morte36 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Witam chciałbym kupić samochód GAZ-51 (link jak on wygląda http://pl.wikipedia.org/wiki/GAZ-51) i mam pytanie czy jest jakiś legalny sposób żeby zmniejszyć mu dopuszczalną masę całkowitą? Chodzi mi o to że np. kupie GAZa-51 w wersji sanitarki wojskowej gdzie jego masa własna to 2710kg i chciałbym z niego kemping zrobić czyli po prostu zagospodarować wnętrze samochód dalej będzie 2-osobowy bo w szoferce tylko tyle jest miejsc ale waga jego nie wzroście i chciałbym ładowność zmniejszyć do takiej wartości żeby masa całkowita nie przekraczała 3,5T co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B a ładowność 500kg mi w zupełności starczy. No więc jak to legalnie zrobić bo nie chciałbym kupić pojazd i potem robić prawko na C. Cytuj
danielg539 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 No więc jak to legalnie zrobić bo nie chciałbym kupić pojazd i potem robić prawko na C Niestety ale DMC pojazdu nie może uledz zmianie . Cytuj
Psuj Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Niestety ale DMC pojazdu nie może uledz zmianie Bez jakiś istotnych zmian konstrukcyjnych, a już na pewno nie dlatego, że nie masz kat. "C". Cienko to ogólnie widzę... Z reguły diagności nie są chętni do takich zmian bo nie są one podyktowane koniecznością tylko "widzimisie" właściciela i nadgonieniem brakującej kategorii prawa jazdy... Dlaczego? Bo ponieważ ??? Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
danielg539 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Cienko to ogólnie widzę... Z reguły diagności nie są chętni do takich zmian Większość WK tez podziela to stanowisko. Dlaczego? Dlatego, że powoduje to szereg komplikacji. Traci aktualnośc TZ (niezgodnosc mas) i niebardzo wiadomo jak z nią postąpić, bo wydanie tabliczki zastępczej nie rozwiązuje problemu gdyż na tych tabliczkach nie ma mas pojazdu. Fakt są przypadki, gdzie zachodzi konieczność zmiany DMC pojazdu (np. po zmianie liczby osi pojazdu- było gdzieś na forum o przerubce przegubowega Ikarusa na pomoc techniczną) ale najczęściej zmiana DMC pojazdu podyktowana jest chęcią osiagnięcia jakichś przywilejów podatkowych, czy wynika z braku odpowiedniego prawa jazdy a to nie powinno być przyczyną zmiany DMC. Cytuj
markes30 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Dodam do tematu jeszcze fakt, że w prokuraturze łódzkiej trwają czynności wyjaśniające w sprawie obniżania masy własnej do kategorii B1. Więc temat raczej śliski. Cytuj
Arizona Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Dodam do tematu jeszcze fakt, że w prokuraturze łódzkiej trwają czynności wyjaśniające w sprawie obniżania masy własnej do kategorii B1. Więc temat raczej śliski. a możesz coś więcej powiedzieć na ten temat, podać jakiś link bo to ciekawe Cytuj
markes30 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Dzwoniło do mnie kilku przesłuchiwanych diagnostów jak się bronić bo nie są w stanie udowodnić że wyjęte tylne siedzenie kolo zapasowe lewarek klucze obniżyło masę o 100-150kg. Sprawa zaczęła się od dyrektora WORD w Łodzi, który zważył Daihatsu Cuore po zmianach i wyszło mu 600kg. Cytuj
Arizona Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Dzwoniło do mnie kilku przesłuchiwanych diagnostów jak się bronić bo nie są w stanie udowodnić że wyjęte tylne siedzenie kolo zapasowe lewarek klucze obniżyło masę o 100-150kg. Sprawa zaczęła się od dyrektora WORD w Łodzi, który zważył Daihatsu Cuore po zmianach i wyszło mu 600kg. Ciekawe czy kwit z jakiejś wagi typu skład węgla z numerem rejestracyjnym pieczątką i datą wystarczy. Cytuj
leniwiec Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 blakop napisał/a: Dlaczego? Bo ponieważ ??? _________________ Kiedyś podczas spotkania diagnostów z naszym dyrektorem WK na pytanie jednego z kolegów Czy można zmienić dmc pojazdu, padła odpowiedź: Można, ale będzie to ostatnia zmiana jaką pan zrobi Cytuj
markes30 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Ciekawe czy kwit z jakiejś wagi typu skład węgla z numerem rejestracyjnym pieczątką i datą wystarczy. Jaki to dowód w sprawie przeczytaj np. tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1208493.html Cytuj
morte36 Napisano 31 Sierpień 2010 Autor Napisano 31 Sierpień 2010 Bez jakiś istotnych zmian konstrukcyjnych, a już na pewno nie dlatego, że nie masz kat. "C". Cienko to ogólnie widzę... Z reguły diagności nie są chętni do takich zmian bo nie są one podyktowane koniecznością tylko "widzimisie" właściciela i nadgonieniem brakującej kategorii prawa jazdy... Ale jest jakaś nadzieja nie chodzi mi o zmniejszenie wagi malucha żeby w wieku 16lat szpanować nim pod gimnazjum na kat. B1 Raczej o uratowanie zardzewiałego GAZa-51 z lat 60-tych i przejechanie się nim raz lub dwa razy do roku na jakiś zlot militarny. Jeśli jest jakaś zmiana konstrukcyjna która mi to ułatwi to słucham trafnych porad. Np. zabudowa paki w taki sposób aby uniemożliwiała przewóz żadnego dodatkowego towaru. (koparka, wiertnica, holownik). Cytuj
