Jacdiag Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 Zgodnie z Polską Normą PN-C94300-7 „Ogumienie – pakowanie, przechowywanie i transport” – Opony do 3 lat od daty ich produkcji mogą być swobodnie wprowadzane, magazynowane, dystrybuowane i sprzedawane, zachowując jednocześnie wszystkie swoje parametry w zakresie bezpieczeństwa eksploatacji. normy są tu http://enormy.pl/ ale niestety płatne Oficjalne stanowisko Michelin Polska w sprawie wpływu wieku na właściwości opony. np. Biorąc pod uwagę procesy starzeniowe występujące pod wpływem temperatury określono, że dla opon użytkowanych standardowo przez rok przy przebiegu 19000km powstałe procesy starzeniowe odpowiadają takim samym procesom starzeniowym powstałym podczas ich magazynowania dopiero po 17 latach! Inaczej obrazując, opona będąca 3 tygodnie w eksploatacji posiada zmiany starzeniowe odpowiadające jej magazynowaniu przez 1 rok! Natomiast opona eksploatowana przez tydzień z ciśnieniem zaniżonym o 35% powoduje starzenie odpowiadające jej magazynowaniu przez cały rok! Użytkownik powinien zatem, zostać poinformowany, że osiągi opony zależą głównie od warunków użytkowania i obsługiwania opon w eksploatacji. [ Dodano: 26-10-2010, 14:36 ] artykuł nt trwałości opon http://www.oponeo.pl/artykul/trwalosc-opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 26 Październik 2010 Share Napisano 26 Październik 2010 Moim zdaniem - w pojazdach resortowych jest to z grubsza przestrzegane o 10 letnim okresie eksploatacji -ale są zapisy wewnętrzne .W systemie badań technicznych nie mówi się o wieku ogumienia ,choć wiem że były takie przymiarki -ale życie jest życiem i spotkałem się z przypadkami opon sprowadzonych z zachodu z 15 letnim stażem ,na dodatek zimowymi i gdy powiedziałem obywatelowi że ta opona nie posiada już swoich parametrów to patrzał jak na durnia - ma bieżnik to znaczy że okey - a zapis mówiący o wieku na pewno by coś zmienił -ale sądzę ,że znów były analizy czy ma to na coś wpływ -podobnie jak jazda całą dobę na światłach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUOMI Napisano 14 Styczeń 2011 Share Napisano 14 Styczeń 2011 A czy ktorys z was spotkal sie z zapisem prawnym ze w autobusach 100 nie mogą byc montowane opony starsze niz 5 lat. Mnie na kursie tak uczyli ale jak prosilem o przepis to powiedzieli ze tak jest w regulaminie nr 54 EKG . Przekopalem go na prawo i lewo a tam wcale nie ma terminu waznosci opon. Wiec prosze podajcie co o tym myslicie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2011 Share Napisano 14 Styczeń 2011 A czy ktorys z was spotkal sie z zapisem prawnym ze w autobusach 100 nie mogą byc montowane opony starsze niz 5 lat Takie podejście do sprawy faktycznie jest logiczne, ale chyba nie ma odzwierciedlenia w przepisach. Przynajmniej ja sie nie spotkałem. Nadomiar złego nie wszystkie opony mają naniesiona datę produkcji, lub jest ona zakodowana w długim ciągu cyfr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Styczeń 2011 Share Napisano 14 Styczeń 2011 A czy ktorys z was spotkal sie z zapisem prawnym ze w autobusach 100 nie mogą byc montowane opony starsze niz 5 lat W naszym rozporządzeniu nie ma takiego zapisu, dlatego świadczy to o wykładowcy na kursie,,, Zalecenia , propozycje bądź przepisy w Niemczech na razie nas nie dotyczą ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 14 Styczeń 2011 Share Napisano 14 Styczeń 2011 Nadomiar złego nie wszystkie opony mają naniesiona datę produkcji, lub jest ona zakodowana w długim ciągu cyfr. A nie jest to czterocyfrowy kod jak w oponach osobowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SUOMI Napisano 14 Styczeń 2011 Share Napisano 14 Styczeń 2011 sluchaj mnie nie chodzi o sposoby odczytu daty na oponie , obojetnie czy jest podana na tej oponie normalnie czy kodowownie, mnie chodzi o to czy jest przepis ktory mowi ze opony starsze niż 5 lat nie mogą byc montowane na autobusie 100. Czyli przejezdza na SKP autobus 100 a ja mowie sorry nie przejdzie OBT opony są powyzej 5 roku eksploatacji mimo ze spełniają wymogi tj znak homologacji , bieznik wysokosc itp . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Styczeń 2011 Share Napisano 14 Styczeń 2011 mnie chodzi o to czy jest przepis ktory mowi ze opony starsze niż 5 lat nie mogą byc montowane na autobusie 100. nie ma ,,, CYTAT , dyr . Latexu Uważam , że nowa opona, która ma 5 czy 6 lat może zostać zamontowana na każdy samochód jako pełnowartościowy produkt a opinie pseudoekpertów od opon tylko wprowadzają użytkowników w błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Styczeń 2011 Share Napisano 14 Styczeń 2011 A nie jest to czterocyfrowy kod jak w oponach osobowych? Przważnie tak ale nie zawsze. Zwłaszcza w przypadku opon pochodzących z za wschodniej granicy i opon rolniczych może byc problem z ustaleniem daty produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 27 Luty 2011 Share Napisano 27 Luty 2011 Nowości w świecie opon http://moto.onet.pl/1638718,1,nowe-przepisy-dotyczace-oznaczenia-opon,artykul.html?node=8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 9 Sierpień 2013 Share Napisano 9 Sierpień 2013 Mówimy tu o wieku opon -ale co jak nowe dopuszczone do ruchu zachowują sie tak jak właśnie te wieloletnie Chińskie opony niebezpieczne na mokrych nawierzchniach Magazyn AutoBild porównał ContiPremiumContact 5 z dziesięcioma chińskimi modelami opon. Droga hamowania na dalekowschodnich oponach okazała się o 24 metry dłuższa. W lipcowym numerze niemieckiego magazynu AutoBild porównano produkowane w Chinach opony w rozmiarze 205/55 R 16 z Continental ContiPremiumContact 5. Ogumienie z Dalekiego Wschodu wypadło podczas testów znacznie gorzej od europejskiego konkurenta. – „Zwłaszcza na mokrej nawierzchni niektóre wyniki były zatrważające” – stwierdzili testerzy. Przy prędkości 100 km/h, różnica długości drogi hamowania między oponą firmy Continental a najsłabszym z konkurentów wyniosła 24 metry – „Gdy pojazd na oponach europejskich już się zatrzymał, ten na chińskich miał wciąż 60 km/h do wytracenia” – zauważyli eksperci. W zakresie aquplaningu chińskie opony również wypadły słabo. Najsłabsza z nich zaczęła się ślizgać na mokrej nawierzchni już przy prędkości 66 km/h. Opony te nie zostały dopuszczone do użytkowania na terenie UE. Dlatego testerzy radzą kierowcom, by zawsze upewniali się, że opony, które kupują mają odpowiednią homologację (oznaczone z boku symbolem np. „e4”). http://motofocus.pl/nowosci/10673/chinskie-opony-niebezpieczne-na-mokrych-nawierzchniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 9 Sierpień 2013 Share Napisano 9 Sierpień 2013 Opony te nie zostały dopuszczone do użytkowania na terenie UE. A czemu nie pokusili się o test tych dopuszczonych? Okazało by się, ze parametry niewiele gorsze a cena to 1/3 tego co conti... Ech... jak ja lubię te artykuły prasowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.