Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowi pytanie które dostałem ostatnio w związku z budowaniem nowej stacji - przeleciałem rozporządzenia i trochę mnie to zastanawia i chciałbym się dowiedzieć jak jest u was i jak podchodzi do tego ITD podczas przyjmowania stacji -czy parking dla pojazdów oczekujących na badanie i stanowisko do pomiarów akustycznych może się pokrywać lub stanowić jeden teren

Napisano
czy parking dla pojazdów oczekujących na badanie i stanowisko do pomiarów akustycznych może się pokrywać lub stanowić jeden teren

 

Moim zdaniem nie, przynajmniej w znanych mi skp sa to odrebne miejsca.

Napisano

Ja mam tak - żadnych problemów z odbiorem i kontrolami

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

§ 2. Stacja kontroli pojazdów powinna posiadać co najmniej jedno stanowisko kontrolne do wykonywania badań technicznych pojazdów, zwane dalej "stanowiskiem kontrolnym", oraz stanowisko zewnętrzne do pomiarów akustycznych, zwane dalej "stanowiskiem zewnętrznym". § 5. 1. Stacja kontroli pojazdów powinna zapewniać możliwość zaparkowania pojazdów oczekujących na badanie techniczne.

2. Liczba miejsc do parkowania powinna wynosić co najmniej:

1) 4 miejsca - dla pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t;

2) 2 miejsca - dla pozostałych pojazdów- A ja mam tak .

Napisano

I znów jak zwykle nie będzie jednoznacznej odpowiedzi - bo analizując dz.ust.155 dział III o kontroli układu wydechowego i sygnału dźwiękowego ,powinno to być miejsce wolne od innych czynników zewnętrznych mających wpływ na pomiar -czyli najlepiej w jakimś ustronnym miejscu - a nie wiem czy parking takim jest -chyba że nie ma dużego ruchu na tej stacji

Napisano
oraz stanowisko zewnętrzne do pomiarów akustycznych, zwane dalej "stanowiskiem zewnętrznym".

 

W jakiej odległości od SKP może być to stanowisko(ustronne miejsce :) ) czy nie bedzie problemu jak 500m od SKP? :P

Napisano
Ja mam tak - żadnych problemów z odbiorem i kontrolami

 

Widać kto ma połapane ,,, ja miałem problem jak mi przypadkowo na stanowisku pomiarowym w dniu kontroli zaparkował pracownik serwisu ,,,

 

[ Dodano: 16-08-2010, 18:23 ]

I znów jak zwykle nie będzie jednoznacznej odpowiedzi

 

Po prostu kolejny przykład dowolnej interpretacji, gdyż faktycznie zapis o miejscu wydzielonym (do badania hałasu) nie musi oznaczać miejsca oddzielnego, niż parking ,,,

Napisano
czy nie bedzie problemu jak 500m od SKP? :P

A jak teren stacji(firmy )ma 7 ha :-D

Napisano
S.K.P-POZNAŃ napisał/a:

czy nie bedzie problemu jak 500m od SKP? :P

 

A jak teren stacji(firmy )ma 7 ha :-D

 

A to zalezy ile ma bok ?700mX100 ,a może po przekątnej :-D

 

A poważnie nie ma w DU w jakiej odległości od SKP ma być stanowisko zewntrzne.

 

§ 2. Stacja kontroli pojazdów powinna posiadać....

 

Czy możemy wydzierżawić miejsce na parkingu? -stacja posiada (czasowo) 8)

To czysto hipotetyczne rozważania nad niedoskonałościami DU ;)

Napisano
Czy możemy wydzierżawić miejsce na parkingu?

