Skocz do zawartości

wiek opon


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zgodnie z Polską Normą PN-C94300-7 „Ogumienie – pakowanie, przechowywanie i transport” –

Opony do 3 lat od daty ich produkcji mogą być swobodnie wprowadzane, magazynowane, dystrybuowane i sprzedawane, zachowując jednocześnie wszystkie swoje parametry w zakresie bezpieczeństwa eksploatacji.
normy są tu http://enormy.pl/ ale niestety płatne

 

Oficjalne stanowisko Michelin Polska w sprawie wpływu wieku na właściwości opony.

np.

Biorąc pod uwagę procesy starzeniowe występujące pod wpływem temperatury określono, że dla opon użytkowanych standardowo przez rok przy przebiegu 19000km powstałe procesy starzeniowe odpowiadają takim samym procesom starzeniowym powstałym podczas ich magazynowania dopiero po 17 latach! Inaczej obrazując, opona będąca 3 tygodnie w eksploatacji posiada zmiany starzeniowe odpowiadające jej magazynowaniu przez 1 rok! Natomiast opona eksploatowana przez tydzień z ciśnieniem zaniżonym o 35% powoduje starzenie odpowiadające jej magazynowaniu przez cały rok! Użytkownik powinien zatem, zostać poinformowany, że osiągi opony zależą głównie od warunków użytkowania i obsługiwania opon w eksploatacji.
:D

 

[ Dodano: 26-10-2010, 14:36 ]

artykuł nt trwałości opon http://www.oponeo.pl/artykul/trwalosc-opon

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Moim zdaniem - w pojazdach resortowych jest to z grubsza przestrzegane o 10 letnim okresie eksploatacji -ale są zapisy wewnętrzne .W systemie badań technicznych nie mówi się o wieku ogumienia ,choć wiem że były takie przymiarki -ale życie jest życiem i spotkałem się z przypadkami opon sprowadzonych z zachodu z 15 letnim stażem ,na dodatek zimowymi i gdy powiedziałem obywatelowi że ta opona nie posiada już swoich parametrów to patrzał jak na durnia - ma bieżnik to znaczy że okey - a zapis mówiący o wieku na pewno by coś zmienił -ale sądzę ,że znów były analizy czy ma to na coś wpływ -podobnie jak jazda całą dobę na światłach

  • 2 months later...
Napisano

A czy ktorys z was spotkal sie z zapisem prawnym ze w autobusach 100 nie mogą byc montowane opony starsze niz 5 lat. Mnie na kursie tak uczyli ale jak prosilem o przepis to powiedzieli ze tak jest w regulaminie nr 54 EKG . Przekopalem go na prawo i lewo a tam wcale nie ma terminu waznosci opon. Wiec prosze podajcie co o tym myslicie.

pozdrawiam

Napisano
A czy ktorys z was spotkal sie z zapisem prawnym ze w autobusach 100 nie mogą byc montowane opony starsze niz 5 lat

 

Takie podejście do sprawy faktycznie jest logiczne, ale chyba nie ma odzwierciedlenia w przepisach. Przynajmniej ja sie nie spotkałem. Nadomiar złego nie wszystkie opony mają naniesiona datę produkcji, lub jest ona zakodowana w długim ciągu cyfr.

Napisano
A czy ktorys z was spotkal sie z zapisem prawnym ze w autobusach 100 nie mogą byc montowane opony starsze niz 5 lat

W naszym rozporządzeniu nie ma takiego zapisu, dlatego świadczy to o wykładowcy na kursie,,,

Zalecenia , propozycje bądź przepisy w Niemczech na razie nas nie dotyczą ,,,

Napisano
Nadomiar złego nie wszystkie opony mają naniesiona datę produkcji, lub jest ona zakodowana w długim ciągu cyfr.

A nie jest to czterocyfrowy kod jak w oponach osobowych?

Napisano

sluchaj mnie nie chodzi o sposoby odczytu daty na oponie , obojetnie czy jest podana na tej oponie normalnie czy kodowownie, mnie chodzi o to czy jest przepis ktory mowi ze opony starsze niż 5 lat nie mogą byc montowane na autobusie 100. Czyli przejezdza na SKP autobus 100 a ja mowie sorry nie przejdzie OBT opony są powyzej 5 roku eksploatacji mimo ze spełniają wymogi tj znak homologacji , bieznik wysokosc itp .

Napisano
mnie chodzi o to czy jest przepis ktory mowi ze opony starsze niż 5 lat nie mogą byc montowane na autobusie 100.

nie ma ,,,

 

CYTAT , dyr . Latexu

 

Uważam , że nowa opona, która ma 5 czy 6 lat może zostać zamontowana na każdy samochód jako pełnowartościowy produkt a opinie pseudoekpertów od opon tylko wprowadzają użytkowników w błąd.

Napisano
A nie jest to czterocyfrowy kod jak w oponach osobowych?

 

Przważnie tak ale nie zawsze. Zwłaszcza w przypadku opon pochodzących z za wschodniej granicy i opon rolniczych może byc problem z ustaleniem daty produkcji.

  • 1 month later...
  • 2 years later...
Napisano

Mówimy tu o wieku opon -ale co jak nowe dopuszczone do ruchu zachowują sie tak jak właśnie te wieloletnie

 

 

 

Chińskie opony niebezpieczne na mokrych nawierzchniach

Magazyn AutoBild porównał ContiPremiumContact 5 z dziesięcioma chińskimi modelami opon. Droga hamowania na dalekowschodnich oponach okazała się o 24 metry dłuższa.

W lipcowym numerze niemieckiego magazynu AutoBild porównano produkowane w Chinach opony w rozmiarze 205/55 R 16 z Continental ContiPremiumContact 5. Ogumienie z Dalekiego Wschodu wypadło podczas testów znacznie gorzej od europejskiego konkurenta.

 

– „Zwłaszcza na mokrej nawierzchni niektóre wyniki były zatrważające” – stwierdzili testerzy. Przy prędkości 100 km/h, różnica długości drogi hamowania między oponą firmy Continental a najsłabszym z konkurentów wyniosła 24 metry – „Gdy pojazd na oponach europejskich już się zatrzymał, ten na chińskich miał wciąż 60 km/h do wytracenia” – zauważyli eksperci.

 

W zakresie aquplaningu chińskie opony również wypadły słabo. Najsłabsza z nich zaczęła się ślizgać na mokrej nawierzchni już przy prędkości 66 km/h. Opony te nie zostały dopuszczone do użytkowania na terenie UE. Dlatego testerzy radzą kierowcom, by zawsze upewniali się, że opony, które kupują mają odpowiednią homologację (oznaczone z boku symbolem np. „e4”).

 

 

http://motofocus.pl/nowosci/10673/chinskie-opony-niebezpieczne-na-mokrych-nawierzchniach

Napisano
Opony te nie zostały dopuszczone do użytkowania na terenie UE.

 

A czemu nie pokusili się o test tych dopuszczonych? Okazało by się, ze parametry niewiele gorsze a cena to 1/3 tego co conti...

 

Ech... jak ja lubię te artykuły prasowe... :evil::evil::evil:

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.