Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koledzy mam pytanie odnośnie zawieszenia w starych merolach jak np 190, a mianowicie jak DOBRZE sprawdzic czy swożnie nie są wybite. Sprężyny cały czas naciskają i szpanują. Nie miałem dużo do czynienia z takimi autami więc proszę o rady, z góry dziękuję.

Napisano

Ja używam do tego grubego pręta wygiętego na końcu. Taki jak na fantastycznym rysunku wykonanym w fotoszopie z HDR ;)

 

W miejscu owego wygięcia podstawiam go między obręcz a sworzeń i naciskam na końcu. Jeśli sworzeń z łatwością podchodzi do góry to znaczy ,że jest wyrobiony.

 

wajha.gif

 

PS

Uprasza się o nie nabijanie z rysunku :D

Napisano

W Transitach też jest podobny problem, niby na szarpakach ok, a faktycznie można się naciąć

Napisano

Najlepiej podnieść za wahacze. Tak sprawdzam w Transitach, Sprinterach i części innych meroli, Lada itd. Szarpaki nie zawsze pomogą.

Napisano

Zanim''wyleci''sworzeń to skrzypi,taki pierwszy objaw,na szarpaku nic a nic nie wyjdzie

Napisano

Jackow.Najlepiej podnieść za wahacze dokładnie i podobnie jest z vw lt

Napisano
W miejscu owego wygięcia podstawiam go między obręcz a sworzeń

Ten sposob stosuję jako "awaryjny"...

Podnosze normalnie za nadwozie.Mam rurke dł.ok 1m którą wspieram na ograniczniku skrętu podnosząc wahach do gory.Jezeli jest luz wahacz idzie w górę az miło patrzec..

Napisano
Najlepiej podnieść za wahacze. Tak sprawdzam w Transitach, Sprinterach i części innych meroli, Lada itd. Szarpaki nie zawsze pomogą.

Jak do tej pory to jest najlepszy sposób sprawdzenia

Podkładasz sobie podnośnik za wahacz i później powoli opuszczasz obserwując jego przeskok

Napisano
bERT - a certyfikat TDT na tą rurkę masz?

 

ja używam łyżki do opon, ta ponoć ma ,,,

Napisano

też mam taką łyżkę do opon i dobrze się sprawdza, choć bez certyfikatu :-D

Napisano

To prawda z tym zawieszeniem takz emialem troche problemów choć też łyżką TDT sobie radzę. A przy okazji jak podchodzicie do sworzni wahaczy BMW które są fabrycznie montowane w takich jakby kołyskach i na szarpaku one często mylą i wydają się wybite.

Czy koledzy mieli powyższy przypadek u siebie na SKP?

Napisano

Wystarczy unieść koła kilka cm nad podłoże. Pod koło podłożyć jakąś krótką np. łyżkę do opon bądź solidny wkrętak i bez większego wysiłku można sprawdzić sworznie.

Napisano
A przy okazji jak podchodzicie do sworzni wahaczy BMW

 

Ja miałem taki przypadek . Tak zgadza się są w tzw. kołysce ,lecz jeżeli są wybite to wyrażne są luzy posuwisto-zwrotne.Tam nie ma prawa być żadnych luzów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.