątrz przypomina pojazd który udaje a osiągami przewyższa znacznie swój pierwowzór mogę dopuścić do ruchu i pozwolić poruszać się bez konieczności dokonywania choćby okresowych badań technicznych?

A to tak wygląda.

Napisano
wykonana w roku 1992 przez firmę Classic Motors z Miami (FL) na podzespołach VW1300.

OBT przed pierwszą w PL

marka Classic Motors

model replika

typ Mercedes SSK

 

albo może badanie po zmianach

marka VW

model inny

:x

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
marka Classic Motors

model replika

typ Mercedes SSK

 

:shock::shock::shock:

Napisano

No i ciągle nie wiem czy takie badanie nie uderzy kiedyś rykoszetem w diagnostę. Wiem, że zabytkowa replika może być zabytkiem ale czy replika zabytku też? Czy może być dopuszczona do ruchu tylko w oparciu o opinię konserwatora zabytków. Czy budując "hot-roda" na podzespołach np. VW Golfa GTI mogę sobie załatwić dozywotnie poruszanie się nim bez przeglądu jeśli zamontuję na nim plastikowe nadwozie identyczne z np. Fordem Woody czy Jaguarem E-Type? No przecież zabytek ma mieć dość wysoki procent zgodności z oryginałem? Ja nie podważam kompetencji konserwatorów zabytków i kustoszy ale ten pojazd będzie jeździł po drogach i w razie czego to nie "wymiksuję" się od odpowiedzialności. Homologacji "toto" nie ma i nikt tego nie badał a jeździć będzie mogło po drogach publicznych i nawet bez OBT.

Napisano
No i ciągle nie wiem czy takie badanie nie uderzy kiedyś rykoszetem w diagnostę. Wiem, że zabytkowa replika może być zabytkiem ale czy replika zabytku też

Akurat tego bym się nie obawiał. Jeśli jakiś konserwator zabytków nagnie prawo i zrobi zabytek z czegoś, co zabytkiem nie mogło być to będzie jego problem a nie Twój. Ty masz wykonać badanie techniczne. Sprawdzić pojazd zgodnie z warunkami i nałożyć, lub nie ograniczenia w używaniu pojazdu.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.