 

Tak, byleby w dniu kontroli posiadał wymaganą ilość miejsc parkingowych ,,,

Napisano
Panowi pytanie które dostałem ostatnio w związku z budowaniem nowej stacji - przeleciałem rozporządzenia i trochę mnie to zastanawia i chciałbym się dowiedzieć jak jest u was i jak podchodzi do tego ITD podczas przyjmowania stacji -czy parking dla pojazdów oczekujących na badanie i stanowisko do pomiarów akustycznych może się pokrywać lub stanowić jeden teren

 

Chyba TDT :)

W prawie budowlanym jest: i można to odnieść do stacji diagnostycznych -

 

Teren postojowy i manewrowy

 

Nawierzchnia pod plac wyznaczony na miejsce postojowe lub manewrowe powinna być równa i twarda oraz posiadać odpowiednią nośność dostosowaną do obciążeń wynikających z użytkowania pojazdów ciężarowych. Ustawianie pojazdów na placu postojowym bądź manewrowym powinno być, w zasadzie niezależne, to jest takie, że przemieszczenie jednego pojazdu nie będzie powodowało konieczności przestawiania innego. Pomiędzy ustawionymi pojazdami ciężarowymi powinny być zachowane właściwe odstępy, w szczególności:

 

 

* 0,7 m z boku, z przodu i z tyłu innego pojazdu,

 

* 0,5 m od ściany garażu lub budynku.

Napisano

Każdy potencjalny inwestor - zastanawia się jak racjonalnie i ekonomicznie wykorzystać teren, na którym ma stanąć SKP lub OSKP. Obwarowania przepisami i niezbyt dokładna interpretacja daje dowolność działania - ale nie do końca.

Pojawiło się pytanie: parking a stanowisko akustyczne - w jednym. Odpowiedź - NIE.

A dlaczego, pokrótce:

- SKP musi posiadać: stanowisko kontrolne (co najmniej jedno), stanowisko zewnętrzne (do badań akustycznych), parking (4 do 3.5 t. d.m.c. i 2 miejsca dla pozostałych - dot OSKP). Musimy się odnieść do racjonalnego podejścia – i tak wielokrotnie inspektorzy TDT podchodzili – jaka będzie procedura badania pojazdu, co będzie się działo w trakcie czynności kontrolnych.

Jeżeli stanowisko zewnętrzne będzie umieszczone na miejscu parkingowym – to co zrobimy w sytuacji, gdy są one zajęte przez oczekujących – kłopotliwa sytuacja – oczywiście do rozwiązania, ale niezręcznie jest „wyganiać” oczekujących na badanie techniczne. Zgodnie z przepisami powinna zapewnić stosowną ilość miejsc parkingowych.

Natomiast wielokrotnie spotkać można stanowiska akustyczne na drodze komunikacyjnej (dojazdowej/wyjazdowej). Czy to jest zgodne? Prześledźmy sytuacje – ustawiamy zgodnie z przepisami samochód do badania – i … pojawia się kolejny klient. Nic prostszego – przerywamy badanie i kierujemy zainteresowanego na wskazane miejsce parkingowe, a my przystępujemy do ponownego pomiaru. Samochody – ze względu na gabaryty stanowisk – bez problemy powinny manewrować na tym terenie. Takie argumenty – winny być wykorzystywane (i były) – w przypadku wątpliwości w interpretacji w.w problemu.

Nie spotkałem się z negatywnym odbiorem SKP w przypadku takiego rozwiązania problemy stanowisk.

 

Pozdrawiam

 

Tomasz Jankowski

Napisano

Kolego Jankes mój tok rozumowania jest taki sam jak twój i opisałeś to właśnie tak jak może to w życiu wyglądać

 

 

 

Kolego Nowicjusz masz rację TDT -ale jak tak będą zwiększać ilość inspekcji to człowiek sam będzie się :lol: motał

Napisano
Kolego Nowicjusz masz rację TDT -ale jak tak będą zwiększać ilość inspekcji to człowiek sam będzie się motał

 

Wiem idzie się już zamotać ITD, UDT, TDT, ciekawe co jeszcze nas czeka :)

Napisano

jeszcze pare skrótów zostało ...

 

ABW

BOR

CBA

PIH

...

a może nawet WHO i UNICEF

:lol:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

  • 5 months later...
Napisano
Specjalisci od tego pomiaru ... jak myślicie?

no w zależności ile decybeli się ustawi na głośniku :P

Napisano
jeszcze pare skrótów zostało ...

 

ABW

BOR

CBA

PIH

...

a może nawet WHO i UNICEF

:lol:

A UEFA może być

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.