Skocz do zawartości
luket

Stare mercedesy

Rekomendowane odpowiedzi

luket

Koledzy mam pytanie odnośnie zawieszenia w starych merolach jak np 190, a mianowicie jak DOBRZE sprawdzic czy swożnie nie są wybite. Sprężyny cały czas naciskają i szpanują. Nie miałem dużo do czynienia z takimi autami więc proszę o rady, z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
08/15

Ja używam do tego grubego pręta wygiętego na końcu. Taki jak na fantastycznym rysunku wykonanym w fotoszopie z HDR ;)

 

W miejscu owego wygięcia podstawiam go między obręcz a sworzeń i naciskam na końcu. Jeśli sworzeń z łatwością podchodzi do góry to znaczy ,że jest wyrobiony.

 

wajha.gif

 

PS

Uprasza się o nie nabijanie z rysunku :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

W Transitach też jest podobny problem, niby na szarpakach ok, a faktycznie można się naciąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Najlepiej podnieść za wahacze. Tak sprawdzam w Transitach, Sprinterach i części innych meroli, Lada itd. Szarpaki nie zawsze pomogą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mariusz

Zanim''wyleci''sworzeń to skrzypi,taki pierwszy objaw,na szarpaku nic a nic nie wyjdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog

Jackow.Najlepiej podnieść za wahacze dokładnie i podobnie jest z vw lt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regan55
W miejscu owego wygięcia podstawiam go między obręcz a sworzeń

Ten sposob stosuję jako "awaryjny"...

Podnosze normalnie za nadwozie.Mam rurke dł.ok 1m którą wspieram na ograniczniku skrętu podnosząc wahach do gory.Jezeli jest luz wahacz idzie w górę az miło patrzec..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luket

Dziękuję wszystkim. Znów jestem mądrzejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

bERT - a certyfikat TDT na tą rurkę masz? 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
luk
Najlepiej podnieść za wahacze. Tak sprawdzam w Transitach, Sprinterach i części innych meroli, Lada itd. Szarpaki nie zawsze pomogą.

Jak do tej pory to jest najlepszy sposób sprawdzenia

Podkładasz sobie podnośnik za wahacz i później powoli opuszczasz obserwując jego przeskok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
bERT - a certyfikat TDT na tą rurkę masz?

 

ja używam łyżki do opon, ta ponoć ma ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zjc

też mam taką łyżkę do opon i dobrze się sprawdza, choć bez certyfikatu :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebastian

To prawda z tym zawieszeniem takz emialem troche problemów choć też łyżką TDT sobie radzę. A przy okazji jak podchodzicie do sworzni wahaczy BMW które są fabrycznie montowane w takich jakby kołyskach i na szarpaku one często mylą i wydają się wybite.

Czy koledzy mieli powyższy przypadek u siebie na SKP?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Wystarczy unieść koła kilka cm nad podłoże. Pod koło podłożyć jakąś krótką np. łyżkę do opon bądź solidny wkrętak i bez większego wysiłku można sprawdzić sworznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio
A przy okazji jak podchodzicie do sworzni wahaczy BMW

 

Ja miałem taki przypadek . Tak zgadza się są w tzw. kołysce ,lecz jeżeli są wybite to wyrażne są luzy posuwisto-zwrotne.Tam nie ma prawa być żadnych luzów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.