adam1501 Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Jeśli jest jakaś zmiana konstrukcyjna która mi to ułatwi to słucham trafnych porad. Obawiam się, że jedynym warunkiem zmniejszenia DMC w takim pojeździe to zmiana punktu ciężkości czyli zabudowa go czymś wysokim co by musiało ograniczyć dopuszczalną masę. Porozmawiaj z jakimś konkretnym rzeczoznawcą i diagnostą na stacji którego będziesz wykonywał BT aby obaj w porozumieniu ze sobą zaproponowali (lub Ty im) jakąś zabudowę (kamper?) tak aby nowe parametry wynikały faktycznie z technicznych aspektów a nie były tylko nagięciem się do prawa jazdy. Cel szczytny ale czy wykonalny i opłacalny (choć o opłacalność w takim przypadku chyba nie chodzi) nie potrafię odpowiedzieć ani zaproponować jakiegoś konkretnego rozwiązania. Cytuj
wolf Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 Prawo tego nie zabrania, ale osobiście nie zmniejszałbym DMC w stopniu powodującym zmianę kategorii prawa jazdy. Toż to jest seppuku dla diagnosty i innych ludzi z tym związanych. Oczywiście zmiana tylko po istotnych zmianach i oczywiście nowa tabliczka znamionowa (zastępcza). Cytuj
Tomek D Napisano 31 Sierpień 2010 Napisano 31 Sierpień 2010 co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B No i zostanie parę zł zaoszczędzonych na podatku drogowym. Cytuj
danielg539 Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 i oczywiście nowa tabliczka znamionowa (zastępcza). Co będzie zawierała taka tabliczka zastepcza czego nie ma na TZ? Jak dla mnie to wystarczyło by wykreślić z TZ DMC. Cytuj
morte36 Napisano 1 Wrzesień 2010 Autor Napisano 1 Wrzesień 2010 co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B No i zostanie parę zł zaoszczędzonych na podatku drogowym. A ile wynosi taki podatek bo każdy na to zwraca uwagę a ja nawet nie wiem jaki to jest koszt. Cytuj
wolf Napisano 1 Wrzesień 2010 Napisano 1 Wrzesień 2010 i oczywiście nowa tabliczka znamionowa (zastępcza). Co będzie zawierała taka tabliczka zastepcza czego nie ma na TZ? Jak dla mnie to wystarczyło by wykreślić z TZ DMC. W sumie masz rację? Sugeruję tylko, że fabryczna straci aktualność i potwierdzeniem będzie zastępcza, na której jest ślad kto to zrobił. Cytuj
danielg539 Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 Sugeruję tylko, że fabryczna straci aktualność i potwierdzeniem będzie zastępcza, na której jest ślad kto to zrobił. Coś w tym jest, bo samo przekreślenie na TZ DMC pojazdu trochę podejżanie będzie wyglądało . Swoją drogą, to TZ zastępcza też mogła by zawierać DMC pojazdu i DMC zespołu pojazdów przeciesz te parametry są okreslane dla każdego pojazdu (oczywiście DMC zespołu pojazdów nie określa się dla przyczep). Cytuj
SZYMON-OSKP Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 Panowie dajmy spokój temu tematowi przecież to jawny przekręt gość chce zrobić . Jak nie masz prawa jazdy na taki pojazd to go sprzedaj albo zrób uprawnienia , a nie kogoś na minę pchasz . Cytuj
Regan55 Napisano 2 Wrzesień 2010 Napisano 2 Wrzesień 2010 na której jest ślad kto to zrobił. Ja tam sladu nie zostawię bo tego nigdy nie zrobię.. przecież to jawny przekręt gość chce zrobić Cytuj
DariuszSawicki Napisano 4 Wrzesień 2010 Napisano 4 Wrzesień 2010 ... gdzie jego masa własna to 2710kg ... i chciałbym ładowność zmniejszyć do takiej wartości żeby masa całkowita nie przekraczała 3,5T co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B a ładowność 500kg mi w zupełności starczy. C. Jakie jest DMC tego pojazdu bo piszesz o masie własnej? Jaki jest rodzaj tego pojazdu? ciężarowy bo ma ładowność pozdrawiam Dariusz Sawicki Cytuj
wolf Napisano 5 Wrzesień 2010 Napisano 5 Wrzesień 2010 na której jest ślad kto to zrobił. Ja tam sladu nie zostawię bo tego nigdy nie zrobię.. przecież to jawny przekręt gość chce zrobić Ja zmiany też nie zrobię w zakresie zmian kategorii prawa jazdy. Cytuj
morte36 Napisano 7 Wrzesień 2010 Autor Napisano 7 Wrzesień 2010 ... gdzie jego masa własna to 2710kg ... i chciałbym ładowność zmniejszyć do takiej wartości żeby masa całkowita nie przekraczała 3,5T co się wiąże z tym że będę mógł jeździć nim na prawo jazdy kat. B a ładowność 500kg mi w zupełności starczy. C. Jakie jest DMC tego pojazdu bo piszesz o masie własnej? Jaki jest rodzaj tego pojazdu? ciężarowy bo ma ładowność pozdrawiam Dariusz Sawicki Dowodu takiego auta nigdy nie widziałem ale na wikipedi jest napisane że masa własna to 2710 kg a ładowność 2t. Czyli sporo. Cytuj
elliot Napisano 7 Wrzesień 2010 Napisano 7 Wrzesień 2010 Dlaczego? Bo DMC jest wartością ADMINISTRACYJNĄ. Aby uległa zmianie (i to w określonych wypadkach) musi najpierw zmienić się MMC. Widziałem kiedyś DR w którym MMC wynosiła 6000, a DMC - 3500 Dlaczego ktoś to zrobił to oczywiste. Pytanie, na jakiej podstawie ktoś coś takiego wpisał - konkretnie na jakiej podstawie ograniczył masę dopuszczalną w tym aucie? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.